Letrozolin käyttäjiä?

Kokemuksia, kauan teillä on letrot näkyneet ovistesteissä? Lopetin la syömisen, ei oo ikinä olleet ovistestit niin tummia kuin ma ja ti (tänään en oo vielä ehtinyt tehdä), ihan viittävaille positiivista jo. Mietin onko ovis oikeasti näin aikainen vai letrot vielä nostaa lh:ta.
Otin viime viikolla tiistaiaamuna vikan letron ja tein ekan ovistestin torstaina iltapäivästä. Ovistestissä näkyi silloin vielä kontrolliviivaa selkeästi haaleampi toinen viiva. Sen jälkeen ei ole ollut oviksesta tai viivoista tietoakaan. Eilisen ultran perusteella ovis osuukin vasta tämän viikon loppupuolelle, joten tuo viime torstain haamuviivailu siis ollut mitä todennäköisemmin letroista johtuvaa. Sanoisin siis, että letrot näkyvät useamman päivän niissä testeissa. 😊
 
Kokemuksia, kauan teillä on letrot näkyneet ovistesteissä? Lopetin la syömisen, ei oo ikinä olleet ovistestit niin tummia kuin ma ja ti (tänään en oo vielä ehtinyt tehdä), ihan viittävaille positiivista jo. Mietin onko ovis oikeasti näin aikainen vai letrot vielä nostaa lh:ta.
Viime kierrossa mulla ovulaatio tuli kp9. Mulla oli kyllä jo kp6 todella vahvat ovulaatio-oireet ja söin viimeisen letron kp7 ja kp8 tein elämäni ekat positiiviset ovistestit. Aluksi epäiltiin, että valepositiivinen, mutta kierto oli lopulta vain 21 päivää, niin eilen lääkäri sano vaan, että harvoin näin käy, mutta on sekin mahdollista 😅
 
Kokemuksia, kauan teillä on letrot näkyneet ovistesteissä? Lopetin la syömisen, ei oo ikinä olleet ovistestit näin varhain niin tummia kuin ma ja ti (tänään en oo vielä ehtinyt tehdä), ihan viittävaille positiivista jo. Mietin onko ovis oikeasti näin aikainen vai letrot vielä nostaa lh:ta.
Mulla näkynyt ainakin kolme päivää kuurin loppumisen jälkeen. Oviksen sitten lopulta tullut vasta kp18. Eli voi olla ovis tai sitten ei 😅
 
Hei,
Meillä samanlainen tilanne; letroilla avustetaan luonnonkiertoon pakastetun alkion siirtoa. Minulla takana ensimmäinen siirto (nega tulos), mutta mietin kuumeisesti, olisiko lääkkeellinen kierto parempi näin yli 40v 🤔 onkohan kenelläkään tietoa onko tätä vertailtu ”varttuneemmilla” yrittäjillä? Klinikalta jotenkin tuntuvat suosittelevan tuota omaa kiertoa.
En osaa ikään kommentoida, mutta minulla oli huoli, että kierto menisi niin, että aina osuisi siirto viikonlopulle. Lääkärin kanssa puhuttiin lääkkeellisestä kierrosta, että voitaisiin ajoittaa siirto, ja hän sanoi, että oma kierto on aina kuitenkin parempi, sillä keltarauhanen erittää muitakin raskautta tukevia hormoneja kuin progesteronia.

Edit. Ja siis letroilla tuettu kierto ei ole nyt puhumani lääkkeellinen, vaan se, missä on enempi hormoneja käytössä.
 
En osaa ikään kommentoida, mutta minulla oli huoli, että kierto menisi niin, että aina osuisi siirto viikonlopulle. Lääkärin kanssa puhuttiin lääkkeellisestä kierrosta, että voitaisiin ajoittaa siirto, ja hän sanoi, että oma kierto on aina kuitenkin parempi, sillä keltarauhanen erittää muitakin raskautta tukevia hormoneja kuin progesteronia.

Edit. Ja siis letroilla tuettu kierto ei ole nyt puhumani lääkkeellinen, vaan se, missä on enempi hormoneja käytössä.
Kiitos vastauksestasi @Onnenomena!
Minulla menikin yksi siirto ohi juuri kun ovulaatio osui maanantaille 😩 tässä kierrossa ei pitäisi osua, jos ei nyt kauheasti veny…

Tuosta letrojen näkymisestä kysyin viimeksi hoitajalta ja sanoi, ettei niiden pitäisi näkyä ovulaatiotesteissä 🤔 mutta täältä olen lukenut, että monilla näkyy. Itsellä ei ole näkynyt ainakaan enää kaksi päivää viimeisen tabletin jälkeen.
 
Hei, onko kellään kokemusta; olemme siirtyneet IVF jonoon ensimmäisen inssin jälkeen. Söin inssikierrossa letroja, ja minulle sanottiin, että voin syödä niitä nyt myös jonon aikana omatoimisesti, mutta se ei ole HUSin seuraamaa hoitoa. Uskaltaako niitä nyt sitten syödä vai ei, jos ei ole monitorointia?
 
Hei, onko kellään kokemusta; olemme siirtyneet IVF jonoon ensimmäisen inssin jälkeen. Söin inssikierrossa letroja, ja minulle sanottiin, että voin syödä niitä nyt myös jonon aikana omatoimisesti, mutta se ei ole HUSin seuraamaa hoitoa. Uskaltaako niitä nyt sitten syödä vai ei, jos ei ole monitorointia?
Jos se on ensimmäisellä kerralla monitoroigu ja vaste oli hyvä ja kypsyi vaan yksi munasolu niin uskaltaa kyllä 😊 tyypillisesti sitä vastetta tsekataan vaan ekassa kierrossa.
 
Täälä toinen letro-kierto lähenee loppuaan. Mites muilla?
Ei ole tärppi olo eikä se haittaakkaan, kun tämä oli vasta eka kierto kun oli oikeasti edes mahis mihinkään. (ei tule luomu-ovista ja viimekierrossa ei päästy tallettelemaan).
Vaste on kuitenkin hyvä, nyt ollaan myös TAYSin piirissä ja ensikierrossa on seuranta-ultra ja aukkari. Lisäksi TAYSilla ilmeisesti käytäntö, että irroitus piikin saa aina, mikä on ihan kiva. Kiva ajatella nyt, että olisi mahis sitten kivasti alkuvuoden vauvaan, sitä olen aina toivonut 😊
 
Kiva kuulla Tando, että vaste oli hyvä. Toivottavasti tutkimuksissa kaikki kunnossa ja seuraavasta kierrosta tulee tammivauva. ❤️

Täällä kaksi letrokiertoa takana ja samoin kaksi inseminaatiota. Nyt Dpo 3, eli liian aikaista sanoa että onko letroista ollut hyötyä vaiko ei. Mies on hyvin luottavainen tämän kierron suhteen, mutta saa nähdä. Vaste letroilla oli ihan hyvä, toki ovulaatio tulee muutoinkin luonnostaan ja letrot olivat vain vahvistamassa ja tukemassa sitä.
 
Kiva kuulla Tando, että vaste oli hyvä. Toivottavasti tutkimuksissa kaikki kunnossa ja seuraavasta kierrosta tulee tammivauva. ❤️

Täällä kaksi letrokiertoa takana ja samoin kaksi inseminaatiota. Nyt Dpo 3, eli liian aikaista sanoa että onko letroista ollut hyötyä vaiko ei. Mies on hyvin luottavainen tämän kierron suhteen, mutta saa nähdä. Vaste letroilla oli ihan hyvä, toki ovulaatio tulee muutoinkin luonnostaan ja letrot olivat vain vahvistamassa ja tukemassa sitä.
Kiitos ♥️ Tsemppiä myös sinne, toivotaan että tärppää inssistä! Oletko laskenut olisiko vielä joulukuinen vai ihan tammikuun alkuun 😄
 
Täällä kolmas letrokierto, dpo 8, mut odotukset täysin nollissa, kun mieheltä löytyi teratozoospermia, eli normaalin muotoisia siittiöitä alle 2%.

Mulla tuli ekassa letrokierrossa LH piikki kp9 ja ovulaatio kp 10, eli paljon normaalia aiemmin.
 
Hei onko täällä ketään Letrozolien käyttäjää, jolla oviksen kanssa ei ongelmaa? Ovis siis tulee ainakin testien ja oireiden mukaan joka kierrossa, mutta silti raskaus ei ole alkanut/jatkunut. Yritys aloitettu 3/2023 ja ikää marraskuussa 40v.
 
Hei onko täällä ketään Letrozolien käyttäjää, jolla oviksen kanssa ei ongelmaa? Ovis siis tulee ainakin testien ja oireiden mukaan joka kierrossa, mutta silti raskaus ei ole alkanut/jatkunut. Yritys aloitettu 3/2023 ja ikää marraskuussa 40v.
Mä ovuloin itsekin, mutta sain silti yksityiseltä letrot tehostamaan ovulaatiota. Vielä ei oo tärpännyt, mutta nyt löytyikin vikaa sperman laadussa.
 
Hei onko täällä ketään Letrozolien käyttäjää, jolla oviksen kanssa ei ongelmaa? Ovis siis tulee ainakin testien ja oireiden mukaan joka kierrossa, mutta silti raskaus ei ole alkanut/jatkunut. Yritys aloitettu 3/2023 ja ikää marraskuussa 40v.
Minulla ikää toki pari vuotta sinua enemmän, mutta yllätyksenä tuli munasolujen huono laatu, kun päädyimme alkiodiagnostiikkaan ivf hoidoissa. Hedelmöittyminen tapahtui normaalisti ja saimme ikään nähden hyvin blastojakin, mutta alkiodiagnostiikassa kaikki todettiin hyvin sairaiksi. Suosittelen siis ainakin tämän perusteella alkiotutkimusta yli 40v, koska sillä vältetään turhat siirrot, kun aikaa ei ole loputtomasti…

Pahoittelut, jos meni hieman ohi aiheen, mutta JOS joskus IVF hoitoihin päädytte!
 
Minulla ikää toki pari vuotta sinua enemmän, mutta yllätyksenä tuli munasolujen huono laatu, kun päädyimme alkiodiagnostiikkaan ivf hoidoissa. Hedelmöittyminen tapahtui normaalisti ja saimme ikään nähden hyvin blastojakin, mutta alkiodiagnostiikassa kaikki todettiin hyvin sairaiksi. Suosittelen siis ainakin tämän perusteella alkiotutkimusta yli 40v, koska sillä vältetään turhat siirrot, kun aikaa ei ole loputtomasti…

Pahoittelut, jos meni hieman ohi aiheen, mutta JOS joskus IVF hoitoihin päädytte!
Kiitos viestistä 🥰 kunnallisella ei tosiaan tuota alkudiagnostikkaa tehdä ja yksityiselle ei ole varaa niin nyt vaan sitten toivotaan että jos tässä parissa seuraavassa letro-avustamisessa kierrossa se yksi hyvä munasolu löytyisi ja raskaus alkaisi. 🙏 Mutta valitettavasti todennäköisyydet ei ole meidän puolella. 😔
 
Kiitos viestistä 🥰 kunnallisella ei tosiaan tuota alkudiagnostikkaa tehdä ja yksityiselle ei ole varaa niin nyt vaan sitten toivotaan että jos tässä parissa seuraavassa letro-avustamisessa kierrossa se yksi hyvä munasolu löytyisi ja raskaus alkaisi. 🙏 Mutta valitettavasti todennäköisyydet ei ole meidän puolella. 😔
Toivotaan todella ja kyllä hyvät mahdollisuudet sillekin vielä on ❤️positiivista varmasti on, että ovulaatio tulee säännöllisesti ja raskauskin siitä alkanut, niin täytyy vaan löytyä se hyvä munasolu 🙏🏻
 
Takaisin
Top