Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tänään 22+0 kanssa ja kohdun korkein kohta oli viimeviikolla 2cm yli navan eli vähän yli navan ja kyllä täällä pikkunen ainakin potkii juuri tonne vähä yli navan ja sen tuntee hyvin:)

Mullakin tuntuu (vko 24+5) muutaman sentin navan yläpuolella, pääosin kuitenkin alavatsassa eli taitaapi olla pystyssäpäin neitokainen aika pitkälti :) Viime yönä tuli sekä kintusta että nyrkistä samaan aikaan :D
Ekan kerran tunsin jo n vkolla 15 mutta en oikein ollut varma, varmasti tunsin vko 19 ja tossa välissä oli tosiaan pitkään hiljasta, joten luulin eka kuvitelleeni. Mies tunti läpi jo tuolloin vko 20 hujakoilla :) Nyt on mellastanut enempi ku haukuin laiskaksi viime viikolla ;)

Itsekin tunsin liikkeet jo tammikuussa, vaikka ekaa odotan. Voimistuneet koko ajan, viime viikolla mieskin alkoi tuntea selvästi ja eilen maha heilui niin että ulospäin näkyi. Taisi poika innostua tanssahtelemaan kun katsoimme Tähdet, tähdet -ohjelmaa... :cool05 Vähän se alien-ajatus aina tulee mieleen, mutta mies sanoo että ei saa puhua sellasia meidän pojasta :Heartblue Niin ja tänään 23+0.

Itselläni istukka sijaistee edessä joka vaimentanut liikkeitä. Varmat potkut tunsin tasan 20viikolla. Sit eilen 23+3 viikolla mies tunsi varmuudella potkun omaan käteensä. Tuntuu olevan vilkas tää meidän tuleva pienokainen. Nyt alkanut monesti potkiin tuonne alaspäin eikä tunnu ihan niin kivalle.... Mut on ne potkut kovasti voimistuneet.

Mulla tuntu ekassa raskaudessa selkeät liikkeet viikoilla 18+, tokassa 17+, kolmannessa 15+ ja samaten nyt tässä 15+. Omaan käteen tuntui ekan kerran 18+2, ja mieskin tunsi tossa jotain pari viikkoa sitten. Tämä potkii paljon tuonne alaspäin, joten ei kamalasti näy ulospäin, mutta pari kertaa oon jo nähnykin mahan liikahdukset.

jenni89: Juu esikoista ootellaan. Eli ei mun kannata vielä huolestua. Ja voihan se olla että istukka eesä vaimentamasa. :) Kaippa seki varmistuu viikonpäästä rakenne uä:ssä.
Kiitos kaikille vastauksista, mukava saaha vähän vertailunvuoksi luettavvaa. :)
Tulispa jo äkkiä kesä, nii saatas pienet maailmaan ja sylliin. :)

Mulla esikoisesta tuntui ekat hipaisut josku rv 19-20, en muista ihan tarkkaan. Tästä toisesta eka hipaisu tuntui nt-ultrapäivänä. Epäilin aamulla että voisko noin aikaisin mukamas tuntua, mutta ultrassa tuntui sama hipaisu kun poitsu siellä mylläsi.

Mitattiin just neuvolassa et kohtu n.20cm "pitkä" eli häppäriluusta ihan pikkase navan yläpuolelle :)

Mulla viikoilla 21+5 korkein kohta aika tarkkaan navan kohdalla. Ja mittaus oli muistaakseni 16cm. Neuvolan täti meinasi et kohtu ois taaksepäin kallistunut.

Miä oon vielä ihan haltioissani noista pienistä muksahduksista (sitä päivää siis odotan ku toivon et ei potkis koko aika :D ) ja iltasin on ihanaa ku se mylläys alkaa. Toissailtana makasin sängyssä ja pikkusen kädellä painoin vatsan päältä, jos tuntisin jotain liikettä ton mun makkaran läpi. En sano varmaksi tuntuiko potku käteen vai oliko se vaan luulo ku samanaikaisesti luonnollisesti tunsi sen iskun sisällä. :) mutta en ole niin suruissani vielä jos en tunne ulospäin, riittää kun tunnen sisällä. <3
Ja tuikkaukset alakertaan päin tuntuu vielä hauskoilta vaikkakin välillä tulee sitte hoppu vessaan. :)

Ensimmäisestä tunsin liikkeet 18+ 2. 16+ 3.15+ 4.16+ 5.14+ 6.14+ ja nyt tästä 7. tunsin ekaliikkeet 20+0 eikä paljua tunnu vieläkäään..johtuu tuosta istukasta kun on edessä...Piti siksi hommata kotidoppleri et tietää onko pieni hengissä...Iltasella varmistetaan ja jumputus kuulunu hyvin :Heartbigred

Kohta viidettä tuntia, vedetty rumbaa, sambaa ja salsaa. Kunnon limboaminen käynnissä. Vatsaa ihan koskee ... Neiti bailaa kunnolla

Mulla tuntui ekan kerran jotain pientä liikettä mistä en ollut varma mitä ne oli rv18+jotain. Kolmen päivän kuluttua olin varma ja pian jo mieskin tunsi liikkeet mahan päältä :happy: ja nyt rv22+1 välillä innostuu niin että maha heiluu:grin

Vahvaksi on tullu meitin pieni, säikyttelee jo potkuilla ku niin tärähtää, isin selän monottaminen on Iltasin kova juttu. Eilen illalla molemmat säpsähdettiin ku molemmista tuntu, että ois toisen luu tullu nahasta läpi :D Mikähän tanttara sieltä oikein tulee :p

Nyt tuntunu taas tosi kovasti liikkeet. :)❤ jopa sillon ku ite liikkunu, päivällä siis käyttiin tyttöjen kans päiväkävelyllä.

Tänään koira makas vieressä pää mahan päällä ja vaaveli potki. Mietin että mahtaakohan koira tuntea / rekisteröidä ne liikkeet :D
Kaks pienempää koiraa kisaavat välillä kumpi pääsee lähemmäs mua köllimään sohvalla, oon ounastellut että tämä siksi koska aistivat raskauden :)

Ja päivittäin liikkeet tuntuu, joskus enemmän joskus vähemmän. Se harmittaa et ne on aina vaan tuolla "syvällä" eikä pinnassa. Tänään vauva kyl kävi "pinnassa" niin et sain tunnustella sitä mahan läpi :D liikutuksen kyyneliähän siinä tuli, harmi ku mies ei sattunu paikalle sillon :(

Miten usein tunnette liikkeitä (siis te joilla viikkoja suunnilleen 23-25)? Mulla nyt rv25 ja liikkeitä tuntuu vain muutaman kerran päivässä. Pari viikkoa sitten tuntui useammin ja tymäkämmin, lähinnä kyljissä, mutta nyt enemmän edessä ja ylempänä. Vauva lienee kääntynyt poikittaisasennosta selkä napaan päin (?). Mulla on istukka edessä, että se varmaan vaimentaa liikkeitä, mutta olisi kuitenkin mukavaa tuntea potkuja useamminkin :). Eikös liikelaskentaa aleta tehdä vasta rv30 jälkeen?

Täällä tänään rv 25+0, ja liikettä masussa tuntuu todella paljon. Maksimissaan parin tunnin taukoja, sitten taas jumpataa, just tossa mietin mahtaako tuo poitsu nukkua tuolla ollenkaan. Suurin osa liikkeistä tuntuu tossa navan vieressä ja sit alapäätä tömistellään. Ja mulla toi istukka on takana, sen takia tuo liikehdintä tuntuukin niin hyvin.

Täällä tänään rv 24+0 ja liikkeitä tunnen oikeastaan vaan paikallaan ollessa. Esim.työpäivän aikana ei välttämättä tunnu mitään vaikka paikallaan olisikin. Mutta kjn silloin ei erityisesti jää niitä kuulostelemaan. Illalla/aamulla sängyssä tuntuu parhaiten. Mulla myös istukka edessä eli sekin varmaan vaikuttaa.

:Heartblue Täällä menossa 24+2 ja liikkeet tuntuu nykyään todella vahvasti useasti päivässä. Välillä tosiaan tuntuu, et nukkuuko ollenkaan. Tänään ekaa kertaa näkyi potkut mahan läpikin!

Takaisin