Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toi istukan sijainti varmaan vaikuttaa noihin liikkeisiin. Nyt se on mulla edessä ja viimeks oli ylhäällä takana. Mut koska toka raskaus, tunsin silti liikkeet jo aiemmin kuin viimeksi. Kiva niitä on kyllä tuntea, mut jotenkin päivät on niin kiireisiä (töissä, sit kotiin ehkä kaupan kautta ja sit leikkimään tuon 10kk vanhan tytön kanssa ja sit onkin iltarumba ja nukkumaan...), ettei koko raskautta ja liikkeitä ees ehi miettiä. Kaikki menee ihan sivussa. Kylpyhetken aikana sit juteltiin vauvasta, et onkohan samanlainen tyttö kun tää ensimmäinen ja mitenhän oppii kaikkia juttuja sitten ja näyttääkö samalta ym. Jännittää erilaiset asiat kuin viimeksi. Viimeksi ei osannut yhtään odottaa, et minkänäkönen tai millanen syntyy. Sit ku tyttö synty, ni oli se sit just sellanen, kun olettikin.

Ja sit se aktiivisuus mahassa ja oikeessa elämässä ei mitenkään mennyt käsi kädessä :) Onneks. Muuten tääki valvois kaikki yöt vieläkin.

Mitään en mee vannomaan mut viimein voin ehkä miäki ilmottautua tähän listaan! :p
Tähän asti en oo ollu varma onko ne muutamat elohiiren tapaset ollu mitä, ei ne suolenmylläykseltä oo tuntunu. Ja ainaku pysähtyy kuuntelee josko jotaa tuntuis ni oma syke alavatsalla vaan tuntuu.
Äsken tossa pyyhe päällä löhösin sohvalla, vasen jalka pöyällä ja toinen siinä kivasti lattialla, ni alko vatsanpohja kutittelee omituisesti. :) jalka tuntu kans pikkusen puutuneelta nivusesta että oliko se sit siitä johtuvaa vaiko siitä että joku koputteli äiskälle. :D mutta erilainen tuntemus vielä tähän astisen elämäni aikana, voi olla kyllä että oon erehtynykki. Never know. ;) tuun kunnol sit hehkuttaa ku ihan varmaa!
Mulla pullamössö mahan vasen puoli kovempi ku navan oikee puoli, siellä vasurissa selvästi siis joku ja sieltä ne ultras sillo nt-ultrassa ja sydänääniä kuunnelleet. :)

Pidin kättä vatsalla ja yllättäen tunsin nopean kutituksen käden alla navan lähellä. Ehkä ne oli nyt sitten niitä liikkeitä oikeastikin, kun ei siinä voinut mikään paidan kangas päästä kutkuttamaan. :joyful:

Eilen kun istuin miehen seurana Meilahden sairaalassa, kun odotettiin lääkärille. Niin äitini tuli käymään siinä, joka on töissä haartamanin sairaalassa. Heti, kun mummin ääni kuultiin kauhia potkiminen alkoi. Eli mummi rules

Olen tuntenut pikkusen reilun viikon sellaisia muljahduksia masussa. Mut eilen tasan 20viikolla tunsin kaksi voimakkaampaa potkua. Ei voinut erehtyä. Ihanaa! :Heartblue

Tänään neidillä ollu kunnon karkelot. Tee nyt siinä töitä, kun toinen joraa. Tauolla kun söin niin sen jälkeen armoton ryske ja pauke. Saa nähdä nukkuuko kun mamma menee nukkuu. Hope so mulla huomenna viideltä ylös ja duuniin

Mä en ole tuntenut liikkeitä torstaista lähtien.. ja äsken saunassa...

Pääsi kyynel jos toinenkin, kun tunsin kädellä oikein kunnollisen potkun. :)

Tuntuspa itelläki jo ulos asti. Tai siis ku ei ikinä sillon potki ku kokkeillee :D

Jenni mustaki tuntui et tuurilla kerkesin käden laittamaan just sillon.. yleensä ku yritän nii loppuu liikkumine heti :D sama dopplerin kans nii saa aina "jahdata" et saa äänet kuuluviin. :D

Mies tuli nukkumaan ja toivetteli hyvää yötä vauvalle. No siitähän se yöralli alkoi, eli heti tehään toisin mitä vanhemmat sanoo. :love7 No tunsimpa ekaa kertaa liikkeet omaan käteen saakka!

Eilen sängyssä maatessa tuntu liikettä mahassa, yritin että josko se omaan käteen asti tuntuis mutta keskityn siinä vaiheessa niin kovin jotenki että oma syke vaan tuntuu rinnassa kädessä ja mahassa. Laitoin sit huvikseen isännän käden mahalle ni saman tien tuli ennätyksellinen potku mahasta ja isukkiki tunsi! :) :) tekee vauvasta todellisemman myös isälle tuollanen kokemus. Taisin nukahtaa hymy huulilla tapahtuman jälkeen :p

Muoks. Eilen oli siis rv 19+5

Meillä ekat liikkeet tuntui myöhään illalla/yöllä ennen nukkumaanmenoa rv20+4 (melkein 20+5 puolella).
Hyvän ajankohdan vauva valitsi, kun seuraavana päivänä heti aamusta oli rakenneultra ja siellä olisi heti paljastunut että kyytiläinen on mukana, joten päätti paljastaa itse itsensä jo sitä ennen. Oli ihan vastaus tohon omaan "Onkohan siellä kaikki hyvin huomenna ultrassa?" -epäilyyn, että "Täällä ollaan, älä nyt stressaa äiskä!" <3

Mä oon kyllä vähän kade. No oon ehkä jotain tuntenut, mutta ne voi olla suolen liikkeitäkin vaan. ja sitten taas välillä kun yrittää keskittyä tuntemaan liikkeitä, niin oma syke tuntuu. Haluisin jo tuntea jotain! Huolettaa vähän, kun mitään ei tunnu ja ultrakin varmaan vasta ens viikon lopulla. Toisaalta maha on kyllä kasvanut ja nyt tullut ihan kunnolla esiin, niin että sitä on vaikea jo vaatteilla peittää. Jospa se mahan kasvu tarkoittaisi, että pikkuinen siellä nyt kuitenkin kasvaa, vaikka en vielä liikkeitä tunnista.

Takaisin