Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla taas nykyään kävelykin on yhtä tuskaa, et hengästyn hitsin helposti! Oon siis urheillu koko ikäni, mutta ny jääny vähemmälle. Epäilen kyllä, että miun hengästyminen johtuu kans nivelkivuistakin osaks, kun pitää vaa painaa eteenpäin, kun en jäis mielellään paikalleen suremaan, et voivoi kun koskee. Suomalaisella sisulla eteenpäi! :grin
Mutta raskaudella varmaan suurimmaksi osaksi näppinsä pelissä tässä, kun hengästyy ja kuumottaa vähän väliä vaikkei tekis juuri kävelyä raskaampaa.

Täällä mennään viikolla 15. Urheilullinen tausta 3-4 jumppaa viikkoon ja tunnin lenkin pyrin vetää vähintää yhtä usein, ihan vaan reippaasti kävellen. Neuvolassa sanottiin, että samaa malliin saa jatkaa viikolle 20 ainaki, 19.12 neuvola jollon sit ehkä muutosta? sykkeenhän pitäs pysytellä alle 150, joten kovat syketreenit (jotka on oikeesti ihan tapporeenejä :-D ) jätin pois ja bodystepissä vältän liikaa hyppimistä, muuten mennää samalla mallilla:)

Uusi innostus on nyt joogan tyylinen Balance tunti, samantyyppistä kuin jooga/pilates. :) kotona on myös toi jumppapallo millä välillä teen jotain. Pyrkinyt myös enemmän rentoutua ja venytellä, ettei käy liian raskaaksi!

Ravintoa olen yrittänyt moni puolistaa, lähinnä syömää myös lämmintä ruokaa ja juomaa maitoa! Ennenku elin lähinnä välipaloilla. :/ herkkuttelu pyritty pitää viikonlopussa, mutta nyt senki kaa otettu vähän rennommin8)

Meillä neuvola täti ei sanonu mitää rv ylirajaa minkäänlaisel liikunnalle, ku kysyin asiaa.. :O kaikkee saa loppuun asti tehä sen mielest.. Vähä epäilen ja otan iisimmin.

Okei :o meillä puhuttiin tosiaan viikosta 20. Tosin oman kunnon ja voinnin mukaan mennään! 8)

Kyllä ne vissiin neuvolassa sitä mieltä on että ei mitään hyppelyitä ainakaan enää puolen välin jälkeen mut muuten ihan saa harrastaa. Vai onko taas vähä eri opastus eri neuvoloissa Mulla nyt ei ole ku tuo vaunuilu esikoisen kans päivittäin, tosin tänää oli niin liukas ulkona että ei viitsiny lähteä lipsutteleen uhallakaan :D

Jop. Totta! Nyt on niin liukasta, että saa kävellä niin, että ois vaipat housussa :-D ja toki varmaan vaikuttaa se mitä on harrastanut, että jos on ennen raskautta käyny perus lenkillä. Niin tuskin kannattaa kroppaa alkaa räkkää oudokseltaan millää hirveillä reeneillä:)

Mulla tuntuu hyppelyt jo pahalta vaikka olen sitä tehnyt säännöllisesti ennen raskauttakin joka treeneissä. Samoiten selkälihakset vatsallaan on jo historiaa. Suorat vatsalihakset ei myöskään tunnu enää mukavilta, teenkin vaan vinoja. Omissa treeneissä myös esim.polvipotkut heiluvaan säkkiin kun oikein tärähtää ei tunnu enää hyvältä. Täytyy ottaa vähän rauhallisemmin... Vielä kun osais :oops:

Ajattelin alunperin että jatkaisin salilla käyntiä mahdollisimman pitkään, koska tykkään siitä. Yllättävän moni liike tuntuu kuitenkin mahassa epämukavalta, joten tuntuu että treeni jää puolittaiseksi ja turhauttaa. Oon siis nyt vähentänyt salilla käyntiä ja lisännyt vastaavasti uintia... samapa tuo kai, kunhan on jotain liikuntaa joka tuntuu tehokkaalta ja jota oikeasti pystyy jatkamaan kevääseen asti.

Mä ajattelin kans et käyn salilla mahdollisimman pitkään, mutta sit liikkeet ei oo tuntunut hyviltä ja tuntuu et on koko ajan flunssassa sen verran ettei viitti mennä kauheesti rasittamaan itseään. Uinnista tykkäisin muuten, mutta atooppinen ihoni ei kestä pitkää vedessä olemista. Pitää siis tyytyä arkiliikuntaan ja kävelylenkkeihin. :)

Mä kanssa hurraan kahvakuulalle.. Oon laiskistunut niin paljon, että salille lähteminen tuntuu aivan ylivoimaiselta. Joten kahvojen heiluttelu kotona toimii mulla.

Lisäksi jotain samaan aikaan järkyttävää ja räkähauskaa on Zumba tällä mahalla ja turvotuksella! Voi luoja! Mulla on iltaisin kamala turvotus (näiden suurien lisäkilojen lisäksi) ja mun selkä ja maha löllyy uskomattoman hienosti zumbatessa. Sitäkin onneksi voin tehdä kotona sälekaihdinten kiinni ollessa, kun joulupukki on tuonut mulle ne DVD:t.
:dance011

Haha, hyvin kuvattu tuo zumbailu! Mulla on ollut ihan samanlainen olo kun olen tanssinut pari viikkoa sitten :D
Joskus katsoin "meille tulee vauva sarjaa" ja siinä yksi äiti harrasti napatanssia synnytykseen asti, sekin näytti hupaisalta!
Mutta pääasia että liikutaan - tyyli vapaa ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä en tiiä muuta, kun että hölskyvää liikettä pitää välttää ainakin sitten ku maha kasvaa. Hölkkä nyt saattas vielä mennä jos ei pahalta tunnu, mutta ainakin ratsastus (siis hevosella...:wink) on "kiellettyjen" listalla kun kohtu kasvaa isommaksi. Lisäksi siinä on putoamisvaara ja vaara saada kaviosta.

Joo, varmasti kaik taistelulajitkin luonnollisesti kielletty tottakai, sekä ratsastukset yms muut kielletyt, mutta noi tanssit ja muut niin kannattaa tehdä vaan niin kauan kuin jaksaa, vaikka näyttäisikin tyhmältä.
Ekan raskaudessa vältin rankkaa rasitusta ja kunto oli ihan nollissa synnytyksessä, sekä oli lonkka ja muita kipuja, nyt kun olen jumpannut ja tanssinut niin olen ollut virkeämpi, uskon että synnytyskään ole niin maitohapoille vievää, ehkä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Nyt en ole ratsastanut, mutta aiemmassa raskaudessa ratsastin 16 viikolle asti. Terkka sanoi, et saa ratsastaa jos hyvältä tuntuu. Ratsastin rauhallisilla hepoilla. Sit tuli se stoppi, aloin ravaamaan hepalla ja tuli tunne et jos jatkan jotain tulee kohta pihalle. Koitin hetken päästä uudestaan ja sama tunne jatkui. Eli kai sen sit tuntee jos se liikunta ei enää ole hyväksi. Ratsastuksen opettajani ratsasti melkein loppuun asti, kyllä mä ihmettelin miten se pysty, mut niin nää raskaudet on kaikilla erilaisia. Ruokavaliosta sen verran, et mulle on tullu ihan hirvee hedelmähimo. Söin yks päivä 2 omenaa ja hetken päästä 4 kiiviä! Oliskohan vitamiinin puutos! :D

Ruokavaliosta voiskin sen verran sanoa että kovasti pyrin syömään monipuolisesti mutta välillä mennään ihme himojen vallassa ja tulee syötyä erikoisemmin :) Liikuntaa ihan oman mielen mukaan mutta joka päivä kuitenkin jotain vähän.
Tiedä sitten kuinka orjallisesti muut noudattaa näitä suosituksia?

Mulla ei ole ollut vielä mitään himoja mitään ruoka-aineita kohtaan.... samaa tasaista kuin ennen raskautta :)

Tänää just käytiin karkkipäivän kunniaksi hakee irttareita ja lähti aivan eri karkkeja mukaan ku ennen :-D

Takaisin