Liikkeet

Mies tunsi ekaa kertaa Repen liikkeet eilen (20+2)! Nyt se on kokoajan tyrkkäämässä kättä mun mahalle... Ärsyttää. Aamuyöstä heräsin siihen, että peiton alta möngersi käsi mun mahan päälle. Hmpf. (Toisaalta kyllä aika lutusta, mutta ärsyttää se, kun siihen herää...)
 
Meillä tuntui tänään ekaa kertaa aamulla liikkeet masun päälle ja molemmat ehdittiin niitä tunnustelemaan. Oli kiva maata yhessä sängyssä ja tunnustella vauvan aamujumppatuokiota. Tuli heti hyvä mieli ja hyvä päivä :)
 
Pieniä hentoja potkuja alkanut täälläkin tuntua, nyt tuntuu jo ihan päivittäin useammankin kerran. Minusta vaan tuntuu, että potkut tuntuvat hirveän alhaalla, esikoisesta tuntui paljon ylempänä. Voiko vauva olla liian alhaalla? Sydänäänetkään ei neuvolassa kuulunut, kun täti yritti kuunnella paljon korkeammalta kuin missä potkut tuntuvat.
 
Mulla potkut tuntuu selvimmin aika alhaalla, mutta hobitti tekee voltteja joten välillä muksahtaa tonne navan alapuolellekin. Ei kai kohdun alareuna nousemaan lähde kun kohtu kasvaa ylöspäin? Itse en ainakaan ole pahemmin hämmästellyt että potkuja tuntuu alhaallakin.
 
Musta ainakin tuntuu, että tunnen alas osuvat potkut paremmin kuin muut. Tänä aamuna miestäkin monotettiin ekaa kertaa! Aamupalalla huomasin tuntevani erityisen napakkaa potkimista alaoikealla, nivusen suunnassa missä ei ole läskiä tai muutakaan kovin paksulti ihon ja kohdun välissä. Nopeasti vaan miehen käsi asemiin, ja potkut tuntuivat kuulemma oikein selvästi. Mahtavaa! Olin ajatellut että menisi vielä ainakin kuukausi ennen kuin kannattaa edes kokeilla, kun eivät nuo potkut nyt *niin* vahvoja vielä omasta mielestäni ole.
 
Tuntuu jo pitkin päivää... Hauskaa! Välillä oikein säikähtää että mikäs nyt? -ai niin se vauva :D Eilen tuntui illalla ekaa kertaa miehen käteen (17+6). Esikoisesta tuntui samoilla viikoilla. Mullakin tuntuu liikkeet vielä tosi alhaalla. Kai tossa navan seudulla on vielä niin paljon rasvaa päällä ettei tunnu niin hyvin. Sykekin kuuluu karvarajan yläpuolella ;)
 
Hannan miulla ainakin tuo vauva on koko alkuraskauden viihtynyt ihan siellä mahan alaosassa poikittain, pää oikeella ja pylly vasemmalla. Nyt enenevässä määrin on ollu pää paikoillaan mut pylly ja jalat noussu ylös. Ei kai se kohta sinne enää poikittain mahdu mut ihan viimeiseen asti sinne tuntuu yrittävän, ihan alavatsalle pötköksi. :) Silloin sykekin kuuluu yhä alhaalta häpyluun yläpuolelta. Jos on pää alhaalla ja pylly pystyssä löytyy sydän muutama sentti navan alapuolelta keskeltä tai joskus helpoiten oikealta sivulta jos se on selkä kylkeä kohti.
 
Miulla ei edelleenkään mitään bileitä tunnu olevan, mutta joskus kyl tuntuu ihaku kupla paukahtais ja se tuntuu mahan päältä kans.Sais vaa tuntua useemmin. Mutta nyt ultrassa selviskin, et istukka on mahan etuosassa, et se vielä vaimentaa monotuksia :) Todella liikkuvainen näytti olevan! Eli kohta puoliin siis täälläkin biletetään niin, että mama tietää kans :P
 
Yöllä taas kun en saanut nukuttua, niin alkoi masus tuntuun pientä liikettä. Laskin sit kädenkin siihen masun päälle ja wow, ekaa kertaa tuntu masun päältäkin liikkeet <3 sydän ihan suli <3
 
Mä otin illalla hunajaa kurkun karheutta lievittämään ja hobittikin innostui potkuttelemaan sen ansiosta. Painoin kämmenellä pikkuisen mahan päältä ja ihan kuin tyyppi olisi alkanut kohdistaa hitit suoraan mun käteen. Tuntui tosi selvästi!
 
Meillä Papu on hyvin valikoiva, kuka saa tuntea liikkeet masun päältä. Aina kun esmes mies laskee käden masulle niin Papu lopettaa liikkumisen. Ehkäpä se vielä jossain vaiheessa antaa tulevan isänkin tuntea liikkeet. :)
 
Hih, voi miten ihanaa kun on täysi hiljaisuus ja muuttolaatikoita purettu koko päivä ja vihdoin rento hetki sohvalla ja sitten "tömtöms" :D Aika kovasti alkaa vahvistumaan, muistuttaa jo ihan sellaista muljuamista! <3 Samaan aikaan tosi jännittävän tuntuista ja herättää ihmettelyä! Onko se jo näin iso ja vahva masussa vaikka hetki sitten oli vain pari viivaa ja solujen jakaantuminen jne... ? Apua!
 
Tänään se tapahtui! Liikutun jo pelkästään tätä kirjoittaessa.. Muutenkin täydellisen päivän kruunas potkun tunteminen vatsan läpi kädelle <3 en osannu odottaa tätä vielä pitkään aikaan koska tällä viikolla bongasin vasta ekan potkun mylläyksen lisäksi. Ja nyt siis vasta rv17+2! Täältäki saanu lukea monelta että ollaan jo reilusti edellä eikä vielä mitään, ni oletin että aikaisintaan 20viikolla vois haaveilla moisesta. Pikkunen oikeen kerjäs äitin huomioita, ku heti ku otin käden pois vatsalta ni alko potkii kovempaa :D nyt jatkan seurustelua iipiäisen kanssa, oli vaan pakko tulla raportoimaan:)
 
Mullakin alkoi kuulua dopplerilla äänet ylempää kun vaihdoin patterit :p Muutama potkukin on tuntunut jo ylempänä, just navan alla. Mutta vasemmalla alhaalla on silti vauvan lempipaikka. Meinasin muuten kirjoittaa neidin??? Enhän mä vielä edes tiedä kumpi tämä on... Freudilainen?
 
Mulla on pikkupallero mahassa edelleen pää alaspäin ja sen pystyy hyvin päättelemään myös liikkeistä. Suurin osa tömähdyksistä tuntuu tuolla ihan alamahassa ja on sellasia pieniä napautuksia (vauvan käsistä) niin että ne kuitenkin mahan sivulle osuessa tuntuu hyvin kädelle, mutta ne muutamat potkut jotka on tuntunu tuolla navan paikkeilla on selkeesti ollu voimakkaampia. Eilenkin kun vauva liikku koko päivän tosi aktiivisesti niin tuntu hassulta kun suurin osa liikkeistä oli niitä pieniä alamahan tökkäsyjä ja potkuja tunsin kai vaan yhden tai kaks.

Mä mietin siellä rakenneultrassa että oon kuvitellu kanssamatkustajan vielä paljon pienemmäks kun mitä se oikeesti oli. Ultrassahan näytti siltä että masussa ollaan ihan kippurassa ja sätkimistilaa on jo tosi paljon vähemmän kun aikasemmin. Luultavasti kippurassa on pienen kuitenkin hyvä olla jos on yhtään äitiinsä tullu :)
 
Takaisin
Top