Letrozolin käyttäjiä?

@Viikuna91 mä tuun täältä sivusta huutelemaan et mulla oli ultra dpo 5 ja se lääkäri totesi että ei kyllä siinä vaiheessa voi vielä nähdä mitään. Kaikkeen se teknologia pystyy mutta ei antamaan meille malttamattomille heti vastauksia 😅

@Unis toivon täällä, että lähtee vahvistumaan❤️

Kaikille tsemppiä ja haleja, on varmasti todella rankkaa kokea tämä kierrosta kiertoon ilman tuloksia, jospa näin vuoden viimeiset kierrot olisi se oikea❤️

Omaa: Alkoihan se vuoto vihdoin… mutta herrajumala mikä verilöyly. Onko muilla terolut kuurin jälkeen ollut runsaammat/kivuliaammat tai pitemmät kuukautiset?
Toinen kysymys, että kp12 on sunnuntai eikä silloin pääse ultraan, niin kannattaako minun silloin käydä kp10 vai kp13 ultrassa katsomaan letrojen vaste?

Täällä olisi yksi uusi letrojen popsija paikalla. Mulla todettiin ultran ja oireiden perusteella PCOS 2018. Esikoinen sai kuitenkin alkunsa luomusti ekasta kierrosta ja syntyi kiireellisellä sektiolla 2019. Nyt yritetty kesäkuusta asti toista, mutta pitkien kiertojen takia tänään alkoi vasta yk 4. Käväisin tällä viikolla lapsettomuuden ensikäynnillä ja vaikka ilmeisesti ovuloin, niin jotain häikkää on, kun kierrot pitkät ja tiputteluvuotoa on kans paljon. Limakalvo kans ohut, dpo 10 oli vain 5 mm.

Sain nyt siis reseptin letroihin ja aloitan 2,5 mg kp 3.-7. Mietin kyllä paljon, haluanko aloittaa nämä "jo" nyt. Mietin, josko kuitenkin voisi tärpätä luomusti. Ja mitä jos letrot vain sotkee kaiken entisestään, tulee liikaa vastetta että joutuu jättämään kierrot väliin tai ei tule lainkaan ja kroppa lakkaa ovuloimasta sit itsekin. Järki kuitenkin sanoo, että kannattaa vaan nyt alottaa. Pelottaa myös todella monikkoriski ja oon yrittänyt löytää siitä tietoa. Se ois meidän ja varsinkin miehen pahin painajainen...

No mutta kuitenkin, todnäk siis perjantaina alkaa letrot ja varmaan kp 10 varaan ultran, kun näyttäs olevan ainoa mulle sopiva päivä 9-11 välillä, joita suositeltiin.

Täällä olisi yksi uusi letrojen popsija paikalla. Mulla todettiin ultran ja oireiden perusteella PCOS 2018. Esikoinen sai kuitenkin alkunsa luomusti ekasta kierrosta ja syntyi kiireellisellä sektiolla 2019. Nyt yritetty kesäkuusta asti toista, mutta pitkien kiertojen takia tänään alkoi vasta yk 4. Käväisin tällä viikolla lapsettomuuden ensikäynnillä ja vaikka ilmeisesti ovuloin, niin jotain häikkää on, kun kierrot pitkät ja tiputteluvuotoa on kans paljon. Limakalvo kans ohut, dpo 10 oli vain 5 mm.

Sain nyt siis reseptin letroihin ja aloitan 2,5 mg kp 3.-7. Mietin kyllä paljon, haluanko aloittaa nämä "jo" nyt. Mietin, josko kuitenkin voisi tärpätä luomusti. Ja mitä jos letrot vain sotkee kaiken entisestään, tulee liikaa vastetta että joutuu jättämään kierrot väliin tai ei tule lainkaan ja kroppa lakkaa ovuloimasta sit itsekin. Järki kuitenkin sanoo, että kannattaa vaan nyt alottaa. Pelottaa myös todella monikkoriski ja oon yrittänyt löytää siitä tietoa. Se ois meidän ja varsinkin miehen pahin painajainen...

No mutta kuitenkin, todnäk siis perjantaina alkaa letrot ja varmaan kp 10 varaan ultran, kun näyttäs olevan ainoa mulle sopiva päivä 9-11 välillä, joita suositeltiin.
Hei! Toivottavasti teidän yritys jääkin lyhyeksi🤩
Tuosta limakalvosta… mulla oli myös 5mm kp 10 ja lääkäri sanoi, että oikein hyvä paksuus tuolle kierron päivälle🤔
Minulla sama letropäivät ja annos ja aloitan ne ensimmäistä kertaa perjantaina. Hieman jännittää, että toimiiko.
Helppo minun sanoa, mutta koita olla ainakin liikaa ajattelematta kauhuskenaarioita😄 sinun pitää tehdä niinkuin parhaaksi näät!
Minua pelottaa myös aivan älyttömästi monikkoriski, mutta ei saa antaa liikaa valtaa pelolle, yritän uskoo että sillai just tapahtuu mite on tarkotettu😁

Hei! Toivottavasti teidän yritys jääkin lyhyeksi🤩
Tuosta limakalvosta… mulla oli myös 5mm kp 10 ja lääkäri sanoi, että oikein hyvä paksuus tuolle kierron päivälle🤔
Minulla sama letropäivät ja annos ja aloitan ne ensimmäistä kertaa perjantaina. Hieman jännittää, että toimiiko.
Helppo minun sanoa, mutta koita olla ainakin liikaa ajattelematta kauhuskenaarioita😄 sinun pitää tehdä niinkuin parhaaksi näät!
Minua pelottaa myös aivan älyttömästi monikkoriski, mutta ei saa antaa liikaa valtaa pelolle, yritän uskoo että sillai just tapahtuu mite on tarkotettu😁
Hauskaa, mennään sit ihan samassa tahdissa! Jos tää vaan on jo kp 1 mulla, joskus hankala erottaa tiputtelu ja menkat 😅 Mulla siis limakalvo oli 5 mm DPO 10 eli sillon ku pitäs jo kiinnittyä.
Mut sulla on kyllä hyvä asenne tähän 😊

Hauskaa, mennään sit ihan samassa tahdissa! Jos tää vaan on jo kp 1 mulla, joskus hankala erottaa tiputtelu ja menkat 😅 Mulla siis limakalvo oli 5 mm DPO 10 eli sillon ku pitäs jo kiinnittyä.
Mut sulla on kyllä hyvä asenne tähän 😊
Okei, on kyllä siistiä ku tismalleen sama tahti🤩
Heräsin yöllä verilammikosta niin ei tarvinu paljo miettiä onko menkat… erikoista sinällänsä että eilen ei edes paperiin ei tullut mitään pyyhkiessäkään joka ois varoittanut tulevasta🤦🏼‍♀️
Okei no dpo10 kohalla oli sit liian ohut sinun limis😬

Yritän olla hyvällä asenteella, mutta välillä helpommi sanottu ku tehty😅

@Viikuna91 ite kävin viime kierrossa dpo10 ja lääkäri myös sanoi, et täs kohtaa ei voida ultras minkää perusteel sanoo suuntaa eikä toisee. Oliski meille hätähousuil joku selvä merkki🤣

@Unis onko viiva tänään millane? Mä ehkä huomenna testailen. Toiveet ei tosin korkeel oo vaikka lupaava dippikin lämmöis, mut niitä ollu ennenki ilman plussaa. Tuli itku tänään kesken töiden. Osittain haastellinen päivä, mut normaalisti olisin saanu pidettyä "tunteet kurissa" nyt ei vaam pystyny.

@Unis onko viiva tänään millane? Mä ehkä huomenna testailen. Toiveet ei tosin korkeel oo vaikka lupaava dippikin lämmöis, mut niitä ollu ennenki ilman plussaa. Tuli itku tänään kesken töiden. Osittain haastellinen päivä, mut normaalisti olisin saanu pidettyä "tunteet kurissa" nyt ei vaam pystyny.
Negaa näyttää 😔 Mieli ollut aika maassa alkuviikosta, mut nyt alkaa helpottaa. Jotenkin latasin niin isot odotukset tälle inssille ja oireetkin oli erilaisia viime kerrasta. Testaan viel la ja sit jään odottelemaan menkkoja. Uuteen nousuun siispä 😊

@Juliet92 mikä dpo sulla nyt on? Ja kävin kurkkaa sun lämpökäyrän. Hyvältä näytti 🤩

Negaa näyttää 😔 Mieli ollut aika maassa alkuviikosta, mut nyt alkaa helpottaa. Jotenkin latasin niin isot odotukset tälle inssille ja oireetkin oli erilaisia viime kerrasta. Testaan viel la ja sit jään odottelemaan menkkoja. Uuteen nousuun siispä 😊

@Juliet92 mikä dpo sulla nyt on? Ja kävin kurkkaa sun lämpökäyrän. Hyvältä näytti 🤩
Onpa harmillista kuulla Unis.

Me ei tässä kierrossa päästy inssin. Jostain syystä digi ei näyttänyt plussaa ollenkaan. 🤷🏼‍♀️ Olojen puolesta ovis tais kuitenkin tapahtua, mutta osui vkl (12.11). Julkisella ei tehdä inssejä vkl. Toki aina on luomu mahdollisuus, mutta kyllä usko luomuun on karissut jo aikoja sitten. Alko mahd. oviksen jälkeen ottaa paljon päähän asia, niin koitin keksiä itselleni muuta tekemistä.
En oo tehnyt testiä. Ehkä huomenna tai lauantaina. Lauantaina ois tiedossa tyttöjen ilta, viinin kera.

Pahoittelut negasta❤ mikä dpo sulla et onko mahista viel kääntyä plussaks? Mul tänään dpo9. Tiiän et omaki näytti negaa, pohdin vaa et uskallanko viel huomen testaa ku oli jo aika herkkis olo tänää töis, et mites sit huomen negatestin kanssa🙈 helpompi vapaal käsitel nega. Vaikka ei odota suuria niin silti se yks viiva saa itkun aikaa.

@Viikuna91 katotaa viel testaanko huomen vai la🙈

Pahoittelut negasta❤ mikä dpo sulla et onko mahista viel kääntyä plussaks? Mul tänään dpo9. Tiiän et omaki näytti negaa, pohdin vaa et uskallanko viel huomen testaa ku oli jo aika herkkis olo tänää töis, et mites sit huomen negatestin kanssa🙈 helpompi vapaal käsitel nega. Vaikka ei odota suuria niin silti se yks viiva saa itkun aikaa.

@Viikuna91 katotaa viel testaanko huomen vai la🙈
Dpo12 olis tänään. 14% mahis, ettei tänään näkyis mitään ja olis silti raskaana tän sivuston mukaan https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=12 Tänään on tuntunut ihan järkkyjä repäsykipuja ja alaselkä kipuilee.

Dpo12 olis tänään. 14% mahis, ettei tänään näkyis mitään ja olis silti raskaana tän sivuston mukaan https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=12 Tänään on tuntunut ihan järkkyjä repäsykipuja ja alaselkä kipuilee.
Onhan noista lukenu, et joillain näkyny suht myöhäänkin. Noi repäsykivut on yks ilkimys, ne kun on semmosii erilaisii normimenkkakipuihi verrattuna ja ekan kerra niitä raskaana koin, mut sit ollu joissain kierrois vähän lievempänä ei raskaanankin🤔 tiedä sitten mistä johtuu.

Onks kellää raskautuneella kokemusta si-nivelkivuista jo hyvin varhases vaihees. Mul on nyt ton tyylistä kipua ollu pari päivää ja ei oo vastaavaa ollu koskaa aikasemmin olis toi tosin aika erikoista et näin varhain vaikka raskaana oliski.

Meillä sit näillä näkymin vika kierto letroja menossa.

Joulukuun kierto hoitotaukoa ja tammikuussa gonal-f + ovitrelle + inseminaatio kombolla. IVF jonoonkin saatiin lähete eli jotenkin asiat nytkähti nyt eteenpäin niin että vähän huimaa. 🥴 Jonotella saa ilmeisesti puolisen vuotta mutta silti. Jännää.

Meitä on täällä kai nyt useampi jotka kohta siirtyy tästä ketjusta. @Juliet92 taisi olla vain tän kierron ajan letroilla, @Unis teillä vika inssi tulossa, onko tietoa mitä sen jälkeen?, @Onnenomena teilläkin taisi IVF-polku alkaa pian. Jännää. Voitasko sit porukalla olla vuoden päästä mahat pystyssä. 🥺🙏✨🌈

Onpa harmillista kuulla Unis.

Me ei tässä kierrossa päästy inssin. Jostain syystä digi ei näyttänyt plussaa ollenkaan. 🤷🏼‍♀️ Olojen puolesta ovis tais kuitenkin tapahtua, mutta osui vkl (12.11). Julkisella ei tehdä inssejä vkl. Toki aina on luomu mahdollisuus, mutta kyllä usko luomuun on karissut jo aikoja sitten. Alko mahd. oviksen jälkeen ottaa paljon päähän asia, niin koitin keksiä itselleni muuta tekemistä.
En oo tehnyt testiä. Ehkä huomenna tai lauantaina. Lauantaina ois tiedossa tyttöjen ilta, viinin kera.
Voi hitto, tosi ärsyttävää toi ajotus! Ihanaa tyttöjen iltaa ja viinittelyä. 🥰✨

Tiivistän kysymykseni tähän alkuun: Onkohan parempi aloittaa letrot jo kp -2 (huom, miinus kaksi eli edellisen kierron puolella) vaiko vasta kp 5, kun ne on määrätty kp 3.-7.?

Mun on tosi vaikea erottaa, mikä on tiputtelua ja milloin ihan menkat. Yleensä tiputtelee viikonkin ennen menkkoja ja oon laskenut luteaalivaiheen olevan n. 14 päivää koska 15. päivä on ollut sit eka selkeesti runsaampi vuoto ja kivut. Mutta nyt on jo dpo 12 alkanut selkeä vuoto, mut on vaan silti niukkaa. En kuitenkaan sanoisi pelkäksi tiputteluksi 🤔 Mut jos aloitan tänään nyt letrot kp 3 ja sit kunnon vuoto alkaakin vasta sunnuntaina kuten pitäis, ni se saattas tarkottaa et alotinkin letrot jo kp -2 sen kp 3 sijaan 😅 Mut jos ootan sunnuntaihin ja katon, et runsastuuko, mut ei ookaan muutosta ja alotan letrot vasta vaiks sillon, ni sit alottaisinki ne vasta kp 5. Hitsin vaikeeta 🙄

@Juliet92 Pahoittelut! 🥺❤️

@Viikuna91 Toivottavasti ollaan kaikki tukevasti raskaana ihan pian! 🍀 Joo, ivf alkaa alkuvuodesta.

Tässä istun autossa, mies ajaa ja ollaan matkalla inseminaatioon. Käydään nyt jonossa vielä yrittämässä kevyemmillä keinoilla. Eilen aamulla kp15 digi hymyili. Kp15-16 on ollut minulle tyypillinen plussapäivä letroilla. Nytkin olisi varmaan mennyt viikonlopulle inssi ilman letroja. Yksityisellä onnistuu mutta maksaa enemmän.

Takaisin