Letrozolin käyttäjiä?

Sitten pitäisin sen tauon ehdottomasti jos tuntuu että se auttaisi omaan jaksamiseen. 💛
No päädyttiin nyt kuitenkin jatkamaan lääkärin kanssa juteltua. Mun kohdalla onnistuminen on kuitenkin todennäköistä (useat kemialliset ja kolme aiempaa lasta helposti raskautuneena). Eikä meillä ole ns aikaa hukattavaksi tuon diagnoosin kanssa. Jouluun asti näin.

Huh, mitä enemmän kiertoja, sitä enemmän voimille epäonnistumiset ottaa.

Täällä kp16 ja ovistestit edelleen negaa - tylsää. 😒 Oli odotukset korkealla että ois aikainen ovulaatio kun letrot mukana. On kyl ollut ovistyyppistä kipua vatsalla useamman päivän ja tänään ekaa kertaa vähän ovislimoja, joten ehkä se plussakin kohta. 🤞🏻

Mites muilla menee?

Täällä odotellaan vielä kuukautisia alkaviksi. Jos ovis oli silloin kp13 on kuukautiset nyt päivän myöhässä eli nyt on kp30. (Edelliset alkoivat kp31) Odotellaan vain rauhakseen, menkkamaisia tuntemuksia on ollut monena päivänä ja näistä päättelenkin niiden kuitenkin alkavan. Meillä nyt menossa siis vielä toinen letrokierto. Jos eivät ole alkaneet loppuviikkoon mennessä, testaan.

Täällä kp 49 ja terolut-kuuri kohta syöty. Eihän se kierto taaskaan päättynyt ilman teroja, ovista ei siis koskaan tullut.
Seuraavasta kierrosta (kunhan se joskus alkaisi) letrot normaalisti, väliultra kp 12, ja toivottavasti inseminaatio. Ajattelin pyytää jotain keltarauhastukea oviksen jälkeiselle ajalle jos eivät sitä automaattisesti anna.

Jännät paikat @Pohdiskelija!

@Allinen hyvä että on noi terolutit. Noi pitkät kierrot on kyllä ärsyttäviä😤 Ootteko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Keltarauhastuki kuulostaa hyvältä varsinkin jos on mitään ongelmaa luteaalissa (tiputtelua, lyhyt luteaali tmv).

@Viikuna91 Julkisella ollaan. Varsinaista luteaalivaiheen ongelmaa ei ole mutta epäilen että minulla on progesteronivaje jonka takia aina joka toinen kierto on ovuloimaton letroista huolimatta. Vähän ärsyttää kun lääkäreiden asenne on tähän saakka ollut vähättelevää, koska meillä on jo yksi lapsi ennestään. Toista yritetty jo pari vuotta niin kyllä tässä pikku hiljaa haluaisi jo lisätutkimuksia, esim. aukiolotutkimuksen koska mistä sitä tietää onko esim. edellisen synnytyksen aikana tapahtunut jotain jonka takia olisi putket tukossa.

@Allinen ymmärrän hyvin! Pari vuotta on pitkä aika ja tosi kurjaa että terveydenhuollossa teidän tilannetta vähätellään. Onko sulla otettu progesteroninäyte kierron lopussa? Ainakin muistelen että mulla tää otettiin sillon niissä alkututkimuksissa automaattisesti. Mut tuntuu että paljon vaihtelee sairaanhoitopiireittäin ja lääkäreittäin... 🤔

@Viikuna91 Ei ole otettu koskaan progesteroninäytettä, eikä oikeastaan muitakaan labroja. Yksityisellä tutkittiin kilpirauhasarvot, d-vitamiini jne. ennen hoitolähetteen tekoa julkiselle.

Täällä edelleen odotellaan kuukautisia. Kuukautiskipuja, satunnaista närästystä, kuukautiset myöhässä ja rinnat olleet kipeät oletetusta ovulaatiosta asti, nyt viime yönä ehkä vähän rintojenkipu helpottanut. En vain uskalla testata, en halua yhtä viivaa…

Täällä edelleen odotellaan kuukautisia. Kuukautiskipuja, satunnaista närästystä, kuukautiset myöhässä ja rinnat olleet kipeät oletetusta ovulaatiosta asti, nyt viime yönä ehkä vähän rintojenkipu helpottanut. En vain uskalla testata, en halua yhtä viivaa…
Vau, toivottavasti siellä oireet enteilisi hyvää 😊
Sullahan on menkat jo tosi reilusti myöhässä eli testissä varmasti näkyisi jo, sitten kun oot valmis siihen. 🤩

Kuulostaa lupaavalta! Joko testasit?

Täällä vihdoin alkoi uusi kierto, jee! Ylihuomenna letrot käyttöön.

Kuulostaa lupaavalta! Joko testasit?

Täällä vihdoin alkoi uusi kierto, jee! Ylihuomenna letrot käyttöön.
En tiedä mikä minua siinä testin teossa niin kauhistuttaa, olemme yrittäneet lasta nyt vuoden ja reilu 9kk. Sen aikana monta negatiivista raskaustestiä tehneenä varmaan ahdistaa mieltä. Lapsettomuus hoidoissa olemme olleet sen 9kk. Myös tämä oireettomuus tyrmää tätä ajatusta, että se voisi olla positiivinen. Eli ei en ole tehnyt…

En tiedä mikä minua siinä testin teossa niin kauhistuttaa, olemme yrittäneet lasta nyt vuoden ja reilu 9kk. Sen aikana monta negatiivista raskaustestiä tehneenä varmaan ahdistaa mieltä. Lapsettomuus hoidoissa olemme olleet sen 9kk. Myös tämä oireettomuus tyrmää tätä ajatusta, että se voisi olla positiivinen. Eli ei en ole tehnyt…
Ymmärrän tunteen kun joka kuukausi pettyy 🙄 Oliko sulla niin ettei varmaa ovisplussaa tullut?

@Jokku tervetuloa! 👋🏻 Toivottavasti OI hoitomuoto sopii teille ja tuo pian toivotun lopputuloksen. 😊

@Allinen kunpa olisi teidän kierto tämä! 🤞🏻

Täällä dpo2. Oon jo päättänyt että testaan viikon päästä tiistaina, dpo10. 😄

Ymmärrän tunteen kun joka kuukausi pettyy 🙄 Oliko sulla niin ettei varmaa ovisplussaa tullut?
Testi ei ollut täysin varma, edellisessä kierross ultralla ja verikokein todistettiin samanlainen epäselvä ovis testistä kuitenkin tapahtuneeksi. Oireet myös antoivat nyt viitettä ovulaation tapahtuneen.

Meillä kanssa 1v ja 9kk yritystä ja hoidoissa 8kk 😂 Ja mulla täysin sama, en ikinä tahdo tehdä niitä testejä kun kaikki aina vaan negatiivisia. Hoitojen aikana ovulaatiotesteistäkin oon vaan kerran saanut positiivisen, niin niiden teko on musta tosi ahdistavaa. Viime viikolla oli ”pakko” hoitojen takia tehdä raskaustesti ja tottakai oli negatiivinen taas. Nyt alkaa todennäköisimmin viimeinen OI-hoito ja sitten varmaan siirryttään ivf-jonoon.
Tsemppiä!!

Tayssissa ainakaan OI hoidoissa ei tarvitse testailla ollenkaan ovulaatiota itse. Onneksi, koska mulla jatkuvasti lh korkea ja testi näyttää positiivista. Valitettavasti vaan korkea LH-pitoisuus ilmeisesti aiheuttaa keskenmenoja, joten se vähän huolettaa.

Millä annostuksilla teillä aloitettiin ovulaatioinduktiohoidot? Mä otin eilen ekan tabletin (2,5mg) ja tänään kaksi. Joka toinen päivä otan yhden ja joka toinen kaksi. Ja onko tullut sivuoireita teille näistä?

@Jokku meillä 2.5mg viitenä päivänä, sillä tuli ultran perustella sopiva vaste niin sillä on menty. Mulla kyl tässä kierrossa oli sellaista alakuloa jonka oletan johtuneen letroista.

Takaisin