Itse tiedän jo ekan odotuksesta (josta söin pieniä annoksia, terveellisesti, liikuin joka paikkaan pyörällä ja uin loppuraskaudesta sekä alkuraskaudessa jumppasin), että neuvolan jutut on skeidaa. Kaverini söi älyttömiä annoksia raskauksissaan ja suklaata ja kebabia, liikuntamuoto auto, arkiliikunta sohva-jääkaappi yms ja koko raskaudesta hänelle tuli aina n. 7-9 kg. Kaksosista vain 9 kg :D
Se on geeneistä kiinni, jos ruokavalio ja liikunta, jotka olen itse todennut taas jälleen eivät toimi ja kiloja tulee silti, niin missä vika??
Ei sokereissakaan?
Miten on mahdollista että ilman raskautta syön isoja annoksia ja yms, mutta silti painan 65-67
Turha neuvolan on puuttua juuri mihinkään painojuttuun ellei ole asiakkaan omaa tyhmyyttään tai sokeriheittoa, jos luette esim. Ihmisten eri roduista, tumma vs vaalea geeni ja aikojen saatossa eri olosuhteissa muuntuneet geenit ymmärretään että se ei ole vain siitä kiinni mitä laitatte suuhunne.
Äidin puolelta tulee siniveristä verta, isän puolelta vaaleaa punapigmenttiä, eli täysin, täysin eri geenit.. Ja kumpi geeni sitten voittaa, kun tulee hetki jolloin ihminen, joissa risteytyy kaksi eri rotua odottaa lasta tai kasvattaa vaikka lihaksia esim. Minulla lihas kasvaa pirun nopeasti (niinkuin Afrikan tummilla) ja minulla pirun hyvä kunto, juoksen pitkää matkaa kestävänä ja liikunnan opettajani aikoinaan ällistyi.
Minulla voisi tämän mukaan siniverisyyskin kerätä "ravintoa" vauvalle niinkuin jossakin kuumassa maassa..
Voi myös yksinkertaisemmin olla että "olen ihmeellinen nesteen kerääjä", koska syön paremmin ja terveellisemmin mitä ennen raskautta, tai vaikka aineenvaihdunta ei vaan toimi minulla ennen synnytystä :D Se olisi ehkä neukkutädinkin ja itseni helppo ymmärtää..

Ärsyttävän yksinkertaista, etten sanoisi!