Liikkeet

Ei hitsi millä vauhdilla tuolla masussa kehitytään! Liikkeitä on tuntunut kunnolla kädelle reilu viikko, mutta nyt on jo niin vahvat mylläykset, et erottaa jo silmällä tosta vatsan päältä. Tähän asti näkyny vaan istukan syke, mutta äsken todistin nyrkin iskua, joka yritti vatsan läpi :) Ja enää neljä päivää rakenneultraan. Meinasin syödä/juoda jotain makeeta just ennen ultrausta, ku se aina saa bileet käyntiin. Ois hauska silminkin nähdä, että mitä ihmettä siellä oikeen tapahtuu.
 
Tää tyyppi nukkuu päivät ja valvoo yöt. Onko kukaan muu huomannut sellaista, että suoraan alaspäin kohdistuvat potkut aiheuttaisivat sellaista lievää, vähän epämiellyttävää hermosäteilyä emättimen ja peräaukon suuntaan? Ei tunnu kivalta, herään näihin potkuihin joskus säpsähtäen yöllä ja stressaan siitä, kestääkö kohdunkaula näin aktiivista murjomista. Tuuppimalla penskan saa kyllä usein vaihtamaan asentoaan.

Tänään uimahallissa luulin ensin, että supistelee, mutta lapsi ilmeisesti puskikin päällään mun napaa kohti niin että siellä altaassa pystyin selvästi tuntemaan pään. Vedestä noustessa kohdun asento muuttui niin, ettei sitä enää tuntenut yhtä hyvin. Kunnioitettavat lihasvoimat! Ultrassa tyyppi voimisteli samaan malliin, siis otti jaloilla kohdun takaseinästä vauhtia ja punkesi otsaa etuseinään. Saatan olla helisemässä tän kohtu-urheilijan kanssa vielä...
 
Muistan hyvin kun oli häpyluu kovilla kun neiti pisti potkunyrkkeilyt käyntiin... Ja se ihan oikeasti SATTUU!! Sama se kun punkee jaloilla ja päällä samaan aikaan ja miettii että kumpi pää tulee läpi... Sitä odotellessa...
 
Mie en vieläkään tunne mitään kummosia liikkeitä. Tosi pieniä tökkäsyjä vaan silloin tällöin. Huuli pyöreenä täällä ihmettelen, että miten työ voitte tietää niin tarkkaan miten päin vauva on kohdussa ja tökkiikö se päällä, kädellä vai jalalla. Rakenneultrassakin näin ihan kuvaruudulta kuinka vaavi pyöri hyrränä ympäriinsä, mut en mie mitään ite tuntenu...
 
Mulla sama juttu sarava! kovin olen iltaisin sängyssä koittanut täysillä keskittyä miltä siellä mahassa tuntuu,eipä yhtään mitään muuta kuin kohdun supistelua. Ja miettiny tosiaan että miten vielä voi tietää miten päin se on siellä tai mikä ruumiin osalla nyt tökkii ja senkin, koska lapsi monottaa virtsarakkoon o_O Tässä on ihan sellanen olo ettei ois raskaana ollenkaan,lihoaa vaan...
 
En mäkään kyllä tiedä onko kääntyilyä, nyrkkeilyä vai potkuttelua yleensä mutta kovimmat tökkäisyt on niin voimallisia että ne on pakko olla kunnon etupotkuja. Ja silloin paikan kyllä erottaa osuuko ylös vai alas. Mies eilen kokeili liikkeitä peiton läpi (olin rasvannut mahani ja se oli kuulemma yööks :p) ja kuulemma hyvin tuntui. Olin vetänyt sitä ennen just iltapalaksi omenan niin oli hobitilla sokeria jumppailuun.

Suurimman osan ajasta liikkeet silti on sellaista epämääräistä möyrimistä. Ja eikös näillä viikoilla ole vielä normaalia ettei liikkeet ole vielä selviä kun niiden tuntemiseen vaikuttaa niin moni asia.

Nyt oon muuten huomannu aika usein sellaista tasaista hytkymistä mahassa. Taitaa olla pienellä hikkaa.
 
Mä kestän kipua ja nälkää, mutta vähäiset unet saa mut todella hermoherkäksi. Repe liikkuu siihen malliin öisin (varsinkin alkuyöstä), että nukkumisesta ei tule hevon mitään! Todella ärsyttävää! Työpäivien aikana ei oikein päikkäreitäkään kerkiä nukkumaan. Maha heiluu iltaisin jopa koomisesti puolelta toiselle, kun ralli alkaa...
 
Mie en niin erota muitten tapaan mitään kääntyilyjä, mut potkut tuntuu ja neki päivä päivält voimistuu ja tulee useemmin ja sit jotain voimakkaampaa myllerrystä välillä. Virtsarakkoon potkimista mieki eilen iteksiään mietin, et mite joku voi tuntea niin tarkasti.. :P
 
Tänään makoilin sohvalla aamulla niin Papu päätti vetästä kuperkeikan masussa ja näkyi samalla vatsan läpi pienen pää tai ainakin se oli pään muotoinen.. Kova on ollut tänään taas möyhäämään masussa. Eilen illalla, kun menin nukkumaan ni onneks olin käynyt vessassa just, koska Papu päätti, että oli kiva vetästä semmonen kahden minuutin potkusarja rakkoa vastaan. :) Mulla on istukka takaseinässä niin uskon et sen takia tunnen noi liikkeet niin hyvin.
 
Mää oon kans ollu huomaavinani, että aamulla herätessä tuntuu liikettä, nukkumaan mennessä ei niinkään. Ja autolla ajaessa. Tänään ehkä tuntunu jotain vähän käteen mahan läpikin :) Jännää.
 
Meillä alkaa sambat illalla ku isosisarukset nukkuu ni sit on pienimmän vuoro :) Vielä on niin hentosta menoa, ettei mun uniani haittaa...
 
Taas noin neljän tunnin yöunet, kiitos a) suurinpiirtein kahden tunnin välein vartiksi alkavan Repen karatekurssin b) kolmen tunnin välein vessaan juoksemisen c) todella ärsyttävien levottomien jalkojen sätkimisen ja d) työasioista stressaavan ja siksi huonosti nukkuvan ja paljon pyörivän miehen takia. Just amazing! Haen ihan just saikkua, että saan nukkua edes päivällä.
 
Mulla tuntunu nyt kahtena aamuna ko oon herän nii hirmuista myllerrystä. Nää liikkeen tuntemiset alkaa voimistua vaa :) Kiva vaa et ilmoittelee useemmi ja muutenki ko monottamalla :) Ja eilenki ko porukoil kasasin palapelii pöyäs ni hojaa! Monoo! Ku yleensä potkiutunu iltapäiväst ko katon tv:tä ja illalla sängys.
 
Joskus olen kuullut, että jos vauva on jo mahassa öisin vilkas ja hereillä, hän on myös sitä sitten kun on syntynyt. En tiedä sitten kuinka pitää paikkansa.
Meidän vauvat on nukkuneet öisin (myös tämä masussa oleva) tai sitten eivät vaan ole saaneet minua potkuillaan hereille. Jo syntyneet lapset ovat myös nukkuneet hyvin vauvasta saakka.
 
Meillä myös mies tunsi eilen illalla ekat potkut, aiemmin ei oo ehtiny just oikealla hetkellä laittaa kättä siihen.
Miehen reaktio oli kyllä outo, se jotenki pelästy! Kun luulin että olis innostunut. Sano että heti alkaa tuntuu todellisemmalta koko vauva ja muu.

Eniten tunnen liikkeitä nukkumaan mennessä ja parina päivänä huomannu että meluisilla paikoilla, missä on paljon ihmisiä ja puhetta, hassua.
 
Mäkin oon kuulemma oppinu tosi varhain kävelee. Ilmeisest päätin et ny riitti tää lattialuuttun olo :P
 
Takaisin
Top