Liikkeet. Tuntuuko jo?

Hah, hätäilin! Siinä, kun meinasin että tuntuu huonommin kuin esikoisella. Taisi vauva loukkaantua ja aloitti kunnon monottelun ;) Mieskin sai tuntea nyt tämän vauvan liikkeet ensi kertaa, kun makasin vatsallani ja hän laittoi käden alleni. On tämä niin ihmeellistä!! :)

Meillä mies tunsi toissapäivänä illalla ekan kerran liikkeet, omien sanojensa mukaan "ehkä". Mutta eilen kaverilla oli sellainen jumppapäivä, että koko päivän muljui mahassa ja mieskin tunsi ihan selkeästi omalla kädellä mahan päältä liikkeet :Heartred Ihmetteli, että miten oikein pystyn olla, kun koko ajan on tuollainen rumba mahassa. No, onneksi ei ole ihan koko aikaa, mutta kyllä varmaan jossain vaiheessa voi aika tukalaa olla, jos vauveli on näin liikkuvaista sorttia. Ja yleensä kuulemma ovat samanlaisia sitten syntyessään, mitä mahassa, eli meillä taitaa olla vilkas vuosi tulossa :p

RV 16+5, en ole vielä tuntenut liikkeitä. Tosin nt-ultrassa sanottiin istukan sijaitsevan aivan kohdun etuseinämässä, joka tietysti vaimentaa potkuja. Kuulemma ei pidä huolestua, vaikka ei vielä 20 viikollakaan tuntisi liikkeitä.

Minäkin olen sunnuntai-iltana tuntenut ensimmäiset. Viikkoja oli 18+2. Mutta miusta ne liikkeet tuntuu jotenkin ällöttäville. Ihan kun ois johonkin suoleenkin potkassu ja se vasta kamalalta tuntukin :D Kyllähän noita nyt sietää, mutta odotin että se tuntuisi kivemmalle.

Joo, ei tarvitse ihmetellä, vaikka ei tuntuisi ennen puoliväliä! Kropat ja vauvat on niin erilaisia :) Yksi ystäväni ei toisen raskautensa aikana tuntenut läheskään yhtä paljon liikkeitä, kuin ekan aikana. Eli ei konkarit aina tässä asiassa ole "edellä", vaikka niin monesti sanotaan.
Ja siihen miltä se tuntuu... Voihan se olla, että ne tuntuu alkusi vain inhottavilta, ennen kuin kroppa ja mieli niihin tottuu? Mä alan aina mielessäni höpötellä vauvalle ja mietin pikkuruista pienokaistani hänen pyöriessään. Luo positiivista energiaa :) (oliko liian hippiä ;) )

Itsekin taisin sanoa liian aikaisin ettei niin usein tunnu liikkeet, aamuyöllä heräsin kun pikkuinen touhusi. Sama meininki jatkunut nyt aamusta asti eikä loppua näy, aina välillä rauhoittuu kyllä. :-)
Nyt myös huomaa että potkut tuntuvat välillä vatsan läpi,ihan hentoina. Nopeasti tilanteet muuttuu :-)

Mulla nyt rv 19+1 ja muljuntaa on tuntunut jonkin aikaa yleensä iltaisin. En kuitenkaan laskisi niitä vielä miksikään :D

Kyllä se muljahtelu välillä on vähän ikävänkin tuntuista, varsinkin jos vauva osuu jonnekin arkaan paikkaan. Välillä musta tuntuu, että mua potkitaan suoraan tuonne kohdunsuuhun, se ei tunnu kivalta ainakaan. Saatan itsekin joskus puhella vauvalle kun oon yksin kotona tai jos ollaan alkamassa nukkumaan, mutta mahassa on silti bileet käynnissä. Ei oo mun mielestä liian hippiä, koska oon huomannut, että vauva myös rauhoittuu kun puhun sille :)

Aamuisin tuntuu kuin joku tökkisi (aikuisen kokoisella) sormella sisältä päin navan alla. Liikkeet ei tunnu vielä omaan käteen, saati sitten miehen, mutta kissa yksi päivä tuli päikkäreille mahan päälle. Heräsin muljuntaan ja toinen korva navassa kuunteli ja liikutti pari kertaa tassua siihen kohtaa missä liike tuntui. Meidän ultraäänikissa-Uuno:Heartred

Sitten musta tuntuu potkut just samalta mitä kuvailit liikkeiden tuntuvan, nyt osaan sit kuvailla hyvin miltä se tuntuu kun luin kommentisi :-)

Mäkin oon tuntenut viime päivinä useamman kerran noita tökkimisiä ja kutituksia, varsinkin navan alapuolella ja alavatsan molemmilla sivuilla :) varmaan ovat sitten niitä potkuja :) etuistukan takia oon ajatellut että saan vielä jonkun aikaa odotella tuntemuksia!

Täällä menossa 19+4 ja parin viikon ajan on tuntunut kaksosten muljahteluja kokoajan enenevissä määrin!

Melkein kokoajan on osa muljahteluista tuntunut mahan päällekin kun käsi on oikeaan aikaan oikeassa kohtaa :) Mies tunsi muutama päivä sitten ekan kerran kunnon tömähdykset kädellä ja tänään näkikin, kuinka masu heilahteli :)

Tällä hetkellä liikkeet tuntuu vielä sen verran heikkoina etten esimerkiksi töissä ehdi niihin kiinnittää mitään huomiota! Ehkä vauvojen kasvaessa masussakin alkaa tapahtua pikkuhiljaa enemmin - saa nähdä miten käy ;)

Ai teille tulee kaksoset ❤ menee ohi aiheesta mutta onko meidän ryhmässä muita jotka odottaa kaksosia? :)

Meillä vauveli varmaan valvoo öisin. Hereäilen silloin tällöin yöllä ja pyörin paljon sängyssä, viime yönä kun käännyin jälleen puoliunessa vasemmalle kyljelle niin tunsin vasemmalle oikein pienten potkujen sarjan :Heartred:) Sitten tulee taas hiljaista. Huikea tunne, vielä en huomaa päivisin potkuja tai liikkeitä niinkään. Yleensä sängyssä iltaisin ja aamuisin jos kättä pitää masulla tunnen sen ihanan muljuamisen ja tosiaan nyt muutamana yönä tuntenut ne pienet potkutkin masun sivuilla :love017. Istukka täälläkin edessä ja se varmasti vaimentaa nuita liikkeitä.

Esikoista odottaessa kuulin että kun äiti touhuaa niin vauva yleensä nukkuu (liikkeet tuudittaa) ja kun äiti pysähtyy paikoilleen niin vauva herää ja potkuttelee. Tosin nyt kun potkut on vielä hentoisia, voi ne jäädä huomaamattakin kun kovasti touhottaa :)

Takaisin