Liikkeet

Mun mahassa myllätään koko vuorokauden ympäri. Tää on ihan villikko! En muista et esikoinen olis ollut tämmönen. Mietin vaan nukkuuko tää typy ollenkaan. Nytkin potkii niin, et maha tärähtelee silmin nähden. Hauskaahan tää on, mut mikä tuolta on tulossa!

Ainakin esikoisesta yöheräämiset ajoittu juuri niihin aikoihin, kuin raskausaikana jouduin valvomaan.
 
Muokattu viimeksi:
PikkuIhmekin on nyt viimesen viikon aikana alkanu oikein kunnolla harrastaan jotain potkunyrkkeilyä. Muutaman tunnin välein hän heräilee potkimaan. Mahan päältäkin näkee jo selvästi kun hän potkii..:grin Hän ei vaan silloin tykkää potkia jos laittaa käen masun päälle, vasta pari kertaa on isäänsä suostunu potkaseen.
 
Me ollaan tosiaan neuvolassa ja ultrassakin saatu palautetta et on vilkas pikkuinen, ja varmaan kaikenmaailman sorkkimisilla ja tutkimisilla on osuutta asiaan noissa tilanteissa. Onhan se nyt kotonakin vilkas, ja toki joskus tuntuu että eikö se nyt ollenkaan nuku...
Mutta voi miehet! Omani on nyt varma että mä syön liikaa sokeria tai makeeta tai jotain, ja siksi vauva liikkuu paljon. Siis kaipa joulun jälkeen on tullut syötyäkin herkkuja normaalia enemmän, mutta ei sentään jatkuvalla syötöllä. Ehkä vauvat vaan liikkuu aika paljon?
 
Papu ei kyl öisin möyhää. Onneks! Ehkä se on äitiinsä tullut ku nukkuu yöt hyvin ja päiväl sit liikkuu paljon. :)
 
Aretha: Voidaan vaan toivoa, että jämähtävät :wink Meillä ainakin nää edelliset on vaan alkanu suunnitella kartanoon laajennusta ja alottaneet perustukset vähän murjomalla lisätilaa esim. potkimalla kylkiluita loitommaksi :grin

Meillä onneks lapset on ollu lähemmäs vuoden ku ovat saaneet jalat allensa. Vähän ovat ehtineet järkeä kehitellä, mutta onhan noita haavereita sattunu sittenkin.... :sad001
 
Mä en vielä osaa edes kiinnittää liikkeisiin niin huomiota, joskus pitää oikein keskittyä kuuntelemaan vauvaa. Vaikka siis kyllähän tää liikkuu paljonkin, mut se on niin pientä vielä, että vaikea kiinnittää huomiota. Loppuvaiheessa koko kroppa heilahtaa, kun vauva vaihtaa asentoa.

Meillä on vilkkaat ja touhukkaat muksut ja puolivuotiaana ovat lähteneet konttimaan ja nuorimmainen nousi pystyynkin samoin tein. Kävelemään ovat onneksi alkaneet vasta 1v1kk-> kun ovat alkaneet välissä tapailla sanoja. Kaikkea kun ei voi oppia yhtä aikaa. Ja nuorimmainen tulee nyt 11k ja pari sekunttia pysyy seisaallaan ilman tukea, mutta neliveto on sen verta rivakkaa ettei varmaan vielä hetkeen tarvi siirtyä juoksuun ja puhua olis hänestä niin kiva, kun selittää melko paljon jotain käsittämätöntä. Ja hyvä niin!:p
 
mulla on palleroiseni kääntyny masussa poikittain ja potkiskelee nyt oikein urakalla tonne suoraan alaspäin. poikittainen asento on siitä hauska että kun supistaa niin vauvan erottaa tosi hyvin! pää ja peppu erottuu pinkeinä palleroina masun molemmilla puolilla kun masu kiristyy muuten siitä ympäriltä pois. :D
 
Mahtaakohan sikiöllä olla huumorintajua? Tänään alkoi koulu, toin kokeeksi stetoskooppini kotiin ja useamman minuutin koitin saada sillä jotain kuuluviin. Mitään sydänääniä tai varmasti liikkeiksi tunnistettavaa en kyllä kuullut, istukan suhinoita vain. Luovutin siinä vaiheessa, kun toinen yhtäkkiä tähtäs suoraan stetariin niin napakan potkun, että koko vehje heilahti. Että elossa oli vissiin kuitenkin… :P
 
Meillä esikoinen lähti kävelemään jo 10kk iässä. Pahoin pelkään et tää seuraavakin lähtee ajoissa kun pitää ehtiä siskon ja koiran perään...
 
Täällä on tuntunut liikkeitä päivittäin vasta noin 1,5 viikon ajan. Ensin luulin että jotain on vialla kun mitään ei tunnu vaikka raskauskin on jo kolmas, mutta sitten kun niitä alkoi tuntumaan niin .... kyllä todella tuntuu! :) En tiedä missä asennossa pieni mahtaa olla, koska esim maanantaina en saanut dopplerilla sykkeitä kuulumaan ollenkaan mistään kohtaa, mutta potkuja ja liikkeitä kuului (ja tuntui) senkin edestä!

Voikohan vauvan kääntyminen tehdä ihan kipeääkin? Olen tässä jonkin aikaa miettinyt että onko mulla kipeitä suppareita vai venyttääkö vauva kohtua... :/
 
Eilen illalla ensimmäisen kerran nähtiin muutama potku mahan "läpi". <3 sitä ihmetyksen määrää, siellä kasvaa joku <3 <3

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla taas tää vauva on niin rauhallinen!!! :O Esikoisesta tosiaan en nukkunutkaan sen jälkeen kun liikkeet alkoivat tuntua..
Nykyään esikoinen on tosi rauhallinen poika ja kiltti, mutta kova höpöttämään :D Vai lieneekö vain 3 ikävuoden käyttäytymistä ;)
 
Niin totta tuo kirjoissa esiintyvä lause" jos vauva ei liiku, huolestut. Jos se liikkuu paljon, toivot että se rauhoittuisi"... tänään ei ollut liikkeitä koko aamuna eikä aamupalan jälkeen, eikä edes koulumatkalla niin tiettu heti huolissaan et mitäs nyt. Nyt jytää niin et pysty keskittymään mihinkään... : D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos rakas Toukkaseni, että olet keksinyt herätä aamulla jo ajoissa bilettämään. On niin mukava herätä aamulla klo 4.30 ja kuunnella touhujasi, unista viis. Siis on oikeasti mukavaa että niitä elonmerkkejä riittää, mutta reilun puolentunnin taukoamaton tykitys aamuyöstä saattaa hieman harmittaa. Onneksi potkut oli niin kovia että isikin sai niistä osansa... :)
 
Just näkyi ekan kerran ulospäin kunnon potku! Poitsu monottelee tuolla oikein urakalla ja satuin nostaa paitaa katsoakseni ja heti tuli niin et koko oikea puoli mahasta heilahti :) ihanaaaaa!!!!
 
Mä oon alkanu kans tuntee liikkeitä vihdoin. Tai oon mä jo pari viikkoo epäilly tiettyjä "kramppeja" vauvan potkuiks, mut nyt ne on selkiytyny. Jos pidän läppärii mahan päällä, ni saattaa tulla semmosia yksittäisiä elohiirimäisiä napauksia. Aika hassua kummiski et joku toinen koputtelee mua :)
 
Liikkeet on vaan ihania <3 Liikkeitä jääkin sit kaipaamaan synnytyksen jälkeen, itse ainakin esikoisesta jäin :)
Täälläkin rauhallisempi asukki kun esikkoon vertaa, mielenkiinnolla odotella toukokuuhun että millainen mukula sieltä maailmaan putkahtaa :)
 
Mun masussa asustaa kans oikee villilapsi. Se oli hauskaa ku ultrassa riehu minkä kykeni, ni oli kätilöllä vähän vaikeuksia saada kaikkia mittoja ja rakenteita tarkasteltua. No saatiinpa sen takia kauemmin ihailla meijän vilperiä. Noi ultrakuvatki on suurinosa epäonnistuneita, hyvä ku pään edes erottaa osasta ku on niin heilahtaneita. Että jännityksellä odotellaan, mitä sieltä tosiaakaan on tulossa o_O
 
Meidän vauvalla oli uniaika ultran aikana, eikä herännyt yrityksistä huolimatta. Oli tiukasti naama alespäin kippurassa niin, et kasvokuvaa ei meinannut saada. Mutta rakenteet oli tosi hyvä katsoa, kun toinen pysytteli suht paikallaan. Nyt on jorailut päällä. Ei ilmeisesti tykkää, kun äiti on vähän nälässä, kun pitää paastota huomiseen sokerirasitukseen..
 
Takaisin
Top