Liikkeet

Reilun viikon ajan ei oo kyllä tarvinnut miettiä että onko nää nyt niitä Ykän liikkeitä vai vaan ilmaa. Joka päivä vaan kovempi meno, etenki ruokailun jälkeen ja sillon ku lepään ja yritän nukkuu. Nyt jo pitää mua hereillä : D perjantaina yöllä piti mieski herättää ku alko möyryntä tuntumaan jo läpi. välillä meinaa jopa ärsyttää ku hedareiltaa yrittää saada unta ja yks vaan bailaa :D mut ihanaa kyl et liikkeistä tietää et kaikki on kunnossa siellä meidän bailaajalla <3

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä liikkeet alkoi tuntumaan kunnolla rv 17. Eilen tuntui ensimmäinen kunnon potku. :excited001 Mies yritti tunnustella ja kysyi, että joko se potkii. :p
 
Meillä Papu alkaa lähes aina kanssa liikkumaan ruuan aikana tai sen jälkeen. Yritä siin nyt sit syödä, kun tuntuu et alavatsa kääntyy väärinpäin. :)
 
Tääl on taas vissiin käännytty niin ettei potkut tunnu niin selvästi. Jotain muljaamista mahassa tuntuu mutta kunnon tömäyksiä ei huomaa. Kaivoin eilen pitkästä aikaa dopplerin esiin ja kyllä siellä kova hölskytys kuului kuten ennenkin :)
 
Meno alkaa meilläkin ku ite istahtaa hetkeks alas, tai sitten vaan huomaan sen silloin :rolleyes: Tökkii aina ärsyttävästi tohon alkkareiden kuminauhaan ja niitä pitää mamman sitten yrittää virittää korkeemmalla huonolla menestyksellä ku nehän räpsähtää siitä kummun päältä alas ku rullaverho jos ne sinne saa jollain ylttymään... :p
 
Täällä myös on alkanut pientä liikehdintää vatsassa tuntumaan. :)Välillä osa vatsasta kovettuu ja voi tuntea kuinka se pikkuinen valtaa tietyn osan vatsasta:D Pikkusia poksahteluja ja muljahduksia myös siis täällä mutta ei aivan selviä kuitenkaan:)
 
Liikkeitä tuntuu monta kertaa päiväs. Istuessa tuntuu parhaiten kunnon "poks" ja hetken päästä uusia. Mieskin on tuntenut jo useita kertoja <3
 
Täällä tulossa siis esikoinen ja nt-ultrassa kätilö sanoi että istukka jää luultavasti etuseinään eli en todellakaan ole odottanut vielä mitään tuntemuksia, mutta kuitenkin potkuja on tuntunut jo rv 17+0 (en tarkkaa päivää muista) eteenpäin. Mulla on kyllä hyvin vähän rasvaa tuossa vatsassa, mutta noi ekana mainitut asiat ottaen huomioon mua vähän epäilyttää.. kun ne samantien tuntui myös vatsan päältä ja nyt (19+0) potkut myös selkeästi näkyy. Ennen näitä potkuja en mielestäni tuntenut mitään kuplimisia yms.

Voiko tuo nyt kuitenkaan mitään muutakaan olla? o_O Paikka vaihtuu ja tuntemukset on aina alavatsalla. Yleensä potkuja tuntuu eniten illalla, mutta ehkä silloin niitä ehtii enemmän huomaamaankin. Mitään kääntymisiä yms. en ole tuntenut.
 
Huomenna 19+0 ja liikkeet tuntuneet jo hetken :) yleensä nukkumaan mennessä, eilen meni pikkunen mahassa ees taas ja oikealla puolen alavatsassa tuntu aina potku, huusin äkkiä miehen kokeilee ja kyllä hänkin sai kolme potkua tuntea mahan päältä:) ♡
 
Ihan uskomatonta, havaittiin potkut ulkopuolelta eilen jo!! Tänään on 19+0 vasta, mutta näkyvät ihan selkeästi. Ja todellakin tuntuu, kunnon kikkejä! :) oon ihan hämmentynyt ja onnellinen.
 
Voikohan istukka vaihtaa paikkaa? Ku mietin vaan ku en oo viikkoon tuntenu potkuja vatsan läpi, vaikka ahkerasti yritän aina tunnustella. Tunnen kyllä koska siellä liikehditään, mutta en käteen asti :/
 
Mun mielestä nyt ultrassa mainittiin ettei istukka enää liikkuisi vaikka se kai tosiaan ainakin alussa voi liikkua. Mut lapsi pääsee vielä kääntyilemään vielä kun tilaa on eli voi välillä potkia ihan toiseen suuntaan.

Mulla ainakin on sellaisia päiviä että tuntuu pelkkää mylläystä, toisina taas potkut tuntuu käteenkin. Ja välilä liikkeet voi vaimeta lähes huomaamattomiksi.

Nyt olen tässä huomannut kunnolla sokerin piristävän vaikutuksen kun on kaikenlaista jouluherkkua tullut mätettyä. Pari konvehtia tietää kohta alkavaa kunnon jumppasessiota :)
 
Niin joo, ehkä vauva on vaan vaihtanut asentoa niin että en tunne potkuja kädelle. Vaikka edelleen ihan alhaalla se möyriikin. Mulle se riittää, mutta kun mieskin niitä jo malttamattomana odottaa. Toisaalta sitähän tää koko raskausaika oikeastaan onkin, odottelua :D
 
Kyllä se istukkakin ilmeisesti kohdun kasvaessa voi liikkua. Ekassa ultrassa eivät suostuneet kertomaan istukan paikkaa juuri siksi, että se voi kuulemma vielä vaihtua. Ymmärtääkseni myös silloin, jos rakenneultrassa istukka on kohdunsuun päällä, tilannetta seurataan uudella ultralla.

En tiedä liittyykö istukan paikkaan, nukkumisasentoon vai mihin, mutta Myyry tuntuu mieluiten majailevan vasemmalla puolella. Koko maha on ihan epäkesko :D
 
Mä olen antanu itseni ymmärtää, että istukka ei varsinaisesti liiku vaan paikka "vaihtuu" kohdun kasvaessa. Kun kohtu alkaa venymään, alussa etuseinässä olevannäkönen istukka voikin venymisen myötä olla lopulta takaseinässä??? Joku viisaampi vois taas meitä sivistää :)
 
Mun masukaveri tykkää tehdä paljon käännöksiä. Tilaa sillä on vielä hyvin kääntyä, mutta noi käännökset ei ole mitenkään mukavan tuntuisia. Jotenkin puskee palleaan niin kauheen paineen, et hengitys menee tukalaksi. Muutenkin tuntuu olevan vilkkaampi kaveri kuin esikoinen mahassa. Voi voi mikähän adhd sieltä on tulossa! <3
 
Takaisin
Top