Liikunta ja raskaus

Itse oon tehnyt esim. pumpissa lantionnostoja tai kontallaan tuonut vastakkaisen kyynärpään ja polven yhteen vatsan alla ja siitä suoristanut raajat suoraksi. Mulla tämä liike myös raskausajan saliohjelmassa. Samoin sama liike seisten on siinä saliohjelmassa eri päivänä. Oon myös tehnyt kyljellä kylkirutistuksia. Seisten en oo kylkiä pystynyt enää tekemään, koska kohtuun tullut silloin selkeä paine, joka tuntuu ikävältä.
 
Tänään jumpassa tehtiin eräänlaista kuntopiiriä, jaksoin yllättävän hyvin vaikka viime aikojen liikunta on jäänyt tähän tiistaiseen jumppaan ja esikoisen kanssa ulkoiluun/rataslenkkeihin. Osassa liikkeitä oli helppo tehdä kevennettynä omien tuntemusten mukaan, mutta just esim vatsalihaksissa olin ihan pihalla että mites näitä nyt kuuluisi soveltaa o_O Tein sitten selällään ihan minipieniä yläkropan nostoja ja toivoin parasta.

Onko vinkkejä millä vatsalihasliikkeet vois korvata tai miten vaikka vinoja ois turvallinen treenata? Pienet hypyt tuntuivat vielä hyviltä vaikka vatsa vähän hassusti heiluikin :joyful:

Mä oon kans miettiny noita vatsoja. Tekis mieli tehdä jotain, mutta ei oikein tietoa mitä sais tehdä.
Oon kans tehnyt yläkropan nostoja mutta tosi vähän.

Kiitos naps vatsalihasliike vinkeistä! :)

Salilla käynti on tuntunut nyt tosi hyvältä vaikka käynnin jälkeen tuntuukin ettei olis mitään tehnyt :laughing002
Se on silti paljon kivempaa kuin kävely!
Ärsyttää kyllä toi hengästyminen ja nyt uutena riesana just toi pissan pidättäminen haha
Koira kun kerran kiskaisee ikävästi niin tuntuu, että tulee pissat housuun! :laughing001
En muista tällaista olleen aiemmin raskaudessa (ainakaan näin pahana), mutta nyt kolmas raskaus tekee näköjään tehtävänsä huoh
Eli lantionpohjanlihaksia tarttis näemmä alkaa treenaamaan jo raskauden aikana! :sick009
 
Kävin pitkästä aikaa juoksemassa ja sitähän se oli että heti alko vessahätä, kerran kävin puskapissalla ja loppumatkan päätin pidättää. Oli ihana ilma ja puskan jälkeen tuntu kivalle hetken, mutta taisi mun juoksut olla siinä.
 
Kävin pitkästä aikaa juoksemassa ja sitähän se oli että heti alko vessahätä, kerran kävin puskapissalla ja loppumatkan päätin pidättää. Oli ihana ilma ja puskan jälkeen tuntu kivalle hetken, mutta taisi mun juoksut olla siinä.
Mä aion vielä sinnitellä :) Lenkkien pituus on kyllä enää 3-4 km...
 
Kävin eilen pitkästä aikaa hiihtämässä ja oli ihan voittaja fiilis:happy: Oli niin ihana aurinkoinen ilma ja ladut menee tuossa ihan meidän läheltä. Epäröin vähän ladulle menoa, kun mulla liitoskipuja ollut nyt enemmän ja vähemmän niin mietin kuin saan itteni kipeäksi. Mutta rauhakseltaan hiihtelin, otin ensin tavotteeksi 4 kilsaa mut en malttanut lopettaa niin hiihdin sitten 7km. Hiihtolenkki ennen joulua oli 12-14 km, ja nyt tuo 7 tuntui kyllä aika maksimilta. Tuntu kyllä tuolla nivusissa, mutta ei sen pahemmin kuin kävellessäkään olisi tuntunut. Ja yönkin sain nukkua rauhassa ilman jalkojen pakotusta. Ehkä tässä vielä kerkeen uudemmankin kerran ladulle :happy119
 
Oon tehnyt nyt viimeisen muutaman viikon aikana pari-kolme kertaa viikossa tän Youtubesta löytämäni raskausjoogan: https://www.youtube.com/watch?v=s4zaCBNnvQU&list=PLKC-vSKuqGSZCpGnBUWo4x0Y7y_knu7UB Tuo on ollut tosi kiva tehdä, sillä se keskittyy varsinkin selkää, rintarankaa ja hartoita avaaviin liikkeisiin, mitkä ainakin mulla tuppaa jumimaan ihan huolella. :) Muuten en oo tässä tehnyt oikein muuta kuin kävelylenkkejä ja lantionpohjalihaksille jumppaa. Välillä oon tuon joogan yhteydessä tehnyt viel punnerruksiakin, mut ne on alkaneet olemaan mahan osalta vähän haastavia.
 
Oon tehnyt nyt viimeisen muutaman viikon aikana pari-kolme kertaa viikossa tän Youtubesta löytämäni raskausjoogan: https://www.youtube.com/watch?v=s4zaCBNnvQU&list=PLKC-vSKuqGSZCpGnBUWo4x0Y7y_knu7UB Tuo on ollut tosi kiva tehdä, sillä se keskittyy varsinkin selkää, rintarankaa ja hartoita avaaviin liikkeisiin, mitkä ainakin mulla tuppaa jumimaan ihan huolella. :) Muuten en oo tässä tehnyt oikein muuta kuin kävelylenkkejä ja lantionpohjalihaksille jumppaa. Välillä oon tuon joogan yhteydessä tehnyt viel punnerruksiakin, mut ne on alkaneet olemaan mahan osalta vähän haastavia.

Kiitos linkistä! Noitahan vois alkaa itekkin tekemään :)
 
Tämän talven viimeinen hiihtolenkki taisi olla tänään :happy: 7km sellaista nautiskelevaa sunnuntai hiihtoa. Latu oli jo aika roskainen ja osittain vesi noussut ladulle. Vappuaattona viimeisen kerran latukone oli käynyt höyläämässä.
 
Oon tehnyt nyt viimeisen muutaman viikon aikana pari-kolme kertaa viikossa tän Youtubesta löytämäni raskausjoogan: https://www.youtube.com/watch?v=s4zaCBNnvQU&list=PLKC-vSKuqGSZCpGnBUWo4x0Y7y_knu7UB Tuo on ollut tosi kiva tehdä, sillä se keskittyy varsinkin selkää, rintarankaa ja hartoita avaaviin liikkeisiin, mitkä ainakin mulla tuppaa jumimaan ihan huolella. :) Muuten en oo tässä tehnyt oikein muuta kuin kävelylenkkejä ja lantionpohjalihaksille jumppaa. Välillä oon tuon joogan yhteydessä tehnyt viel punnerruksiakin, mut ne on alkaneet olemaan mahan osalta vähän haastavia.

Kiitos vinkistä, oli mukava harjoitus! :) Tuota tulee varmaan tehtyä jatkossakin. Pientä lisähaastetta sain soturiasentoihin, kun ei ollut joogamattoa ja jalassa oli villasukat :grin
 
Tämän talven viimeinen hiihtolenkki taisi olla tänään :happy: 7km sellaista nautiskelevaa sunnuntai hiihtoa. Latu oli jo aika roskainen ja osittain vesi noussut ladulle. Vappuaattona viimeisen kerran latukone oli käynyt höyläämässä.

Voi kun pääsiskin vielä hiihtämään! :) Mulla Si-nivelen kivut tuli kävellessä aika aikaisin kuvioihin, mutta hiihtäminen tuntui hyvältä. Meillä ei vaan oo päässy enää aikoihin ladulle ainakaan vapaan suksilla. :sorry:
 
Voi kun pääsiskin vielä hiihtämään! :) Mulla Si-nivelen kivut tuli kävellessä aika aikaisin kuvioihin, mutta hiihtäminen tuntui hyvältä. Meillä ei vaan oo päässy enää aikoihin ladulle ainakaan vapaan suksilla. :sorry:

Mullakin hiihto on tuntunut paremmalta kuin kävely. Pitää vissiin alkaa enempi pyöräilemään vaikka ei sekään kovin heleppoa ole tämän mahan kanssa:wacky:
 
Mä olen nyt vain käynyt koiran kanssa lenkeillä ja joskus saatan jotain juoksupätkiä myös tehdä. Huomaan, että hengästyn erittäin nopeasti, mutta sitten vain pysähdyn hetkeksi ja jatkan matkaa kävellen. Koiran kanssa on pakostikin aktiivinen, vaikka kyseessä onkin rauhallinen kävelylenkki 3-4 kertaa päivässä. Heti kun uimahallit aukeaa, niin alan taas käymään säännöllisesti uimassa, sillä se on todella hyvää treeniä ja uskoisin, että varsinkin näin raskaana ollessa erityisen hyvää treeniä.

Mulla ei ole juurikaan ollut pahoinvointia näin keskiraskaudessa, joten liikunta ei siinä mielessä tunnu pahalta. Tekisi mieli hirveästi pyöräilemään, mutta pitäisi saada pyörä ensin huollettua:p Tuntuu, että nyt haluan varsinkin pitää ainakin peruskunnon yllä, sillä haluan uskoa, että se auttaa sitten loppuraskaudessa, jos vatsani kasvaa valtavaksi ja sitä kautta liikkuminen vaikeutuu.
 
Takaisin
Top