Liikkeet. Tuntuuko jo?

LovecraftianBaby

Satasella mukana keskusteluissa
Voisin melkein vannoa, että muutaman kerran jo tunsin jotain alavatsassani vaikka viikkoja on vasta 16+5. Toisaalta, en ole varma kun lapsi on ensimmäinen. Ehkä vain kuvittelen omiani :grin Tuntemukset ovat olleet sellaisia kuplivaisia, elohiirimäisiä, pieniä potkuja siellä täällä... En tiedä miten kuvailla niitä. Enkä tiedä että johtuvatko nämä "kuplat" raskaasta ruuasta vai sokerista (Joulu :wink:p) ... saattaa olla :confused: Onko kukaan muu jo tuntenut mitään?

Odotan innolla, että pääsen tuntemaan viimeistään muutaman viikon päästä oikein kunnolla pikkuisen liikkeitä. :Heartred Saattaa olla aika jännät fiilikset, sitten kun oikeasti varmistuu muksun liikkeet :wideyed::wideyed: #alien :grin:grin:grin
 
Minäkin luulen tuntevani kun olen selälläni, käsiin tuntuu vatsan läpi sellaista ihanaa muljuamista ihan hennosti, aina en tunne, mutta aamuisin olen muutamia kertoja tuntenut, makaan vaan silmät kiiinni ja fiilistelen vain. Kerran myös seisovillani luulen tunteneeni tuon kun kädet olivat masulla. Mieskin pitää usein käsiä masulla ja sanoo toisinaan että hänkin tuntee ihan hentoista liikettä :):Heartred Meillä myös ensimmäinen lapsi ja tänään rv14+5 :love017
 
Eilen 15+1 tunsin selvää kutittelua alavatsalla ekaa kertaa. Luulen että ne oli vauvan liikkeitä. Tulivat vielä sopivasti kun rasituksen jälkeen istahdin sohvalle.. Toivon kuitenkin että tuntisin pian jotain uudelleen että saisin varmistuksen että ne oikeesti oli liikkeitä...
 
Joulupäivänä tuntui kuin joku olisi kutittanut sisältäpäin :) pari kertaa sen jälkeen oon tuntenut saman, mutta en tiedä onko ollut vauvan liikkeitä, uskoisin että kyllä. Tänään 16+3.
 
Lovecraftianbaby, kyllä hyvinkin voi olla jo vauvan liikkeitä :) kuulostaa ainakin juuri niiltä. Täälläkin on jo muutama pieni liike tuntunut vaikka vasta 15+0.
 
Täälläkin bongattu pikkuisen liikkeitä satunnaisesti jo muutaman viikon ajan,nyt kuitenkin selvästi joka ilta kun maikailee selällään niin hetken päästä alkaa liikehdintä. Muutama pikku potku tullut huomattua, ensimmäinen tässä parin päivän sisällä.
Reagoi myös siihen jos laittaa käden vatsalle,mies ei vielä tunne liikkeitä läpi mutta olen kertonut että pikku kaveri lähtee liikekannalle kun iskä selittelee massua.

Meillä siis toinen tuloillaan ja viikkoja nyt 15+1
Nt ultrassa kyseli lääkäri jo 13 viikoilla onko liikkeitä ollut, silloin en osannut tunnistaa olivatko pikkuisen liikkeet kyseessä vai mahdollisesti suolisto. Lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että kun toinen raskaus niin liikkeet voi tuntea hyvin varhain,tosin vain tuollaisena kuplintana /kutitteluna :-)
 
Kyllä se varmaa o mahdollista tai sit kaikki kuvittelee omiaan mukaanlukien minä, tässä nyt rv 17+1 ja rv 16 alkaen, iltasin tuntuu siltä että höyhen kutittelis sieltä alavatsan sisäpuolelta. On muuten melko härön tuntusta ellen sanois ja sit jos valvon vähänkin myöhempään ku norm. ni alkaa se armoton riehuminen masukilla.
 
Ihanaa! En ole siis ainoa harhaluuloinen :p:grin Aika monet ovat vieläpä suhteellisen varmoja liikkeistä! :) Jotenkin mahtavaa kuulla, että muutkin pystyvät jo tuntemaan pikkuisen liikkeet! Saan jotenkin itsekin lisävarmuutta kuuntelemiseen ja fiilistelyyn! :joyful:

Alkaa pikkuhiljaa konkretisoitumaan tämä raskaus :) Olen itse niin hitaasti lämpenevää sorttia, että uskon vasta kun tuntuu siltä (eli on jotain muutakin näyttöä kuin pahoinvointi ja mielialavaihtelut) :grin Tämä liikkeiden tunteminen on jo paljon, paljon, paljon vakuuttavampaa :joyful::happy:

PS. Riemukasta uutta vuotta 2016 kaikille!! :) :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
 
Kopioin tähän, mitä kirjoitin juuri tuonne salaiseen ryhmään samasta aiheesta:

Mulla alkoi tuntua liikkeet myös joskus 15+ jotain. Ensin hieman epämääräisempänä, mutta koko ajan selvempänä. Liikkeet tuntui aluksi sellaiselta, kuin joku töpöttelisi sormella. Samalla lailla, miten töpötellään jonkun olkapäätä, jos haluaa kiinnittää huomion ja toinen ei esim. kuule :grin

16+ tunsin ensimmäisen kerran myös omaan käteen vauvan liikkeet, kun makasin selälläni ja pidin kättä mahan päällä. Mutta nyt on jo huomenna tasan 18+0 ja mies ei ole vieläkään tuntenut omaan käteen mitään. Varmaan omaa tuntemista auttaa se, kun tunnen sisältäpäin samat liikkeet, niin tiedän, milloin mahan päälläkin pitäisi jotain tuntua.

Liikkeet tuntuu nyt kyllä jo tosi selkeästi ja pinta-ala, joka osuu kohdun seinämään on kasvanut. Välillä kaveri saattaa olla monta tuntia liikkumatta, mutta sitten välillä aina innostuu riehumaan. Yleensä liikkeet tuntuu silloin, jos itse olen liikkunut paljon ja pysähdyn yllättäen pidemmäksi aikaa (esim. yleensä illalla kun menen nukkumaan) tai sitten jos syön jotain. Varsinkin kun tuossa joulun aikaan tuli syötyä aika paljon herkkuja, niin sokeri oli yleensä sellainen, mikä sai vauvan heilumaan. Huomaa kyllä hyvin, että sokeria ei siis kannata liikaa syödä, kun sillä on selkeästi heti vaikutusta vauvaan.
 
Muutamat ihanat pikku potkut olen tuntenu jo ja ne tuntui ihan siltä kun joku sormenpäällä olis tökkiny sisältäpäin rv on nyt 17+1 :Heartred
 
Olen tutkaillut liikkeittä ja uskoisin että tuo "kuplinnan" tunne massussa on juurikin sitä pienoisen liikehdintää :Heartred Ensimmäinen raskaus ja rv 19 meneillään..ensin aattelin että onko tuo tunne suoliston toimintaa mutta täältä viestiketjusta sain uskoa sille että pienen liikkeitä ne voisi olla :)
 
17+4 tänään, tuntunu nyt tässä päivän alkaessa välillä semmoista kutinaa ja "kuplintaa".
 
Mä oon nyt muutaman viikon tuntenut liikkeitä. Tosi samanlaisia ne on kuin silloin kun ei ole raskaana :D
Tuntuu silti, että tunnen vähemmän kuin esikoisen aikana... Onkaan istukka nyt enemmän edessä? Toivottavasti pian liikkeet voimistuu! Esikoisen aikana tuntui ja näkyi selkeästi ulospäin ennen puoliväliä :)
 
Kopsaan minäkin mitä muualle kirjoitin:

Mulla myös liikkeet tuntuu aika harvakseltaan ja pari kertaa päivässä.

Eilen saunassa ollessa tuli pari napakampaa potkua. :) Ei ollu epäselvää oliko ne ilmakuplia vai vauvan liikkeitä. :)

Oon aatellu kans et tuun jossain vaiheessa kuitenkin ärsyyntymään sisäisistä ninjapotkuista, joten en tässä vaiheessa ahdistu harvoin tuntuvista liikkeistä :D
 
Rv 15+5 menossa ja eilen illalla nukkumaan memnessä tuntui muljuntaa ja kutittelua... tänään kuuntelin dopplerilla sydänääniä ja sain potkun suoraan anturiin.
 
Mulla tuntui e-h-k-ä tänä aamuna sängyssä kölliessä pienen pieni töpsötys tuolla vatsassa. Esikoinen kyseessä, joten mulla ei ole mitään hajua oliko kyseessä vauva vai normaali suoliston kuplinta.
 
Välillä tuntuu vatsassa juurikin muljumista, varsinkin kun makaa selällään ja pitää käsiä madun päällä.. :) Rupeaa jo pikkuhiljaa uskomaan että ehkä ne tosiaankin on jo Toukan liikkeitä, eikä vain mahan kurnimista.. :D
 
eilinen mustakin tuntuu välillä että liikkeitä tuntuu vähemmän kuin esikoista odottaessa,nyt kylläkin kohtu taaksepäin kallistunut,joten pistän sen piikkiin. :-)
 
Tänään ekan kerran tunsin selvästi muljuavat liikkeet masussa. :Heartred jeeee. Miten voi olla näin innoissaan vaikka toinen lapsi kyseessä. :D
 
Takaisin
Top