Letrozolin käyttäjiä?

Jep jep itse sain eilen ihan selvän plussan taas ovistestiin, vajaa viikko edellisestä plussasta. Olen aika varma, että tämä jälkimmäinen on oikea ja valitettavasti ei sitä päästä hyödyntämään, kun miehellä huomenna simppatesti ja pitää ''kypsytellä'' :loudlycrying:
Harmittaa ihan sikana, kun en ennen ole saanut plussia o-testiin ja nyt sitten kun tulee niin menee ohi, ei edes viikonloppuna keretty tallettelemaan. Toki ainakin se on positiivista, että letrot tuntuu tekevän ainakin jotain...

Kipujen perusteella olisin ennemin veikannut oikeaksi tuota viimeviikon plussaa, mutta nyt oli vähän vahvempi testi + napukka on tosi ylhäällä. Limoja en okein ole bongannut, koko viikon ollut ihan kosteahkoa. Ja netistä selaillessa jos tulee useita plussia, niin yleensä kai jälkimmäinen oikea. Toki pcos saattaa vaikuttaa ja antaa myös feikkejä välillä, mutta en jotenkin jaksa uskoa siihen tämän jälkimmäisen plussan perusteella, kun aiemmissa kierroissa ei ole plussia tullut.

Lämmöt kyllä nousi jo vähän viikonloppuna, mutta jos nyt tämän päivän jälkeen pomppaa merkittävästi, niis sitten se pahuksen ovis oli kyllä tänään. :Upside Down Face:
 
Jep jep itse sain eilen ihan selvän plussan taas ovistestiin, vajaa viikko edellisestä plussasta. Olen aika varma, että tämä jälkimmäinen on oikea ja valitettavasti ei sitä päästä hyödyntämään, kun miehellä huomenna simppatesti ja pitää ''kypsytellä'' :loudlycrying:
Harmittaa ihan sikana, kun en ennen ole saanut plussia o-testiin ja nyt sitten kun tulee niin menee ohi, ei edes viikonloppuna keretty tallettelemaan. Toki ainakin se on positiivista, että letrot tuntuu tekevän ainakin jotain...

Kipujen perusteella olisin ennemin veikannut oikeaksi tuota viimeviikon plussaa, mutta nyt oli vähän vahvempi testi + napukka on tosi ylhäällä. Limoja en okein ole bongannut, koko viikon ollut ihan kosteahkoa. Ja netistä selaillessa jos tulee useita plussia, niin yleensä kai jälkimmäinen oikea. Toki pcos saattaa vaikuttaa ja antaa myös feikkejä välillä, mutta en jotenkin jaksa uskoa siihen tämän jälkimmäisen plussan perusteella, kun aiemmissa kierroissa ei ole plussia tullut.

Lämmöt kyllä nousi jo vähän viikonloppuna, mutta jos nyt tämän päivän jälkeen pomppaa merkittävästi, niis sitten se pahuksen ovis oli kyllä tänään. :Upside Down Face:
Pakko kommentoida tuohon simppatestii. Kyllä mää hyödyntäisin silti tuon ovisplussan. Meillä oli miehenkaa tismalleen sama tilanne lapsettomuushoidoissa. Huippu tulos tuli silti vaikkei väliä ollutkaan.
 
Hmm okei 🤔 Ohje oli 2-5 päivää pidättäytymistä ja testi huomenna aamulla. Mies varmaan pelkää, että vaikuttaa tulokseen liikaa niin ei halua enää tänään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Harmittaa että ei eilen oltu kotosalla, niin ei voinut.. Ensikierrossa ollaan sitten aktiivisia koko kierto!
 
Voisinkohan mäkin pompata tänne, en löytänyt pistoshoidoista omaa keskustelua🤔 Meilläkin siis ovulaationinduktiohoidot käynnissä, ihan eka kierto. Mulla ei oo letrot menossa mut huomenna eka kontrolliultra kp 10 gonalin kanssa. Ovulaatiotestit ihan tosi haaleita ja haaleampia kuin niissä parissa luomukierrossa (yleensä vaaleanpunaista hailukkaa koko follikulaarivaiheen ennen sitä huippua, tää toki vain kahden ovulaation perusteella😅) Pelottaa, ettei tällä omalla annoksella (37,5) oo mitään vastetta ja kaikki pistäminen ja siihen liittyvät kulut menee hukkaan

Edit: kaikki oli ok kiertopäiviin nähden ja 1 kpl 11 mm johtofollikkeli vasemmalla. Nyt toivotaan, että ovulaatio tapahtuu ensi viikolla.😊

Tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Muokattu viimeksi:
Olisko täällä kellään kokemuksia ovuloimattomasta kierrosta? Onks teillä siinä ollut ihan ovulaatio-oireita?
Mulla on nyt menossa kp 25, ovis olis pitänyt olla viikko sitten, mutta violetti CB vaan vilkutti hymynaamaa. Tänään oli nyt 9 pvä kun vilkutti ja ohjeissa käskettiin lopettaa testaus. Ollaan kyllä reippaasti koko 9 päivää talleteltu, mut vois hetkeksi jo riittää!

Mulla on yleensä aika selkeät ovislimat ja niistä parin päivän jälkeen aina tullut ovulaatio. Mut nyt mulla on viikon ajan tullut päivittäin niitä ovislimoja. Lähinnä siis mietin, et kannattaakohan sitä testailua vielä jatkaa, et voiko ovulaatio edelleen tulla? Itse pidän epätodennäköisenä, kun musta ne testin viivatkin on jo tosi hailakat. Mut aattelin, jos jollain olis kokemuksia?
 
Hei vaan kaikille!

Meillä on nyt enemmän tai vähemmän kaksi vuotta yritystä takana ja toiveissa toinen vauva. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa ensi yrityksestä. Mitään varsinaista selittävää syytä hedelmättömyydelle ei ole vielä löytynyt, paitsi ikä. Takana on kolme ovulaatio induktiota letrozoleilla (2.5 kp 2-6) ja terolutit tukihoitona.

Mietimme tässä hoitojen jatkoa. Ivf ei ole ajankohtainen ennen kesää useasta eri syystä. Kanssa sisaret - kuinka monta kiertoa olette menneet letroilla? Kannattaako kokemuksenne perusteella pyytää jotain järempiä lääkkeitä raskautumisen tueksi? Tämä on toki henkilökohtaista ja lääkärin kanssa asiasta seuraavalla käynnillä keskustelen, mutta kuulisin mielellään teidän kokemuksia ❤️

Voimia kaikille!
 
Olisko täällä kellään kokemuksia ovuloimattomasta kierrosta? Onks teillä siinä ollut ihan ovulaatio-oireita?
Mulla on nyt menossa kp 25, ovis olis pitänyt olla viikko sitten, mutta violetti CB vaan vilkutti hymynaamaa. Tänään oli nyt 9 pvä kun vilkutti ja ohjeissa käskettiin lopettaa testaus. Ollaan kyllä reippaasti koko 9 päivää talleteltu, mut vois hetkeksi jo riittää!

Mulla on yleensä aika selkeät ovislimat ja niistä parin päivän jälkeen aina tullut ovulaatio. Mut nyt mulla on viikon ajan tullut päivittäin niitä ovislimoja. Lähinnä siis mietin, et kannattaakohan sitä testailua vielä jatkaa, et voiko ovulaatio edelleen tulla? Itse pidän epätodennäköisenä, kun musta ne testin viivatkin on jo tosi hailakat. Mut aattelin, jos jollain olis kokemuksia?
Mulla takana anovulatorisia kiertoyrityksiä. Silloin on tullut sykleittäin n. 1 viikon välein ovulatorista vuotoa 3-4vrk, joka parin päivän päästä lakkaa ja ei lämmönnousuja tai muita oireita. Sitten taas viikko-pari ja munasarjoilla uusi yritys. Mulla tuli superpitkässä kierrossa vasta kp 40-50(en muista tarkkaan) ovulaatiotestiin plussa mutta sitten keltarauhanen ei jaksanut pitää limakalvoa enää paikoillaan ja luteaali jäi 9 pv. Tälläisiä kokemuksia itsellä. Kyllähän ovulaatio siis voi sinulla vielä tulla mutta todennäköisesti tulee myöhemmin. Toisaalta kyllä pitkilläkin kierroilla on ihmisiä tän foorumin perusteella tullut raskaaksi niin voithan jatkaa tikuttamista vaikka niillä halvemmilla liuskoilla, jos ei digitaaliseen halua satsata 👍

Lisäys: mulla tikuissa meni aaltoillen aina välillä hailukaks ja sit taas tummeni ja taas hailukkaa ja sit lopulta yhtäkkii tulikin se plussa.
 
Muokattu viimeksi:
Olisko täällä kellään kokemuksia ovuloimattomasta kierrosta? Onks teillä siinä ollut ihan ovulaatio-oireita?
Mulla on nyt menossa kp 25, ovis olis pitänyt olla viikko sitten, mutta violetti CB vaan vilkutti hymynaamaa. Tänään oli nyt 9 pvä kun vilkutti ja ohjeissa käskettiin lopettaa testaus. Ollaan kyllä reippaasti koko 9 päivää talleteltu, mut vois hetkeksi jo riittää!

Mulla on yleensä aika selkeät ovislimat ja niistä parin päivän jälkeen aina tullut ovulaatio. Mut nyt mulla on viikon ajan tullut päivittäin niitä ovislimoja. Lähinnä siis mietin, et kannattaakohan sitä testailua vielä jatkaa, et voiko ovulaatio edelleen tulla? Itse pidän epätodennäköisenä, kun musta ne testin viivatkin on jo tosi hailakat. Mut aattelin, jos jollain olis kokemuksia?
Mulla kanssa tässä meneillään olleessa kierrossa tuli melkein plussaa ovistestiin, jotka sitten pikkuhiljaa haaleni, kunnes taas yhtäkkiä melkein viikon päästä tummui. Eli vaikea sanoa 🤔 voihan olla että ovis vielä tulee, tai sitten ei, letroista huolimatta
 
Mutta mitäs muuta tänne kuuluu? Itsellä nyt eka letro-kierto lähenee loppuaan. Testasin huvikseen muutama päivä sitten negan, mutta ei ole vielä vuoto alkanut, vaikka vika terolutkin meni jo toissapäivänä. Ovis oli todennäköisesti vähän myöhempään, kun oletin, joten eiköhän kohta ala vuoto. Menkkakipuja on kyllä ollut jo monta päivää. Tahdon vaan äkkiä uuteen kiertoon!
 
Kyl nyt kierrot heittelee... ekassa letro kierrossa sain LH plussan heti 2 päivää letrojen loppumisesta (kp 9) ja tällä hetkellä mennään kp12, eikä vielä oo näkynyt! Vai voiskohan flunssa vaikuttaa? 🤔 ärsyttävää odottelua. Limatkin jotenkin vaihdellut päivästä toiseen ja sairastelun takia lämmöt heitellyt miten sattuu. 😮‍💨 no, ollaan varmuuden vuoksi talleteltu anyway.
 
Kyl nyt kierrot heittelee... ekassa letro kierrossa sain LH plussan heti 2 päivää letrojen loppumisesta (kp 9) ja tällä hetkellä mennään kp12, eikä vielä oo näkynyt! Vai voiskohan flunssa vaikuttaa? 🤔 ärsyttävää odottelua. Limatkin jotenkin vaihdellut päivästä toiseen ja sairastelun takia lämmöt heitellyt miten sattuu. 😮‍💨 no, ollaan varmuuden vuoksi talleteltu anyway.
Ilmeisesti jos testaa letrojen aikana tai heti jälkeen, voi tulla feikkiplussa. Itse testasin heti letroista seuraavana päivänä ja sain väärän plussan, selvitteli tätä silloin. Ilmeisesti kun estrogeeni blokataan, niin lh voi olla silloin korkealla. Eli kannattaa olla tarkkana 🤔
 
Ilmeisesti jos testaa letrojen aikana tai heti jälkeen, voi tulla feikkiplussa. Itse testasin heti letroista seuraavana päivänä ja sain väärän plussan, selvitteli tätä silloin. Ilmeisesti kun estrogeeni blokataan, niin lh voi olla silloin korkealla. Eli kannattaa olla tarkkana 🤔
Ei ollut kyse feikkiplussasta viime kierrossa, sillä ovulaatio varmistettiin ultralla ja jäljellä oli enää keltarauhanen.
 
Ei ollut kyse feikkiplussasta viime kierrossa, sillä ovulaatio varmistettiin ultralla ja jäljellä oli enää keltarauhanen.
Okei, hyvä tietää! Itsellä oli viime kierrossa eli ekassa letrokierrosss ovis vasta joskus kp19 ja tuli kaksi väärää huippua ennen sitä, yksi heti letrojen jälkeen ja toinen kp13 😅

Tänään alkoi taas letrot! Viime kierrossa oli vain yksi tabu, mutta nyt mennään joka toinen päivä kahdella, että ei venyisi kierto niin paljon. Katsotaan miten käy 🤞
 
Mulla on ekan kerran letrot käytössä ja ootan ekaa PASia. Annos tietenkin tuo 2,5 mg. Mutta siis mistä ihmeestä tietää, että tulee väärä LH-huippu? Pitääkö sellasestakin alkaa stressata? 🥲 Mulla on letrot kp 3-7 ja ultra kp9, jolloin pitää aloittaa myös testaus.
 
Mulla on ekan kerran letrot käytössä ja ootan ekaa PASia. Annos tietenkin tuo 2,5 mg. Mutta siis mistä ihmeestä tietää, että tulee väärä LH-huippu? Pitääkö sellasestakin alkaa stressata? 🥲 Mulla on letrot kp 3-7 ja ultra kp9, jolloin pitää aloittaa myös testaus.
En usko, että ongelma feikkiplussa kun testaus alkaa vasta letrojen syönnin jälkeen ja ovulaatio varmistetaan vielä ultralla 👍🏻 kai ne, jotka saaneet feikkiplussan ovat testanneet letrojen syönnin aikana ovista.
 
Onko muilla Letrozolin käyttäjilla tullut ovulaatio aikaisin? Mulla tuli jo kp5 todella ovulaatiomaista limaa sekä rinnat muuttui todella araksi ja turposi. Tein tänään ovulaatiotestit ja oli molemmat positiivisia. Digitaalinen ja liuska. Tänään tosiaan kp9. Oon siis ymmärtäny että jotkut saanut feikkiplussia letrojen aikana? Niin onko teillä myös ollu tosi vahvat fyysiset ovulaatio-oireet?
 
Onko muilla Letrozolin käyttäjilla tullut ovulaatio aikaisin? Mulla tuli jo kp5 todella ovulaatiomaista limaa sekä rinnat muuttui todella araksi ja turposi. Tein tänään ovulaatiotestit ja oli molemmat positiivisia. Digitaalinen ja liuska. Tänään tosiaan kp9. Oon siis ymmärtäny että jotkut saanut feikkiplussia letrojen aikana? Niin onko teillä myös ollu tosi vahvat fyysiset ovulaatio-oireet?
Jos luet viimeiset pari sivua keskustelusta, niin huomaat, että tästä keskusteltiin juuri.
Mulla siis itsellä oli edellisessä kierrossa ovulaatio kp9, eli kp3-5 oli letrokuuri, letrojen jälkeen päivä väliä ja seuraavana päivänä tuli LH piikki ja siitä seuraavana päivänä ovulaatio. Ovislimat alkoi jo letrojen aikana.

Jos letroja käytetään anovulaation takia, eli ei normaalisti ovuloi esim PCOS takia, on hyvin mahdollista, että LH piikki tulee enemmän kuin kerran, ennen kuin ovulaatio oikeasti tapahtuu.

Jos kuitenkin seuraa aamulämpöjä, ei lämpö nouse ennen kuin ovulaatio on tapahtunut. Lämpö nousee, koska keltarauhanen tuottaa progesteronia, joka nostaa kehon lämpötilaa ~0,2-0,5C°.

Varmimmin oman hedelmällisen ikkunan, eli ovulaation, löytää, kun käyttää useampaa metodia yhdessä (kierron seuranta/laskeminen tai appi, ovislimat, LH tikut, aamulämpö ja muut oireet).

Ja jos käyttää lisä progesteronia, se aloitetaan yleensä vasta dpo3, jolloin lämpöjen olisi jo pitänyt nousta.
 
Neljäs päivä letroja ja viime yönä tuntu, et hikoili lakanoissa ja päivän on enenevissä määrin särkenyt päätä. Kuulostaako nää teistä tutulta?
 
Takaisin
Top