Letrozolin käyttäjiä?

Miten @Onnenomena menee? Mikä dpo sulla on menossa?
Kiitos❤️, täällä dpo7. Cyclogestien käyttö on ollut yllättävän stressitöntä ja ummetusta pahempaa oiretta ei ole vielä ollut. Pelkäsin päänsärkyä, mutta ehkä siitä haittalistasta tulee vain ne haitat, jotka muutenkin on PMS-oireina. Itsenäisyyspäivänä olisi dpo11 mutta en tiedä kannattaako vielä silloin testata vai venytänkö viikonloppuun, esim perjantai-iltaan. Yleensä kyllä luotan enemmän aamupissaan. Vähän hankalaa kun inhoan aikaisin testaamista mutta en haluaisi ottaa riskiä että romahdan töissä jos menkat alkaa.

Koittaa aamun avautuminen:

Vähän masennuin, kun gyne antoi ymmärtää eilisen folliultrassa, että kaikki just mallillaan ja hyvin todennäköistä että ovulaatio tapahtuu n. kuuden päivän päästä. Mutta luin jälkeen, et joillain hyvin aloittaneet follit onkin sit jotenkin aina surkastuneet kuitenkin pois ja nyt pelkään niin käyvän 😱

Mä ovuloin siis luomustikin, mut pitkin kierroin ja mulla on aina n. viikko ennen ovista selkeät merkit et se on tulossa. Ja leposyke lähtee selvään nousuun. Nyt mulla ei oo _mitään_ merkkejä mihinkään suuntaan, et ovis vois olla lähimainkaan 😅 Mut eipä auta ku odottaa.

Saispa piinailla vaan luteaalivaiheen, mut ei, eka piinailu on jo aina tää oviksen odottelu ja bongailu. Toki vaikea uskoa siksikin, et mikään toimisi, kun normisti ovis n. kp 30. Mietin, että josko mulla käy näin aina normikierrossakin, et alkaa kehittyä mut katoaa. Et ehkä letrot ei tehneetkään mitään mitä ei muutenkin ois tapahtunut. Harmi, että tää ultra oli määrätty näin aikaisin jo mulle. Ei viittis maksaa 200 euroa toistamiseen "turhasta".

Noh, odotellaan...

Kp3 ja illalla pitäs alottaa letrot sitten. Lämmöt käyttäytyy oudosti, ei oo tippunu alkukierron lämpöihin viel missään vaiheessa. Selvät menkat kuitenkin päällä vaikka ehkä hiukkasen niukemmat. Testaan piruuttani pc ovistestil iltapäiväl, mut eiköhän joku muu syy lämpöihin oo. Kipeä en kyl oo.

@Onnenomena tsemppiä piinailuun. ❤ ehkä kannattaa mielummin dpo11 testata, jos haluaa välttää töissä romahtamisen. Näin tekisin itse.

Eipä tullu tänne jouluvauvvaa… äsken kävin letrojen vasteultrassa ja molemmilta puolilta löyty pari 8-9mm follia eli aivan liian pieniä kp13. Limakalvokin oli vain 5mm. Noh seuraavaan kiertoon letrot 2x kp3-7.

Eipä tullu tänne jouluvauvvaa… äsken kävin letrojen vasteultrassa ja molemmilta puolilta löyty pari 8-9mm follia eli aivan liian pieniä kp13. Limakalvokin oli vain 5mm. Noh seuraavaan kiertoon letrot 2x kp3-7.
Voi ei, kurja kuulla 😔 Sulla oli kans ilmeisesti nyt pienin annos ensin? Toivotaan, että isompi siis auttaisi! Miten tästä eteenpäin, odotatko nyt vaan että seuraava kierto käynnistyy itsestään?

Voi ei, kurja kuulla 😔 Sulla oli kans ilmeisesti nyt pienin annos ensin? Toivotaan, että isompi siis auttaisi! Miten tästä eteenpäin, odotatko nyt vaan että seuraava kierto käynnistyy itsestään?
Joo pienin annos oli. Mietin, että millon voin aloittaa terolutit ettei kierto venyisi taas kauhean pitkäksi🤔 saako niitä esim aloittaa kp 18

Joo pienin annos oli. Mietin, että millon voin aloittaa terolutit ettei kierto venyisi taas kauhean pitkäksi🤔 saako niitä esim aloittaa kp 18
Mulle on määrätty sillon letrot kp3-7 ja terot kp15-21, mut en oo teroja joka kierrossa syönyt. Esim. punktion jälkeen ei määrätty teroja, mut ite söin niitä just sen takia ku tuntu et kierto ois venynyt ties minne ilman niitä, joten omavaltaisesti aloin syömään kp31-38 ja vuoto alkoi hyvin pienesti tuolloin kp38 iltapäivällä jolloin siis viimeinen annos aamulla.

Terothan yleensä katkaisee kierron joko lääkkeen lopettamisen jälkeen about 10 päivän aikana tai joillakin vuoto alkaa lääkekuurin aikana.
Ainut kohta milloin miettisin lääkkeen ottoa, on sen kuurin aloituspäivä: jos terot ottaa ennen ovulaatiota, saattaa ovulaatio estyä kokonaan. Ja mehän yleensä yritetään raskautta joten testaisin ovulaatiota ja ottaisin ekan Teron vasta ovulaation jälkeen, ihan sama milloin ovis tapahtuisikaan. Silloin ois ainakin teoreettinen mahdollisuus hedelmöittymiseen sekä raskauteen 👍

Mulle on määrätty sillon letrot kp3-7 ja terot kp15-21, mut en oo teroja joka kierrossa syönyt. Esim. punktion jälkeen ei määrätty teroja, mut ite söin niitä just sen takia ku tuntu et kierto ois venynyt ties minne ilman niitä, joten omavaltaisesti aloin syömään kp31-38 ja vuoto alkoi hyvin pienesti tuolloin kp38 iltapäivällä jolloin siis viimeinen annos aamulla.

Terothan yleensä katkaisee kierron joko lääkkeen lopettamisen jälkeen about 10 päivän aikana tai joillakin vuoto alkaa lääkekuurin aikana.
Ainut kohta milloin miettisin lääkkeen ottoa, on sen kuurin aloituspäivä: jos terot ottaa ennen ovulaatiota, saattaa ovulaatio estyä kokonaan. Ja mehän yleensä yritetään raskautta joten testaisin ovulaatiota ja ottaisin ekan Teron vasta ovulaation jälkeen, ihan sama milloin ovis tapahtuisikaan. Silloin ois ainakin teoreettinen mahdollisuus hedelmöittymiseen sekä raskauteen 👍
Kiitos paljon selkeästä vastauksesta! Lueskelin ihmisten kokemuksia ja monelle oli määrätty terot kp 15-24 vuodon aloittamiseksi. Sekin tuli ilmi ettei teroja kannata aloittaa enne ovulaatiota. Tässä kierrossa taidan aloittaa terot silloin kp 15 koska ovulaation mahdollisuus on varmaan 1%. Tulevaisuudessa jos letrot auttavat ovuloimaan niin silloin en edes teroja aloita vaan haluan nähdä alkaako vuoto spontaanisti.

Kp6 ja menkat loppu eilen. Huomenna vika letro. Ainakin tänään piisas kosteutta alakerrassa, katotaa kuivahtaako myöhemmi😁 voi kun ovis ehtis tulla silleen sopivasti. 14.12 viimeset tallettelumahikset, et toivottavasti viimestää 15.12 olis.
Kamala väsy vaivaa, lisääks nää letrot muilla väsyä?

Kp6 ja menkat loppu eilen. Huomenna vika letro. Ainakin tänään piisas kosteutta alakerrassa, katotaa kuivahtaako myöhemmi😁 voi kun ovis ehtis tulla silleen sopivasti. 14.12 viimeset tallettelumahikset, et toivottavasti viimestää 15.12 olis.
Mulla tuntuu että letrot tekee päinvastoin. Ei kauheasti väsytä ja uni katkonaista.

Letrot väsytti, mutta siltikään ei saanut nukuttua hyvin. Uni oli todella katkonaista

Mulla väsytti myös paljon. Mut samalla heräilin ja valvoin öisin, et ajattelin väsymyksen johtuvan siitä(kin).

Täällä dpo11, en _uskaltanut _ testata aamulla. Halusin miehen kanssa vapaapäivän ilman itkuja.

Aion testata torstaina illalla. Kai jo dpo14 joku haamu tulee illallakin jis on jotain mikä voisi haamuilla.

Tosin ummetus kääntyi taas perinteiseen löysyyteen tänään, niin se aina tekee ennen menkkoja. Yk31 että kyllä tässä ehkä jo tietää miten tämä menee... Että eiköhän tämä ollut tässä tämä kierto.

Ensi kierrossa aion olla ihan ilman lääkkeitä ja testejä, koska se on viimeinen kierto ennen kuin ivf alkaa.

Joten hyvästelen tämän letroketjun! :hello täällä olin pitkään ja monille Letrot ovat selkeästi iso apu. Plussia pärähteli paljon. Meillä eivät auttaneet, vika on jossain muualla. Toivottavasti järeämmät hoidot auttavat...

@Viikuna91 miten sulla menee? Oot ollut mielessä 🙂
Kiva kun kysyit! 💛
DPO15/KP1 tänään.
Hieman meni tunteisiin tämä negakierto. Kai sitä oli useita syystä odotukset aika korkealla tässä kierrossa: vika mahdollisuus raskaudelle tänä vuonna, vika mahdollisuus että olisin jouluna raskaana, vika letro-kierto. Olin rehellisesti taas aika toiveikas, varsinkin kun tuli dpo10 tiputtelua joka sitten valitettavasti ei ollut kiinnittymisvuotoa vaan sitä tuttua tiputtelua jota terolut ei näytä pitävän poissa.

Tästä mielialasta johtuen tuli pidettyä foorumitaukoa. Jospa tää tästä taas lähtisi fiilis nousuun. 😊

Meillä olisi nyt ohje pitää taukokierto mutta mulla ois kyllä noita letroja vielä kaapissa... Mä vaan pelkään että en ovuloi ilman ja sit on joku 60pv kierto... Muutama päivä aikaa miettiä kummin teen.

Täällä dpo11, en _uskaltanut _ testata aamulla. Halusin miehen kanssa vapaapäivän ilman itkuja.

Aion testata torstaina illalla. Kai jo dpo14 joku haamu tulee illallakin jis on jotain mikä voisi haamuilla.

Tosin ummetus kääntyi taas perinteiseen löysyyteen tänään, niin se aina tekee ennen menkkoja. Yk31 että kyllä tässä ehkä jo tietää miten tämä menee... Että eiköhän tämä ollut tässä tämä kierto.

Ensi kierrossa aion olla ihan ilman lääkkeitä ja testejä, koska se on viimeinen kierto ennen kuin ivf alkaa.

Joten hyvästelen tämän letroketjun! :hello täällä olin pitkään ja monille Letrot ovat selkeästi iso apu. Plussia pärähteli paljon. Meillä eivät auttaneet, vika on jossain muualla. Toivottavasti järeämmät hoidot auttavat...
Toivotaan nyt vielä viime hetken plussaa sinne❤ ei oo sullakaan pitkä aika ivf. Mullakin tän kierron jälkeen yks välikierto ennen ivf, koska menkat ehtinee alkaa joulukuun puolella. Todellinen taukokierto, kun ei saa ovista hyödyntää. Tammikuun menkoista (ennusteiden mukaan tammikuun puolessa välissä alkaa) kans pitäs päästä ivf. Ivf ketjuissa höpistään sitten.

Nyt alkaa vähän jännää millon se ovis täl kertaa tulee. Yleensä alkaa jo viikkoa ennen ovista kunnolla jomotella🤔 nyt ei viel mitään mainittavaa. Noh kaks letroa viel napaan tässä. Kp6 vasta myös.

Miehel jatkunu kauhee kiima ja ollaan jo tänää kaks kertaa peittoja heiluteltu🙈🤣 toivottavasti into säilyis viel viikon. Oon kyl enemmän ku tyytyväinen, ku omaan todella korkeen libidon ja tekee keholle ja mielelle hyvää ahkera peittojen heiluttelu.

@Viikuna91 sympatiat sinne kp1❤ ei oo koskaan helppoa ja varsinkaan jos ehtii syystä tai toisesta toivo herätä. Olikos teilläkin ivf seuraavaks edessä vai jotain kevyempiä vielä?

@Juliet92 me saatiin lähete IVF nyt marraskuussa. Vielä ei oo tullut "kuittausta" että oltais virallisesti jonossa mutta kai niin voi jo sanoa, että IVF-jonossa. Jonossaolon (noin 6kk) aikana lääkäri kuitenkin meinasi että tehtäisiin kaksi inssikiertoa gonal-f + ovitrelle yhdistelmällä.
Ainut kysymysmerkki on vielä se, hylkääkö HUS meidän lähetteen noiden inssien takia, mutta sovittiin lääkärin kanssa että siinä tapauksessa ei tehdä inssejä eli mieluummin mennään suoraan IVF-jonoon ja siinä odotellessa syön letroja jotta ovuloin.
Eli summattuna, meillä IVF vasta kesällä, pessimistisesti ajateltuna mahdollisesti syksyyn menee.

@Juliet92 me saatiin lähete IVF nyt marraskuussa. Vielä ei oo tullut "kuittausta" että oltais virallisesti jonossa mutta kai niin voi jo sanoa, että IVF-jonossa. Jonossaolon (noin 6kk) aikana lääkäri kuitenkin meinasi että tehtäisiin kaksi inssikiertoa gonal-f + ovitrelle yhdistelmällä.
Ainut kysymysmerkki on vielä se, hylkääkö HUS meidän lähetteen noiden inssien takia, mutta sovittiin lääkärin kanssa että siinä tapauksessa ei tehdä inssejä eli mieluummin mennään suoraan IVF-jonoon ja siinä odotellessa syön letroja jotta ovuloin.
Eli summattuna, meillä IVF vasta kesällä, pessimistisesti ajateltuna mahdollisesti syksyyn menee.
Toi Husin jonotilanne on kyl melkosta paskaa rumasti sanottuna. Kamala aika odotella. Melkosta, et eri sairaanhoitopiireissä niin eri tilanteet. Oon todella itse kiitollinen, että me päästää Taysii. Oltais tosiaan jo joulukuussa päästy pistelee, mut meidän toiveesta tammikuussa PITÄS (ikin tiiä pessimistinä et mitä täs sattuu) päästä 14.12 on ivf suunnittelupoli, jota odotan mielenkiinnolla. Kunpa pääsisittr kokeilee inssejä jonossa ollessa. Olis jotain kongreettisempia hoitoja siinä odotellessa.

Takaisin