Liikkeet ♡

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NL
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kaikki ihan kierossa kohtua myöten ja on ollut sellainen olo, että tämä makoilee itsestä katsottuna oikealla puolella. No sieltähän ne sydänäänet sit löytyi lopulta kans neuvolassa. Ja eilen kun käänsin sille puolelle kylkeä ni tuli ihan selkeetä monotusta ja suht kauan. Ei ollut vissiin hyvä asento :D

Eilen ja tänään tuntunut oikeen kunnon rymistelyä ja mahan päältäkin tuntenut muutamat paukautukset :joyful: muutaman päivän aiemmin piti niin hiljaiseloa, et aloin jo miettiä mahtaako olla enää elossakaan. Mut tän päivän perusteella jo vain :cat::smiley-bounce012 rv 18+3

Täällä tuntuu välillä hyvin hentoa muljuntaa, aloin jo epäilee onko liikkeitä ollenkaan vai vaan mielikuvitusta. Pyysin kälyltä lainaan angelsounds dopplerin ja eilen sen sain. Istukka on todellakin niin edessä että sykekaiku kuului todella vaimeana istukan suhinan alta. Pikkunen väisteli parhaansa mukaan anturia ja potkikin sitä kun päälle osui :) Samalla varmistu et kyllä ne hennot tuntemukset liikkeitä oli. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla uudestaan jos sais paremmin sykkeet kuuluviin. Muks. eilen oli siis 14+6.

Tänään 15+4. Ei edelleenkään havaintoja liikkeistä. Ihme oisi jos jotain tuntemuksia tapahtuisikin näillä viikoilla. :D

Siis voiko ne olla..liikkeitä! Tänä aamuna makoilin sängyllä ja vatsan pinnassa tuntui iso kupla tms..niinkuin maha olisi jotenkin pulpahtanut sisäänpäin. Ihan kuin olisin sen kädellä tuntenut mutten voi olla varma oliko se vaan vatsan sisäpinnassa tuntuvaa. sama toistui muutamiin kertoihin. Ääks!!

Hyvin vähän ollut tähän asti mitään, su-ma oli pientä pulputusta pari kertaa. Istukka edessä ja 19+2.

Mulla istukka takana nyt 17+1 enkä oo tuntenu mitään en edes linnun siiven tai kalan evän hipasuja :p mäki kuvittelin jo kerran et muutamat elohiiren tyyliset olis ollu liikkeitä, mutta eipä tainnu. Voiku jo alkais tuntuu liikkeet :)

Juu, ei kans tunny yhtään mitään. Kahdesti kuunneltu neuvolassa sydänäänet ja potkii kyl anturia niin et kolina kuuluu, mut mitään ei tunnu:) ei kyl haittaa, mun kummipoika potki äitinsä kylkiluun poikki, et mitä myöhempää omat luut murtuu, sen parempi:)

Juu, ei kans tunny yhtään mitään. Kahdesti kuunneltu neuvolassa sydänäänet ja potkii kyl anturia niin et kolina kuuluu, mut mitään ei tunnu:) ei kyl haittaa, mun kummipoika potki äitinsä kylkiluun poikki, et mitä myöhempää omat luut murtuu, sen parempi:)

Joo siis se loppuraskauden potkut oli kyllä sellaisia, että en todella odota. Tuntui, että tulee joku jalka jo suusta ja sattui se...

Se on jännä kun ei uskalla toivoa ja ei osaa luottaa... tässä jo 3 vkoa tuntunut liikkeet tai "liikkeet" niinkin ajattelen... vauva myllertää mahassa ja ensireaktio on "Ooh! Siellä se kasvaa :love7!" Sitten kun rauhottuu niin "Nääh, suolisto se vaan möyrys, ei siellä kuitenkaan elämää oo." Ja sitten seuraavat tunnit menee panikoidessa jos ne olikin liikkeitä ja miksei nyt liiku vaikka kuinka koitan rauhottua/mahaa heiluttaa?:sad015 Ja kun taas myllertää niin sama rumba alusta asti... puuh, mää varmaan ehdin seota ennen joulukuuta!

Mulla nyt 17+1 ja ihan kun oisin äsken tuntenut jotain! Ja tänään muutenkin sellaista "pikkukalan nykimistä". Aiemmin en oo ollut varma onko just vaan suoli mutta nyt alan olee aika varma että tuolla oikeesti joku tyyppi liikkuu. Ääks!! :)

Täällä tuntuu liikkeet nykyään päivittäin. Ihaninta on se, että niitä tuntuu nyt myös keskellä päivää eikä vain iltaisin nukkumaan mennessä. Tälläkin hetkellä tuntuu pienoisia potkuja :love7

Täällä viikkoja 17+3, enkä oo tuntenu liikkeitä vieläkään..o_O

Mulla tuntunut vasta kahtena kertana...EHKÄ.. kun vaikea tiedostaa mikä liikettä ja mikä suolen toimintaa tms :)
Nyt mennään 19+5 ja eka pulputus, jos nyt liikettä olikin, oli viikko sit. Ja pari pvää sitten toisen kerran tunsin..jotain.. on niin epävarmaa ja on vaatinut keskittymistä asiaan ja makoilua.

Äsken tuntu oikein kunnolla kun monotti doppleria kun kuuntelin pitkästä aikaa :D

Mulla tuntuu nyt liikkeet vähiten silloin, kun oon makuullaan. Parhaiten pulputtaa kun istun etukumarassa vaikka sohvalla silleen, että vatsa jää vähän puristuksiin. :) Niin hassu tunne. Mutta ei vieläkään tunnu vatsan päältä. 19+5 täälläkin. <3

Ei tunnu vatsan päältä, mutta eipä tuntunu pitkään aikaan ekassakaan raskaudessa. Nyt tuntunu harvakseltaan parin viikon ajan pientä liikettä, mutta tänään ei vielä esimerkiks ollenkaan. Toivottavasti pian alkais tuntua säännöllisemmin, koska jostain on nyt hiipiny kauhea epävarmuus ja ihan uusia pelkoja. (Onneks rakenneultra ens viikolla.)

Monotusta tuntunut jo muutaman viikon, tällä viikolla selkeesti päivälläkin kun töissä paikoillaan istuu. Vatsan päältäkin oon tuntenut ihan selkeesti. Mut mulla kai onkin se istukka takana, niin tuntuu selkeesti liikkeet. Rv 19+1 nyt ja ensimmäinen raskaus.

Esikoisesta alko tuntumaan liikkeet vähän keskivertoa aikaisemmin, 16+0. Nyt 15+2, eikä tietoakaan muusta kuin suolen ja vattan pulputuksista. Tosin ei tietoa missä istukka tällä kertaa... Onko muilla tuntunu liikkeet seuraavissa raskauksissa aina aikaisemmin kuin ensimmäisessä?

Takaisin