Letrozolin käyttäjiä?

Jee vihdoinki Kettutyttö!:):) Ja heti piikitykset eli heti pääsee askeleen eteenpäin, hieno homma! :smug:

Täällä dpo4 ja ylläri ylläri aika matelee. Väsymystä ja valkovuotoa ollut aiempia kiertoja enemmän, mutta eipä niistä vielä voi mitään päätellä kun niin aikaiset päivät vielä. Milläs sitä kelloa saisi eteenpäin ?:grin

Jee vihdoinki Kettutyttö!:):) Ja heti piikitykset eli heti pääsee askeleen eteenpäin, hieno homma! :smug:

Täällä dpo4 ja ylläri ylläri aika matelee. Väsymystä ja valkovuotoa ollut aiempia kiertoja enemmän, mutta eipä niistä vielä voi mitään päätellä kun niin aikaiset päivät vielä. Milläs sitä kelloa saisi eteenpäin ?:grin

Sun pitää siirtää kelloja niinkuin mr Bean :D

Sivusta olen hetken seurannut keskustelujanne, nyt liityn itsekin joukkoon. Lasta yritetty yli vuosi, tuloksetta. Kummastakaan ei ole vikaa löytynyt. Nyt aloitettu Letrozol, jota otin tänään viimeisen (kp 3-7). Loppukiertoon sitten Lugesteron, koska tiputtelee aina viikon verran ennen menkkoja.

Toiveet on tietysti kovat nyt tästä ensimmäisestä lääkkeellisestä kierrosta, vaikka yritänkin pitää mielen maltillisena ettei sitten joutuisi putoamaan korkealta jos ei tärppää.

Lertoista ekoina päivinä huonoa, etovaa oloa (voi tietysti olla muutakin, vaikka mahapöpöä), sekä jonkin verran kuumia aaltoja ja päänsärkyä. Noh, nyt odotellaan viikonlopun yli ultraa ja toivotaan parasta. Tsemppiä myös kaikille muille yritykseen!

Tervetuloa Orvokki18 ja toivotaan että visiittisi tällä palstalla on lyhyt ja Letrot tuo toivotun plussan :) Teilläkin pitkä yritys jo takana, hyvä että nyt lähtee asiat etenemään. Varmaan toi Lugestron auttaa paljonkin jos tiputtelua on noinkin kauan ennen menkkoja. Tsemppiä ensi viikon ultraan!

Tervetuloa mukaan Orvokki ja tsemppiä ensi viikon ultraan ja sen odotteluun!

Sain jotenkin tunnukseni jumiin ja sähköpostin kanssakin on ongelmia. Toivottavasti nyt uusilla tunnuksilla pelittäisi. Muitakin ongelmia tuntuu riittävän, lähinnä tuolla tallettelupuolella. Mies on jotenkin ihan lukossa ja hommat jää kesken. Turhauttaa niin paljon! Juuri kun kaikki muu tässä palapelissä rupesi olemaan melko kohdillaan. Eilen kyllä lopulta onnistui, mutta sen varassa ollaan täysin. Tänään ei mistään ole tullut mitään :sad001 Pakkaa sotkee vielä epäselvyys oviksesta. Eilen meni myöhään illalla irroituspiikki kun en saanut tikutettua ovisplussaa. Tänään oli sellaiset vihlaisut vatsassa sopivassa kohtaa, että luulen oviksen tulleen jo tänään, vaikka piikillä sen pitäisi tulla vasta huomenna aamupäivällä. Enkö vaan saanut lh-huippua kiinni, vaikka pariin kertaan päivässä testailinkin vai eikö testit vaan toimi minulla? Ja jos vihlaisut olikin jotain ihan muuta kuin mitä luulen, niin kai tuo eilisen alkuillan tallettelu riittää? Ja jos ovis tulikin jo, niin olikohan siitä irroituspiikistä jotain haittaa? Niin paljon kysymyksiä ja niin vähän vastauksia. Huominen taitaa aika pitkälti mennä omia tuntemuksia vainoharhaisesti kyttäillessä :confused2

Louhitar, muistaakseni piikistä ei ole haittaa vaikka oma lh piikki oliskon ollut, mutta siis en ohan täysin varmaksi pysty sanoa. Ja kyllä mun käsittääkseni voi mennä ohi niinkin nopeasti että vaikka tikuttaisi useasti niin ei saisi kiinni. Myös testit ei välttämättä näytä. Mä en oo saanut varmaksi kiinni kuin kerran.
Sitten tuohon talletteluun. Uskoisin eilisen riittävän jos tänään olisi ovis. Juuri sopivasti odottelivat siellä munista :) Simpathan uivat kuusi tuntia perille.
Meillä muuten auttoi miehellä tuohon jännittämiseen se kun juuri samanlaisen ”ongelmakierron” kohdalla muina naisina selitin että juuri muuten nyt oli täydellinenajoitus tällä kertaa. Vaikka olin itse kyllä aika varma ettei oikeasti ollu. Meillä taisi ainoa onnustunut silloin olla kaksi päivää ennen noin. Olin epävarma oviksesta silloin. Mut jotenkin mies relasi siitä ja seuraavassa kierrossa ei enää ollut samaa jännittämisen ongelmaa. Mutta eihän se tietty välttämättä kaikille helppaa ollenkaan ja pääsee tavallaan liian pahaksi jo ajataksesta se jännittäminen/paine.
Mä toivon helppaavan teillä ensikiertoa ajatellen ja eniten tietty toivon ettei ensi kiertoa edes tulisi ja tarvittaisi! :)

Louhitar, varmasti riittää ihan hyvin ne edellispäivän tallettelut, eikös lääkäreidenkin ohje yleensä ole yhdynnät joka toinen päivä :) Saattaa olla satuitte onnistumaan just täydelliseen aikaan! Nyt vaan miehelle paljon kehuja siitä niin ehkä hän rentoutuis:) Tuo on kyllä niin turhauttavaa teille molemmille kun ei onnistu ja sitten kun on yksikin epäonnistunut kerta takana niin tietty mies jännittää ja stressaa vielä enemmän. :confused: Mutta jospa onnistumisiin keskittyminen vähän vähentäisi paineita ? Ja mitä irrotuspiikkiin tulee niin tuskin siitä on mitään haittaa kun et kerran 2*päivässä testailuilla saanu LH-huippua kiinni.

Täällä kuulkaa nukutaan yhtäkkiä niin syviä unia etten ollut kuullut yöllä hälytysajoneuvoja pihassa ja helikopteria katolla:grin:eek: Mies vaan ihmetteli aamulla miten kummassa pystyin siinä metelissä nukkumaan. Toivottavasti tää olis hyvä merkki, yleensä oon nimittäin herkkäuninen :happy: Tosin vasta dpo5 mutta jos toi kertois edes keltrauhasesta kun senhän pitäisi rauhoittaa ja väsyttää ...

Tervetuloa Orvokki, toivottavasti letrot ois sulle toimiva lääke, mullakin eilen loppuivat tän kierron letrot :)

Louhitar, munki käsityksen mukaan ei oo haittaa siitä piikistä :) Meillä on myös auttanu tuohon "tallettelu" jännitykseen se, kun olen hieman jekuttanut miestä, että vielä ei ole "se aika" ja yrittäny kääntää ajatukset pois lapsen tekemisestä :)

Tsemppiä pistelyihin Kettutyttö, niin jännittävä kuukausi edessä! Mitä siinä ekassa ultrassa katsotaan?

Tervetuloa Orvokki, toivottavasti letrot ois sulle toimiva lääke, mullakin eilen loppuivat tän kierron letrot :)

Louhitar, munki käsityksen mukaan ei oo haittaa siitä piikistä :) Meillä on myös auttanu tuohon "tallettelu" jännitykseen se, kun olen hieman jekuttanut miestä, että vielä ei ole "se aika" ja yrittäny kääntää ajatukset pois lapsen tekemisestä :)

Tsemppiä pistelyihin Kettutyttö, niin jännittävä kuukausi edessä! Mitä siinä ekassa ultrassa katsotaan?

Alkutilanne muniksisssa. Vahvistuu aloitusannos jne.
Kohta se onkin, jo odottelen täällä. Kerron kun ohi :)

Olin itsekin siinä käsityksessä, että irroituspiikistä ei haittaa olisi, vaikka se menisikin "turhaan". Hyvä, jos teilläkin on sellainen käsitys :)

Aamun varmisteluyritykset meni mönkään ja illemmalla ei ole mahdollisuutta enää, luultavasti liian myöhäistähän tuo jo olisikin. Tässä kohtaa luulen ja toivon edelleen, että eiliset vihlaisut oli the real thing. Lämmöt ei kylläkään ole koholla eikä rinnat samalla tavalla kipeät kuin viimeksi oviksen jälkeen. Mutta kuulostellaan. Tulipahan tässä oppia seuraavaa mahdollista kiertoa varten, joten jos nyt ei tärppää, niin ollaan taas vähän viisaampia.

Olin itsekin siinä käsityksessä, että irroituspiikistä ei haittaa olisi, vaikka se menisikin "turhaan". Hyvä, jos teilläkin on sellainen käsitys :)

Aamun varmisteluyritykset meni mönkään ja illemmalla ei ole mahdollisuutta enää, luultavasti liian myöhäistähän tuo jo olisikin. Tässä kohtaa luulen ja toivon edelleen, että eiliset vihlaisut oli the real thing. Lämmöt ei kylläkään ole koholla eikä rinnat samalla tavalla kipeät kuin viimeksi oviksen jälkeen. Mutta kuulostellaan. Tulipahan tässä oppia seuraavaa mahdollista kiertoa varten, joten jos nyt ei tärppää, niin ollaan taas vähän viisaampia.

Mulla Louhitar ihan sama juttu tässä kierrossa, että luulen oviksen olleen mutta lämmöt ei oo koholla (en kyllä säännöllisesti mittaile, mutta eilen illalla näytti kainalosta vain 35,5) eikä rintoja arista. Ärsyttävän epävarmaa. Olisipa tässä kierrossa se verikoe jolla voisi varmistaa oviksen... Sullakaan ei varmaan oo progekoetta ku oli toi irrotuspiikki?

Mulla Louhitar ihan sama juttu tässä kierrossa, että luulen oviksen olleen mutta lämmöt ei oo koholla (en kyllä säännöllisesti mittaile, mutta eilen illalla näytti kainalosta vain 35,5) eikä rintoja arista. Ärsyttävän epävarmaa. Olisipa tässä kierrossa se verikoe jolla voisi varmistaa oviksen... Sullakaan ei varmaan oo progekoetta ku oli toi irrotuspiikki?
Epävarmaa tosiaan :sad001 En minäkään lämpöjä säännöllisesti mittaa ja helposti saattaa tulla heittoja mittausaikaan. Eilen sain kovemmat lämmöt aamusta kuin tänään, mutta en kovin suurta painoarvoa noille uskalla antaa. Ennemminkin huvikseni testailen ja seurailen saako niistä mitään irti. Progekokeesta ei ole puhuttu mitään (enkä muuten käynyt missään verikokeissa edes alkututkimusten aikaan, lääkäri piti turhana), luotto on ollut irrotuspiikissä. Eiköhän Varpu unohdeta sekavat aamulämmöt ja luoteta siihen, että sullakin ovis tuli. Ei ne oviksen ja sen jälkeen tulevat oireet välttämättä muutenkaan samanlaisia joka kierrossa ole

No niin, aloitusannos ma asti 225 gonal-f. Ti on 150. Ke uusi ultra ja arveli että sitten voi aloittaa jo sen toisenkin pistoksen mikä estää ennenaikausen irtoamisen.
Mä en jaksais odottaa että olis ilta ja vois pistää jo :D

Kettutyttö, hui, siitä se lähtee :nailbiting: Ootko ennen pistäny itteä? Mua mietityttää tuo eka ultra, miksiköhän julkisella ei sitä ole, mulla ei sitä sit elokuussa ois ja alotusannoskin on sovittu monta kuukautta aiemmin gonal-f 125 IU, eihä sitä tiiä vaikka ehtis vielä joku menopaussikin iskeä ennen sitä ja huolettaa riittääköhän tuo mihinkään :nailbiting:

Mua vähän jänskättää, miten mulla sujuis ne ivf:n piikitykset, oli jotenki itelle yllätys miten hankala oli pistää se pregnyl, en oo mitenkään neulakammoinen tai mitään, mutta h-hetkellä tuli joku ihme lukko ja pyörin varmaan 30min se piikki kädessä ympyrää kotona ja lopulta tökkäsin sen silmät kiinni :D Mutta eiköhän siihenki äkkiä totu :)

No niin, aloitusannos ma asti 225 gonal-f. Ti on 150. Ke uusi ultra ja arveli että sitten voi aloittaa jo sen toisenkin pistoksen mikä estää ennenaikausen irtoamisen.
Mä en jaksais odottaa että olis ilta ja vois pistää jo :D
Hyvä hyvä, siitä se lähtee!

Itse ainakin koin piikittelyn on sinänsä "helppona" vaiheena, että oli selkeät ohjeet ja toimenpiteet mitä pitää tehdä milloinkin ja kaikki mitä piti tehdä oli omissa käsissä. Paljoa muuta ei oikein tilanteelle voinutkaan kuin piikittää mitä käskettiin ja keskittyä lepäilemään tarpeeksi + syömään terveellisesti, sekä tietty luottaa siihen, että lääkärit tietää mikä on parasta. Nopeasti se ilta ja keskiviikkokin tulee, niin saat jo tietoa miten piikitykset tepsi ja miten jatkot menee!

Takaisin