Liikkeet ♡

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NL
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä jo pari viikkoa kovasti odotellut joko liikkeitä alkais tuntua, illalla aina sängyssä maannu ja oikein koittanu keskittyy siihen et tuntis.. tänää tunsin sit ekaa kertaaa!!!! Istuin nojatuolisa puoli unesa ja sit tuntu sellasta pientä hipsutusta:Heartred puolisollekin huikkasin silmäkulma kosteena, naama virneessä että nyt taisin tuntea jotain ja hänki tuli kokeileen mut eihä se vielä päällepäin tuntunu kuitenkaan. Innolla ootan lisätuntemuksia :) rv 16+6

Itse en huomaa eroa siinä, että ois tuntenut aikaisemmin liikkeitä vaikka tokaa odottaa. Kaipa se istukan paikka vaikuttaa myös niin paljon. Nyt en tosin kysynyt missä se on. Täytyypi kysäistä ens ultgassa

Musta tuntui, että ekasta tuntui jopa vähän selkeemmin, tai sitten on aika kullannut muistot. Mutta silloin oli toki istukka takana, nyt en tiiä missä on. Aika samoihin aikoihin tuntui ekat hipaisut.

Mä kans tunsin ekasta kaikkein varhaisimmin liikkeet, kolmannesta vasta joskus 13-15 välisellä viikolla ja samoin nyttekin. Ekoissa kolmessa kaikissa istukka takana, nyt edessä.

Eilen ja tänään on ollut melkoista monotusta! Mieskin tunsi eilen illalla yhden potkun mahan päältä, ihan huippua :) nyt siis 17+2, oon ihmeissäni lähinnä siksi, että nt-ultrassa sanottiin että liikkeet tuntee mahdollisesti vasta vk 20 eteenpäin ku istukka näyttäis olevan edessä..

Muokattu viimeksi:
Hassua että sulla neitiB sanottu jo istukan paikka ntssä. Mulle sanottiin silloin että istukkaa on vähän ympäriinsä ja ottaa paikkansa vasta myöhemmin. Mullakin kyllä epäiltiin että saattaa etuseinään tulla. Mut täällä myös pientä liikettä jo havaittu. Siis ei mtn potkuja vaan liikehdintää :D

Mä ihmettelin sitä kanssa, koska jostain oon lukenut tai saanut käsityksen ettei sen paikkaa voi niin aikasin vielä määrittää tjtn, mut niin se sano silloin :D

Meillä mies on innoissaan mukana odottamassa, mutta välillä pääsee unohtumaan etten voi esim kantaa neljänteen kerrokseen painavaa kaappia hänen kanssaan ja unohtuu että mitä kaikkea saan syödä jne :rolleyes:

Kerran on tuntenut potkut tässä raskaudessa. Hän on vähän semmonen touhuuja ettei ehdi kunnolla pysähtyä tunnustelemaan. Enkä minäkään esikoiselta ja muulta hommalta ehdi aina hihkaista että nyt potkii.

Potkut tuntuu jo kovaa ja näkyvät ihan vatsan läpi. Tuntuu että tosi nopeesti nää liikkeet on voimistuneet. Vauvalla taitaa olla ollut just kasvupyrähdys :) joskus rv 16 tuntu ekat hipasut, rv 18 tuntu jo vatsan läpi ja nyt rv 20 näkyy jo vatsan läpi. Samaan aikaan tuo vatsa on todella paisunut näkyviin! Tosin vieläkin pieni viikkoihin nähden...

Omalla kohdalla ei ainakaan päde se, että aina seuraavassa raskaudessa tuntisin yhä aiemmin liikkeitä. Melkoinen pettymys kun siinä käsityksessä joskus elin ja huomasin että ei ne liikkeet tunnu aiemmin. :) Esikosta tunsin liikkeet 18+ ja tokasta ja kolmosesta 19+ viikolla. Istukat olleet aina takana.
Tässä yksi ilta makoilin oikein rauhassa sängyssä ja yritin tunnustella olisiko liikkeitä. Nooh, vatsa aloitti hirveen älämölön ja möyrimisen. Että, jos jotain liikkeitä mahdollisesti olisikin, niin vatsa pitää huolen että pääsee pääosaan showssa. :D
Tänään 16+2

Kyllä mullekin nt-ultrassa sanottiin istukan sen hetkinen paikka, silloin oli edessä alhaalla, toivon mukaan nyt noussut ylemmäs. Kohdunsuun tiellä se ei kuitenkaa silloin ollu mun käsityksen mukaan.

Tää masupojuli reagoi tosi selvästi ja voimakkaasti aina siihen jos syön. Jo muutaman haarukallisen jälkeen alka jytke :grin Kiva yrittää sit keskittyä ruokailuun kun toinen tuntuu murtautuvat seuraavaksi tosta nahan läpi :p Esikoisesta huomasin myös ruuan jälkeisen lisä aktiivisuuden, mutta ei se tätä luokkaa ollut.

Mulla myös alko nyt tokasta tuntua myöhemmin vaikka kummassakin raskaudessa istukat on/on ollut takana. Esikosts tuntu jo rv14 ja tästä rv16. Ja ihan samoissa kiloissa mennään että sekään ei selitä. Ehkä mulla ei ole vaan ollut kunnolla aikaa kuulostella tai tää poju on kasvanut hitaammin kuin isosiskonsa tai jotain.

Eiliseen asti oon vähän skeptisesti suhtautunut omiin tuntemuksiin, että onkohan niitä liikkeitä tuntunut vai ei, oliko tuo nyt potku vai mikä (eka siis tulossa)... Mutta eilen illalla nukkumaan käydessä ei enää voinut erehtyä, useampia tuuppasuja tuntui niin samoilla kohdilla. Miehelle sanoin, että täällä on bileet! Ja sitten tuli itku :Heartred

Mies eilen nukkumaan mennessä kokeili mahaa, kun oli taa iltapalan jälkeen myrrellys käynnissä. Mies kysyi, että miten saan nukuttua jos se yölläkin tollee myllertää. Tokaisin vain, että nukuinhan minä esikoisestakin hyvin vaikka potki loppuajasta kylkiluita mahdottomasti. Toivottavasti tässä raskaudessa saa myös nukuttua

Mulla alko viikko sit tuntuun tosi voimakkaasti potkut/liikkeet.. sillon oli 21+0 tms. Sen jälkeen mies tunsi päältä ja välillä ne iskut näkyykin läpi. Esikoinen reilu 2v 'tunsi' takuulla eilen potkun mut ei tajunnu kyl ku ei reagoinu olleskaan..
Nyt siis joka päivä myllerretään tosi reilusti ja pari päivää sit aloin miettiin et oisko pikkunen kääntyny ku alkaa tos kylkiluiden kohdalla tuntumaan iskut voimakkaimmilta. Eskoinen käänty suunnilleen näillä viikoilla ja ai mun kylkiluita koko loppuraskaus..

Ooi, tänään aamulla miehen lähdettyä töihin, jäin nukkumaan vielä ja aika selvästi tuntui jo mahan päältäkin pientä liikettä. :) nyt 18+4. :)

Mulla on tässä noin viikon aikana liikkeet voimistunu hurjasti. Nyt näkee jo välillä vatsan päällekkin, kun toinen potkii kunnolla. Nyt viikkoja 20+1.

Olen nyt reilu viikon tuntenut jotain pientä nykimistä välillä. Tämä kaveri onkin aikaisin liikenteessä ja monesti aamuaktiivinen kunsilloin ne pienet nykimiset tuntuu. Tuleekohan olemaan samalla lailla aktiivinen kuten poikani ovat olleet. Tyttö oli aika rauhallinen tapaus.

Mä säikähin jo viime viikolla kreikassa ollessa, et onko pienokainen elossa, kun loppulomasta ei liikkeitä kauheesti tuntunut. Ilmeisesti hänkin nautti lomasta ja lepäili, kun nyt kotona on taas aikamoinen zumba menossa:grin

Koko vatsa heiluu ja eri puolilla tuntuu liikkeet! Yllättävän kovaa hän siellä riehuu:joyful: hauskan näköstä kun masun päältä jo näkee.

Takaisin