Liikkeet

Neljän suora: tuollain mulle se keskussairaalan lääkäri sanoi. Ettei se istukka liiku,vaan paikka vaihtuu, kun kohtu kasvaa.

Olen muuten huomannut tuon saman sokerin vaikutuksen. Ja ylipäätään ruuan jälkeen on selkeästi vilkkaampaa tuolla masussa. Olen yrittänyt tunnustella liikkeitä mahan päältä, mutta aina kun lasken käden vatsalle, kaikki liikkeet pysähtyy. Ja kun nostan käden pois, mylläys jatkuu taas uudestaan :)
 
^meillä tehään ihan tota samaa. Luin just, että sikiö jo aistii, kun käden laskee vatsalle. Ja sen kyllä huomaa! Antaisivat vekkulit meidänkin nauttia potkuista!
 
Meidän tirppanalla potkuttelupäivät vaihtelee. Toisinaan on vilkkaita päiviä ja toisinaan vaan köllitään :) Muutaman kerran on isukkikin päässy potkuja tunnustelemaan :) Edelleenkin esikoista rauhallisempi masussa asuja :D Kertooko tosiaan jo luonteesta?
 
Taidan olla ainut täällä,kellä ei vielä tunnu liikkeitä yhtään :sad010Kuuntelin tänään yhden kaverin doplerilla pikkuisen sydämen lyöntejä,että kyllä se ainakin elossa on...
 
Jenskuli, mä en vieläkään myöskään tunne niitä liikkeitä, mut tänään ultrassa vahvistu että istukka on etuseinämässä. Ihmettelin aluks kun muut täällä kerto pitävänsä kättä vatsallaan ja tuntevansa potkuja, ja kun mä teen saman tunnen vain oman sykkeeni. No nyt ymmärrän että istukka se siihen käteen sykkii. Mä oon oikeestaan tyytyväinen etten mitään tunne, kun jotenki se vähän pelottaaki, et miltä tuntuu ku mahasta käsin tökkästään :eek::)
 
Mulla tuntuu potkut, ku ite oon rauhoittunut muttei aina :) Ja ne sit tuntuu mahan päältäki. Et ei 24/7 bileitä täälkää vielä :) Pientä myllerrystä tuntuu iltasin.
 
Mullakin tänään ultrassa varmistu että istukka on etuseinämässä kiinni ja siksi ei ihan niin hyvin oo ne liikkeet tuntunut. Aikasemmin on aina kerralla tuntunu ehkä joku kolme potkasua, mutta tänään kyllä siellä ultrassa alko pikkunen potkii oikein urakalla ja nyt illallakin on potkinut tosi paljon. Oikea riehumispäivä hällä tänään, ei varmaan tykännyt kun melkein tunnin hänen kotirauhaa häirittiin ja kun ultraus pitkitty kun meinasin pyörtyä kesken kaiken.
 
Aretha, I hear you sister! :D Täällä nimittäin sama! Ilmeisesti tirppanalla lystiä vähä möyhentää mamman pissarakkoa :D Tuntuu vinhalta vaikka rakossa ei paljon pissaa olisikaan :D
 
Etuseinämällä istukka myös. Nyt on kyllä miun pieni pallero ollu aktiiviliikkuja sekä eilen, että tänään. Töissäkin kun ehtii tauolla hetken istua ni jo tuntee myllerrystä. Iltaisin ja aamuisin myös. Alkuun huomasin jostain syystä liikkeet vaan maatessa vasemmalla kyljellä, mutta toisinpäin en ollenkaan. Toissa aamuna sängyssä hereillä makoillessa oikeen säikähdin, kun eka kunnollinen potku tuli. Mies odottaa kovasti, josko pääsisi tunnustelemaan myös liikkeitä.
 
Mulla edessä myös. Mieki tunnen potkut oikeel puolel mahaa enempi. Itseasiassa en muista tunteneeni vasemmalla puolen mahaa yhtää. Mutta dopplerilla kuunnellessakin kuulee parhaiten oikeelt puolen mahaa jos vaa malttaa olla paikoillaan. Onkoha se oikee puoli sit parempi? :P Vai onkoha istukka enempi vasemmalla?
 
Mulla istukka kuulemma takaseinässä vähän alhaalla(mut ei mitn kuulemma mist huolestunut, ei lähellä kohdunsuuta) joten ei mitään vaimentamassa Ykän menoa. Alkaa huomaa jo jotain univaiheita, jotka ei tietenkään sijoitu samalla tavalla äidin kanssa :D Iltaisin kauhee meno ja potkinta, samoin heti ku menee autoa ajamaan ja muutenkin samoihin aikoihin päivästä menossa. Öisin kestää unen saaminen ku toinen futailee mahaa niin et maha heiluu, mut hyvä et toisel on kaikki jees :D
 
Hassua miten äkkiä ne liikkeet tuntuu voimistuvan ja lisääntyvän, ei mennyt kauaakaan ensimmäisistä pikku hipaisuista kun oli jo täys meno mahassa meneillään! Meidän Ridge antoi esimakua kunnon iltamöyryistä isillekin viime neuvolakäyntipäivänä kun ensin oli jo neuvolantätikin todennut että kova on meininki...
Me tunnetaan kunnon potkujen lisäksi sellaista yleistä "vellomista" iltaisin, kun laskee käden vatsan päälle. Potkut kyllä laantuu kun käden laittaa vatsalle... se on tosiaan hiukan häiritsevää kun ne potkut kohdistetaan just rakkoa kohden tai ylipäänsä pidetään potkusirkusta just kun äitiparka yrittää oikeasti keskittyä johonkin. Ja se sydänäänien kuuntelu... eihän siitä mitään tule kun kaveri monottaa taukoamatta.

Meillä on kuun lopulla seuraava neuvolareissu ja samalla keskustellaan jo synnytysvalmennuksista! Hui.
 
Hobitin vuorokausirytmi menee aikalailla niin kuin mullakin. Ilta on toki kaikkein vilkkainta. Tosin ehkä sitä itsekin huomaa aloillaan ollessa liikkeet paremmin kuin päivällä häärätessä. Mut öisin tyyppi on rauhallinen. Toistaiseksi ainakin. Tietty sitten syntyessään kääntää rytmin ja möykkää yöt.

Nyt se on ollut taas niin päin että potkut tuntuu ylöspäin. No eipä potki rakkoon kun se on piukeana ilmankin.
 
Liikkeitä odotellessa täälläkin! tosin en oo ihan varma oonko tuntenu oikein muutaman kerran viime päivien sisällä, et ois ollu potkuja/tönäsyjä.. esikoinen tulossa niin ei ihan tiedä miltä ne pitäisi tuntua :)
 
Takaisin
Top