Letrozolin käyttäjiä?

Moi! minäkin haluan hypätä tänne keskustelemaan :)
PCOS taustalla ja eka letrokierto menossa, eilen oli viimeinen tabu. Nyt ketuttaa, kun ovistesti oli jo heti tänään positiivinen, vaikka tuskin voi pitää paikkaansa. Nyt siis kp 7 vasta. Muistan lukeneeni, että että letrot nostaa LH tasoja ja minulla ne taitaa olla muutenkin korkeat pcos takia, kun saan yleensä ovistesteihin läpi kierron haamua.

Kuinka aikaisin teillä on ollut ovis letrojen jälkeen?
Täytyy kyllä tänään hakea vielä apteekista CB ovistestejä, kun ne ovat kaiketi vähemmän herkkiä, kuin PC:t
 
Moi! minäkin haluan hypätä tänne keskustelemaan :)
PCOS taustalla ja eka letrokierto menossa, eilen oli viimeinen tabu. Nyt ketuttaa, kun ovistesti oli jo heti tänään positiivinen, vaikka tuskin voi pitää paikkaansa. Nyt siis kp 7 vasta. Muistan lukeneeni, että että letrot nostaa LH tasoja ja minulla ne taitaa olla muutenkin korkeat pcos takia, kun saan yleensä ovistesteihin läpi kierron haamua.

Kuinka aikaisin teillä on ollut ovis letrojen jälkeen?
Täytyy kyllä tänään hakea vielä apteekista CB ovistestejä, kun ne ovat kaiketi vähemmän herkkiä, kuin PC:t
Mulla on ollut ovulaatiotesti positiivinen 13-15 kp, muistaakseni ennen letrozolia oli ovulaatio tyypillisesti lähemmäks kp17.
 
Moi! minäkin haluan hypätä tänne keskustelemaan :)
PCOS taustalla ja eka letrokierto menossa, eilen oli viimeinen tabu. Nyt ketuttaa, kun ovistesti oli jo heti tänään positiivinen, vaikka tuskin voi pitää paikkaansa. Nyt siis kp 7 vasta. Muistan lukeneeni, että että letrot nostaa LH tasoja ja minulla ne taitaa olla muutenkin korkeat pcos takia, kun saan yleensä ovistesteihin läpi kierron haamua.

Kuinka aikaisin teillä on ollut ovis letrojen jälkeen?
Täytyy kyllä tänään hakea vielä apteekista CB ovistestejä, kun ne ovat kaiketi vähemmän herkkiä, kuin PC:t
Mulla letrot aikaisti niin, että tuli kp 14-16, kun ilman niitä kp16-20. Tohon en osaa sanoa, et vaikuttiko testeihin, kun mun kierto on sen verran pitkä, että aloitin testailut vasta kp10/11
 
Moi! minäkin haluan hypätä tänne keskustelemaan :)
PCOS taustalla ja eka letrokierto menossa, eilen oli viimeinen tabu. Nyt ketuttaa, kun ovistesti oli jo heti tänään positiivinen, vaikka tuskin voi pitää paikkaansa. Nyt siis kp 7 vasta. Muistan lukeneeni, että että letrot nostaa LH tasoja ja minulla ne taitaa olla muutenkin korkeat pcos takia, kun saan yleensä ovistesteihin läpi kierron haamua.

Kuinka aikaisin teillä on ollut ovis letrojen jälkeen?
Täytyy kyllä tänään hakea vielä apteekista CB ovistestejä, kun ne ovat kaiketi vähemmän herkkiä, kuin PC:t

Moi ja tervetuloa mukaan! :)

Mulla oli tässä ekassa letrokierrossa digitaalinen ovistesti (ekaa kertaa ikinä!) positiivinen kp 18. Mulla ei luomuna ovulaatioita juuri ollut tai jos oli, kierto oli järkyttävän pitkä. Tuo kp 7 kuulostaa kyllä aikaiselta, mutta kaikilla tietty keho reagoi yksilöllisesti. Mulla on kanssa PCOS ja liuskatestit näyttää yleensä aina kahta viivaa, yleensä testiviiva hailakampi mutta joskus viivat on melkein yhtä tummat, vaikka ovista ei oikeasti olisi tullut. Eli ainakin itse saan niillä herkästi sellaisia melkein positiivisia, jotka eivät sitten olekaan oikeita.
 
Muokattu viimeksi:
Me sitten päädyttiin kokeilemaan riskillä ja onneksi, sillä maanantaina ovulaatio oli ja tapahtunut, todennäköisesti vain yksi munasolu, toinen keltarauhasen tapainen näytti kuulemma siltä että olisi vanhasta kierrosta.

Jos tästä kierrosta ei tärppää, lääkäri suositteli 2-3 kiertoa lotroilla ja sen jälkeen pitämään tauon, koska se kuulemma potentoituu. Mutta enempää ultria ei tehdä.
 
Kiitos vastauksista! Löysin englannin kielisiä keskusteluja, joissa moni oli huomannut tuon, että saattaa tulla väärä positiivinen ovistesti, jos testaa kuurin aikana tai alle kolme päivää letrojen lopettamisen jälkeen. Syy on ilmeisesti juuri se, että kun estrogeeni blokataan FSH ja LH tasot nousevat. Eli minun ei auta kun jatkaa testailuja 😅 En ilmeisesti juurikaan ovuloi luomuna, joten en tiedä missä vaiheessa se muuten tulisi. Mutta en kyllä todellakaan usko, että nyt voisi vielä olla ovis
 
Kiitos vastauksista! Löysin englannin kielisiä keskusteluja, joissa moni oli huomannut tuon, että saattaa tulla väärä positiivinen ovistesti, jos testaa kuurin aikana tai alle kolme päivää letrojen lopettamisen jälkeen. Syy on ilmeisesti juuri se, että kun estrogeeni blokataan FSH ja LH tasot nousevat. Eli minun ei auta kun jatkaa testailuja 😅 En ilmeisesti juurikaan ovuloi luomuna, joten en tiedä missä vaiheessa se muuten tulisi. Mutta en kyllä todellakaan usko, että nyt voisi vielä olla ovis
nii joo, mä en tainnu koskaan noin aikasessa vaiheessa mitata, en tiedä mitä ois näyttäny jos ois kokeillu niinä päivinä kuin söi letroja
 
Kiitos vastauksista! Löysin englannin kielisiä keskusteluja, joissa moni oli huomannut tuon, että saattaa tulla väärä positiivinen ovistesti, jos testaa kuurin aikana tai alle kolme päivää letrojen lopettamisen jälkeen. Syy on ilmeisesti juuri se, että kun estrogeeni blokataan FSH ja LH tasot nousevat. Eli minun ei auta kun jatkaa testailuja 😅 En ilmeisesti juurikaan ovuloi luomuna, joten en tiedä missä vaiheessa se muuten tulisi. Mutta en kyllä todellakaan usko, että nyt voisi vielä olla ovis
Mulla myös PCOS ja ovulaatio tapahtui ekassa letrokierrossa kp 10, kun raskauden jälkeen muut ovulaatiot tapahtui kp13-21. En ole ikinä ovuloinut noin aikaisin, mutta ovuloin kyllä ilman letrojakin, joten en tiedä vaikuttaako se.
 
Mulla PCOS. Kierrot olleet pitkiä ja epäsäännöllisiä. Aloitin letrot vajaan vuoden yrityksen jälkeen.

Eka letrokierto 38 päivää, tikkujen mukaan ovulaatio kuitenkin tuli.

Toinen letrokierto 38 päivää, tikut ei tunnistanut ovulaatiota.

Tässä välissä nostettiin letro-annosta.

Kolmannella kierrolla (korkeampi annos) lääkäri ennusti ultrasta ovulaation noin päivälle 17 (31 päivän kierto).

Kolmannessa kierrossa kuukautisia ei tullut, sillä nyt raskaustesti näyttää plussaa! Eli tärppäsi kolmannella kierrolla 👍🏻
 
Moi! minäkin haluan hypätä tänne keskustelemaan :)
PCOS taustalla ja eka letrokierto menossa, eilen oli viimeinen tabu. Nyt ketuttaa, kun ovistesti oli jo heti tänään positiivinen, vaikka tuskin voi pitää paikkaansa. Nyt siis kp 7 vasta. Muistan lukeneeni, että että letrot nostaa LH tasoja ja minulla ne taitaa olla muutenkin korkeat pcos takia, kun saan yleensä ovistesteihin läpi kierron haamua.

Kuinka aikaisin teillä on ollut ovis letrojen jälkeen?
Täytyy kyllä tänään hakea vielä apteekista CB ovistestejä, kun ne ovat kaiketi vähemmän herkkiä, kuin PC:t

Noniin löysinpä mistä nimimerkki päivitetän :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minkälaisella annostuksella porukka muuten syö letroja? Tuntuu, että kaikki syö vähintään sen kaksi tabua, että jotain alkaa tapahtumaan. Itsellä oli 1 tabu kpt 2-6 ja nyt mennään kp 10, eka letrokierto siis menossa. Ja nyt ei ainakaan tuntuisi olevan minkään lähestyvän oviksen oireita...
Ja onko kellään oikeasti letrot kasvattanut useamman kuin kaksi follia?
 
Muokattu viimeksi:
Noniin löysinpä mistä nimimerkki päivitetän :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minkälaisella annostuksella porukka muuten syö letroja? Tuntuu, että kaikki syö vähintään sen kaksi tabua, että jotail alkaa tapahtumaan. Itsellä oli 1 tabu kpt 2-6 ja nyt mennään kp 10, eka letrokierto siis menossa. Ja nyt ei ainakaan ole minkään tuntuisi lähestyvän oviksen oireita...
Ja onko kellään oikeasti letrot kasvattanut useamman kuin kaksi follia?
Kaksi ekaa kiertoa 1 tabletti päivässä. Kolmannelle kierrolle (jolla tärppäsi!) oli 2+1+2+1+2.
 
Noniin löysinpä mistä nimimerkki päivitetän :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minkälaisella annostuksella porukka muuten syö letroja? Tuntuu, että kaikki syö vähintään sen kaksi tabua, että jotain alkaa tapahtumaan. Itsellä oli 1 tabu kpt 2-6 ja nyt mennään kp 10, eka letrokierto siis menossa. Ja nyt ei ainakaan tuntuisi olevan minkään lähestyvän oviksen oireita...
Ja onko kellään oikeasti letrot kasvattanut useamman kuin kaksi follia?
Mulla oli ekaks käytössä 1 tbl kp 3-7, se annos kuitenkin stimuloi liikaa (follikkeleita kypsyi 2-3). Sitten laskettiin annos eli 1 tbl joka toinen päivä kp 3-7 eli söin sitä kp 3, 5 ja 7. Sillä tuli sopiva vaste.
 
Mulla oli ekaks käytössä 1 tbl kp 3-7, se annos kuitenkin stimuloi liikaa (follikkeleita kypsyi 2-3). Sitten laskettiin annos eli 1 tbl joka toinen päivä kp 3-7 eli söin sitä kp 3, 5 ja 7. Sillä tuli sopiva vaste.
Oho! Onko sinulla pcos kanssa? Melkein aina kuullut vaan, että yksi pilleri ei suurimmalle osalle riitä.

Meillä on huhtikuun alussa ensikäynti aika lapsettomuuspolille, ja siellä varmaan tarvittaessa fiksataan annosta. Minulla ei siis ole seuranta ultraa ollenkaan nyt, yksityinen gyne, joka teki lähetteen julkiselle, antoi letrot tähän odotteluajalle. Vähän turhauttavaa, kun ei tarkkaan tiedä miten ne sitten vaikuttavat 😅

Seuraan Ouralla myös lämpöjä, eli teoriassa jos lämmöt ei nouse ja en saa ovisplussaa oikeaan aikaan, voisi päätellä että yksi pilleri ei tehoaisi. Mutta vähän jänskättää, jos voisikin olla riski, että yhdelläkin tulisi liikaa folleja!
 
Oho! Onko sinulla pcos kanssa? Melkein aina kuullut vaan, että yksi pilleri ei suurimmalle osalle riitä.

Meillä on huhtikuun alussa ensikäynti aika lapsettomuuspolille, ja siellä varmaan tarvittaessa fiksataan annosta. Minulla ei siis ole seuranta ultraa ollenkaan nyt, yksityinen gyne, joka teki lähetteen julkiselle, antoi letrot tähän odotteluajalle. Vähän turhauttavaa, kun ei tarkkaan tiedä miten ne sitten vaikuttavat 😅

Seuraan Ouralla myös lämpöjä, eli teoriassa jos lämmöt ei nouse ja en saa ovisplussaa oikeaan aikaan, voisi päätellä että yksi pilleri ei tehoaisi. Mutta vähän jänskättää, jos voisikin olla riski, että yhdelläkin tulisi liikaa folleja!
Ei oo pcos, mulla on endometrioosi ja pesäkkeitä myös munasarjoissa ollut, joiden ajateltu heikentävän ovulaatiota
 
Ääh on kyllä hankalaa tämä oviksen metsästys. Eilen hypin jo innoissani, kun oli kp 11 PC tikku melkein positiivinen, ikinä en vielä ole saanut niin vahvaa viivaa (poislukien tuo letrojen aikana testattu plussa). Eilen illalla oli tosi haalea, vaikka oli neljän tunnin pidätyksellä. Ajattelin jo, että jes hyvältä näyttää. Mutta tänään taas tikku melkein positiivinen, kuitenkin vähän vähemmän kuin eilen 🤯

Olisi ollut niin kiva, jos olisi ollut selkeä huippu, mutta ei. Täytyy jatkaa testailuja että muuttuuko mihinkään. Onneksi seuraan Ouralla myös lämpöjä. Jos nyt ei lämmöt parin päivän sisään nouse, niin varmaan syytä odottaa että ei ole ovista tapahtunut...
 
Ääh on kyllä hankalaa tämä oviksen metsästys. Eilen hypin jo innoissani, kun oli kp 11 PC tikku melkein positiivinen, ikinä en vielä ole saanut niin vahvaa viivaa (poislukien tuo letrojen aikana testattu plussa). Eilen illalla oli tosi haalea, vaikka oli neljän tunnin pidätyksellä. Ajattelin jo, että jes hyvältä näyttää. Mutta tänään taas tikku melkein positiivinen, kuitenkin vähän vähemmän kuin eilen 🤯

Olisi ollut niin kiva, jos olisi ollut selkeä huippu, mutta ei. Täytyy jatkaa testailuja että muuttuuko mihinkään. Onneksi seuraan Ouralla myös lämpöjä. Jos nyt ei lämmöt parin päivän sisään nouse, niin varmaan syytä odottaa että ei ole ovista tapahtunut...
Joillakin on ennen varsinaista LH-huippua vähän korkeampi LH, sen jälkeen laskee, kunnes tulee se varsinainen huippu. Se selkeä yksi LH-huippu, joka ovistestipaketin ohjeissa on, on vain osalla naisista. Tuossa linkissä puhutaan kahden munasolun irtoamisesta, mikä ei välttämättä ole olennainen pointti kohdallasi, mutta siinä on hyvät diagrammit LH-tason vaihtelusta.

 
Joillakin on ennen varsinaista LH-huippua vähän korkeampi LH, sen jälkeen laskee, kunnes tulee se varsinainen huippu. Se selkeä yksi LH-huippu, joka ovistestipaketin ohjeissa on, on vain osalla naisista. Tuossa linkissä puhutaan kahden munasolun irtoamisesta, mikä ei välttämättä ole olennainen pointti kohdallasi, mutta siinä on hyvät diagrammit LH-tason vaihtelusta.


Kiitos :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ihan mielenkiintoista luettavaa, varsinkin tuo että joillan huippu kestää pidempään ja ovis tulee vasta sen jälkeen. Aika moni varmaan kuullut, kun aina sanotaan, että pitäisi lopettaa testaus ensimmäiseen positiiviseen tulokseen 🤔
 
Mä olen myös ymmärtänyt, että pcos saattaa hankaloittaa ovulaatiotestien käyttöä, koska LH piikki voi tulla useamman kerran, ennen kuin ovulaatio oikeasti tapahtuu. Paras varmasti on käyttää useampaa metodia (ovulaatiotestit, limat, aamulämpö) ovulaation löytämiseksi.
 
Moi! minäkin haluan hypätä tänne keskustelemaan :)
PCOS taustalla ja eka letrokierto menossa, eilen oli viimeinen tabu. Nyt ketuttaa, kun ovistesti oli jo heti tänään positiivinen, vaikka tuskin voi pitää paikkaansa. Nyt siis kp 7 vasta. Muistan lukeneeni, että että letrot nostaa LH tasoja ja minulla ne taitaa olla muutenkin korkeat pcos takia, kun saan yleensä ovistesteihin läpi kierron haamua.

Kuinka aikaisin teillä on ollut ovis letrojen jälkeen?
Täytyy kyllä tänään hakea vielä apteekista CB ovistestejä, kun ne ovat kaiketi vähemmän herkkiä, kuin PC:t
Mäkin voisin hyppää tähän chattiin mukaan. Meillä ensimmäinen käynti HUSissa vasta ensi viikolla. Niin en ihan osaa hoitoihin kommentoida. Mutta tein jossain vaiheessa CB:n testejä ja nekin anto mulla kyllä valepositiivisia, niin ku kaikki muutki ovulaatiotestit. Voi toki olla, että letroilla toimis :)

Tsemppiä!
 
Takaisin
Top