Liikkeet

Täällä mennään viikoilla 22+1 liikkeet tuntuneet jo pidemmän aikaa ja koko ajan vahvistuvat. Tulee melkoista monotusta alavatsalle.. eilenkin kun rakenneultrassa käytiin alkoi tyllerö potkimaan suoraan ultrauslaitteeseen, oli huvittava katsoa ruudulta monotuksia ja tuntea potkut lujina vatsalla :laughing002 välissä sitä iskettiin nyrkilläkin massua. Tähän asti olen kummastellut, että eikö pieni ollenkaan nouse ylöspäin kun liikkeet tuntuvat tosi alhaalla, mutta sekin selvisi ultrassa että pää huitelee navan yläpuolella ja jalat on sitten alhaalla, ei juuri sopivassa iskussa vatsalle. Muutenkin liikkuvaa sorttia tuntuu tämä tapaus olevan :greet015
 
Liikkeet olleet taas pari päivää vähän vaimeita. Eilen tuntui alavatsassa naputtelua, mutta illalla ja yöllä en huomannut oikein mitään. Aamulla aloin jo huolestua, nappasin lusikallisen hunajaa ja jäin tunnustelemaan. Kyllä siellä jotain liikahtelua alkoi tuntua, mutta ei mitään selviä potkuja. Ja aamiaisen jäljeen muljahtelu vielä lisääntyi.

Ilmeisesti hobitti on nyt taas vaihteeksi kääntynyt selkä menosuuntaan.
 
Ekaa kertaa pikku jäbä valvotti äitiä.. Hitsi mitkä bileet oli aamuyöstä....
 
Pari kertaa viikon sisällä tuntenut hetkellisen oudon minimaalisen muljahduksen tunteen... olisiko se jo vihdosta viimein liikettä,ei kyllä yhtään varma olo. Mutta jos oli, niin vois tuntua hiukan useammin ja kovempaa o_O:dontknow
 
Jenskuli: Kyllä se varmaan on vauva :) Mullaki alko epämääräisestä muljahduksesta, joka oli niin nopee etten ollu varma kuvittelenko vaan. Semmonen tunne jota ei oo ollu koskaan ennen, semmosia ne liikkeet on. Mulla voimistunu koko ajan, mut emmä kovin montaa kertaa päivässä niitä tunne, ja ne ei oo tuntunu vatsan päälle ku kerran kevyesti. Mulla on muljahduksia ja sit yksittäisiä elohiiriä(oisko potkuja?).
 
Voiko tuolla mahassa olla jo joku rytmi? Oon alkanut miettii että tää muksu tulee äitiinsä koska tuntuu olevan niin aamu-uninen (laiska :grin). Riippumatta siitä, mihin aikaan mä herään tai syön aamupalaa, niin tää ei pahemmin möyri tai potki ennen klo 12. Sen jälkeen alkaa sit tulla jumppatuokioita jotka kyllä tulee tasaisesti päivän mittaan unille asti ( vielä tää ei onneksi herätä unilta vaikka uskoisin että se siellä yön aikanakin muljii jonkinverran..)
 
Mää kans miellän liikkeet lähinnä elohiiren tyylisiksi yksittäisiksi "mininykäyksiksi" tai muljauksiksi. Varmaan liittyy siihen, että ne on kuitenkin sellasia, mitä ei itse millään liikkeellä tms. tee. Noista neuvolan ja vauvakirjojen kuplista ja perhosista en oikeen saa otetta...
 
Mä oon moneen kertaan hämmästelly sitä miten nopeesti ne liikkeet sit loppujen lopuks rupes voimistumaan kun ne joskus puolivälin jälkeen alko tuntua. Tajusin kyllä sit pikkuhiljaa että olihan niitä tuntunu jo aikasemminkin mutta en vaan ollu tunnistanu niitä vauvan liikkeiks. Eikä ne ekat tuntuvat liikkeet mulla ainakaan ollu potkuja vaan tuntu enemmän kans muljahduksilta niinkun masussa olis ryömitty tai heitetty voltteja :) Ekat potkut tais mulla tuntua 20+5 ja kädelle sit jo 21+0.
 
On tosi yksilöllistä tosiaanki missä vaiheessa kukanenki alkaa liikkeet tuntea. Mulla tuntu pieniä muljahuksia jo viikolla 17+ ja mies tunsi kädelle ensimmäiset 18+6. Liikkeet tuntuu nytki vaihtelevasti, osa on tosi hentoja ja osa taas sit kans tuntuu ja näkyy! :D ja oon ensisynnyttäjä vaikka väitetäänki että me "kokemattomat" ei niitä niin aikasin tunneta. Antaa kyllä poju vielä öisin rauhan ja osaan nauttia liikkeistä koska mulle ne vaan kertoo että siellä on sitä elämää! <3 en määkää noista oppaitten kuplimisista ynnämuista osannu yhistää mihkää mut se muljahus on ainaki miun kohalla paras sana mikä kuvaa ensimmäisiä tuntemuksia :)
 
Itsekin miettinyt niinku joku edellä oli myös että tirppanalla tuntuu olevan tietty päivärytmi :) Aamuyöstä alkaa ekat liikesarjat ja seuraavat sitten jossain aamupäivästä ja varsinkin iltaruuan jälkeen kun menen hetkeksi pötkölleen alkaa rumba. Ja edelleen kova tyttö potkimaan pissarakkoa, ei kiva kun seisoo kaupan kassalla jonossa :D <3 Odottelen jo kevättä innolla (ja kauhulla) :D
 
Mä luulen, että mahassa on pari kertaa päivässä hikka. Googlen kautta asiaa tutkittuani totesin, että ilmeisesti hikan pitäisi alkaa vasta joskus 30+ viikoilla, mutta en mä muutakaan syytä keksi tuolle tasaiselle ja hennolle nykimiselle.
 
Kyllä mulla esikoisesta tuntui jo näillä viikoilla hikkaamista. Tästä en ole vielä tuntenut.
 
Voi toi hikka on ihana masussa, mutta sit syntymän jälkeen ei ollenkaan kiva. Esikoinen hikkasi paljon massussa ja sama jatkui syntymän jälkeen. Aina kun yöllä sain imetettyä alkoi hikka, kiukku ja kamalat pulautukset.
 
Meidänkin esikoinen oli masussa kova hikottelemaan ja sitten ulkonakin sama homma jatkui. Tosin meillä siihen päälle oli vielä kova oksentelu ja ilmavaivat johtuen lehmänmaidosta. Sai äiti olla imetyksen ajan maidottomalla.

Mutta on ne vaan ihanampia hetkiä päivästä kun saa rauhoittua sohvalle illalla kuulostelemaan masukkia! <3 Esikoinen kun pitää aina päivän liikkeessä niin illasta on sit aikaa "helliä" masukkia :)
Edelleen rauhallinen möngertäjä kun siskoon vertaa <3 Välillä sähäkkää potkua mutta lähinnä mönkii menemään :)
 
Pitkästä aikaa söin suklaata kunnolla ja se sai pojankin liikkeelle, maha oli äsken ihan toispuoleinen ja hikkakin tuli vauvalle riesaksi <3
Mun yhdessä kalenterissa lukee että viikolta 23-24 alkaen hikka voi alkaa.. Silloinhan keuhkoissa tulee ekaa kertaa sitä ainetta, mikä antaa suuret mahdollisuudet keskosille selviytymiseen kohdun ulkopuolella.. Ja hikkahan on keuhkojen vahvistamista :)
 
Pari päivää ollu tosi hiljasta tuolla masun puolella mut heti ku isi alkaa mahaa silittelee alkaa semmonen jytinä!ihan niinkö poju tunnistais jo isin kosketuksen! :confused:
 
Ootteko soittanu masulle musiikkia? Ja jos joku on niin saako se aikaan jotain reaktioo? Rauhottumista vai villiintymistä?

Me ollaan nyt pari viikkoa soitettu erilaista musiikkia pikkupallerolle ja musta on ollu hauska huomata miten erilainen musiikki saa aikaan erilaiset reaktiot! Päivisin soitetaan ihan kaikenlaista musiikkia ja bassot varsinkin saa aikaan potkuja kun sit taas illalla kun soitan rauhallista pianomusiikkia niin masussa tulee täysin hiljasta! Eilen illallakin mulla oli puhelin mahan päällä ja klassista soimassa ja aina kun biisi loppu niin tunsin liikettä mutta kun musiikki loppu niin tuli taas rauhallista :) Ehkä oon nyt sit löytäny jo ne oikeet kappaleet millä sais sitten syntyneen vauvankin aikanaan rauhottumaan!
 
Ei varsinaisesta pikku jäbälle olla soitettu musiikkia, mut toi Bola-korun kilke esim. ei aiheuta minkäänlaista reaktioo masussa ainakaan ulospäin. Ois meillä se pianokonsertto cd. Kuunneltiin se kerran läpi ja ööh, en tii tykkäiskö vauva hirmusesti sellasest dramaattisesta pianokonsertosta, itteäni varmaa pelottais lähinnä :P Ehkä se tykkää isän skitan soitosta, kun sitä kuulee lähes päivittäin.. Ehkä isä hieroo pojasta rokkaria, niinkui alussa vitsillä heitti, et kuunnellaan vaan Van Halenia eikä mitää lastenlauluja! :P
 
Täällä oli eilen koko aamupäivän masussa hiljasta,mutta sitten kun myöhemmin isukki hiukan molemmin käsin taputti mahaa niin ei mennyt kauaa kun tuli selvä potku alavatsaan. Kirppu ei vissiin tykännyt kun iskä herätti :) Ja illalla,kun olin parin ystäväni kanssa leffassa,tunsin pari pientä mojausta kyljen puolelle ja hetken päästä pari mojausta alas. Tänään ei ole vielä kirppu jumpannut lainkaan.
 
Takaisin
Top