Letrozolin käyttäjiä?

@Jokku mulle lääkäri sanoi että limakalvon tulisi olla minimissään 7mm jotta siihen voi alkio kiinnittyä. Joten sun 9mm olisi tosi hyvä! Ja voihan se olla että letrot toimii sulla poikkeuksellisen hyvin ja siksi ovuloit niin aikaisin 😊

Ovisplussa tuli sitten lauantaina ja nyt dpo1. Ajattelin huomenna aloittaa omin päin vielä terolutit luteaalivaiheen tueksi, eipä niistä haittaakaan taida olla. Jotenkin hyvä fiilis nyt vaikkei inseminaatioon päästykään vielä. 😊

@Viikuna91 , mulla ois perjantaina dpo10 jos se ovulaatio olisi tapahtunut silloin ultrapäivänä. Meinaan sillon alottaa jo testailun, tai ehkä jopa torstaina. Ei malttais yhtään odottaa ja nyt alkanut toive herää että entä jos oiskin onnistunut jo ekasta... Mulla on tosi erikoisia tuntemuksia ollut jo letrojen alotuksesta saakka munasarjoissa, pari päivää oletetun oviksen jälkeen oli hetken pois mut nyt taas palannut. En tiedä mitä ihmettä se on... Milloin sulla on ultra?

@Jokku jännittävää! Mä pari vuotta sitten raskauduin just ekasta letro-kierrosta, toivotaan sulle samaa. 😍 (Meni tosin kesken se raskaus.)
Mulla ei itse asiassa oo ultraa. Syön vähän omin päin letrot jotka esikoisen yritykseltä jäi. 🤫😁 Julkisella kun hoidoissa oltiin niin ei muutoinkaan ollut ultraa kuin ekassa kierrossa.

@Allinen mahtavaa! Tsemppiä piinapäiviin. Terot kuulostaa hyvältä.

@Jokku mites siel menee? Meinaatko testata vai odottaa että menkat myöhässä?

Mites @MiiMii93 piinailut?

Tääl on tylsä alkukierto menossa, lertroja viel pari päivää.
Dpo 9 näytti päivällä tänään tämmöistä. Toivotaan parasta. 🙏

Liitteet

• IMG_20241028_123439.jpg
    IMG_20241028_123439.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 11
Moikka, montako kiertoa teillä on ollut letrozol käytössä ja oletteko sen jälkeen siirtynyt inseminaatioihin vai suoraan IVF? Meillä on nyt ollut jo 10 kiertoa yksityiseltä määrätty letrozol 2x2,5mg/pv käytössä, ja pohdin onko tässä enää mitään järkeä kun ei raskautta ole kuulunut vaikka letrojen kanssa kyllä ovuloin ja miehen näytteessä ei vikaa (letrot määrättiin koska ovulaatiota ei joka kierrossa tullut)...

Ensikäynti julkiselle on kyllä tulossa, mutta pohdin tässä että mikähän on seuraava hoitomuoto.. Olen ymmärtänyt että ovulaation induktiossa ajoitetun yhdynnän kanssa on lähes sama onnistumisprosentti kuin inseminaatiossa jos spermanäyte kunnossa?

@JJII92 meillä oli esikoisesta seuraavanlainen hoitosuunnitelma
- OI letrozolilla, 6 kiertoa
- tämän jälkeen olisi ollut OI pistettävillä lääkkeillä ja irrotuspiikillä + insemimaatio, 2 kiertoa
- IVF (lähete saatiin jo 5. OI-kierroksen oltua tulokseton)

Raskauduin esikoisesta lopulta siis 6. OI-kierrosta letrozolilla, joten nuo muut jäi suunnitteluasteelle.

Mun mielestä 10 kiertoa OI:ta on jo paljon, ja pyytäisin siirtymistä järeämpiin hoitoihin.

Meillä lääkäri sanoi että voidaan pari kiertoa kokeilla OI (pistettävät) + insemimaatio, vaikka ei sille juuri parempia todennäköisyyksiä antanut kuin pelkälle OI letroilla.

@Viikuna91 oon mielipuolisena testaillut jo maanantaista lähtien. Rfsu aikainen testi on todella hämäävä, kun tulee viivanpaikka aina sen 5min aikarajan jälkeen. Mutta ei siis plussaa ja nyt oletetusti vähintään dpo12. Odotan viimestään keskiviikkona kuukautisten alkavan (on kyllä pms oireet sellaiset että voisi alkaa jo huomenna, voi olla et siinä tapauksessa ovis olisi voinut olla jo kp8 tienoilla... ellei luteaalivaihe jää lyhyeksi.) Ärsyttävää pohtimista ja ylianalysoimista.

Mulle sanottiin, että mennään ovulaatioinduktio hoidoilla 6 kiertoa ja sen jälkeen suoraan ivf-hoitoihin. Ensi vklla alkaa toivottavasti taas letrojen syöminen....

@Viikuna91 ei mitään oireita 😐 dpo 7 tänään. Olin eilen halloween-juhlissa, nyt vähän ahdistaa pilasinko mahdollisen kiinnittymisen alkoholilla. En kuitenkaan varsinaisesti humalassa ollut edes. Mutta kun pari vuotta yrittänyt, ei viitsisi aina olla osallistumatta ja ottamatta alkoholia sen takia että ehkä jotain tapahtuu.

@Allinen et varmasti pilannut mitään. Eiks jonkun teorian mukaan alkoholi jopa edesauta kiinnittymisessä... 😄
Mä uskon että pitkässä juoksussa omasta henkisestä hyvinvoinnista huolen pitäminen on tärkeempää kuin 100% sitoutuminen tähän projektiin ja aina kaiken prikulleen suorittaminen. Toivottavasti oli kivat juhlat siis!
Meinaatko testata alkuviikosta? ☺️

Moi pitkästä aikaa!
Sattusko täällä kellään olemaan tietoa irrotuspiikin (gonasi set) vaikutuksesta ovulaatiotesteihin? Mulla on letrot käytössä nyt kuudetta kiertoa ja nyt ekaa kertaa myös irrotuspiikki. Sain ovisplussan torstaina ja pistin piikin ja nyt sen jälkeen ovulaatiotesti on jääny vahvan positiiviseks ja on sitä jo neljättä päivää. Normaalisti mulla on ollu tosi nopee se huippu ja heti seuraavana päivänä positiivisesta viiva on jo haalistunu selkeesti.
Sen tiedän, et piikki antaa vääriä positiivisia raskaustestiin, mut vaikuttaako näin myös ovistesteihin?🤔

Meillä toistaiseksi kaikki hyvin. Kuusi kiertoa siihen vaadittiin, mutta nyt nautin tästä. ♥️🥰

Tsemppiä, älkää luopuko toivosta vaikkei heti tärppää! 😍

Liitteet

• IMG_20241104_122104.jpg
    IMG_20241104_122104.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 6
  • IMG_20241102_131328.jpg
    IMG_20241102_131328.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 6
Takaisin