Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei oo annettu niin minkäänlaisia ohjeita! o_O Ehkä se vaan kuvittelee, että tiedän :confused:

Mä oon kans ihmetelly et miten noi ohjeistukset on niin erilaisia eri paikoissa, tota en oo kyllä ennen kuullu et 37+0 asti lepoa! :O
Sitä vaa erityisesti ihmtelly et kun joilleekin ilmeisesti annetaan vielä aika myöhään(tyyliin 36 vkolla) supistuksen estolääkettä ja joillekki ei oo annettu enää 34 vkon jälkeen.

mua ei taas ole kehotettu lepäämään ollenkaan.... vaikka aina valitan niistä hirveistä kivuista, mitkä mahdollisesti voi olla supistuksia (?!) niin silti käsketään liikkumaan... ja vaikka sanon et se tuottaa suoranaista tuskaa, sanotaan vaan että ota panadolia :eek:

No eihän munkaan kivuista välitetty kun vasta sitten ku vauva meinas syntyy sillon viikol 32 :confused: Sen jälkeenki tuli vasta tää jalat ristiin ja kohti kattoo käsky :grin

Eipä ole muakaan ohjeistettu mitenkään! Terkka neuvolassa muutenkin kai olettaa että tiedän kaiken kun olen "alalla"...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo ota panadolia my ass, en kyllä ota enää yhen yhtä panadolia sit kun on raskaus (ja mahd imetys) ohi, palaan vanhaan kunnon burana 400-600mg:seen kun on tarve särkylääkkeelle (joo sen kylkeen voi ottaa sit panadolin tehosteeks ehkä).

Muuten sitä vaan naureskellu että kun täs raskauden aikana ottanu useemman kerran sen panadol 1g:n huonoin tuoksin niin nehä vissii kehottaa sitä ottaan sittenkin kun varsinaiset synnytyssupistukset alkaa kotona. Varmaa auttaa tosi paljon sitten :D

Nii mullekki sanottu joka kerta ku supistaa ota panadol ja koita nukkuu :grin Vatut auttaa mihinkää kipuu eikä saa yhtään sen paremmin nukuttua :grin En mä jaksa enää ees syödä niitä ku tuntuu ihan turhalta änkee lääkettä nassuun ku ei tehoo. Tosin mulla toi buranakaan ei auttas :grin

Joo ku kaverille sanoin omista supistuksista ni sille oli neuvolan täti sanonu et supistuksiin pitää ottaa 600mg buranaa! :eek: eli buranaahan ei suositella mut supistuksiin sitä voi kuitenki ottaa!? :confused:

No mitäs hemmettiä ? :eek: Mulle on aina painotettu niihin supistuksiinkin et PANADOL :eek::confused: En mä tiennykkää et terkka suosittelis buranaa ku eks se just oo kielletty :eek:

No mul oli vaan menkkamaisia kipuja yhten päivänä ja muute ei mitään. Lääkäri miun mielest anto ton 37+ levon takarajan sen takia et kerkeis täysaikaseks.Vaikka kaulaa oli 3cm ja kiinni niiku vielki on.

Parasetamolia ennemmin ottaisin koska se ibuprofeeni on kielletty vikan kolmanneksen aikana. Saattaahan olla, että sitäkin suositellaan, mut en ottais itse. Ellei lääkäri määräis.

Ei ibuprofeenia ei! Se voi sulkea sen ductus-aukon sydämestä minkä kuuluu olla auki kunnes vauva syntyy. Jos se ei mene heti synnyttyä kiinni kuten keskosilla usein käy niin se suljetaan antamalla vauvalle nimenomaan ibuprofeenia! Joten älkää hyvät naiset ottako Buranaa!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No tota mieltä mäki oon ettei buranaa, mut hyvä et joku ties tuon syynki siihe :grin Outoo et joku terkka on menny edes noin neuvomaan ! :eek:

aika paha moka, mun mielestä :eek: kyl ite uskoo mielellään "ammattilaista" ja jos joku sanoo tollai ja sit tapahtuuki jotain niin entäs sit...?! ei oi kaikkee tietää ja sitähän varten sen neuvolan pitäis olla, että siellä neuvotaan... sen tiän et sit synnytyksen jälkeen saa ottaa buranaa esim. tissi kipuihin, se kuulema edistää maidon tuloakin... tai sitä mulle ainakin synnärillä syötettiin ku oli sairaat päänsäryt niiden verenpaineiden takia.....

No mä en ainakaan luota enää yhtää tohon omaan terkkaan :confused: Nii mitä sitä sit tekis jos jonku terkan neuvosta sattus jotai ? :confused: Mäki taisin synnytyksen jälkee saada vuorotellen ibuprofeiinii ja parasetamolia

Siis emmääkää mitää buranaa oo ottamassa ku se on kielletty ja piste mut kaverin neuvolassa sitä oli oikeen suositeltu! Nii nää on kummallisia miten joka paikassa annetaan iha eri neuvoja ja vielä semmosia mitkä on iha täyttä paskaa!

Mä yritän tässä kirjoittaa aiheesta "liikunta ja ravinto" ja täällä puhutaanki vaan sivukaupalla spermasta :grin Siispä, mä panin kuulkaas simaa tulemaan muutama päivä sitten ja tässä hörppään kolmatta(ihan pienen pientä:oops:) lasillista.. Kummasti tuli ilosen höppänä olotila, vauvanvaatteetki lähti viimein pesuun. Masussa joku voimistelee x-asennossa. Mukavaa lauantai-iltaa vaan kaikille :wink

Takaisin