Letrozolin käyttäjiä?

Mua ei oo ultrattu kertaakaan letrojen aloittamisen jälkeen ja se hieman ihmetyttääkin😅 täältä foorumilta kuitenkin lukenu, että ainakin suurimmalle osalle tehdään seuranta ja kans omat nettitutkimukset puoltaa tätä. Gyne sanoi määrätessä, että mulle monisikiöraskaus ois hankala johtuen mun pienuudesta. Ei kai sitä ilman ultraseurantaa tiiä, että montako munasolua saattais hedelmöittyä🤔
Aika erikoista. Miulla kyllä varattiin silloin seurantaultra. Se kyllä peruttiin, kun letrokuuri lopetettiin kesken päivystykseen joutumisen jälkeen. Mutta ymmärsin, että ekalla kerralla olisi ultrattu juuri tuon monisikiöraskausriskin takia.

Mulla on menossa nyt 6. letrokierto. Letrokierroissa 1-4 ja 6 positiivinen ovistestitulos tuli kp12, letrokierrossa 5 kp11. En ovuloinu ennen letroja, joten ne on auttaneet ja kierrot pysyny tasaisina🙂 ultraseurantaa tosiaan ei oo tehty, mutta oon seuraillu lämpöjä ja myös niiden mukaan oon ovuloinu
Mielenkiinnolla jään odottamaan miten itellä käy. Tänään tosissaan vika letro päivä ja nyt jo tuntuu alavatsalla painetta ja vuodotkin vähän kosteampaa kun alkuviikosta 🙈Mulle lääkäri suositteli vahvasti ultraa, jotta näkee onko annostus sopiva mutta sanoi, että periaatteessa ilmankin voi mennä...toisilla kieroilla ei välttämättä tartte seurantaultraa jos nyt ekasssa näyttää hyvä vaste...

Mielenkiinnolla jään odottamaan miten itellä käy. Tänään tosissaan vika letro päivä ja nyt jo tuntuu alavatsalla painetta ja vuodotkin vähän kosteampaa kun alkuviikosta 🙈Mulle lääkäri suositteli vahvasti ultraa, jotta näkee onko annostus sopiva mutta sanoi, että periaatteessa ilmankin voi mennä...toisilla kieroilla ei välttämättä tartte seurantaultraa jos nyt ekasssa näyttää hyvä vaste...
Se jäi mainitsematta, että letroja otan kp3-7. Mulla on jokaisessa kierrossa alkanu erinäiset tuntemukset alavatsassa kp5-7.
Toivottavasti saatte halutun vasteen😊

Hei! Mulla samoja kokemuksia yksityiseltä gyneltä. Nyt vuosi yritystä takana ja muutama keskenmeno taustalla sekä useampi kemiallinen raskaus. Vaihdoin asiantuntevalle lääkärille ja rupesi hommat etenemään. Edellinen gyne vähätteli, sivuutti täysin 3 vuotta sitten saadun pcos ja adenomyoosi diagnoosin. Sanoi vain, että raskautumiseen kuuluu satunnaiset keskenmenot. Kesällä kun kierto venyi yli 60 päivää niin happamasti määräsi terot vain yhden kerran kuukautisten käynnistämiseen ja käski odottamaan maaliskuuhun asti. Tiesin itse, ettei ovulaatiota tapahdu ja pcos jyllää ja löysin toisesta kaupungista ihan huippulääkärin. Sanoi jo ennen ultrausta, että mulla pcos ja ultra vahvisti. Letrot ja terot kouraan ja nyt eka letrokierto menossa. Tsemppiä ja toivotaan, että löydät lääkärin joka haluaa auttaa :red-heart:
No jo on sielläkin inhottavan kuulonen kokemus. Ihan pyllystä!

Ja siis mä vielä kerran päätin, et meen. Katoin tänään gyneaikoja, oli yks vapaa iltapäivästä. Koko päivän mietin, et jaksanko vielä taistella ja lopulta varasin vastaanoton just ennen sen alkua. Kerroin tilanteen, kp45, positiivinen ovistesti 3 viikkoa sitten, terolut-kuuri loppu yli viikko sitten, ei menkkoja, ei raskautta, olisiko mahdollista nyt vaan saada ne letrot ja OLI?! Nyt lähti mukaan. Tuntuma on, et lähipäivinä varmaan menkat alkaa ja sit heti seuraavasta kierrosta kuuri päälle! Jotain toivon kipinää nyt 🥹 Tärppäispä meillä!!!

Onko täällä ketään, joka ois käyttäny letroja pitempään tai muita joilla ois samankaltaisesta kokemusta?
Mulla päättyi nyt kuudes letrokierto. Kuukautiset alkoivat normaalia paljon runsaampina ja hyytymiä on huomattavasti enemmän kuin yleensä. Mulla on narmaalistikin runsaat kuukautiset, mutta ei näin runsaat. Otan kuukautisten aikaan Cyklokapron 500mg 3 tablettia 3 kertaa vuorokaudessa. Normaalisti Cyklokaproniin on ollut hyvä vaste, mutta nyt teho ei ole normaalilla tasolla.
Kuukautiset alkoivat kp24 (vuorokautta aikaisemmin). Mulla oli outoa pahoinvointia noin kp20-22, oon ollu kaksi viikkoa tajuttoman väsy (oon jopa nukahtanu tahattomasti) mutta muuten kierto oli normaali ja nytkin on ihan normaali olo

Onko täällä ketään, joka ois käyttäny letroja pitempään tai muita joilla ois samankaltaisesta kokemusta?
Mulla päättyi nyt kuudes letrokierto. Kuukautiset alkoivat normaalia paljon runsaampina ja hyytymiä on huomattavasti enemmän kuin yleensä. Mulla on narmaalistikin runsaat kuukautiset, mutta ei näin runsaat. Otan kuukautisten aikaan Cyklokapron 500mg 3 tablettia 3 kertaa vuorokaudessa. Normaalisti Cyklokaproniin on ollut hyvä vaste, mutta nyt teho ei ole normaalilla tasolla.
Kuukautiset alkoivat kp24 (vuorokautta aikaisemmin). Mulla oli outoa pahoinvointia noin kp20-22, oon ollu kaksi viikkoa tajuttoman väsy (oon jopa nukahtanu tahattomasti) mutta muuten kierto oli normaali ja nytkin on ihan normaali olo
Tutkin asiaa tekiälyn avulla (liekö virhe😂) ja tekoälyn mukaan todennäköisin vaihtoehto on kemiallinen raskaus ja toinen vaihtoehto letroista johtuva hormonaalinen muutos 🤷‍♀️

Tutkin asiaa tekiälyn avulla (liekö virhe😂) ja tekoälyn mukaan todennäköisin vaihtoehto on kemiallinen raskaus ja toinen vaihtoehto letroista johtuva hormonaalinen muutos 🤷‍♀️
Mulla oli juurikin kemiallisen jälkeen vähän runsaampi vuoto, ja vaikka jäikin vaan muutaman päivän haamuiluun ehti ihan ensimmäiset oireetkin jo alkaa (joita sulla ehkä olisi voinut olla toi pahoinvointi ja väsymys). Testiä et oo tainnut tehdä?

Tossa kierrossa ei tosin ollut letroja vielä käytössä, nyt menossa toista kertaa pillerit naamaan.

Mulla oli juurikin kemiallisen jälkeen vähän runsaampi vuoto, ja vaikka jäikin vaan muutaman päivän haamuiluun ehti ihan ensimmäiset oireetkin jo alkaa (joita sulla ehkä olisi voinut olla toi pahoinvointi ja väsymys). Testiä et oo tainnut tehdä?

Tossa kierrossa ei tosin ollut letroja vielä käytössä, nyt menossa toista kertaa pillerit naamaan.
Joo en tehny testiä kun meillä on sen verran alentunut mahdollisuus luonnolliseen raskautumiseen. Haluan pyrkiä suhtautumaan nyt mahdollisimman rennosti koko raskautumiseen ennen tammikuun lapsettomuuspolin ensikäyntiä🙂

Nyt tässä uudessa kierrossa teen testin kaiken varalta kun jos oireet uusii, tietää voiko johtua ihan raskaudesta, letroista tai sitten jostain muusta

Kuulostaa tutuilta jutuilta, palasin lukemaan näitä vuoden tauon jälkeen, nyt taas aloitin letrozolit... Melkein taas vuosi edellisestä plussasta.. Metforemia oon nyt kans syönyt viikon verran yli vuoden.. nyt syksyn isommalla annoksella.. ja viikko sitten hierojalla käydessä ei ollut enää hartiat täynnä nestettä, vaan niitä pystyi melkein 10 vuoden tauon jälkeen hieromaan kunnolla.. kun ei käynyt enää niin kipeää turvotuksen takia 🥳

Mulla aiemmin letrozolien avulla ovis aikaistui n. 4 päivällä.. KP 19 -> kp14/15
Nyt alku syksyn kierto on sekoillut.. voi toki johtua Metforemin annoksen nostostakin 🤔 syyskuussa piti käynnistää vuoto lääkkeillä ja sit mention yks kierto.. ovisplussa vasta kp20... 👀 Nyt kp4 oli taas mulle outo vuoto, tiputteli jo lauantaina vähä, mut lasken nyt vasta maanantaista ja aloitin eilen letrozolien popsimisen...

Aiemminkin oon käyttänyt.. syyskuusta tammikuuhun, helmikuussa plussa.. kkm/tuulimuna... Sit elokuussa uudelleen letrozolit.. ei apua.. sit marraskuun alusta Metforem... Plussa itsenäisyyspäivänä.. jouluaattona keskenmeno...

Et mikään ihmelääke ei meille ole ollut, mutta yksi ystävä on saanut nyt kaksi lasta, toisen kohdalla letrozolit oli apuna, koska kierto on niin epäsäännöllinen, hänelläkään ei pienemmät annokset auttaneet... Vasta reilulla annostuksella toimi... Saapa huomata miten meidän käy... 🙏🏻

Nyt en ajatellut kahta kiertoa pitempään syödä.. viimeksikin gyne sanoi, että kolmen kierron jälkeen olisi hyvä pitää taukoa...ja sivuoireena oli ehkä vain aivosumu ja väsy.. ja nyt tuntui jo tänään ettei töiden teosta meinannut tulla mitään.. asiantuntija työ vaatii aivoja ja nyt ei oikein kulkenut... 🙈

Tsemppiä kaikille 🧡

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 tervetuloa takaisin.

Itsekin tänne joskus kövin jotain kirjoittamassa, mutta nyt vihdoin olisi hoitojen aloitus nököpiirissä. Tammikuussa alkaa eka letrokierto inssillä. 2-3 kertaa kokeillaam tätä ja sit jatketaan nopeasti ivf, jos ei raskautta sitä ennen. Mulla löytyi nyt aukkarissa kaikkea ylimääräistä hedelmällisyyttä heikentävää juttua niin siksi näin.

Kiitos @Nukkelapsi oon pyörinyt täällä foorumilla jo useamman vuoden, mutta viimeisen reilun vuoden enemmän tuolla vauvakuumetta puolella 40+ porukassa ja muissa...
Masensi liikaa olla vuodesta toiseen lapsettomuus keskusteluissa.. nyt tulin kurkkaan tän ketjun kun oli taas itselle letrozolit ajankohtaista... Mun psyykkeelle on ollut parempi olla poissa näistä.. vaikka siis kannustavaa keskusteluahan täällä on yms.. ei sillä ❤️ ja vertaistukea ❤️ mut mulla tyhjeni akut eikä ollut oikein antaa vertaistukea muillekaan 🤔

mut siis tuo lapsettomuus sana riipaisee syvältä aina... 😔 jotenkin mieluummin kuumeilen edelleen 🙈 ja sitten kun kaikki toivo on mennyt alan käyttään itsestäkin lapseton termiä. En tarkoita että tällä puolella olisi toivotonta.... ehkä vain oma tilanne konkretisoituu liikaa... 💔
En tiedä osasinko selittää.. mutta huomasin, että itselle on parempi pörrätä tuolla vauvakuumeen puolella... 🤔

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 Mä oon myös ollut pääasiassa kuumeilupuolella ja sieltäkin pitönyt aika paljon taukoa, kun ottanut koville.

Tän päivänen köynti tilkassa tavallaan antoi taas toivoa, kun päästiin eteenpäin. Mutta mussa alkaa olla lähes kaikki vikana niin se syö kyllä itseä aika paljon.

Tänään todettiin, ettö ainakin toinen tuuba tukossa ja lisöksi pcos ja endo. Ja vielä hypoplastinen ja putkimainen kohtu, joka ilmeisesti itsessään heikentää hedelmällisyyttä tai ainakin altistaa raskauskomplikaatioille.

Hohhoijaa, tänään kp13, ekan letrokierron vasteultra, isoin folli reilu 9mm. Ihan hirvee pettymys. Nyt en tiedä, vetääkö terolut-kuuri vai odottaakko, jos tapahtuisi vielä jotakin...
Mulla oli myös ekassa letrokierrossa noihin aikoihin vain yksi 11mm folli. Gyne pisti syömään 3pv lisää ja tulemaan uudestaan ultraan niin näki että on kuitenkin vastetta, ettei heti tuplattaisi annosta. KP16 sitten oli isoin 18mm eli kyllä se minimiannos jotain teki vaikka ovistesti alkoi näyttää positiivista muistaakseni vasta KP22. Niin mulla ei sit lopulta nostettukaan annosta. Se on kyllä sellaista tasapainoilua että milloin on liian pieni annos ja milloin liian iso. :No Evil Monkey:
Eiköhän sulla sitä annosta nosteta ensi kiertoon jos ovis tulee edelleen myöhään, sit toivon mukaan on parempi vaste! :Smiling Face With Smiling Eyes: Toivottavasti tässä kierrossa nyt kuitenkin saisit oviksen esim. KP25 mennessä niin ei tarvitsisi pidempään kärvistellä... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin