Liikunta ja raskaus

Keskustelun 'Elokuiset 2020' aloitti iloinenodottaja, 7 joulu 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. naps Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

    Pitääpä tutustua tuohon! Kiitos, Bello! Ite ostin 4eurolla fitverstaalta toisen ja kolmannen raskauskolmanneksen treeniohjelmat salille ja kotia kun siellä oli alennukset. Alotan ne sitten kun toinen kolmannes alkaa. Vielä oon tehnyt sitä saliohjelmaa minkä ehdin alottaa ennen ahaa elämystä raskaudesta. Ens kerralla täytyy vaan laskea painoja kun vatsalihakset tuli viime kerralla kipeäks, vaikka en siis vatsoja tee enää ku löysin itseltäni sen erkauman. Juoksemassa oon vielä pystynyt käydä, viimeks jouduin lopettaa viikolla 17 muistaakseni
  2. bello Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Elomammat 2016

    Toi mun linkkaama ohjelma oli tehty tokalle kolmannekselle, joka mulla alkaa huomenna, mutta aattelin tehdä sitä mahdollisimman pitkälle vaan liikkeitä keventäen :) Ainakin vinopenkissä tehtävät penkkipunnerrukset tuntuivat jo nyt tosi paljon kivemmiltä kuin peruspenkki, kun sinne penkkiin kampeaminen on jo alkanut olla hankalaa :confused:
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Babyhei Aloittelija Eloäidit 2020

    • Tykkää Tykkää x 1
  4. naps Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

    Käyttääkö joku teistä proteiinilisää salin jälkeen? Ja jos joo, niin käytätkö nytkin raskaana?
  5. Emarie Aloittelija Eloäidit 2020

    Niin tohtiiko noita kaikenlaisia kyykkyjä tehdä? Omien tuntemusten mukaan siis. Olen saanut ja lukenut niin monenlaisia ohjeita ja mielipiteitä, ettei enää tiedä mitä sitä voi jalkapäivänä tehdä, paitsi pohkeita.. :dontknowo_O:rolleyes:
    Tuntuu että monenlaisia liikkeitä tulisi jättää pois, ennen kävin kuitenkin 4-5 kertaa viikossa salilla.
  6. bello Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Elomammat 2016

    Kyllä mun miemestä voi kyykkyjä tehdä, kunhan liikelaajuudesta pitää huolta, ettei tee mitään syväkyykkyjä :) Katso vaikka kyykkyliikkeen syvyys tosta mun linkkaamasta ohjelmasta.

    Mä teen kyykkyjä jumppapalloon nojaten, niin ei mene ainakaan liian syvälle :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  7. Nooruska & Paavobertta Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

    Oliko siis erityisesti jotain liikkeitä mitä ei saisi raskausaikana salilla tehdä? :bored: Siis suorien vatsojen ja syväkyykkyjen lisäksi?

    Mulla ei ole mitään raskausajan ohjelmaa, ajattelin vetää tutuilla liikkeillä painoa vähentäen ja omaa kehoa kuunnellen.
    Tosin viimeksi jalkapäivää tehdessä hirmu helposti tuli alavatsalle ikäviä tuntemuksia. Tuntui, että painoja täytyy tosi reilusti vähentää ja jalkaprässiä en tehnyt ollenkaan. Ootteko te tehneet prässillä?
    Tein viimeksi vielä syväkyykkyjä mutta tosi pienellä painolla.. ehkä jätän sen nyt sitten kokonaan.. :)

    Rakastan salilla käymistä, mutta mun ”ongelma” on se, että teen täysillä tai en ollenkaan :laughing002 joten nyt on haasteena oikeesti rauhottaa meininkiä ja tyytyä ”perus jumppaan” eikä lihasten kasvatukseen.
    Sama lenkkeilyn suhteen (joka on päivittäistä kahden ison koiran takia), pakko on ollut jo nyt hidastaa tahtia. Ylämäissä tulee helposti ikäviä tuntemuksia ja hengästyy paljon helpommin.
    Nyt olis varmaan oikea hetki hankkia sykemittari!
  8. naps Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

    Ite tein tänään jalkaprässiä, mutta se oli vaakaprässi. Ja tein ihan säälittävillä painoilla :facepalm::laughing002 ihan hyvälle tuntu näin. Mulla kans se vika että teen täysillä tai ei ollenkaan. Tänäänkin sitten alko jossain vaiheessa tympäseen ja skippasin toistoja kun ei kiinnostanu tehdä himmailemalla:laughing001
    • Hauska Hauska x 1
  9. Helvira Aloittelija

    Edellisessä raskaudesta tein inwellin raskauspolku ohjelmaa. Nyt olen hiihtänyt ja luistellut. Tuossa kuukaus takaperin en kyllä jaksanut paljoa mitään, kun vain väsytti niiin hirveesti. Sen verran töiden jälkeen raahauduin ulos et sain tehtyä lumityöt. Tulipahan etes vähän ulkoiltua. Tänään ekat höntsäpelit ja olihan se mukavaa.
  10. Erika. Aloittelija Eloäidit 2020

    Haluaisin mennä johonkin äitiysjoogaan tai -pilatekseen, mutta tuntuu olevan aika vähän tarjolla muualla kuin hki keskustassa. Ja sinne en millään viitsisi lähteä. Onko mitään vinkkejä mistä voisi löytää tunteja? Esim. Vantaa, Espoo, Pohjois-Helsinki.
  11. bello Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Elomammat 2016

    Mä käyn Kirppanoilla ja heillä on jotain tunteja ainakin Käpylässä, tsekkaa sieltä? Äitiysjoogassa oon käynyt vain keskustassa.
  12. Erika. Aloittelija Eloäidit 2020

    Kiitti vinkistä Bello! Tuo näyttää hyvinkin sopivalta :happy:
  13. elokuun mamma Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

    Itse olen treenannut normaalisti jalkoja ja käsiä salilla. Vatsaa en ole plussauksen jälkeen uskaltanut treenata, jos se voisi jotenkin pikkuista vahingoittaa. Äitiysjoogakin kyllä kiinnostaisi.
  14. bello Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Elomammat 2016

    Mä oon vieläkin käyny juoksemassa 1x vko. Vauhti on hidas ja ihmiset tuijottaa, kun mahaa on jo rv 17 kiitettävästi :joyful: Mietin loppuuko juoksuhommat siihen kun juoksutakki ei enää mene kiinni (ei oo meinaan kaukana..)
  15. Edlyn Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

    Mulla loppui edellisessä raskaudessa jouksu joskus viikolla 19 kun alkoi aina juostessa supistamaan
  16. naps Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

    Mulla loppu viime raskaudessa juokseminen rv17, kun lenkki oli sitä että 500m juoksua, puskapissalle, 500m juoksua, puskapissalle jne :facepalm: nyt en oo koittanut juosta kohta 4 viikkoon, kun muut urheilut vieny ajan, nyt rv17.
  17. bello Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Elomammat 2016

    Mulla on tätä samaa ongelmaa, siksikin lenkit on lyhyitä että pääsee kotiin vessaan :hilarious: Juoksu kyllä kulkis pitemmällekin
    • Hauska Hauska x 2
  18. Emarie Aloittelija Eloäidit 2020

    Juuri tämä, tuntuu että vain ”käy” salilla :rolleyes: Ja sama tuo hengästyminen, olen tottunut mm. liikkumaan metsässä, niin en tiedä ottiko enemmän hengen päälle vai luonnon päälle kun sai ensimmäisen kerran läähättäen siellä mennä :laughing002
  19. Emby Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

    Musta ei ainakaan oo mihinkään oikeeseen liikuntaan...:shifty: Ihan jo reipas kävelylenkki koirien kanssa saa aikaan kohdun jomotusta ja kerran pienen supistuksenkin tunsin. Hengästyn jo vaan ajatuksesta, että pitäis liikkua.
  20. Oman elämäni sankaritar Tuttu foorumilla Eloäidit 2020 Elomammat 2017

    Kävely ei tunnu minustakaan hyvältä. Kaikki muu on onneksi sujunut hyvin. Olen käynyt pumppitunneilla, keppijumpassa, syvävenyttelyssä, kahvakuulailussa ja tehnyt kotona lyhyttä jooga asanaharjoitusta. Aloitus kaikkeen tuntuu aina tahtojen taistelulta, mutta lopuksi tulee hyvä olo ja mieli liikunnasta :happy:

Jaa tämä sivu