Liikkeet

Mä oon tuntenu nyt noin viikon liikkeitä. Potkuja ihan vaan muutaman tuolla ihan alamasun sivulla mutta möyrimistä ja asennonvaihtoa joka päivä. Heräillessä, nukkumaanmennessä, töissä tai ruuan jälkeen tuntuu paljonkin elämää. Kyllä on ihanaa ja ihmeellistä kun se pikkupallero on alkanu ilmotella itestään niin aktiivisesti :love7

Niin ja joku tossa mietiskeli toispuoleista mahaansa niin me naureskeltiin mun mahan toispuoleiselle kaikki yhessä viimeviikon neuvolassa. Kumpu on siis ihan täysin vasemmalla! Se johtuu onneks vaan siitä että palleron lempiasento on selkeesti löytyny ja siellä se möngertää vasten mun vasenta kylkeä.
 
Samoiten Jenskuli! Sen yhen kerran neuvolas tuntu, mut en oo varmaa enää. Tunnen kyl välillä, kun jään kuuntelee ihaku jotai liikettä ois, mut en oo varma ovat nii hentoja tuntemuksia ettäh.. Epäilen että kuvittelen vaa omiani.. Ei niinku minkäänlaista havaintoo mite ne pitäs ees tuntee. Taian kyl hommata sen dopplerin, jotta saa ees ne sykkeet kuultua, kun ei potkuja ala tuntee.. Iha vaa oman mielenrauhan vuoksi.
 
Toi liikkeiden odottaminen on niin tylsää, mutta odotus palkitaan kun tunnet ekan kerran kunnon tömäyksen! Mä tunsin sen tänään ja heti kaikki tuntu niin todelliselta, meille todellakin tulee toinen lapsi. Ihanaa, siellä se äidille ilmoittaa, et mä oon täällä! Kaikki ikävä (kolmen kuukauden jatkuva oksentaminen) unohtuu hetkessä. :)
 
No on todella tylsää, kun viikkojaki melkosen paljo jo. No Doppler tilattu tai mies sen kyl tilas :P Voi olla et loppu viikost päästää kuuntelee pienii tudum-ääniii :) Vastaha pe ne nla:ssa kuultii, mut saatava kuulla kyl useemmin :)
 
Myllys lisääntynyt tällä viikolla paljon, autolla ajaessa huomaan että tää alkaa eniten liikkumaan.. Mulla on niin pitkät jalat että varmaan ajoasento painaa kohtua ja yks jo hermostuu siellä ;D
Veikkaisin että parin viikon sisällä tuntuu ulospäinkin, nämä kun ovat vahvistuneet viidessä päivässä huomattavasti :)
 
Mä silloin joskus 14 viikolla mielestäni tunsin ihan selviä liikkeitä mutta nyt en niinkään enää. Oli sitten varmaan jotain kasvusta johtuvaa nippailua.

Nyt kyllä hetkittäin tuntuu joku muljahdus mutta mitenkään jatkuvasti en tuntemuksia huomaa. Mutta esim. kerran kun nojaislin työpöydän ääressä etukenoon tuntui alavatsassa alaspäin suuntaavaa naputtelua. Dopplerilla olen kuulevinani liikehdintää ja sykkeet kuuluu välillä lähempää välillä kauempaa mutta silloin en kyllä tunne mitään mahassa. Aiemmin mun mielestä silloinkin liikkeet tuntui samassa tahdissa kuin kuulokkeissa kuului lompsahduksia.

Voiko vaikka lapsiveden määrän lisääntyminen tai joku muu vaikuttaa noihin tuntemuksiin? Tai siihen että liikkeet ei tunnu jatkuvasti yhtä selvästi? Voihan toi olla ihan vaan sitä että alkuinnostuksen jälkeen ei ole itse seuraillut jokaista nippausta yhtä tarkkaan.
 
Istukkahan voi vaihtaa paikkaa? :) Ja joillakin on enemmän lspsivettä, että varmasti voi vaikuttaa! Ja voihan olla että on joku rauhallisempi vaihe menossa :)?
 
Mie en oo vielkää varma.. sen pitäs olla mulhjahtelua, mut mie ku "tunnen" ni se on sellasta tönimisen tuntusta.. Eli en varmaa tunne mitää vauvaa liittyvää :/
 
Miulla tuntui myös selkeää tönimistä ensin. Mönkiminen tuli vasta pari viikkoa myöhemmin. Kuplia ei ollu ikinä, popcornia oli ne ihan ekat tökkäisyt. :)
 
Mulla tuntui tärinän tunnetta ihan ekaksi, sitten elohiirituntemuksia, ja nyt ne ovatkin selviä tökkäyksiä yleensä tossa ihan navan alapuolella välillä tulee mahan sivuille mutta ne eivät ole niin voimakkaan tuntuisia kuin suoraan eteen tulevat :) Välillä myös muljahtaa, kuin iso ilmakupla/ilmavaiva liikkuisi keskellä mahaa ja selkää :D Hyvin selitetty ;)
Vieläkään ei kyllä niin usein tule, ehkä n. 4-7 selvää tökkäystä päivässä ja sitten sitä jännää "ilmaa mahassa" tunnetta on useinkin, varmaan vaihtaa asentoa silloin :)
 
Iiii-saaa kiitos selkeästä kuvailusta! Ehkä mäkin alan pikku hiljaa luottamaan siihen että se on pikkuinen joka tuolla myllää eikä ilmavaivat.. :D tänään tuli toki vasta rv 15 täyteen, että kunnon potkuja saanee vielä odotella.
 
Sama täällä! Toissapäivänä (16+3) meininki muuttui huomattavasti vilkkaammaksi. Hetki sitten olin jopa erottavinani potkun ulkopuolelta, kun käsi sattui olemaan mahalla juuri siinä kohdassa, johon pieni monotti erityisen kovaa... saattaa mennä mielikuvituksenkin piikkiin.
 
Huhhuh, mikä möyry oli aamulla, ensin heräsin vessahätään ja tajusin vessassa että kohtu taitaa painaa suolta tai kotilo potkii sinne, oli jotenkin vaikeaa tehdä tarpeensa :O
Sitten kun menin taas makaamaan nik älytön töks-töks joka kulmaan :D
Aloin jo pelkäämään että onkohan kaikki kunnossa kun oli niin vilkas. Nyt rv 18 + 3 :)
 
Sil oli vaan bileet siellä... Sit ku noita bileitä on pari päivää ja siihen tottuu ni seuraavaks ku tulee rauhallisempi päivä on taas huolissaan onkohan kaikki kunnossa ku ei se enää riehukaan siellä tuntia putkeen vaa välillä muutaman kerran tunnissa tökkää.
 
On se hyvä että on tää palsta niiku päiväkirjana. Mää oon näköjään torstaina ihmetelly liikkeiden vähyyttä. No tänään on ollukin sitten hobitilla täydet bileet päällä :dance018
 
Äiti kerto kans että eihä hänkää oo tuntenu ko reippaasti yli puolen välin.
 
Istuessa töissä tai autossa muljunta tuntuu jo todella selkeästi. Sellainen olo, että eksynyt ilmakupla puhkeaa mahassa. Yleensä nämä tuntemukset tuntuu siis päivisin ja jommalla kummalla puolella mahaa.

Illalla sohvalla maatessa ja nukkumaan mennessä tuntuu semmoista hassua isompaa liiketta. Ilmeisesti Repe heittelee kuperkeikkoja? Se tuntuu siltä, että jokin vähän venyttää mahaa. Niin kuin tahaton vatsalihasten venytys.

Nyt, kun liikkeet ovat vahvistuneet, niin huomaan, että onhan näitä "kadonnut pieru" tuntemuksia ollut jo useamman viikon. Selkeinä ne ovat tuntuneet nyt reilun viikon.
 
Takaisin
Top