Liikkeet

Meil kans isoimmat bileet ja potkusarjat rauhoittuneet. Nykyään hereillään ollessa liikuu ja työntelee raajojaan sinne tänne ja venyttelee kenties. Toki tulee välillä mojovia potkuja et vatsa heiluu mut viel muutama vko sitten niitä tuli ihan sarjoittain yms. Alkaakohan tila loppua niin ei pysty enää ihan kuperkeikkaa heittää ja treenaa karatee :)
Kaverit ois eilen halunneet kauheesti kokeilla potkuja mut eihän tää sit suostu ku ois "näytön paikka", lähinnä vaan liikkuu eikä se tunnu kädelle samalta ku kunnon jysärit. No ehkä nekin saa tässä parin kuukauden aikana kokeilla :D
 
Meillä mies sai tänään potkun naamaan :D Oli kyllä huvittava tilanne! Oon ollu pari päivää pois kotoa ja nyt kun tulin takas niin hän tietenkin halus kysellä masusta vähän kuulumisia ja meni sit ihan lähietäisyydelle juttelemaan niin sai kaks potkua päin näköä!
 
Mie en muuta haluais enää tehdä kuin katsella ja tuntea tontun liikkeet. Helpottaa odottamista niin paljon. Mulla aika menee muuten niin hitaasti...
 
Viime yönä heräsin ensimmäisen kerran kun pikku mies piti semmosia treenejä tuolla masussa ja on pitäny koko yön.nytkö se siis alkaa mullaki että poitsu päättää millon äiskä nukkuu!? :D
 
Mulla oli tosi tukala olo eilen illalla kun pikkupallero on ollu nyt jo pari päivää jalat suoraan alaspäin masussa ja potkiskellu aktiivisesti. Liitoskivut on muutenkin ilkeitä saati sit nyt. Mutta siis olin kävelyllä illalla ja selkää särki normaaliin tapaan koko ajan. Sen lisäks pikkunen potkiskeli niin kovaa että liitoskivut äity tosi koviks ja tuntu melkeen siltä että nytkö se syntyy!? Maha oli tosi alhaalla ja paino vissiin myös jotain hermoa kun oikeeta lonkkaa ja jalkaa kihelmöi ja vihlo. Sit kun vielä rupes supistamaan niin meinas iskee epätoivo ja mietin vaan että en pääse kotiin asti kävelemään kun sattuu niin paljon. Kyllähän se kotimatka sit suju kun vaan puri hammasta, mutta olipahan yks epämiellyttävimmistä kävelyistä ikinä. Onneks en ollu yksin liikkeellä ja onneks mulla on tänään aika taysiin!
 
Hymykuoppa, kuulostaa ihan mun ekalta raskaudelta!
Mullakin jätkä potki niin kovaa virtsarakkoon, että pelkäsin sen puhkovan kalvot :D
Ja oli just noita hermosärkyjä ja suppareita..
Muistan ikuisesti kun yritin exän kanssa kävellä LÄHIkauppaan rv 25 "odota, ai hitto kun supistaa ja mahaa repii" joka viidennellä askeleella jouduttiin pysähtymään..
Luovuin suosiolla kävelystä ja aloin sitten uimaan ja jumppaamaan loppuraskaudesta, tosin se mun jumppa oli 15 min / päivä jos sitäkään, kun en pystynyt liitoskivuilta. Uiminen oli ainut mikä aiheutti vaan vähän supisteluja..

Siksi olenkin niin peloissani nyt, että onko tolla vauvalla kaikki hyvin kun se ei potki sitä mallia mitä esikoinen eikä mulla ole liitoskipuja, selkäsärkyjä, harkkasuppareita tulee muttei kipeitä kuten esikoisesta..
Olen siis fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta henkisesti tää on ollut 2 kertaa vaikeampi raskaus kuin esikoisesta!
 
Mä oon ihmeissäni, kun luen teidän masuvauvoista ja kuinka ne kykenee jo häiriköimään äitiään. Mä oon itse välillä ylivireä ja herkkä stressaantumaan, mut tää vauva nukkuu mun mielestä yöllä, aamuyöllä on joskus jotain pientä liikettä. Illallaki potkimiset samantyyppisiä kun päivällä, ei mitenkään hirveesti. Tuntuu jotenki kiltiltä vauvalta :) Tai sit tää kaikki johtuu mun etuseinämäistukasta.. Tosin Hymykuopan vauva on 3 viikkoo vanhempi kuin mun, joten ehkä tuo kaikki "hauska" on mulla vasta edessäpäin? Mä en koe viel mitään häiritsevää, onneks :)
 
Mulla potkut on oikeastaan ollut hetken ihan mukavia, ne ei oo niin teräviä riuhtaisuja enää. Ei varmaan riitä enää tila kunnon kurkipotkuille.

Lisäksi pienetkin liikkeet tuntuu jo pitkin päivää, myös silloin kun on rauhallisempi jakso. Ei tarvitse ihmetellä enää hiljaisia hetkiä.

Iltaisin tyyppi on vilkkaimmillaan ja tuntuu selvää pyöriskelyä ja potkiskelua. Eilen tunsin kun polvi tai kyynärpää heilui mun navan yläpuolella ja kun pistin käden siihen hollille niin tuntui että melkein vois heittää käsipäivää kun niin puski sieltä. Välillä on lisäksi sohvalla istuessa alkanut tuntua että mahassa pusketaan ylöspäin niin että tuntuu hengityksessä. Sitä en hahmota että painaako pyllyllä vai päällä, mutta potkimiselta ei tunnu.

Päivisin tuntuu yleensä pientä koputtelua tai raapimista ihan alavatsalla. Välillä sellaista tasaista tärinää, se on vissiin pissimistä. Kerran olen vasta ollut bongaavinani hikan mutta ei kyllä ollut mitään kovin voimallista hytkymistä.
 
Mua ei oo koskaan vauvan liikkeet valvottaneet, ei tässä raskaudessa eikä aiemmissa. Onhan ne loppua kohden entistä tuntuvampia ja joskus osuu aika mojovaan paikkaan, mutta ei ne unta häiritseviä ole. Yöt nukun yleensä ihan ok, ainoastaan sängyssä kääntyminen herättää, kun se sattuu jo nyt liitoskipujen ja selän takia. Muuten on sit elämässä sellanen tilanne, et uni tahtoo olla hakusessa öisin.
 
Mikä ihme on tuo tärinä tuolla mahassa!?mitä jäbä duunaa tuolla!?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tärinä voi olla pissaamisen jälkeen tuleva tärinä.. katsopas joskus sitten kun vauva on syntynyt, niin lapsi pissaa ja puistattaa itseään sen jälkeen. Meillä on ollut tuo "ilmiö" :)
 
Joo mää oon lukenu täältäki siitä tärinästä mut onha se jotensakkii aika hurjaa miten tommonen saa semmosen tärräämisen aikaan et tuntuu niinkö ois jonku vibran nielassu! :D
 
Mulla on ollu kans joskus semmosia "kissanselkä"-tuntemuksia :grin Siis semmosta miten kissan selkä tekee jos vie käden iiihan lähelle, mutta ei ihan koske. Koskaan en oo huomannu tota puistelua mahan ulkopuolella.
 
Takaisin
Top