Liikkeet

oh my freaking god, pershikka. Nyt tiedän mistä monet ovat puhuneet. Ei ole yllättäen taas niitä raskauden huippuhetkiä se...
 
Tosi erikoista että se tuntuu teillä jo niin alhaalla? :O
Muistaakseni mulla tuntui toi joskus rv 36 eteenpäin toi hikka pepussa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
No mun vauva on ollut jo pitkään pää alaspäin, niin pepussa/pimpissä se hikka silloin tuntuu, jos vauva on pääalaspäin ja jo hikkailee. :)
 
No mullakin ollut jo rv 26 lähtien rt:ssä, mutta mulla tuntuu korkeintaan häpyluun yläpuolella :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mä luulen, että jotenkin ainakin mulla vaikuttaa paitsi mukulan asento (mihin suuntaan naama osoittaa/ missä päin mahaa hengailee) mahassa myös oma asento. Jos istun satulatuolilla ja Repe hikkaa, niin se tuntuu juurikin tuolla takamuksessa. Makuulla tai sohvalla istuessa hikka tuntuu juurikin enemmän etupuolella ja korkeammalla.
 
Mä oon taas niin jäljessä noissa tuntemuksissa, ei mitään käsitystä miltä se hikka vois tuntua. Ei pienintäkään käsitystä miten päin vauva on, ainostaan alkanu tuntuu et se on jotenki ulottuvampi, eli isompi. Kiitän taas etuistukkaa, joka sopii mulle niin mainiosti :)
 
Mulla on kans istukka edessä, mut silti tosi selkeesti tuntee ja näkee vauvan meiningit. Oon nyt jutellu kolmen eri hoitajan/lääkärin kanssa ja ne on kaikki sanonu että mulla on kyllä harvinaisen hyvä käsitys siitä mitä vauva tekee ja miten oleskelee. Ei kuulemma varsinkaan esikoista odottavat osaa yleensä erottaa vauvan asentoa niin hyvin, mutta mulls suurin syy on ilmeisesti pieni maha ja supistukset kun sillon sen vauvan muodon näkee ihan mahan päällekin. Tässä on sit pikkuhiljaa oppinu erottamaan potkut lyönneistä ja kuperkeikat muista möngerryksistä.
 
Hymis: Ai sullakin on etuistukka. No enpä ois uskonu omasta kokemuksistani johtuen! Varmaan aika hassua nähä mahan päältä miten vauva on tai sit se että se on toisella puolella. Ei ois mulla pienintäkään toivoa, sen verran tuo oma rasvakerros eristää, maha on koko ajan tasasen pyöreä. Maha on myös laiska supistelemaan. Sellanen muutos kylläkin on tapahtunut, että maha hyppii yhä useammin potkujen voimasta.
 
Juu se on kyllä hauskaa kun istukka vaimensi alkuun liikkeitä niin paljon että ekat potkut tais tuntua vasta raskauden puolivälin jälkeen kun rakenneultrassa kätilö oli neuvonu mistä niitä kannattaa tunnustella. Mut sit kun ne löyty niin niitä ei sit kyllä enää voinu hukata vaikka olis halunnukin ja nykyään ei enää istukka paljoo menoa haittaa vaan liikkeet tuntuu oikeella, vasemmalla, keskellä ja ihan missä vaan. Tänään tuntu siltä kun mua ois tökitty pyllyyn :D
 
siis mulle toi anatomia tuntuu olevan ihan hepreaa :oops: vaikka toinen jo tulossa, mä en taida oikein tietää ees et missä se kohtu on.... liikkeet tuntuu tissien alla, hikka alapäässä ja viime ultran mukaan vauva oli perätilassa o_O ottaa siitä sitten selvää..... tai sit jos niitä onki se 2 siel :eek: oonhan mä kyllä vähä tällanen persjalkanen, mut silti............
 
Ei hätää, mulle on neljäs tulossa enkä täydellä varmuudella osaa sanoa missä on pää ja missä pylly :p Melko varma olen, että yleensä asustelee pää alaspäin, pylly mun vasemmassa kyljessä ja potkuttelee napaa ja oikeeta kylkeä kohti.

Hyvä äiti ei taas muista miten noittein lasten hikat mahassa meni :oops: Oisko ollu, et ekasta en tuntenu, tokalla oli silloin tällöin ja kolmannella ehka 1-2 kertaa. Tällä ei oo ollu. Ihan samassa määrin kyllä tuntuu kaikilla keuhkoja olevan jos kilpaa huutamaan ruvetaan... :wink Kukaan ei syntymänsä jälkeen oo erityisesti hikkaillu ja kaikki on normaalisti rintaa syöneet.
 
Miekään en tietäisi miten päin toi kotilo on, ellei nimenomaan sitä hikkaa tuntisi päivittäin :) Tänään oli pitkästä aikaa poikittain - hikka oli oikealla puolella kyljessä :)
Muuten ei joo erota onko peppu, selkä vai mikä missäkin..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
On kyllä vain veikkauksia mullakin, miten päin toi pieni tuolla on! Veikkaan et on nyt pää alaspäin, koska eniten liikkeitä tuntuu oikealla kyljellä (potkuja) ja pienempiä liikkeitä alempana. Hikka tuntuu silloin tällöin, ja ollut muutaman kerran vasemmalla alavatsalla, tästä lähinnä päättelin et jalat potkuttais ylempänä :) taitaa olla napero jo sen kokoinen, että olis aikamoinen muljahdus, jos kääntyis vielä toisinpäin :D
 
Tääl on liikkeet vähentyneet. Ilmeisesti ei oo tilaa enää. Napakat sarjat kyl tulee kun mama rauhoittuu.
 
Nyt alkaa vauveli olla sen kokoinen, että mun alkaa kans olla vaikea tunnistaa miten päin on. Mylläystä tuntuu molemmissa päissä yhtaikaa. Mahtuu kuitenkin kääntyilemään hyvin.
 
Eilen illalla oli nukkumaan käydessä sellaiset karatejudokut, että nyt en enää lähde edes arvaamaan missä pää tai hanuri....
Piti ihan "käskeä" lopettamaan ja jatkamaan parempana ajankohtana :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
neuvolan mukaan pikkunen pää alaspäin-hikkaa en oo vielä tuntenu kunnolla-pieniä hikkauksia ehkä tuossa alhaalla vähän sivussa (rv31+4), mutta muuten on kova meno mahassa-pyörii ku korkkiruuvi ja näkyy mahanki päältä ku vaihtaa kylkeä välillä tai pyllistelee kunnolla...
 
Meiän pikkupallero kuulemma tunkee jalkojaan tosi kovasti joka suuntaan! Gynekologi synnärillä sano että noin kovat liikkeet voi myös osaltaan aiheuttaa näitä mun kipuja. Supervauva <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään on ollut sellanen myllerrys että yäk! Kokoajan tulee osumaa kylkiluihin ja tuntuu et tulee kyljistä ulos. Olisko se kääntynyt vielä poikittain? Pysyis nyt pää alaspäin ettei vaan jää "väärinpäin"...
 
Mulla ainaki ku tää on poikittain, nii iskut tuntuu aika alhaalla. Eli en usko että ois poikittain. Mullei oo tainnu viel kertaakaan tulla osumaa navan yläpuolelle... Kunnon osumaa siis. Päätään tuo välillä tunkee mahalaukkuun päin (örp).
 
Takaisin
Top