Liikkeet

Tällä vonkaleella oli tänään niin komia hikka että mulla varmaan pakaratki tärisi tahdissa :D
 
Täällä on kanssa tota raivobailaamista :rolleyes: Vauva innostuu kun olen pidempään istuallaan, kun makaan selälläni, kun nojaan eteenpäin, kun makaan kyljelläni ja toisinaan myös silloin kun kävelen. On kyllä hurjan näköistä (ja tuntuista) kun pyöreä vatsa onkin yhtäkkiä täynnä liikkuvaa muhkuraa. Meidän vauvaa ei ilmeisesti haittaa vaikka tila alkaisi loppua, äitin vatsanahkahan venyy ihan hyvin kun vaan puskee tarpeeksi lujaa!
 
Onko muilla tuntunu koskaan että vauva liikkuis niinkun sydämen tahtiin? :O oiskohan hengitysharjoituksia tjn?
 
Mistä sen tietää onko lapsivettä paljon vai vähän :D :eek: ?
 
Aubrey, ainakin neuvolakortissa on oma kohta lapsivedelle. Th ja lääkärit käsituntumalla ilmeisesti päätelleet määrää, kun joka kerta itselle merkitty normaaliksi? Mutta eivät ole sitä kyllä kommentoineet mitenkään...

Mimoza, tuosta oli aikaisemmin puhetta jossain täällä. Hengitysharjoitukset voivat näkyä vatsan läpi huohottamisena tai hengittelynä :)
 
Meillä ei ole tohon lapsivesisarakkeeseen merkattu mitään, mutta lääkäri sanoi ultrassa että normaali määrä. Kai sen jotenkin tuntee käsikopelollakin, ainakin että sitä on.
 
Eiksu mä jotenki yhistän sen just siihe hengittelyyn :) aluks vähä säikähin et mitä tää on mut sit hoksasin. Onha se vauva josen verran iso et tuntuu :)
 
Miksi musta tuntuu että tää on päättänyt nyt tulla tuosta mahan läpi pihalle? Toihan rikkoo jotain sisuskaluja jo pikkuhiljaa tuolla meuhkaamisella...
 
Aijaa. Taas tekis mieli sanoa, että ei mulla oo sellasta kohtaa mut en sit tiiä. Ei kyllä kertaakaan oo mitään mainittu.
 
Mimoza : Mä oon yhdistäny tollasen hikaksi. Mulla tuntuu aina samassa paikassa. Säännöllisesti nytkyy ja tuntuu ulos asti.
 
Näkyy myös ulos asti ja ihan kuin se just olis sitä hengittelyä/huohotusta :)
Mimoza just tästä kyselin eilen neuvolassa, että mistä oikein on kyse kun näyttää ja tuntuu siltä kuin vauva "läähättäisi" masussa. Ei oikein osannut sanoa mitään, mutta meinasi että varmasti ihan normaalia, kun kuitenkin sykkeet jne kunnossa ja liikkuu muutenkin :) joskus pitkäänkin huohottelee, esim 5-10 min..
 
Mä kysyin kans äitiyspolilla ja kun ultrasivat ja kaikki oli kunnossa niin sanoi ettei syytä huoleen kun sykkeet kunnossa ja liikkuu normaalisti. Googlailin hätäpäissäni joskus asiaa niin tosi monella oli samoja kokemuksia ja jokapuokella puhuttiin just et oisko niitä hengitysharjotuksia kun siltä ne tuntuu ja näyttää:)
 
Minäkin oon tunnustellut, että tuntuu kuin pikkuinen huohottaisi. Usein se tulee hikan jälkeen ja hikan jälkeen sikiö tekee hengitysharjoituksia. Käden kun laittaa masulle, niin se pienesti kohoilee siinä vauvan hengittelyharjoituksen tahtiin (:
 
Tänään kyllä tuntu että vauvalla loppuu tila, pomppi maha siihen tyyliin että tuli vaan mieleen niin kuin jossakin elokuvassa kun ihminen rimpuilee vangittuna jätesäkin sisällä:grin kyllä se vaan siellä kasvaa ja voimistuu :love7
 
Onko muita joilla vauva ei anna istua? Edes vessassa ei tahtoisi antaa istua pöntöllä... Aloittaa aina kauheat raivaripotkut, kun istahdan. Alkaa jalat olemaan hellänä kun on pakko olla jalkeillaan (tosin se tekee hyvää ja itse asiassa kätilön käsky on olla jalkeillaan, että synnytys lähtisi etenemään), tätä on nyt ollut kolme päivää. No, tuleepa vessassa asioitua todella nopeasti :D
 
Istua saa, maata ei. Heti makuulle mentäessä alkaa järkyttävä muljaaminen, joka tuntuu kestävän ihan tasan niin kauan kuin makaan :meh: Viime päivinä ei enää jaloilla potkuttelukaan riitä vaan samaan aikaan nyrkeillä/kyynärpäillä/päällä puskee ja takoo alaspäin. Pitää kai ruveta nukkumaan istualteen.
 
Sain vauvan liikkeitä kerättyä tässä aamulla juuri sen 10 kappaletta tuntiin - huh. ei tarvii soitella siitä polille

En kyl tykkää yhtään et pitää aktivoida vauva (appelsiinimehu toimi tällä kertaa) ja sit odottaa ja oikein tunnustella että milloin se liikkuu, aina ennen liikkunu hyvin ja reilusti kuitenki sit ku sen liikkumisen alottaa nyt kakka pöksys mie kyttään kelloo ja lasken. Örg:sorry:
 
SeEnsimmäinen, jos sun mieltä painaa tuo vähäinen liikkuminen niin sun kannattaa soittaa neuvolaan tai mihin teillä nyt on ohjeistettu soittamaan. Itse oon käynyt joku kuukausi sitten käyrillä kun en saanut liikkeitä tarpeeksi. Käyrillä käynti huojensi kyllä mielen kun siihen piirtyi jatkuvasti pientä liikehdintää mutta se ei vaan tuntunut minulle vaikka se niin oudolta kuullostaakin kun vauvalla on siellä jo aika ahtaat oltavat. Vaikka olikin ehkä turha käynti niin sain mielenrauhan ja se on tärkein :)
 
Takaisin
Top