Letrozolin käyttäjiä?

Heippa, oi että kohtalon tovereita löytyy! Niin no sehän on aika yleinen tuo pcos että ihmekkös tuo. Mulle määrättiin nyt alkuun tuo 2.5mg kp3-7 + terot kp. 15-24 katsotaan nyt ainakin 3 kiertoa tuleeko toivottavaa tulosta, jos ei tule niin mietitään seuraavaa vaihtoehtoa. Niin ne sivuvaikutuksethan on niin yksilöllisiä, jännä nähä tuleeko mitään Oon joskus monta vuotta sitten syönyt 6kk terolutteja tasoittamaan menkkoja, kun saatto olla yli puolen vuoden väli. Ainakin silloin ne autto saamaan menkat aikaiseksi, joten toivoa on :)
Menkathan teroluteilla kyllä saa aikaan, mutta ovuloimattomuuteen ne eivät taida auttaa. Mulla oli alkuun terot/primot pelkästään katkaisemassa kiertoja, kun venyivät niin tolkuttoman pitkiksi. Ja kai se oli samalla vähän myös testi riittävistä hormonitasoista, jos menkat noilla saadaan tulemaan. Kuulostaisi Pipana93, että sullakin on ennemminkin ovulaatiot hukassa kuin epäsäännöllinen kierto vai oletko bongaillut oviksia ilman teroja?

Letrojen aloituksen jälkeen terot ja primot ainakin minulta kiellettiin kokonaan, sillä kun vaan ovulaatio saadaan aikaan, niin menkat kyllä tulee jos ei tule tärppiä. Onko muilla ollut tero+letro-yhdistelmää vai onko nuo terot tuossa jotenkin tukilääkityksenä? Sivuvaikutuksia mulla muuten tuli enemmän primoista kuin letroista, aikamoisia päänsärkyjä ja migreeniä iski niiiden kanssa päälle :confused:

Pipana, mulla letroista tuli migreeniä ja alakuloa/toivottomuuden tunteita. Kun tiedi, että niistä johtuu niin en hätääntynyt (taustalla parantunut masennus)

ON: odottelen menkkoja edelleen. Ehkä nyt just alkamassa, tunne ainakin sellainen. Sais alkaa niin perjantaina ois sitten ultra. Viikonlopuksi lähdössä muualle niin ei haluis perua sen takia, että pitää päivystää täällä alkaako ja että pitää ultrata. Ei sille sit minkään voi. Peruttava se sit on.

Menkathan teroluteilla kyllä saa aikaan, mutta ovuloimattomuuteen ne eivät taida auttaa. Mulla oli alkuun terot/primot pelkästään katkaisemassa kiertoja, kun venyivät niin tolkuttoman pitkiksi. Ja kai se oli samalla vähän myös testi riittävistä hormonitasoista, jos menkat noilla saadaan tulemaan. Kuulostaisi Pipana93, että sullakin on ennemminkin ovulaatiot hukassa kuin epäsäännöllinen kierto vai oletko bongaillut oviksia ilman teroja?

Letrojen aloituksen jälkeen terot ja primot ainakin minulta kiellettiin kokonaan, sillä kun vaan ovulaatio saadaan aikaan, niin menkat kyllä tulee jos ei tule tärppiä. Onko muilla ollut tero+letro-yhdistelmää vai onko nuo terot tuossa jotenkin tukilääkityksenä? Sivuvaikutuksia mulla muuten tuli enemmän primoista kuin letroista, aikamoisia päänsärkyjä ja migreeniä iski niiiden kanssa päälle :confused:

En ole bongannut ikinä luomu ovista Ne terot on tukena että sais kuukautiskiertoa lyhyemmäksi.. koska jos en syö niitä niin mun kierto oli viimeksi ilman niitä yli 100 päivää...

En ole bongannut ikinä luomu ovista Ne terot on tukena että sais kuukautiskiertoa lyhyemmäksi.. koska jos en syö niitä niin mun kierto oli viimeksi ilman niitä yli 100 päivää...
Mulla oli kierrot jotain 70 päivää ja ekassa letrokierrossa noin puolet vähemmän. Annos oli pieni (2,5 mg) ja vaste huono, joten jouduin vielä piikittelemään ja oviskin tästä syystä venyi pitkälle. Jos tässä tokassa letrokierrossa vaste on parempi, luulisi oviksenkin saavan aiemmaksi ja kierron vielä lyhyemmäksi. Tietty kaikkein mieluiten ottaisin tärpin tästä kierrosta (voi kun se oiskin niin helppoa)

Monenlaisia käytäntöjä tuntuu eri lääkäreillä olevan (esim. mitkä kp letroja otetaan) ja onneksi lääkkeitäkin monenlaisia, ollaanhan me kaikki erilaisia. Toivottavasti Pipana93 ja muillekin löytyy sopivat lääkkeet ja annokset ilman suurta säätöä!

Mulla oli kierrot jotain 70 päivää ja ekassa letrokierrossa noin puolet vähemmän. Annos oli pieni (2,5 mg) ja vaste huono, joten jouduin vielä piikittelemään ja oviskin tästä syystä venyi pitkälle. Jos tässä tokassa letrokierrossa vaste on parempi, luulisi oviksenkin saavan aiemmaksi ja kierron vielä lyhyemmäksi. Tietty kaikkein mieluiten ottaisin tärpin tästä kierrosta (voi kun se oiskin niin helppoa)

Monenlaisia käytäntöjä tuntuu eri lääkäreillä olevan (esim. mitkä kp letroja otetaan) ja onneksi lääkkeitäkin monenlaisia, ollaanhan me kaikki erilaisia. Toivottavasti Pipana93 ja muillekin löytyy sopivat lääkkeet ja annokset ilman suurta säätöä!

Aijjaa, toivottavasti tulisi tärppi sinulle tästä kierrosta :)

Voihan se olla ettei mitään tapahdu minun kohalla, mutta kokeilemallahan se vain selviää. Kuitenkin postiivinen ylläri oli se että ei pelkästään helminauhoja näkynyt minun munarjoissa, joten ainakin gynen mielestä voisi olla helppo ns.antaa lisäpotkua hormoonitoiminnalle lääkkeillä. Mutta aika näyttää. On mulla aika varattuna valmiiksi jos mitään ei tapahdu niin mietitään uudelleen.

Pipana93 kuulostaa hyvältä ettei ole pelkkää helminauhaa kuten mulla :) Varmasti munasarjat on heräteltävissä toimimaan! Mullakin vasta nyt letrojen kanssa on ekaa kertaa ikinä tullut mitään ovislimoja ja kipuja, että terolut ei siihen herättelyyn riittänyt mutta Letrot sit saivat jotain aikaisiksi.

Jos en tekisi ovistestejä niin olisin luullu oviksen olleen eilen, kunnon vihlaisuja ja kipuja munasarjoissa koko illan. Mutta testi silti puhdas nega vielä tänäänkin :shifty: Ärsyttää missä se ovis viipyilee...

Eiköhän se tässä selviä lähi aikoina, että onko vaikutusta. Gynen mukaan menkkojen pitäisi kohta alkaa... mutta ei ainakaan vielä ole alkanut. Puhelimen kuukautis sovellus herjaa ainakin että pitäisi ovulaation olla näinä päivinä mutta en tiedä sitten.... Ei mitenkään erikoista oloakaan ole ollut tai mitään tuntemuksia

Eiköhän se ovis vielä sinulle tule :) inhottava vaan odotella

Kuuluuko kenellekkään mitään jännää? Täällä yhä odotellaan sitä kp1, toivonmukaan huomenna aukeais hanat :angelic: Toivottavasti Pipana93 sulle letrot ois toimiva lääke :)

Kuuluuko kenellekkään mitään jännää? Täällä yhä odotellaan sitä kp1, toivonmukaan huomenna aukeais hanat :angelic: Toivottavasti Pipana93 sulle letrot ois toimiva lääke :)

Alkoi nyt sitten illalla jännittää huominen folliultra. Alamaha on ollut turvonnut ja samanlaisia kasvukipuja on ollut kuin viime kierrossa. Ehkä siellä kasvaa jotain, mut nyt jo aiemmin kuin viimeksi. Ei välttämättä hyvä merkki.

Toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon :)

Alkoi nyt sitten illalla jännittää huominen folliultra. Alamaha on ollut turvonnut ja samanlaisia kasvukipuja on ollut kuin viime kierrossa. Ehkä siellä kasvaa jotain, mut nyt jo aiemmin kuin viimeksi. Ei välttämättä hyvä merkki.

Toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon :)
Tsemppiä ultraan, ainahan se kyllä hermostuttaa, mitä sieltä löytyy :)

No kp1 odotusta täälläkin. Alkais jo. Terot loppu jo sunnuntaina.

Tsemppiä ultraan Tyyne! Eiköhän se oo vaan hyvä merkki jos munarakkulat kasvaa edellistä aikaisemmin :)

Toi menkkojen odottelu on kyllä musta ihan pahinta, varsinkin jos testit negaa :sad001 Kunpa pääsisitte pian uuteen kiertoon Kettutyttö ja pipsu.

Mä aina vaan venailen ovista, nyt kp15. Kasvukipuja on ollut kaksi viimeistä päivää ihan kunnolla, lisäks eilen oli kuvottavaa oloa johon en keksinyt muuta syytä ku hormonit. Ovislimailua oli taas eilen mutta nyt ei oo ollut läheskään niin paljon kuin viime kierrossa. Tai sit on vasta tulossa. Tänään en oo vielä testaillut.

Täällä dpo13 ja tuhruttaa. Oikeastaan olen tiputellut muutaman päivän taukoa lukuunottamatta oviksesta asti. Mietinkin voiko letrot vaikuttaa jopa heikentävästi raskautumiseen? Ennen letroja tiputtelin vain muutaman päivän ennen menkkoja. Kuitenkin silloinkin olin bongailevani ovulaation. Jos mun kroppa lyö letroista jotenkin yli.? En tiedä, vituttaa :( . Pitäisi varmaan käydä taas gynellä, mutta suoraan sanoen mulla ei olis pistää ylimääräistä 200€... ehkä mä pidän luomukierron välissä, vedän greippimehua ja macaa, ja katson mihin se johtaa.

Täällä dpo13 ja tuhruttaa. Oikeastaan olen tiputellut muutaman päivän taukoa lukuunottamatta oviksesta asti. Mietinkin voiko letrot vaikuttaa jopa heikentävästi raskautumiseen? Ennen letroja tiputtelin vain muutaman päivän ennen menkkoja. Kuitenkin silloinkin olin bongailevani ovulaation. Jos mun kroppa lyö letroista jotenkin yli.? En tiedä, vituttaa :( . Pitäisi varmaan käydä taas gynellä, mutta suoraan sanoen mulla ei olis pistää ylimääräistä 200€... ehkä mä pidän luomukierron välissä, vedän greippimehua ja macaa, ja katson mihin se johtaa.

Onpa kurjaa :sad001 Kuulostaa kyllä heikolta keltarauhaselta kun tiputtelua on just oviksen ja menkkojen välillä. En tiedä voiko Letrot vaikuttaa siihen. Mutta ehkä ihan hyvä idea pitää luomukierto välissä ja kattoo miten menee ja olla vaikka sen jälkeen yhteydessä gyneen jos aina vaan tiputtelee. Terot tai Luget saattaisi auttaa, en muista onko sulla ollutkin?

Tein jo nyt tän päivän ovistestin ja ihan puhdas nega, ärsyttää täälläkin:mad:

Tunnen kyllä itteni tosi typeräksi, kun en sitä ovistestiä viitsinyt tehdä. :D Löytyi yksi 16 mm rakkula ja hyvä limakalvo. Ovulaatio saattais olla jo viikonloppuna ja mulla on siis vasta kp 8. Seuraavasta pissasta testaan.

Tyyne, saadaankin sitten piinailla yhdessä, täällä kanssa nyt vihdoin tuli ovisplussa!:smug: Koko viime yön oli ihan hirveät vatsakivut ja pari tuntia tosi kuvottavaa oloa, en tiedä reagoinko tällä kertaa jotenkin tosi voimakkaasti ovista edeltävään hormonipiikkiin vai johtuiko jostain ihan muusta. Vieläkin on vatsa kyllä hellänä. Luulin että kivut tulisi vasta kun munarakkula on puhjennut eikä sitä ennen. Kunnon eggikset tuli myös aamulla joten se ainakin viittaa selvästi että ovis just tuloillaan :happy: No, onneks eilen jo talleteltiin ja tänään sit kans petipuuhiin piakkoin:)

Takaisin