Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vähän vaihtelee, jos oon paljon liikkeessä niin en niitä tunne tai huomaa, tai sit minityyppi nukkuu just sillon. Välil voi olla muutama tuntikin ettei tunnu. Tosiaan illal ja yöllä kovin meno.

Mulla nyt 25+1 ja edellisellä viikolla vauva liikkui tosi aktiivisesti, Tällä viikolla on ollu pitkiä aikoja hiljaa tai todennäköisemmin on vaan kääntyny jotenkin sellaseen asentoon että liikkeet ei tunnu. Pari päivää piti ihan tarkemmin tarkkailla, mutta nyt on taas tuntunu liikkeet. Mutta jos itse oon liikkeessä niin harvemmin tuntuu liikkeitä, yleensä vauva liikkuu illalla tai jos muuten menee lepäilemään ja lisäks oon ollut havaitsevinani että tuntisin liikkeitä sillon kun tulee nälkä. Vauvalla ilmeisesti yhtä hyvä ruokahalu kuin äidillään...

Kun istuu tai makaa niin liikkeitä tuntuu, melkeinpä vuorokauden ajasta riippumatta. Välillä on hiljaisempia päiviä,yleensä silloin kun itse olen liikkeellä paljon. Yleensä vauva on poikinut oikealle ja alas, tänään ekan kerran aivan vasemmalle. Luulen vauvan olevan poikittain, ja kääntyneen toisin päin tänään. Tänään on potkittu myös aivan alavatsalle,niin että heiluu. Liikehdintää tuntuu muuten melkein joka puolella,harvemmin navan yläpuolella. Viikkoja tänään 24+4.

Täytyypä ihan päivittää tänne, että nyt ne tuntuu minullakin! :) pitäny pari päivää kuulostella että johtuukohan pikkusesta tämä, mutta melko varma oon. Tuntuu ylleesä iltasin "töminää", muljahtelua ja pientä kutittelua. (21+3) Ihana pikkukaiffari <3

Musta on tuntunu, että osuis välillä jo navan yläpuolellekin, siis ihan reiluhkosti :o Vai onkohan vaa niin topakoita osumia, että tärähtää kylkiluita myöten :D

Ja Sinuski mulla nyt 25+4 ja välillä mellestää kokoajan, sitten taas on hiljasta pari päivää. Nyt on taas lepokausi meneillään ainakin eilen ja näköjään tänään. Ei kannata yrittää vertailla yhtään, kaikki vauvat on erilaisia ja asennot yms vaikuttaa :) Itsekin siis mietin yhdessä vaiheessa ja kova googlaus oli päällä, tähän tulokseen tulin.

Mulla myös neiti myllertää nälkäisenä enempi, tuntuu jopa, että heti kun alan suunnittelemaan (yleensä aamupalaa) niin tulee muutamia rohkaisevia potkuja :D Ei saisi liiaksi unohtua aamukahvia juomaan, syömistä pitää tulla pikaseen :D

Joo, en ole huolissaan. Olen varma, että meidän tyyppi on kääntynyt. Liikkeet tuntuvat nyt jossakin tuolla syvemmällä ja vaikea kohdistaa missä, kun koko maha tärähtää :grin. Aiemmin osasin selkeästi sanoa, missä potkittiin ja miehenkin oli helppoa tuntea niitä mahan päältä. ...Mä aloin tuntea selkeitä liikkeitä vasta rv19. Olen kuullut, että ensisynnyttäjillä kohtu on usein niin "kiinteä", että potkut tuntuvat sen vuoksi myöhemmin, kuin uudelleensynnyttäjillä joiden kohtu on "irrallisempi".

Täällä tuli ekaa kertaa aamupotkut heti herättyäni kuin sanoakseen "hyvää huomenta!" :) hyvällä mielellä pungersin ylös sitten keitteleen sumppia :P tänään alkaa tukiliivien metsästys tai muuten et kykene kohta enää kantamaan tota etureppua

Meillä pystyssä ollessa tuntuu enempi asennonvaihteluita, semmosia isoja muljahduksia. sitte kyljellään sohvalla tai sängyssä tuntuu potkuja ja kädenliikkeitä. paljon tykkää vissiin poikittain olla kun toisessa kyljessä tuntuu että tulee jalat läpi ja toisella puolella yhtäaikaa semmosia kädenhipsutteluja. harmi vaan että liikkeet tyssää heti kun mies laittaa käden vatsalle, eli hän ei juuri pääse näitä tuntemaan. toisaalta se on kätevä sillon ku haluaa nukkua :>

Täällä on nyt muutaman päivän ajan ollut kovin paljon pikkuveijari liikkeessä. Melkeimpä heti kun istahtaa hetkeksi, niin alkaa kunnon potikimiset ja möyrimiset. Välillä tuntuu myös liikkeellä ollessa. Ja kyllä ne ajoittain ihan ulospäinkin näkee kun maha heiluu :happy:

Meilläkin usein loppuu liikunta, kun mies laittaa käden mahalle. Samoin jos minä laitan, jos koko käsivarsi painaa, niin sillon monotellaan :) Mutta usein sängyssä illalla lusikassa ollaan miehen kanssa, minä siis hänen selkäänsä vasten, silloin vaavi potkii isiäkin innokkaasti :) Eilen muksautti isille potkupusun huulille, kun hän pusutti masua :D

Meillä myös kumppanin laittaessa käden mahalle tai jos mie vien hänen käden mahalleni, ko olen tuntenu potkun, ni heti lopetetaan. Myös tehnyt näin toisinaan, kun omankin käden laitan, ko potku tuntunut.. :D

Välillä on tuntunu vatsa kivettyvän vain vasemmalta puolelta ja kysyessäni sitä parhaalta ystävältäni, joka on synnyttänyt kahdesti, niin sano, et se vois tarkottaa sitä, että masukki olis kääntynyt toisinpäin.
Ja kun mulla on harjotussupistuksia tullu aiemmin ja ne on tullu niin (kuten aiemminkin oon jo kirjottanu), että paino tuntuu alavatsassa ja niin kuin sitä painoa vielä vedettäis alaspäin ja samalla alavatsa on tuntunu tosi kovalta. Ja nyt muutaman kerran tuntunu tollein, että vain vasen puoli kivettyy eikä tunnu sitä painoa, niin ihmettelin sitä ja oli pakko kysyä. :D

Muokattu viimeksi:
nyt musta tuntuu että on alkanu säännöllistyy noi potkut.. muutaman päivän ollu voimakkaita ja just säännöllisiä.. milloin aletaan laskee niitä potkujuttuja? :D ja miten ne lasketaan?

Kirjotin toiseenkin ketjuu.. mutta mitä tää ihme tärinä on? Mua huolestuttaa oikeesti miks vauva tärisee? :eek: ja nopeaa tahtia? Hyvin oudon tuntusta. Niinkun elohiiri olishetkellisesti tai kun jonkun "moottorin käynnistäis" :eek: onko kellään ollu vastaavaa? Muuten kyllä potkiikin mut noita tärinä tunteita tulee lähes kokoajan ihan alavatsalla.

Monen tunnin nälän jälkeen sain viimein itseni ylös sohvalta ja nauttimaan iltapalaa. Söin suht tukevasti, mutta en liian. Tässä pöydän ääressä evästäni sulatellessa alko ihmistaimi taas harjottamaan iltajumppaa, ihan kivasti parin hiljasemman päivän jälkeen. :)

Tais olla mieluinen iltapala tai sit aivan kamalaa ku jysäytti toho navan vierustalle siihen mallii oikee kunnolla et mulla ihan suu loksahti auki ja melkein pysty erottamaan sen ilmassa leijuvan suusta karanneen kysymysmerkin.. :D tuli semmonen pikkunen kysyvä "uh" iskun jälkeen, vissii kertaakaa tollee töräyttäny. :D

Nyt siirryn sänkyy tunnustelee jyskytystä, se vieläki tuntuu niin ihanalta. <3 ja nyt ku ne tän kaiken mun oman ihran läpiki jo alkanu tuntumaan, tai siltä se vähän tuntuis tuntuvan. :)

Taisin eilen kattoa huonoa tv ohjelmaa kun vauva yritti liikkeillään tiputtaa kaukosäädintä mahan päältä :D hitto ku ois saanu kuvattua sen ku kaukkari keikku pötsin päällä hulluna :P

Mimoza, en valitettavasti osaa sanoa, mutta aika jännältä kuullostaa. Ropellivauva tulossa.. :) Tuskin nyt sentään mitään vakavaa, jos se harjoittelee jo uintia ja porskuttaa jaloilla just masua vasten :p

Täällä myllätään aina puolilta päivin lounaan jälkeen ja sit iltajumpat 19-22 lähes tauotta. Tänään on tuntunu tasan kerran pientä potkimista :o olin jo ohan huolissani kun neljään mennessä ei kerrassaan mitään. Edes makeen syönti ei auttanut.

Mie oon huomannu masukin nyt parina tai kolmena viime aamuna aloittavan päivän potkimalla. :D
Tänään kävi niin, että alotti taas aamun/päivän potkimalla vähäsen ja yks oli semmonen voimakkaampi muksaisu ja sen johdosta laitoin käden mahalle, jolloin toinen lopetti, mutta kun otin käden mahalta niin jatko taas hennompaa potkimista/nyrkkeilyä. :D
Tuli vähän semmonen tunne, että masukki kiusii äitiä. :P

Takaisin