Liikunta ja raskaus

Toi mun linkkaama ohjelma oli tehty tokalle kolmannekselle, joka mulla alkaa huomenna, mutta aattelin tehdä sitä mahdollisimman pitkälle vaan liikkeitä keventäen :) Ainakin vinopenkissä tehtävät penkkipunnerrukset tuntuivat jo nyt tosi paljon kivemmiltä kuin peruspenkki, kun sinne penkkiin kampeaminen on jo alkanut olla hankalaa :confused:
 
Käyttääkö joku teistä proteiinilisää salin jälkeen? Ja jos joo, niin käytätkö nytkin raskaana?
 
Niin tohtiiko noita kaikenlaisia kyykkyjä tehdä? Omien tuntemusten mukaan siis. Olen saanut ja lukenut niin monenlaisia ohjeita ja mielipiteitä, ettei enää tiedä mitä sitä voi jalkapäivänä tehdä, paitsi pohkeita.. :dontknowo_O:rolleyes:
Tuntuu että monenlaisia liikkeitä tulisi jättää pois, ennen kävin kuitenkin 4-5 kertaa viikossa salilla.
 
Kyllä mun miemestä voi kyykkyjä tehdä, kunhan liikelaajuudesta pitää huolta, ettei tee mitään syväkyykkyjä :) Katso vaikka kyykkyliikkeen syvyys tosta mun linkkaamasta ohjelmasta.

Mä teen kyykkyjä jumppapalloon nojaten, niin ei mene ainakaan liian syvälle :)
 
Oliko siis erityisesti jotain liikkeitä mitä ei saisi raskausaikana salilla tehdä? :bored: Siis suorien vatsojen ja syväkyykkyjen lisäksi?

Mulla ei ole mitään raskausajan ohjelmaa, ajattelin vetää tutuilla liikkeillä painoa vähentäen ja omaa kehoa kuunnellen.
Tosin viimeksi jalkapäivää tehdessä hirmu helposti tuli alavatsalle ikäviä tuntemuksia. Tuntui, että painoja täytyy tosi reilusti vähentää ja jalkaprässiä en tehnyt ollenkaan. Ootteko te tehneet prässillä?
Tein viimeksi vielä syväkyykkyjä mutta tosi pienellä painolla.. ehkä jätän sen nyt sitten kokonaan.. :)

Rakastan salilla käymistä, mutta mun ”ongelma” on se, että teen täysillä tai en ollenkaan :laughing002 joten nyt on haasteena oikeesti rauhottaa meininkiä ja tyytyä ”perus jumppaan” eikä lihasten kasvatukseen.
Sama lenkkeilyn suhteen (joka on päivittäistä kahden ison koiran takia), pakko on ollut jo nyt hidastaa tahtia. Ylämäissä tulee helposti ikäviä tuntemuksia ja hengästyy paljon helpommin.
Nyt olis varmaan oikea hetki hankkia sykemittari!
 
Ite tein tänään jalkaprässiä, mutta se oli vaakaprässi. Ja tein ihan säälittävillä painoilla :facepalm::laughing002 ihan hyvälle tuntu näin. Mulla kans se vika että teen täysillä tai ei ollenkaan. Tänäänkin sitten alko jossain vaiheessa tympäseen ja skippasin toistoja kun ei kiinnostanu tehdä himmailemalla:laughing001
 
Edellisessä raskaudesta tein inwellin raskauspolku ohjelmaa. Nyt olen hiihtänyt ja luistellut. Tuossa kuukaus takaperin en kyllä jaksanut paljoa mitään, kun vain väsytti niiin hirveesti. Sen verran töiden jälkeen raahauduin ulos et sain tehtyä lumityöt. Tulipahan etes vähän ulkoiltua. Tänään ekat höntsäpelit ja olihan se mukavaa.
 
Haluaisin mennä johonkin äitiysjoogaan tai -pilatekseen, mutta tuntuu olevan aika vähän tarjolla muualla kuin hki keskustassa. Ja sinne en millään viitsisi lähteä. Onko mitään vinkkejä mistä voisi löytää tunteja? Esim. Vantaa, Espoo, Pohjois-Helsinki.
 
Mä käyn Kirppanoilla ja heillä on jotain tunteja ainakin Käpylässä, tsekkaa sieltä? Äitiysjoogassa oon käynyt vain keskustassa.
 
Itse olen treenannut normaalisti jalkoja ja käsiä salilla. Vatsaa en ole plussauksen jälkeen uskaltanut treenata, jos se voisi jotenkin pikkuista vahingoittaa. Äitiysjoogakin kyllä kiinnostaisi.
 
Mä oon vieläkin käyny juoksemassa 1x vko. Vauhti on hidas ja ihmiset tuijottaa, kun mahaa on jo rv 17 kiitettävästi :joyful: Mietin loppuuko juoksuhommat siihen kun juoksutakki ei enää mene kiinni (ei oo meinaan kaukana..)
 
Mä oon vieläkin käyny juoksemassa 1x vko. Vauhti on hidas ja ihmiset tuijottaa, kun mahaa on jo rv 17 kiitettävästi :joyful: Mietin loppuuko juoksuhommat siihen kun juoksutakki ei enää mene kiinni (ei oo meinaan kaukana..)

Mulla loppui edellisessä raskaudessa jouksu joskus viikolla 19 kun alkoi aina juostessa supistamaan
 
Mulla loppu viime raskaudessa juokseminen rv17, kun lenkki oli sitä että 500m juoksua, puskapissalle, 500m juoksua, puskapissalle jne :facepalm: nyt en oo koittanut juosta kohta 4 viikkoon, kun muut urheilut vieny ajan, nyt rv17.
 
Mulla loppu viime raskaudessa juokseminen rv17, kun lenkki oli sitä että 500m juoksua, puskapissalle, 500m juoksua, puskapissalle jne :facepalm: nyt en oo koittanut juosta kohta 4 viikkoon, kun muut urheilut vieny ajan, nyt rv17.
Mulla on tätä samaa ongelmaa, siksikin lenkit on lyhyitä että pääsee kotiin vessaan :hilarious: Juoksu kyllä kulkis pitemmällekin
 
Rakastan salilla käymistä, mutta mun ”ongelma” on se, että teen täysillä tai en ollenkaan :laughing002 joten nyt on haasteena oikeesti rauhottaa meininkiä ja tyytyä ”perus jumppaan” eikä lihasten kasvatukseen.
Sama lenkkeilyn suhteen (joka on päivittäistä kahden ison koiran takia), pakko on ollut jo nyt hidastaa tahtia. Ylämäissä tulee helposti ikäviä tuntemuksia ja hengästyy paljon helpommin.
Nyt olis varmaan oikea hetki hankkia sykemittari!

Juuri tämä, tuntuu että vain ”käy” salilla :rolleyes: Ja sama tuo hengästyminen, olen tottunut mm. liikkumaan metsässä, niin en tiedä ottiko enemmän hengen päälle vai luonnon päälle kun sai ensimmäisen kerran läähättäen siellä mennä :laughing002
 
Musta ei ainakaan oo mihinkään oikeeseen liikuntaan...:shifty: Ihan jo reipas kävelylenkki koirien kanssa saa aikaan kohdun jomotusta ja kerran pienen supistuksenkin tunsin. Hengästyn jo vaan ajatuksesta, että pitäis liikkua.
 
Kävely ei tunnu minustakaan hyvältä. Kaikki muu on onneksi sujunut hyvin. Olen käynyt pumppitunneilla, keppijumpassa, syvävenyttelyssä, kahvakuulailussa ja tehnyt kotona lyhyttä jooga asanaharjoitusta. Aloitus kaikkeen tuntuu aina tahtojen taistelulta, mutta lopuksi tulee hyvä olo ja mieli liikunnasta :happy:
 
Tänään jumpassa tehtiin eräänlaista kuntopiiriä, jaksoin yllättävän hyvin vaikka viime aikojen liikunta on jäänyt tähän tiistaiseen jumppaan ja esikoisen kanssa ulkoiluun/rataslenkkeihin. Osassa liikkeitä oli helppo tehdä kevennettynä omien tuntemusten mukaan, mutta just esim vatsalihaksissa olin ihan pihalla että mites näitä nyt kuuluisi soveltaa o_O Tein sitten selällään ihan minipieniä yläkropan nostoja ja toivoin parasta.

Onko vinkkejä millä vatsalihasliikkeet vois korvata tai miten vaikka vinoja ois turvallinen treenata? Pienet hypyt tuntuivat vielä hyviltä vaikka vatsa vähän hassusti heiluikin :joyful:
 
Takaisin
Top