Hei! Olen uusi täällä ja tällä viikolla alkoi ensimmäinen letro kierto. Meillä miehen kanssa joulukuussa tulee vuosi yritystä. E-pillerit jätetiin viime jouluna pois. Ennen e-pillereitä muutama vuosi sitten löydettiin pcos ja adenomyoosi. Alkuvuodesta kierto oli vielä ihan siedättävä 36-45 vrk ja saatoin jopa ovuloida. Huhtikuussa ensimmäinen plussa, mikä meni heti alkuun kesken. Siihen kierrot sitten loppuikin.
Kävin ensimmäinen keskenmenon jälkeen yksityisellä gynellä mehiläisellä, joka hieman vähätteli tilannetta ja sanoi, että keskenmenot ihan normaaleja juttuja raskautumisessa. Ultralla huomasi ovulaation tulevan muutaman päivän sisään, siitä saatiin sitten kemiallinen raskaus ja menkat alko 1vrk myöhässä. Kesällä kierto venyi melkein 70vrk ja soitin samalle lääkärille ja taas sama laulu, että ihan normaalia on pitkät kierrot ja todennäköisesti mulla ollut vaan stressiä mikä jättänyt ovulaation välistä..Sain yhden kuurin teroja käynnistämään vuoto. Arvatkaa käynnistykö...no ei. Odoteltiin kolme viikkoa ja sitten alkoi vuoto.
Päätin tässä kierrossa vaihtaa lääkäriä ja löysin toiselta paikkakunnalta ihan todella hyvän mies gynen. Ekaa kertaa menin mies gynelle ja vähän jännitti, mutta lukuisista gyneillä, millä oon käynyt niin tämä oli kyllä paras! Enkä ole vaihtamassa. Sanoi ennen ultraa jo, että lähes satavarma, että mulla on pcos ja ultra sen vahvisti. Sain metforemit, letrot ja terot kouraan. Kesti taas ikuisuuden ennenku seuraavat menkat alkoi ja huomasinkin olevani raskaana. Se päättyi rv 5+1 ja nyt sain luvan aloittaa vihdoin letrot. Ohjeena oli kp 5-9 5mg ja terot kp 15-24. Sunnuntaina alkaa ovulaation seuranta ja sitte 17.11. on ultra..Ultra venyi aika pitkälle, joten jännittää kerkeekö ovulaatio tapahtumaan jo ennen sitä.
Onko teillä kokemuksia, millon olette ovuloineet letrokierroissa?