Mä en Naks tunne kun sellaset superpotkut käteen, ne kyllä näkyykin sitte. Välillä musta kanssa tuntuu, että taitaa mies mun sykkeen tuntea, mutta mikäs minä oon toisen iloa pilaamaan :)
Nyt on ihan muutamassa päivässä tapahtunut kehitystä! RV 21+ olen tuntenut liikkeitä päivittäin ja varsinkin illasta on liikettä enemmän.:) Eilen illalla tunsin aika kovaa jumputusta ja tunsin liikkeet jopa omalla kädellä ja siinä ihmetyksessä piti huutaa mies paikalle varmistamaan asia ja niin vain kävi, että mieskin tunsi liikkeet mahan läpi.
Tänään oon herännyt 5 aikaan aamulla (vapaapäivä) ku tuntu et lentää oksennus ja mahassa kiersi.. no se ihme ja kumma meni ohi lasillisella vettä mutta mitäs sitten kävikään.. vaaveli rupes liikkumaan niin pirusti!! ekaa kertaa tunsin omaan käteen liikkeet ja hyvin tunsinkin! :) :)
Eipä siinä sitten unta tullut ku toinen ninjaili mahassa , lopulta nukahdin 7 jälkeen ja nyt pitääkin kiireellä nousta ja kiiruhtaa neuvolaan nro 3... hups
Vaikka tunnen jo liikkeitä ni kuuntelin eilen dobblerilla ja kuuntelin tosta navan oikealta puolelta kun yhtäkkiä kuului kova töks ja tunsin kun doppleri liikahti. Laitoin sit käteni siihen ja sieltä se pikku potku tuli, ei voi erehtyä!:)♡
Täällä alkoi ihan yhtäkkiä liikkeet tuntumaan selkeästi. Tähän asti kun ollut vähän epävarma onko kyseessä ollut liikkeitä vai mitä.. nyt pikkukaveri ei jätä enää mitään epäilyksen sijaa :D Kovia potkuja saa useaan kertaan päivässä rypäyksinä ja heti potkut sellaisia että näkyvät ja tuntuvat käteen asti. Ensimmäisellä kerralla ihan säikähdin kun kesken palaverin alkoi voimakkaita potkuja sadella Ihanaa, huvittavaa ja outoa!
Miks mulla tuli paniikki ja alienleffat mieleen kun olis pitäny iloita ja jopa kyynelehtiä liikutuksesta x) "kohta se kaivaa tiensä tosta mahan läpi!!! :S "
Oon nyt 23+1 ja joskus viikolla 19-20 muistaakseni aloin tuntemaan sellaista mahassa, kuin joku puhaltaisi ilmakuplia vedenalla. Se tuntu jännältä. Vaikka nyt tuntee jo vähän enemmän, niin silti välillä tuntee myös edelleen noita "ilmakuplia" ja se edelleen tuntuu tosi jännältä. :D
En oikein osaa selittää nyt miltä ne tuntuu, ne vähän voimakkaammat potkut/liikkeet. Yksi ilta nukkumaanmennessä (olisko ollu alkuviikosta) masukki tykästy potkimaan, kun tykkään pitää aina yrittäessäni saada unen päästä kiinni, niin kättä vatsalla, niin siihen kohti missä käteni oli. Se oli ensimmäinen kerta, kun oikeasti ihastuin siihen tunteeseen, että joku liikkuu mun mahassani.
Täälläki maha ruvennu heilummaan ku potkut koventunu :)ja se tosiaan on ku alien elokuvasta, varsinki sitte ku vauva isompi. Näyttää että se kirjaimellisesti yrittää nahan läpi tulla :D
Halluisitteko vähän kertua että millä viikoilla ootte alkanu tunteen potkuja? Ompa ihana ku moni teistä jo näkkee ja tuntee ne ihan kätteenki asti :) minä täälä vielä oottelen niitä "sipasujaki".
Olispa kiva jo tuntia ja nähä Nyt rv 20+3. :)
Esikoisesta taisin tunttee ekat joskus rv 20->, tokasta rv 17-> ja tästä tulevasta jo rv 14. :)nähny ekan kerran siinä rv 22-26 välillä. Nyt rv 23+2 menossa ja näkyny noin viikon päälle päin. Onko siulla Maiju eka laps? :)
Ekasta tunsin kans 20+, kakkosesta 15+, kolmosesta 15+ ja tästä muistaakseni 16+. Toissapäivänä tosiaan näkyi ulospäin, eli 21+5 ja kädelle alkoi tuntua ehkä viikkoa aikasemmin, edellisistä en muista enkä jaksa nousta tarkistamaan
Ekat "varmat" liikkeet tunsin 19+5, esikoinen tulossa. Sen jälkeen olikin monta päivää hiljaista, jonain päivänä taas möyri ja taas hiljaista. Ensimmäiset kunnolliset käteen tuntuvat 22+2. Välillä vauva käy tossa niin "pinnassa" että voi tuntea itekkin missä kohtaa se hengaa :D tosin siirtynyt taka-alalle ja viihtyy nyt siellä. Potkut ei siis tunnu käteen, palannut voimakkaaseen elohiirmäiseen tunteeseen nyt 22+5 :)
19 viikolla aloin tuntea ensin hipasuja ja sitten ihan varmoja potkuja. Ru:ssa kuulin että istukka on edessä, joten olin yllättynyt että kuitenkin niihin aikoihin tunsin vaikka ensimmäistä vasta odottelen.
Eilen tunsin mahan läpi vauvan pään, hassu fiilis! Se monotti mua alakertaan ja navan vieressä tuntu ihan selkeä pallo :)
Itse odotan esikoista ja ensimmäiset elohiirimäiset sipaisut tunsin jo vkolla 12+ sen jälkeen viikoittain ja nyt kuukauden ajan jo päivittäin vielä odottelen että näkyis ihan päälle päin
täällä alkoi liikkeet tuntua 17+. nyt sitten voimistuneet, mutta ei mies vieläkään liikkeitä tunne vatsanpäältä.
Täällä vaan pelottaa, kun liikkeet vähentyneet/vaimentuneet, jostain kuulin, että vauva pääsee vielä kääntymään ympäri ja potkii selkään, mutta silti tässä stressaa. Onko muilla kokemusta "hiljaisista päivistä ?"
Täälläkin on hiljaisia päiviä aina välillä :) saattaa olla parikin päivää putkeen hiljaiseloa..
hei tyhmä kysymys mutta mihin kohtaa vauva ylettää potkia? Nyt siis 22+0? Ei oo mitään hajua missä on esim kohdun korkein kohta kai se on yli navan jo?