Liikkeet

Ihan kuin olis taas jotain tuntunut samalla kun doppleroin. Kauhee meno oli päällä, välillä äänet katos kokonaan ja sitten tuntui et korvat hajoo siihen jumputukseen :p Jotain ihmeellistä muljausta tai kutinaa tuntui alavatsalla samalla... Mulla suolistossakin on niin kova meno päällä kun ilmat pyörii ja käy ylikierroksilla että suurin osa on varmaan vielä sitä :grin Onhan se vauva vielä niin pieni ja jalat hauraat että ei ne vielä oikein hyvin voi tuntua...ehkä... :wink

Potkutteluja tuntuu silloin tällöin! <3 Näitä on odotettu ja vahvempaan päin saa mennäkin viikko viikolta! :) Myllertää ja möyrii myöskin jonkin verran. Ihanaa! :)

Oon nyt reilun viikon ehkä tuntenut sellaista kummaa kuplintaa, mutta oikeastaan vasta eilen illalla aloin olemaan varma mistä on kyse. Ei nimittäin meinannut tulla nukkumisesta mitään, kun se kutittaa! Olen herkkä kutiamaan muutenkin, mutta nyt on ihan tukala olla, kun tuota mahan sisäistä kutitusta ei saa loppumaan, sitä ei voi raapia eikä mikään muutenkaan helpota!

Ehkä tuntemukset kutittaa sitten vähemmän, kun ne voimistuvat. Kunnon potkut osaan ottaa paremmin vastaan, tällainen hipsuttelu on tuskaista :p

Edit: niin siis nyt 16+4.

Yöaikaan vahvimmin tuntee kun vaihtaa kylkeä, tulee vastalauseeksi potku ja toinenkin. Eilen myös sohvalla makoillessani potkutteli jo aika vahvasti :O Näin nopeasti kovenee, kun pari viikkoa sitten vielä "joo, hentoja liikkeitä maybe".. <3 Olen niin intona!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mie en tunne vieläkään mitään. Ehkä jotai höyhenen kevyttä kutittelua. Mitenköhän pitkälle saattaa men et tuntee potkut yms? :)

Mulle sanottiin viikko sit neuvolassa, että saattaa mennä 1-4 viikkoa viel ennen ku tuntee sikiön liikkeet. Joillain menee pidempään ja joillain ei.. Riippuen myös sikiön asennosta masussa. Eli eiköhän ne sielt tuu pikku hiljaa :)

Oi, tänks :) No hyvä, hiema pelotti ko alkaa viikko 19 olla melko likellä.. Kun kuullu puhetta, et viikon 20 paikkeil pitäs tuntua. Nii pien pannari kerkes iskee.

Kuulemma jos sikiö potkii selkään päin niin ne ei tunnu niin voimakkaina eli voi myös aiheuttaa sen, että ne liikkeet alkaa tuntemaan myöhemmin.. :)

Hyvä tietää näitä, kun neuvolassa ei olla näistä puhuttu ollenkaa. :)

Multa kyseltiin eilen (18+0) neuvolassa että joko tuntuu. Sanoin ettei oo oikeen mitään tuntunu. Pari pientä poksahdusta tuntunu oikeella ihan alhaalla toissapäivänä ja sen jälkeen. Mulla on kuitenkin istukka kohdun etuseinässä, joten se vaimentaa liikkeitä vielä entisestään ja kunnon potkuja joutuu siks vielä odottelemaan. Neuvolassa ihmeteltiin että näinkin aikasin olin tuntenu jotain siitä istukasta huolimatta. Ja niinhän se on niinkun Tuhinamurmeli sano, että taaksepäin suuntautuvat liikkeet ei tässä vaiheessa tunnu.

Mie epäilen kanssa, et miulla on istukka edessä, kun mahakin alkoi hirmu ajois näkymään ja nyt melko iso maha muihin verrattavissa. Ja plus se, ettei ole hirmuisia liikkeit mahas tuntunu

Mulla tuntunu välillä muljahduksia ja välillä taas tuntuu että tulis sellane yks elohiirimäinen töksähys :)

Nimittäin miulla kans tuntunut tänää just tollasia niinkuin siulla NannaRosa! Kesken keskustelun pysähdyin tai pikemminkin jäädyin, et oliko toi sitä mitä just olevinaan olin tuntevinani.. Jospa ne liikkeet miullakin pikkuhiljaa alkais tuntuu :P

Just nyt kun tässä istun sohvalla niin muljaa kevyesti mahassa :D ihanaa!!! Tätä olen niin kaivannut!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kerroin tänää työkaverille vauvasta. Juteltii kaikkee, sillä ei oo montaa vuotta synnytyksestä. Kysyin liikeistä niin ne on aluksi kuulemma juuri tuollaista tärräävää tunnetta. Olin ihan hämmentynyt... Tarkoittaa siis sitä että oon oikeesti tuntenu jo monta viikkoa liikkeitä! Niitä on monta kertaa tunnissa :)

Heräsin tänään niin, että vatsaa kiristi jotenkin ikävästi ja oikea puoli alamahaa oli selvästi vasenta ylempänä. Ihmettelin sitä ja koitin maata mahdollisimman suorassa, mutta ei se siitä mihinkään menny. Mitään ummetusta tai ilmavaivoja ei oo ollu, enkä muista, että ikinä ennen olis ollu vastaavaa. Hetken päästä noustuani kumpu oli hävinnyt. Kuuntelin pikkuista dopplerilla ja siellä oli hirvee meno päällä. Kai se vaan nukkui jotenkin reunassa ja sit heräs :D Silti mitään liikkeiksi tunnistettavaa en ole tuntenut. Weird... :p

Itikka Sen verran pakko sanoa että itselläkin toisinaan vatsa ainakin näyttää vähän toispuoleiselta. Näin oli ekassakin enkä ole sitä mitenkään ainakaan vaarallisena pitäny, en tiedä oisko pitänyt :O Olisiko sitten vaan masuasukin tekosia :D

Tänään voin kyllä sanoa, että ekaa kertaa on Papulla mahassa ollut sellaiset zumbat koko päivän, että itseä on naurattanut. Ensimmäistä kertaa varmasti voin sanoa, että Papu se on joka siellä pistää liikkeeks. Aamu alkoi sillä, että näemmä suoristi itsensä täysin suoraksi ja sen jälkeen on sitten potkiskellut tasasin väliajoin. :)

Takaisin