Liikkeet. Tuntuuko jo?

Mua nauratti vähäsen, kun söin eilen eskimo puikkojäätelön ja vauva alko vähän sen jälkeen potkii joka suuntaan. :happy118
Se on jännä miten sokeri tosiaan vaikuttaa vauvaan :) meillä viime raskaudessa käskettiin syömään paljon sokeriherkkuja ennen uutta rakenneultraa että saataisiin varmasti katseltua toukkaa joka puolelta, kun tosiaan ekalla kerralla ei onnistunut. :) olihan muuten mukavaa herkutella ihan kätilön käskystä :wink
 
Täälläkin huomattu että ylipäätään ruokailu pistää pikkuiseen vauhtia, tänään kun söin niin aikamoinen meininki alkoi jo syömisen aikana.

Liikkeet on tosi jämäköitä ja välillä tulee sellainen olo että onkohan tämä kaveri ihan sen kokoinen kuin pitäisi, potkut tuntuu välillä jopa hiukan kipeiltä. Mutta ihana kun pikkuinen jaksaa touhuta :Heartred

Nyt kun liikkeitä on päivitäin ja useita kertoja niin ei stressaa enää niin paljon :-)
 
Täälläkin huomattu että ylipäätään ruokailu pistää pikkuiseen vauhtia, tänään kun söin niin aikamoinen meininki alkoi jo syömisen aikana.

Liikkeet on tosi jämäköitä ja välillä tulee sellainen olo että onkohan tämä kaveri ihan sen kokoinen kuin pitäisi, potkut tuntuu välillä jopa hiukan kipeiltä. Mutta ihana kun pikkuinen jaksaa touhuta :Heartred

Nyt kun liikkeitä on päivitäin ja useita kertoja niin ei stressaa enää niin paljon :)

Joo, kyllä täälläkin välillä saatetaan kunnon ruokailun jälkee pistää kunnon kuntonyrkkeily aikaseks ja paukuttaa masussa joka suuntaan :D Ihan selkee futis tai lätkä tyyppi on, oli sitten tyttö tai poika, mutta potkuista päätellen melko vahva.
 
Jotain liikkeitä tuntuu jo, mutta aika heikosti mitään selkeää. 3 sektiota takana, joten tunto aika heikoilla tuosta vatsasta ja istukka on etuseinämässä, joten antaa vielä odottaa niitä kunnon liikkeitä :)
 
Tääl ei syöminen saa mitään hirmuista jumppatuokioo aikaiseksi. Liikunta kyllä sitten potkituttaa :D Tänään oli agilityvalmennuksessa sisäinen piiskuri valloillaan :) Aina kun pysähdyin alkoi vahva potkiminen kylkiin :D
 
Sarjassamme ensiodottajan tyhmät kysymykset, aiheesta suoliston vai vauvan liikkeet? :grin Lähinnä että missä kohti suolisto sijaitsee kohtuun nähden n. viikon 18 tienoilla. Tuon vau:n sikiön kehitys -animaation perusteella suolisto olisi jo aika lailla siirtynyt ylemmäs pois kohdun tieltä. Tällöin voisi olettaa, että tuossa alhaalla heti "pinnalla" suht keskellä tuntuvat myörimiset ja kuplinnat olisi vauvan liikkeitä, eikä suolistosta peräisin? Vai onko se näin yksioikoista..?

Ekan kerran tuli tiistaina (rv 17+3) maatessa tunne, että näiden täytyy olla liikkeitä, sellasta hentoista potkimista tuossa keskellä. Sitten tulin flunssaan, eikä mitään vastaavaa ole tuntunut muutamaan päivään, mikä alkoi huolettaa. Tänään kuitenkin tuntui 3 sellasta "ilmakuplaa", vähän kuin pientä potkua keskellä alavatsaa, vähän oikealla. Tuntuu kuitenkin tavallaan aika samalta kuin suoliston möyrintä, ja oikeastaan juuri tätä ennen vatsassa oli kyllä ollut ruuansulatuksenkin liikkeitä ja ääniä, hm. Kovasti haluaisi tietää, jos liikkeiden sijainnista voisi edes päätellä jotain...
 
Miu84 kuulostaa ihan liikkeiltä, aluksi itsellä oli ainakin juuri sellainen olo että "voiko nämä olla vauvan liikkeitä, vai onko suoliston liikkeet kyseessä" :-)

Mulla on nyt vk 18+5 ja liikkeet tuntuu aika laajalti, keskellä ihan navan alla, sivuilla, sekä toisinaan todella alhaalla keskellä. Voisin melkein vannoa tunteneeni kun vauva on potkinut kohdunsuuta. Mulla siis toinen raskaus nyt.

Mutta jos tuntuu siltä että ovat liikkeitä, niin melko varmasti ne on niitä. Se on joku äidin vaisto mikä sanoo niin :-) kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin, eikä toisaalta liikaa odottaa liikkeitä (nim. Huolestunut välillä kun vauva ei liiku 2-3 h :-))

Onko muut huomanneet että tuntuisi liikkeitä jo seisoessa,kävellessä ym muuta touhutessa?
 
Mulla on ollut samaa mietintää, mutta kyllä ne liikkeitä oli! Ihan uudenlaisia tuntemuksia, pientä hipaisua ikään kuin vatsan ihon sisäpuolella, ja nyt potkuja. Noita potkuja epäilin monta päivää suolistonliikkeiksi, kunnes sain yhden kämmenellä kiinni ihon pinnalta :)

Nyt menossa 21. viikko, ja liikkeitä on tuntunut seisoessa, mutta liikkuessa en ole huomannut. Voihan olla, että vauva ottaa torkkuja kävelyn aikana, tai sitten en siinä liikkuessa vain huomaa niitä. Potkuissa on sen verran voimaa, että tosiaan tuntuvat selvästi ihon läpi, mutta eivät tunnu häiritseviltä tai kivuliailta, tms. On vain hellyttävää ja hauska tunne, kun vatsassa pieni myllää! Potkut ovat tuntuneet pääasiassa alhaalla ja hipaisut ylempänä, mutta viime päivinä paikat ovat vähän vaihtuneet, vauva taitaa pyöriä aktiivisemmin.
 
Eilen tuntui potkuja liikkuessa kun hissukseen kävelin shoppailureissulla. Enimmäkseen liikkeet tuntuu kun istuu tai on pitkällään.

Myös mulla on liikkeet euvennu tubtumaan laajemmalla alueella. Varsinkin kylkiin osuvat potkut tuntuu selvimmin. Sintti taitaa tykätä tehdä myös kuperkeikkoja kun aikanoisia muljahduksia tuntuu välillä. :D
 
Täällä potkitaan ja myös nyrkkeillään ihan ympäri mahaa. Vauva siis pyörii miten sattuu mahassa ja heiluu pitkin päivää. Tänään aamulla heräsin potkimiseen. Se oli aika hassua, kun oli vähän niin kuin vauva olisi herätellyt, että "nyt syömään siitä, mulla on nälkä". Oli nimittäin itselläkin aika kova nälkä herätessä :)

Mutta liikkeitä tuntuu tosiaan jo navan yläpuolellakin ja ihan eri puolilla samaan aikaankin, josta päättelen, että kaikki neljä raajaa on käytössä :) Tänään 23+0 :)
 
Minulla kesti pitkään ennen kuin liikkeet alkoivat yhtään tuntumaan. Syykin selvisi ru:ssa, istukka on edessä. Ultrassa on kiva huomata miten vauva liikkui tosi hurjasti, mutta tunsin vain pari kertaa jotain. Todella paljon se istukka vaimentaa! Nyt omasta mielestäni tunnen pääasiassa pyörähtelyitä.
 
Täälläkin alkanut parina viime päivänä ilmetä aika säännöllistä elämää, eikä taida enää olla epäilystä, mitä nuo kuplinnat ja pienen potkun tuntuiset tuolla alavatsassa on. :) Eilen illalla mies kuuli ja tunsikin potkuja mahan päältä, ja tänään tunsin jopa päivällä liikkuessa liikkeitä. Nyt siis 20+1, ja vaikka np-ultrassa sanoi istukan olevan edessä, niin näemmä silti voi jo tuntua tämän verran. :)

Keltanokka: milloin aloit tuntea ekat selkeät liikkeet / paljonko viikkoja nyt on?
 
Mullakin istukka edessä, ekat varmat liikkeet tunsin rv 18+. Välissä saattoi olla useampi päivä etten tuntenut mitään. Nyt 22+0 ja liikkeet on tuntunut päivittäin ehkäpä reilun viikon ja useamman kerran päivän aikana :)
 
Mulla on myös istukka edessä. Mielestäni aika paljon tuntuu silti liikkeitä. Ei tunnu kovin terävinä vaan enemmän sellaista muljumista. Useimmiten ainoastaan kun olen paikallani mutta muutaman kerran on tuntunut myös liikkeellä ollessa. Vaikea tietysti mihinkään verrata kun ensimmäinen on kyseessä. Itsestä vaan tuntuu että melko vilkas tapaus on tulossa :D
 
Olen huomannut selkeän eron tässä pikkukakkosen ja esikoisen liikkeiden tuntemisen välillä. Esikoisesta istukka oli etuseinämässä, liikkeet oli alussa selvästi vaimeampia. Nyt etinen istukka (toivottavasti huomenna näkyisi että siirtynyt hiukan) niin liikkeet tuntui todella varhain ja jo nyt todella jämäköitä iskuja. Muutaman viikon jo vatsan hiplailijatkin saaneet nauttia vauvan liikkeiden tuntemisesta :-)

Mies oli ihan ihmeissään viikonloppuna ja kysyi "kuinka iso se jo oikein on" kun vatsa pomppi siihen malliin :-D

Nyt siis 20+6
 
Ei tunnu kovin terävinä vaan enemmän sellaista muljumista. Useimmiten ainoastaan kun olen paikallani mutta muutaman kerran on tuntunut myös liikkeellä ollessa. Vaikea tietysti mihinkään verrata kun ensimmäinen on kyseessä.

Samanmoiselta kuulostaa kuin minunkin tuntemukset! Ja tosiaan ehkä ennen vk19 olin jotain "kummallista" tuntevani, mutta en niitä vauvaksi osannut sanoa. Meilläkin on ensimmäinen niin ei ole mitään vertailupohjaa.:)
 
Nyt vk21+2, potkuja ja iskuja tulee jatkuvasti, tai ainakin lisääntyy tasaiseen tahtiin.. :D Muutaman päivän olen jo pystynyt seurailemaan ja näkemään potkuja vatsan päältä. :)

Mies sai kokea ensi-potkunsa vk20+0, pikkuinen potkaisi toista suoraan ohimoon..:happy119 Oli mukava muisto puoliväliin pääsystä..
 
Minulla istukka myös edessä niin ei ole vielä tuntunut liikkeet. Nyt rv 21+2 menossa. Ru:ssa sanottiin että voi mennä vielä parikin viikkoa ennenkuin mitään tuntuu...
 
Aikaisemmin liikkeet tuntu ällöttäviltä, mutta nyt kun ne on parissa viikossa muuttunut toisenlaisiksi, ihan odottaa millon niitä taas tuntisi! Eilen oli tosi vähän liikehdintää ja suunnittelin jo laukkaavani kotidopplerostoksille, mutta onneksi tulin järkiini ja poju potkii tänään taas entiseen malliin :p Okei, ei vielä näillä viikoilla tarvitse heti polille soitella jos joku päivä on hiljaisempi, mutta minä joka en murehdi ikinä mistään alan jo kaivata päivittäisiä elonmerkkejä. Näköjään sitä alkaa kiintyä viimeinkin vauvaan :happy:
 
Takaisin
Top