Liikkeet ♡

18+0 menossa ja ainakin pari varmaa liikettä olen tuntenut. Ensimmäinen täysin varma potku tuntui mahassa noin viikko sitten, kun hellästi painoin vatsaa ja sieltä tuntui pieni "tumps" takaisin :joyful: aiemmin samana päivänä oli neuvolassa kuunneltu sydänääniä ja pikkuinen potki kyseistä laitetta kovasti, vissiin meni hermo kun vielä neuvolan jälkeenkin häiritsin tökkimällä...:D
 
Mä kans olin tuntevinaa toissailtana (makasin vasemmalla kyljellä) liikkeitä oikealle sivulla. Ihan selvästi tuntui ja sellasia "teräviä" iskuja. Mut eilenä en tuntenu mitään. Pojastakin meni varmaa ekat pari viikkoa siitä ku alko tuntumaan, että alko tuntua päivittäin, sitä ennen oli muutaman päivän välein. Tänää 13+5.
 
Eilen olin vähän vasemmalla kyljellä ja vasemmalla puolella navan sivulla vähän alaspäin, tuntui elohiirimäinen tunne pari kertaa. Voiko se olla liike? Tuntui ihan lähellä vatsan pintaa, ehkä sitten suolistojuttuja vaan?:wideyed:
 
Mulla alkoi viime raskausviikolla tuntumaan varsinkin iltaisin sellaista pientä elohiirimäistä tuikintaa/tökintää vatsan sivulla. Eka aattelin että ei voi olla liikkeitä vielä, mutta sitten kun ne alkoi toistumaan ja tulla useana päivänä peräkkäin niin uskoin lopulta, että siellä se pieni liikkuu. :Heartred tänään alkoi rv 15 ja odotan, että tuntemukset jatkuu/vahvistuu. :) ja siis mulle ultrassa sanottiin että tod.näk. istukka tulee muodostumaan etuseinälle. Eikö se sitten vielä ole siihen kunnolla muodostunut vai miksi mulla kuitenkin kuuluu sykkeet hyvin ja liikkeetkin alkaa tuntua varhain. :eek:
 
Lepäiltiin tässä hetki miehen kanssa sängyllä ja aloin tuntemaan masussa taas liikettä. Sanoin miehelle, että laittaa käden masulle ja hän tunsi heti pikkuisen liikkeet! Hirmunen myllerrys tuntui nyt selkeästi miehen kädelle samalla kuin itse tunsin liikkeet, ihanaa. :Heartred Mä liikutuin kyyneliin ja vaikka aiemminkin hän on liikkeitä tuntenut, tuntuvat ne nyt niin selkeästi ja pitkään, että niistä ei voi erehtyä mitä ne on. Ihana yhteinen hetki jaettiin taas yhdessä miehen (ja pikkuisen) kanssa. :Heartred

Yleensä potkut tuntuu alavatsassa, mutta nyt yhä useammin jo navan korkeudella! Rv 18+4 on nyt meneillään.
:love7
 
Kivaa että teillä miehet kiinnostuneita kokeilemaan liikkeitä. :) Oma mies tuskin taaskaan koskee minuun vapaaehtoisesti. Olenkin veljilleni vitsaillut että hän ei varmaan muista minun olevan raskaana. Emäntä näyttää vain keskivartalolihavalta ja saa siitä hyvästä kantaa ihan ite matkakassit, kauppakassit ja talvella puut sisälle. Sit jouluna tulee ihan puun takaa että pitäisi lähteä ne kaikki pullat ja karkit synnyttämään. :D
 
Nyt on 14+6 ja olen melko varma liikkeistä, en täysin varma kuitenkaan :D kädellä kun hellästi painanut mahaa, niin on sellaisia kalamaisia muljauksia ja pyristelyjä tuntunut. Ei käteen kuitenkaan vielä. Ja välillä olen huomannut, kun on "kasassa" istunut, niin on muljumista tuntunut. Ehkä viikon päästä voi olla jo varmempi liikkeistä.
Nyt onkin jo 15+6 ja liikkeistä ei voi erehtyä. :Heartred Kummasti rauhoittaa mieltä, kun tuntee liikkeet. Toivottavasti pian tuntuisi päällekin päin, niin saa mieskin käpälöidä. :Heartred
 
Mä en jotenkin osaa kuvitella sellaista tilannetta, että mies ei ois mukana kaikessa raskauteen liittyvässä. Oma mies on ihan huippu, tukee, auttaa ja hoivaa mua jne ja mietitään yhdessä tulevaisuutta ja fiilistellään nykyhetkee. :happy: Miehellä on vau:n sovelluskin, jota katsoo mitä milloinkin tapahtuu. Parisuhteita on erilaisia ja hyvä niin, mutta oon tosi onnellinen omasta parisuhteestani. Itse en vaan vois kuvitella, että jäisin yksin näin ihanassa yhteisessä asiassa! :Heartred
 
Mäkin oon monta viikkoa tuntenut liikkeitä ja nyt alkaa jo aika paljonkin tuntumaan:grin
Tuntuu muutenki et masu kasvaa ihan hirveetä vauhtia! Tavallaan ihana, mut tavallaan ahistaa ku näytän viel vaa tosi lihavalta:arghh:

Mullakin mies on ihanasti mukana. Paijailee masua ja on aidosti kiinnostunut. Toki meillä oli niin pitkä yritystaival, että tätä aarretta on yhdessä odotettu ja toivottu kauan:joyful:
Myös tytär paljon halailee, silittelee ja juttelee masulle. Suihkussa aina innostuu vauvalle juttelemaan ja kovasti vauvaa odottaa hänkin:p
 
Tällä viikolla (rv 15) muutamana päivänä tunsin kunnon teräviä muljahduksia, eri puolilla vatsaa. Ei voi erehtyä mitä olivat, kun melkein tuolilta pomppasin ekojen kohdalla, niin terävästi tökki siellä :grin Istukka on takana, joten ehkä sen vuoksi tuntuu näin aikaisin. Ensimmäisessä raskaudessa oli edessä ja tunsin liikkeet muutamaa viikkoa myöhemmin.
 
Pitääkö olla huolissaan kun liikkeitä ei tunnu? :sad001 mulla on jo 18+4.
Toki istukka edessä mut silti.
 
Pitääkö olla huolissaan kun liikkeitä ei tunnu? :sad001 mulla on jo 18+4.
Toki istukka edessä mut silti.

En todellakaan olis vielä huolissaan :)
Esikoista oottaessa mulla oli istukka edessä ja liikkeet tuntu joskus rv 20 ja mahan päältä myöhemmin.
Nyt on istukka takana ja liikkeitä ite oon tuntenu jo viikkoja, mahan päältä ei vielä (nyt 18+3).
Tää on niin yksilöllistä :)
 
Kivaa että teillä miehet kiinnostuneita kokeilemaan liikkeitä. :) Oma mies tuskin taaskaan koskee minuun vapaaehtoisesti. Olenkin veljilleni vitsaillut että hän ei varmaan muista minun olevan raskaana. Emäntä näyttää vain keskivartalolihavalta ja saa siitä hyvästä kantaa ihan ite matkakassit, kauppakassit ja talvella puut sisälle. Sit jouluna tulee ihan puun takaa että pitäisi lähteä ne kaikki pullat ja karkit synnyttämään. :D


I feel you :''D
Meillä on mies vähä tollanen mörkö
Toki siis osaa ottaa huomioonkin, mutta välillä tuntuu että unohtaa mun olevan raskaana.
Meillä viime raskaudessa mies arkaili koskea mun mahaan, saa nähdä onko sama tässä raskaudessa.
 
Liikkeistä sen verran että, mulla ei ole aikoihin tuntunut kunnon liikkeitä. Vaikka illalla olen oikein kuulostellut. Nyt 17+4.
En silti ole huolestunut, ehkäpä se istukka sattuu olla nyt tuossa edessä :)
 
Pitääkö olla huolissaan kun liikkeitä ei tunnu? :sad001 mulla on jo 18+4.
Toki istukka edessä mut silti.

En itekään tunne liikkeitä ja tänään 15+0. Illalla ajattelin että josko nyt oli jotain, mutta se olikin ilma vain joka kiersi jossain mutkassa. :D Odotan tuntevani vasta n. 19 viikon tienoilla. Muissa raskauksissa odotin tuntevani liikkeet yhä aikaisemmin (istukat olleet takana), mutta ei...aina menny noille viikoille. :D
 
Pitääkö olla huolissaan kun liikkeitä ei tunnu? :sad001 mulla on jo 18+4.
Toki istukka edessä mut silti.

Mä kuvittelin juhannuksen aikoihin tuntevani liikkeitä, mutta sen jälkeen en oo taas mitään tuntenu. :sad001 eli täälläkin pohdin että pitääkö huolestua vai oliko ne aiemmat vaan jotain muuta nykimistä.
 
Täällä on alkanut nyt säännöllisesti pulputtamaan alavatsalla. Nyt ei voi enää erehtyä mistä on kyse. :Heartred Ei tunnu kyllä vielä vatsan päältä. 18+4
 
Takaisin
Top