Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin tunsin tosi varhain, ja olin aluksi tuntemuksista aika epävarma. Nyt en tiedä, tuleeko monoa vai mitä nämä voimakkaammat tuntemukset ovat. Sydänkäpynen, mulla niitä tulee yleensä muutaman sarjoissa ja ovat siis melko nopeita. Ikään kuin joku yrittäisi koputella.

Mulla on iha sama juttu ton makean kanssa. Jatkuvasti leivon nyt jotain. Eilen tein suklaamuffinseja! Kokoaika tekee mieli jotain ja herkästi kauppareissun yhteydessä lähtee jätski tai suklaapatukka matkaevääksi! Aghh :D

Ihanaa että muillakin on makean nälkä! Päätin että huomenna yritän YRITÄN taas vähä seurata tarkemmin... missä x pussi on nyt niin lemppari :D mut liikeisiin.. oon nyt 17+5, ja oon aatellu ettei liikkeet tunnu. Mut ns. Kuplia on kyl tuntunut, voiko ne siid olla niitä hipsutuksia :O

Miten muilla, ootteko huomannut et vauva liikkuisi vähemmän sellaisen tosi fyysisesti aktiivisen päivän jälkeen?
Mietin justiinsa että väsyykö se vauvelikin?

Zipa; oon havainnut saman, että reippaulupäivän jälkeen ei enää pahemmin liikkumista tunnu... Varmaan joutuu hytkymään mahassa ihan tarpeeksi mamman tahtiin :grin

Tosin tämä mahatyyppi on sellainen, että potkii vain provosoitaessa enemmän muutenkin eli kun esim. doplerilla kuunnellaan tai esikoinen höpöttelee ja tönii kevyesti masua. Muuten taitaa tuo selkäänpäin potkiminen olla täällä se "juttu". :pTai sitten istukka on edessä tms.. Ru vasta 20.5.

Mutta esikoisesta (silloin istukka ainakin takaseinässä) tunsin tosiaan ekat hipsutukset jo 13+ viikoilla ja tässä odotuksessa vasta sitten paremmat töminät 16+1 alkaen... Neukkutäti sanoi, että yllättävän varhain oon tuntenut, mutta ei se mtn ennenkuulumatonta ole... :)

Täällä 19+4 ja pieniä liikkeitä silloin tällöin, jos aivan hiljaa iltaisin kädet laittaa vatsalle. Myönnän että olen vähän huolestunut kun ei enempää, ja toinen kuitenkin tulossa. Tosin nyt reilun vuoden ikäisestä istukka oli ylhäällä takana ja tästä kuulemma ekam ultran perusteella edessä, mikä vaimentaa tuntemuksia ja vaikeuttaa kotidoppleria myös. Ja onhan tuota vatsarasvaakin noin 6kg enemmän lähtöpainossa.. Ensi torstaina rakenneultra, sitä odotan kuin kuuta nousevaa!

Paljonko te tarkkailette nyt liikkeitä? Minä olen jonkin aikaa tuntenut liikeet, mutta nyt eilen ja tänään on ollut rauhallisempaa ja heti tuli paniikki, onko kaikki kunnossa. Toisaalta kai vauvan asento voi olla vielä sellainen, että joissain asennoissa ei tunnu niin selvästi kuin toisissa. Ja nyt stressaan ja mietin pitäisikö tästä huolestua ja soitella neuvolaan...

Viveka, vielä ei tarvii päivittäin tuntea liikkeitä :) liikelaskentaa yleensä harrastetaan vasta rv30+.. Miulla nyt ollu kai aktiivisempi pieni kun useemman kerran päivään tuntuu liikkeet, mut silti välillä on pitkiä hiljasia aikoja.. Tietty jos huolettaa niin voihan ne sydänäänet käydä kuuntelee :) itsekin välillä doppleroin vaikka ois liikkeitä tuntunu..

Ainii, mieskin on nyt muutamaan otteeseen tuntenut pienen liikkeitä :)

Viveka, vielä ei tarvii päivittäin tuntea liikkeitä :) liikelaskentaa yleensä harrastetaan vasta rv30+.. Miulla nyt ollu kai aktiivisempi pieni kun useemman kerran päivään tuntuu liikkeet, mut silti välillä on pitkiä hiljasia aikoja.. Tietty jos huolettaa niin voihan ne sydänäänet käydä kuuntelee :) itsekin välillä doppleroin vaikka ois liikkeitä tuntunu..

Kiitos Mannikka, tämä auttaa huolessani. En muistanutkaan esikoisen raskausajoilta, minkälaista stressiä liikkeiden tunteminen tai tuntemattomuus voi aiheuttaa. Ensin niitä liikkeitä vain odotti kuin kuuta nousevaa ja sitten kun ne tuntuu, niin niistäkin sitten voi saada huolta. :joyful:

Joo tosiaan saa liikkeistä huolta! Nyt en vielä oo hirveesti stressannut, tosin jos on ollut hiljaisia päiviä niin oon doppleroinu.. Esikon loppuraskaudessa kävin useaan kertaan liikehälytyksen takia näytillä, kun niitä liikkeitä ei vaan tuntunut. Liikettä oli paljon, mut vettä niin vähän et mie en tuntenut enää kuin ihan muutamia liikkeitä..

Mulla myös päiviä, jolloin en tunne liikkeitä niin paljoa, mutta oon olettanu johtuvan tytyn asennosta. Kiireisinä työpäivinä en myöskään ehdi asettua aloilleni niitä kuulostelemaan.

Moi, ensimmäisen kerran tunsin yhden hipsutuksen vatsanpohjassa n.2 kk sitten, joka ei voinut olla mikään muu :) mutta sen jälkeen ns. varmat tuntemukset tulivat n.4,5 vkoa sitten. Tämän jälkeen liikkeet alkoivat tuntua päivittäin. Itselläkin liikkeessä oleminen vaikuttaa, vauvakin taitaa olla silloin yhtä väsynyt kuin minäkin. Liikkeitä ei paljon tuntunut tai sitten potkut osuivat toiseen suuntaan. Neuvolasta sanoivat ettei liikkeiden vielä tarvitse tuntua päivittäin, kun oli neuvolakäynti.

Ihana pikkuinen! Äsken tuntui paljon liikkeitä ja pyysin miehen myös tunnustelemaan masua. Kysyin "Tunsitko?" kahden ekan pienen potkun jälkeen. Ei tuntenut. Sitten pikkuisella meni hermot isin tuntohermoihin ja hän latasi seuraavaksi sellaisen potkun, että melkein koko maha heilahti :laughing002 Ei jäänyt kuulemma enää epäselväksi, että tuntuiko!

Hitsi kun tekee mieli syödä suklaata ihan vaan sen takia, että sen jälkeen saa yleensä tuntea sokerin voimalla jumppaavan vaavin!:rolleyes::hilarious:
Hah! Tiedän tunteen, oikeastaan mikä vaan sokeripitonen saa täällä ton aikaseks. Jopa hedelmät!

Takaisin