Liikkeet

Mää eilen tunnustelin ittekseni, et mitenhän päin toi vauva majailee tuolla mahassa ja ei kyllä alhaalla tuntunu vielkään "kovaa" et jotenki väärtepäin lymyilee. Tänään tuntunu semmosta potkua/nyrkkeilyä aivan rintalastan alaosassa, niin mietinpä että onko kyseessä jalka vai käsi, kun omasta mielestä vauvan hikka tuntuu kuitenkin tuolla alhaalla. Oon lyhyt, 155cm ja mää en kertaakaan oo tuntenu kylkiluissa mitään o.o, muuten möyryää ja muljuaa kyllä koko mahan alueella.
 
ei täällä ainakaan tunnu alhaalla päätä, on niin hyvin tuolla lantion suojissa. ja vauva ollut kuitenkin nyt ainakin 4kk raivotarjonnassa. eikai sitä välttämättä tunne? takapuoli tuntuu kyllä sitte sitäki paremmin tossa oikeessa kyljessä ja jalat sekä potkut vasemmassa.
 
Täälläkään ei tunnu pää alhaalla. Sisätutkimuksessa lkr kertoi tuntevansa mutta sitäpä ei ite pystykkään tekemään :hilarious:
 
Mulla oli perätilaepäily neuvolatädin tunnustelujen mukaan. Olin itsekin siitä 99 % varma, koska kaikki liikkeet tuntuu navan alapuolella ja etenkin alapäässä. Vain yksi iso ja kova möllyrä työntyilee ylämassa ihoa vasten aika ajoittain. Yhtään potkua ei ole tullut kylkiin, oon 152 cm pituinen ja luulin aiemmin, että kylkiluut tulisivat loppuraskaudessa olemaan kovilla. Ultrassa todettiin pari päivää sitten, että kyllä se pää on alhaalla eikä enää tule kääntymään (huh, helpotus!) ja pylly se ylämahan seutuvilla ponnistelee ja sitä luulin pääksi. Vauva on kai kova nyrkkeilemään, kun kaikki terävät liikkeet kohdistuu alapäähän (:

Tämän kokemuksen perusteella en luota enää omiin arpailuihin, vaan jätän tulkinnat lääkärin tehtäväksi.
 
Täällä taas möyritään kunnolla ja tuntuu jokapuolella mahaa vaikka minkälaisia liikkeitä. Äääk, ärsyttävää kun ei ole mitään tietoa miten päin siellä masussa majaillaan. Nyt tuntuu enemmän tuolla oikealla alhaalla kyljessä. :eek: Ihanaa kyllä kun liikkuu aktiivisesti, ei tarvitse miettiä onko kaikki hyvin. Mutta Olisi jo se ultra niin saisi ehkä jokin näköisen rauhan :shifty:
 
Miten musta tuntuu että tämä on ollut viimeset pari viikkoa jotenkin superaktiivinen? Tai sitten johtuu vaan siitä, että alkaa olla niin iso ja kaikki pienetkin liikkeet tuntuu. Ei tämä ainakaan enää kivaa ole kun jätkä alkaa kunnolla myllyttämään. :/
 
Täällä myös möyritään ahkerasti. Pari kertaa päivässä tulee sellaiset jumppatuokiot että vauva heiluu hyvän tovin ajan kaikkiin mahdollisiin suuntiin.
Meillä myös vähän epävarmuutta asennosta. Nlath ei löytänyt vauvan päätä mutta oli sitä mieltä että tuo olisi pystyasennossa. Itse arvelisin että rt:ssä, tosin välillä näiden liikkeiden kanssa kyllä ihan kuutamolla :D Tällä viikolla lääkäriaika, siellä toivottavasti saadaan varmuutta asentoon.
 
Tuli kauhea ajatus; entä jos vauvan jalat eivät toimi, kun on pää alaspäin, muttei potkuja ylämahalla tunnu? Vain pylly tuntuu ylämahalla, se välillä pyllöttelee isona mölkyränä ihon läpi vasemman kylkiluun alla. Lääkäri kysyi eilen liikkeistä ja missä ne tuntuvat, kait tuo ois epäillyt jotain jos voisi olla rampajalkainen lapsi tulossa. Kaikkea sitä mieleen juolahtaa ja saa sillä itsensä hätkähtämään!
 
Ei mullakaan ylhäällä potkuja tunnu, vaikka vauva on neuvolatädin mukaan ollut raivotarjonnassa jo monta viikkoa. Joskus pari kuukautta sitten tuntui kyllä. Olen olettanut vauvan olevan nyt tilan vähentyessä sikiöasennossa niin kippuralla, että jalat osuvat tuonne mahan sivuun eikä enää ylös. En oo tajunnut epäillä tyypin olevan rampa. :D
 
Täällähän ollaan kuukauden päivät ainakin oltu raivotarjonnassa. Ja nyt oon huomannut, että vauvan liikkuessa tulee vihlaisuja jonnekin kohdunkaulan tietämille, tai muualle alas sisälle. Johtuiskohan jostain pään pyörittelystä?
 
Täälläkin on raivotarjonnassa poju, ja ne venyttelyt ja nykyään vähän harvinaisemmat potkut tulevat tunne mahan sivuun. johan se tosiaan on sikiöasennossa. Peba kairaa usein tietänsä ylhäältä ulos ja samalla alapäässä tuntuu sangen ikävältä... :P
 
Vauva painaa tonne alamasuun ilmeisesti jotenki, särkee simona vatsaa välillä mutta ei silti niin paljoa että voisi suppareiksi epäillä. Ei myöskään ole aaltomaista kipua vaan tasaista. Se kipu kuluttaa ihan älyttömästi tän mamman energiaa, on pakko vähintään kerran päivässä heittäytyä sängylle lepimään ja nollaamaan kroppa :P joskus sitä nukkuu päikkärit, joskus vaan selailee sen puoli tuntia vau.fi ja ottaa lökösti :)
 
Vauva painaa tonne alamasuun ilmeisesti jotenki, särkee simona vatsaa välillä mutta ei silti niin paljoa että voisi suppareiksi epäillä. Ei myöskään ole aaltomaista kipua vaan tasaista. Se kipu kuluttaa ihan älyttömästi tän mamman energiaa, on pakko vähintään kerran päivässä heittäytyä sängylle lepimään ja nollaamaan kroppa :P joskus sitä nukkuu päikkärit, joskus vaan selailee sen puoli tuntia vau.fi ja ottaa lökösti :)
Tykkäys siis levolle ja foorumille :). Täälläki on nyt muutamana päivänä tuntunu vihlontaa tuolla alhaalla ja varmaa siks et siellä poraillaan itseensä alemmas. Potkut ja jalat tuntuu välillä kyl tosi ikävälle kylkiluiden alapuolella. Ja mikä hauskinta (ei oikeesti) ni hikka tuntuu nyt tuol peräsuolessa :wink
 
Lyydia ne on just niitä pään pyöräyttelyjä. Tuntui iha kauheelta :s välillä ihan ääneen tulee parkasu :D
 
Pari päivää ollut taas aika hiljaisia liikkeiden osalta... Ja äippä on tietty heti huolesta soikeana. Ei tässä juhannuksena oo tosin ehtinyt paljon niitä päivällä kuulostellakaan kun koko ajan ollaan oltu menossa. Mites muilla viikoilla 37+ olevilla on liikkeet tuntuneet? Onko teilläkin hiljaisempia päiviä välissä vai pyöriikö vauva koko ajan? Helpompaa olis kun sais tyypin tälle puolelle mahaa, ni vahtiminen ois "helpompaa" :wink
 
Täällä kans päivät vaihdelleet liikkeiden osalta. Pari päivää ollu tosi aktiivista ja välillä kivuliastakin, mahan tila ei oo tuntunu riittävän ku toinen yrittäny vaihtaa asentoa tai venytellä. Mut tänään on jostain syystä ollu hiljasempaa, pitäny ihan keskittyä kuulostelemaan liikkeitä. Oon niin samaa mieltä että tulispa jo tänne puolelle vahdittavaks :)
 
En oo kerinnyt ennen iltaa ees tarkkailla menoa :) kyllä siellä vielä joku on. Aika samanlainen kuin ennenkin, paitsi vahvemmat potkut.
 
Oon tiedostaen jättäny veden juonnin melkein kokonaan kun se virkistää vauvan raivobailaamaan ja se sattuu ihan älyttömästi mun mahanahkaan! Sen ei kestä repeillä paljoo enempää ku nyt jo ihan violetti! Ja se raivobailaaminen saattaa kestää puoli tuntia ja sen jälkeen rauhottuu ja keskittyy pukkimaan perseellään mahanahkaa äärimmilleen :shifty::shifty: mulla on reilusti lapsivettä joten MIKSI pistää asustella tossa ihan pinnalla?! Menis selkään hengailemaan välillä.. :hilarious:
 
Takaisin
Top