Liikkeet ♡

Meillä myllätään lähes jatkuvasti, tekis mieli kysyy tyypiltä et eikö sua jo väsytä! Toivottavasti kuitenki nukkuu edes synnyttyään!!
 
Liikkeitä tuntuu makuullaan eniten ja parhaiten kyljissä. Istuessa tuntuu vain pikkuisia hipaisuja... Seistessä en ole tuntenut mitään. Istukka on edessä ja estää enimmät tuntemukset :sad001... Esikoisen tunsin jo RV 16-17.
 
Mulla taas istuessa tuntuu eniten ja varsinkin sellaisessa makaavassa istumalöhöasennossa :) seisaaltaan aika harvoin tuntuu.
 
Joo mulla kans tuntuu eniten ku röhnöttää sohvalla.. :D hassun näköistä kun nyt tää kaveri on alkanut poukkoikee puolelta toiselle ja sen tuntee aina kun se myllertää ja sit maha siirtyy toiselle puolelle :D
 
Äsken tyyppi monotteli masua menemään, aina yleensä n 30 min ruokailusta alkaa mahassakin tapahtumaan :D ja iltaisin sohvalla köllötellessä :)
 
Mulla tuntuu ihan miten vaan päin ollessa... pahin jumppaaminen iltayöstä klo 23-24. Tänään on päivällä ollut hiljaisempaa kun on ollut niin kiirettä töissä etten oo kerinny kunnolla istahtaan..
 
Voin kertoa, et alkaa turhauttaa tää ku ei saa nukuttua kunnolla. Saa pyöriä nykyään sängyssä ainakin neljä tuntia ennen unta ja vauva vaan monottaa menemään kokoajan.. helppo koittaa nukahtaa ku kaveri pomppii pitkin mahaa
 
Meinas eilen oikein itku tulla, kun vihdoin isimies sai tuntea Hipun potkun kunnolla. Tähän mennessä potkut ollut niin hentosia, ettei isimies ole varmaksi uskaltanut sanoa että olisi potkun tuntenut tai Hippu on lakannut potkimasta kun isimies on käden masulle pistänyt. Isimiehen ilme oli kyllä niin suloinen, yllättynyt ja onnellinen, ja onnelliseksi sitä siinä tunsi kyllä itsensäkin katsellessa isimiestä ja tuntiessa Hipun zumbaamisen :Heartred
 
Voin kertoa, et alkaa turhauttaa tää ku ei saa nukuttua kunnolla. Saa pyöriä nykyään sängyssä ainakin neljä tuntia ennen unta ja vauva vaan monottaa menemään kokoajan.. helppo koittaa nukahtaa ku kaveri pomppii pitkin mahaa

Joo, tän takia naureskelen näille sanonnoille että pitää vielä levätä raskausaikana kun vielä voi :rolleyes::grin tuntuu että levätä voi ennen raskautta ja seuraavan kerran joskus kun lapsi on jo kouluikäinen ja voi herätä itsekseen leikkimään ilman vanhempia :rolleyes:
 
Olen samaa mieltä tuosta kulahtaneesta fraasista. :D Viimeinen kolmannes menee siihen kun yöt etsii hyvää asentoa, ravaa vessassa ja ite en saanut unta kun käsissä oli hermot puristuksissa jonka takia olivat kipeästi puuduksissa joka yö. Ja sitten ne harkkasupistukset, ei-niin-harkkasupistukset jotka saattavat piinata montakin yötä, plus lantio/lonkkakivut, ynnä muut oireet. Sitten rättiväsyneenä vaan synnyttämään tietäen että ei tarvi muutenkaan jatkossa nukkua. :D
 
No ei ainakaan pikkuvauva-aikana ja sehän on tässä pelottavaa! Oon nyt ton 1,5 (reilu) kanssa jo vuoden tottunut lähes keskeytyksettömiin, ainakin 8h yöuniin, joten pelottaa ihan vauvan kanssa. Oon niiiiiiiin surkea yöllä yhtään missään ja pinna on lyhyt kuin sanonko millä. Ja ei auta mitkään paljon puhutut imetyshormoonit, että ois jotenkin helppo herätä, imettää ja jatkaa unia. Ei ei. Se oli täyttä tuskaa kyllä kaikkinensa. Onneks tosiaan esikoinen nukku kunnolla ilman syömisiä jo siltä 5-6kk iässä. Omassa huoneessa ja itse sai täydet unet :Heartred :Heartred. Ei sentään tarvinnut kouluikään oottaa :D. Tekisin jo asialle jotain jos tuomiona ois 6v huonoa unta
 
No ei ainakaan pikkuvauva-aikana ja sehän on tässä pelottavaa! Oon nyt ton 1,5 (reilu) kanssa jo vuoden tottunut lähes keskeytyksettömiin, ainakin 8h yöuniin, joten pelottaa ihan vauvan kanssa. Oon niiiiiiiin surkea yöllä yhtään missään ja pinna on lyhyt kuin sanonko millä. Ja ei auta mitkään paljon puhutut imetyshormoonit, että ois jotenkin helppo herätä, imettää ja jatkaa unia. Ei ei. Se oli täyttä tuskaa kyllä kaikkinensa. Onneks tosiaan esikoinen nukku kunnolla ilman syömisiä jo siltä 5-6kk iässä. Omassa huoneessa ja itse sai täydet unet :Heartred :Heartred. Ei sentään tarvinnut kouluikään oottaa :D. Tekisin jo asialle jotain jos tuomiona ois 6v huonoa unta

Meillä sama tilanne, nukkuu vaan meidän kanssa. Tässä oli pari viikkoa kun 1v joka yö vähän itkeskeli. Olin ihan helisemässä kunnes tajusin ettei mee montaa kk että saa sen 100 kertaa nousta ja tehä milloin mitäki. Mä siedän tosi huonosti univajetta (ja nälkää). Ollaa miehen kaa yritetty psyykata toisiamme sillä että kaikki samaa rysään koska tää vauva on meijän viiminen.
 
Joo meillä kans tulee olemaan viimeinen niin täytyy koittaa sitä ajatellen pinnistellä. Onneks esikoinen on omassa huoneessaan. Saa tottua sit seuraavaan ja aattelin laittaa siskon kanssa sit samaan huoneeseen kun ei enää ihan jatkuvasti oo yöllä rinnalla. Mutta tosiaan tää mua kammoksuttaa jo valmiiksi tosi paljon! Ollaan siks suunniteltu miehen kotonaolemiset silleen, että on heti kärkeen maksimit mun kaa isyyslomalla ja sitten pitää 1pv viikossa vapaata ja Lisäks tuuppaan esikoisen kerhoon ja anopin hoiteisiin. Tosiaan niin huonosti siedän huonoja yöunia, että oon ihan riekaleina muuten jatkuvasti. Ehkä se on sit taas siitä hyvä, että meillä lapset oppii kyllä nukkumaan ilman maitoja ja perhepetejä nopeasti. Tosiaan se on kaikkien mielenterveyden kannalta välttämätöntä, ettei mamma oo ihan raivoissaan ja masennuksenpartaalla koko aikaa :D :D. Näin jälkikäteen luulen, että mulla oli lievä synnytyksen jälkeinen masennus esikoisesta. Koliikkikin alkoi jo synnärillä ja kesti 5kk. Ni todella ei enää pinna kestänyt yhtään mitään. Hän huus sen klassisen iltasession lisäksi 4-6h päivällä putkeen ja nukkui huonosti. Heti kun se aika oli ohi niin suoraan maidotta omaan huoneeseen ja Ai että mun vanhemmuus parani 10000000%. Varmasti olen nykyään paljon paremmin läsnä ja pitkäpinnaisempi. Että tää unen vähyys ei kyllä tuu meillä kuuloonkaan sitten enää ihan pikkuvauva-ajan jälkeen
 
Nyt tosissaan potkut alkaa olla jo tosi voimakkaita! Maha hytkyy ja kohoilee - usein iltaisin mun vatsa on oikealta puolelta huomattavasti korkeammalla kuin vasemmalta. Lisäksi liikkeet tuntuvat usein sellaisena möyrintänä ja mylläyksenä vatsassa ja kun käsiä pitää vatsalla niin tuntee, että typy siellä jollain tapaa liikkuu. Mitähän kaikkea se siellä tekeekään. :p Ja isin ääneen ja koskekutkseen pikkuinen reagoi potkimalla. :Heartpink

Vieläkin havahtuu välillä siihen ajatukseen, että miten ihmeellistä onkaan, että mun sisällä on ja kasvaa pieni itsenäinen ihminen, joka jo nyt touhuilee omiaan ja saan tuntea hänen liikkeensä. :love017
 
Mä oon taas sitä sorttia että vaikka lapset nukkunu molemmat läpi yön 1kk iästä alkaen,minä en nuku ikinä koko yötä :D Äidin vaisto herää pieneenkin kyljen kääntöön ,uniähinään ym :)
 
Kylläpä vauva jumppas viime yönä! Unet jäi vähän huonoiksi mut ihana oli tuntea kunnollista mylläämistä :grin
 
Meidän neitokainen on ens viikolla 9kk ja heräilee sen tunnin, kahen välein öisin. Että samaan syssyyn menee tämä tulokaskin, kait sitä parin vuoden päästä saa jo nukkua yönsä. Onneksi isommat pojat sentään nukkuu yönsä.
 
Hirmu myllääminen oli koko viime yön, poju kokeili vissiin läpi kaikki mahdolliset asennot... ja jatkoi menoaan aamullakin. :hilarious:
 
Takaisin
Top