Letrozolin käyttäjiä?

Tämän kierron aikana en oon kyllä ollu yhtään aktiivinen täällä keskustelussa, jotenkin en vaan oo jaksanu yhtään, anteeksi siis oma napailu 😶

Kierron suhteen heitin hanskat tiskiin koska ei seksitkään oikein osunu nappiin tällä kiertoa. Menkat piti alkaa eilen ja yhtään mitenkään en uskonut raskauden mahdollisuuteen. Tänään päätin tehdä testin että ne mankatkin sieltä vois rohkeasti tulla paikalle, mutta mutta raskaustesti on positiivinen ❤️ yhtään en uskalla uskoa että tämä jatkuu muutamaa päivää pidemmälle kun eihän ne kolme muutakaan jatkunut. Mutta tällä hetkellä testissä kaksi viivaa ja nyt kun miettinyt niin onhan sitä jos minkälaista oiretta ollut 😁 mutta jos tämä ei jatkukkaan niin sitten sinne ivf ja sinne jono noin 4kk täällä meillä 😊
Oi onnea ja tarrasukkia! 🍀🌈💐

Syljestä liukkarina: olen jostain lukenut, että syljen entsyymit voivat vahingoittaa siittiöitä, siksi suuseksiä ei suositella ovulaation seudulla jos on raskaustoive. Mutta en muista mistä luin ja miten luotettava lähde oli.

Syljestä liukkarina: olen jostain lukenut, että syljen entsyymit voivat vahingoittaa siittiöitä, siksi suuseksiä ei suositella ovulaation seudulla jos on raskaustoive. Mutta en muista mistä luin ja miten luotettava lähde oli.
Oho - tää olikin ihan uutta tietoa, kiitos Omppu! Mitä tässä enää uskaltaa tehdä. 😣 Hetken ehdin jo panikoida tästä mutta totesin sit et ehkä se määrä mitä sylkeä käytetään liukasteena tai suuseksin myötä tulee, ja myös - öö - lokaatio mihin sylkeä liukkariksi levitellään vs. mihin ne simpat sinkoaa, niin jospa tää ei oo meidän vuosien lapsettomuuden syy. Mielenkiintoista kyllä! 🧐

Holy fuck. Mä otan melkeen joka kerta suihin ennen yhdyntää. Tästäkö tää nyt on ollu kii🤔 jos vielä tän kierro jälkee yks kierto suodaan niin jätänpä suikkarit oviksen aikaan pois. Olis kyllä melkosta jos tossa olis syy tärppäämättömyytee.

Mielialat kovin vaihtelee. Eilen vielä intoilin uutta s koon mekkoa (viimeks teininä mahtunu s kokoon, oon laihtunu melkee 40kg täs kolmes vuodes ja plus 19kg raskauskilot esikoisest) ja ens kuun tulevaa 30v/pikkujouluilottelua, mut tänään taas märehtiny sitä et miksei tärppiä tule ja olidin mielummi raskaana ku vetäisin 30v perseet. Tuntuu nyt kyl jotenki jo kauheen aikasin noita alamahakipuja. Enimmäksee selviä keltarauhaskipuiluja kyl.

Oho - tää olikin ihan uutta tietoa, kiitos Omppu! Mitä tässä enää uskaltaa tehdä. 😣 Hetken ehdin jo panikoida tästä mutta totesin sit et ehkä se määrä mitä sylkeä käytetään liukasteena tai suuseksin myötä tulee, ja myös - öö - lokaatio mihin sylkeä liukkariksi levitellään vs. mihin ne simpat sinkoaa, niin jospa tää ei oo meidän vuosien lapsettomuuden syy. Mielenkiintoista kyllä! 🧐
En usko että on syynä teidän lapsettomuuteen. ❤️ Ei tarvitse syyttää itseä. Tuskin tosiaan kaikki simpat joutuu kosketuksiin syljen kanssa, kuten kuvailitkin.

Holy fuck. Mä otan melkeen joka kerta suihin ennen yhdyntää. Tästäkö tää nyt on ollu kii🤔 jos vielä tän kierro jälkee yks kierto suodaan niin jätänpä suikkarit oviksen aikaan pois. Olis kyllä melkosta jos tossa olis syy tärppäämättömyytee.

Mielialat kovin vaihtelee. Eilen vielä intoilin uutta s koon mekkoa (viimeks teininä mahtunu s kokoon, oon laihtunu melkee 40kg täs kolmes vuodes ja plus 19kg raskauskilot esikoisest) ja ens kuun tulevaa 30v/pikkujouluilottelua, mut tänään taas märehtiny sitä et miksei tärppiä tule ja olidin mielummi raskaana ku vetäisin 30v perseet. Tuntuu nyt kyl jotenki jo kauheen aikasin noita alamahakipuja. Enimmäksee selviä keltarauhaskipuiluja kyl.
Vau mikä saavutus laihdutuksessa!!!

Vau mikä saavutus laihdutuksessa!!!
Joo, voi jostain olla ylpee😁 painoin siis -19 kevääl pahimmillaa 112kg ja oon siis 160 cm pitkä. Sit rupesin pikkuhiljaa tiputtaa ja vähän jojoilikin välissä. Esikoisen tärpin aikaa painoin 86kg. Raskauskiloja tuli 19kg mistä onneks suurinosa loppuajan nesteturvotuksia. Tän hetken paino 78kg. Viel olis semmonen 15kg normipainoon👌

Oon kans miettinyt, et kun nyt oon vuoden sisää laihtunu vähän huonol taval ku ruoka maistunu pirun huonosti monestakin syystä, et onko sekin osaltaa vaikeuttanu raskaaks tuloo jos kroppa kokee et on huono tila raskautua. Oon nyt pakottanu itteeni syömään enemmän ja onneks nyt työt alotettuaniki ollut aidosti jopa nälkä.

Mitäs sulle kuuluu? Sä pidit vähän foorumitaukoa, tekikö hyvää?😊

@Haisuli19 eikä! Ihanaa! 🥰🥰🥰 Onnea ja ihan tuhottomasti pienelle menestystä! Mä uskon suhun, tarraa kiinni pieni 💛🌈 Mikä dpo sulla nyt menossa? Mitä oireita? 🥰
Kiitos 😍 No mä en oikein tiedä miten laskea ja mikä dpo menossa mutta ovitrellen oon pistäny torstaina 16. 11, siitä jos ajattelee niin oisko se dpo15? Mutta alavatsakivuista päätellen uskon follin irronneen lauantaina 18.11 joten sillon olis dpo13 😂😁

Oireina mulla on ollut: kauhea päänsärky, nälkä, kylmä/kuuma, kahvi ei meinaa maistua sekä sitten ihan ihmeellistä kipua vasemmalla puolella alavatsaa 🤔

Iso kiitos muillekin onnitteluista ❤️ jään tänne roikkumaan ja lukemaan teidän juttuja koska en itse millään osaa uskoa että tämä raskaus etenis tästä. Mutta huomenna aamusta uutta testiä ja täytyy katsoa miltä näyttää 😁

Kiitos 😍 No mä en oikein tiedä miten laskea ja mikä dpo menossa mutta ovitrellen oon pistäny torstaina 16. 11, siitä jos ajattelee niin oisko se dpo15? Mutta alavatsakivuista päätellen uskon follin irronneen lauantaina 18.11 joten sillon olis dpo13 😂😁

Oireina mulla on ollut: kauhea päänsärky, nälkä, kylmä/kuuma, kahvi ei meinaa maistua sekä sitten ihan ihmeellistä kipua vasemmalla puolella alavatsaa 🤔

Iso kiitos muillekin onnitteluista ❤️ jään tänne roikkumaan ja lukemaan teidän juttuja koska en itse millään osaa uskoa että tämä raskaus etenis tästä. Mutta huomenna aamusta uutta testiä ja täytyy katsoa miltä näyttää 😁
Testikuvia kiitos😍 on se jännä noi alkuraskausoireet kun voi negakierroissaki olla samoja. Mut testi sen lopulta kertoo👌 ei varmaan ollu viel dpo3 mitää eroa negakiertoo? Onks valkkarissa muutosta? Ku tostaki kuulee eri kokemusta.

@Juliet92 Kiitos kysymästä, olen tosiaan pitänyt taukoa ja aion jatkaa sitä, mutta en mitenkään sillä lailla etten antaisi ollenkaan itseni käydä täällä. Ehkä muutaman päivän välein piipahtaminen voisi olla hyvä. Tänään uteliaisuus sai yliotteen ja tulin katsomaan, mitä kaikille kuuluu. ❤️
Täällä kp9, letrot syöty ja aiomme käydä yksityisellä inssissä, osuu luultavasti ensi viikon loppupuolelle. Olen yrittänyt keksiä kaikkea muuta ajateltavaa, mm retkeillyt paljon luonnossa, ja nyt onkin kaunista kun on lunta.
Huomenna alkaa ovistestaus.

Testikuvia kiitos😍 on se jännä noi alkuraskausoireet kun voi negakierroissaki olla samoja. Mut testi sen lopulta kertoo👌 ei varmaan ollu viel dpo3 mitää eroa negakiertoo? Onks valkkarissa muutosta? Ku tostaki kuulee eri kokemusta.
No oikeestaan se testaaminen vasta kertoo kumpi kierto menossa 😁 joka kierrossa mulla on samoja oireita kun ennen menkkojakin. Toki nyt oli päänsärky hieman erilaista mutta ei niin että olisin sitä ajetellut "erilaiseks" 🤭 tuskin oli mitään erilaista sillon just ovulaation jälkeen, toisaalta en edes seuraillut koska luovutin ihan toivon. Meillä meni tosiaan seksin ajankohdatkin niin pieleen että en mitenkään pitäny tätä mahdollisena 😂 No nyt jos miettii asiaa niin ehkä normisti ennen menkkoja on kuivaa mutta nyt kyllä valkkaria vaan tulee 🤭

Liitteet

• IMG_20221119_085905.jpg
    IMG_20221119_085905.jpg
    5 MB · Katsottu: 72
No oikeestaan se testaaminen vasta kertoo kumpi kierto menossa 😁 joka kierrossa mulla on samoja oireita kun ennen menkkojakin. Toki nyt oli päänsärky hieman erilaista mutta ei niin että olisin sitä ajetellut "erilaiseks" 🤭 tuskin oli mitään erilaista sillon just ovulaation jälkeen, toisaalta en edes seuraillut koska luovutin ihan toivon. Meillä meni tosiaan seksin ajankohdatkin niin pieleen että en mitenkään pitäny tätä mahdollisena 😂 No nyt jos miettii asiaa niin ehkä normisti ennen menkkoja on kuivaa mutta nyt kyllä valkkaria vaan tulee 🤭
Millai teil nyt sit mahdollisesti osu se seksi mahdolliseen ovulaatioajankohtaa? Tuotti tulosta kuitenkin😏 meil oli ny tallettelut dpo-2 ja dpo0. Tulos ei viel tulkittavissa😁

Oi onnea @Haisuli19 🥰

Tsemppiä myös muille piinailijoille 😄
Omanapa-avautuminen:
Mulla täällä hanskat tiskiin ja kiukku fiilikset, kp 17 ja ovisplussaa ei oo näkynyt, turhauttavaa 🙄 alotin dietin allukierrosta, epäilyttää liekkö se sekottanu kiertoa... Kiukuttaa kun kaikkensa yrittää ja ei onnistu niin ei. Mietin et ilmottautuisko inssiin ensi kiertoon kun aiheuttaa toi tikuttelu ja ajotukset näköjään hirmu stressit, meillä onnistuu about 4-5 pvä välein realistisesti yritykset. Olikos siinä samat prosentit kuitenki? 🤔
ja parempi varmaan ettei mitään diettejäkään tässä harrasta huoh, pcon takia vähähiilarista koitin mut ehkäpä toi metformiini riittäis sit vaan normi ruuan kanssa. 🙄
Millä keinoin ootte täs samaa aikaa onnistunu tiputtaa painoa noin hyvät määrät? 😄

@Murtsu tsemppiä, ei oo helppoa. 💛
Mulla keinoina oli vuoden verran kalorien laskeminen (en suosittele jos yhtään triggeröi tai on syömishäiriö-taustaa💛 mutta mulla toimi), 1800-2000kcal päivässä, tasaiset ateriavälit, riittävästi proteiinia. Ei mitään ihmeellistä eli ihan vaan pyrin syömään riittävästi ja herkkuja kans sopivasti. Mulle ehkä isoin oivallus on ollut se että yksi "huono" päivä ei maailmaa kaada ja takas vaan siihen arkisyömiseen sen jälkeen. Ennen ehkä on jäänyt ns. putki päälle huonossa syömisessä, ajatuksella "ihan sama mitä tänään syön kun eilenkin söin herkkuja". Nyt tulee hyvä arkisyöminen aika selkärangasta ja painonpudotusta enemmän oma hyvä olo motivoi (mulla herkkä vatsa niin tää on ollu tosi elämänlaatua parantava juttu että syön järkevästi). Tällä mulla on pudonnut vaihtelevasti 0,5-1kg kuussa ja välillä sit tullut vähän takapakkia (esim. raskaus+km aikana). Tsemppiä! Pienillä muutoksilla liikkeelle ja lempeyttä itseä kohtaan. 💛

Tääl on jo varhain dpo4 taas heitetty kirves kaivoon. Tutut epämääräset kipuilut jo alkanu niinku aina täs kohtaa kiertoa. Eikä täs kohtaa voi merkitä raskautta. Tämmösiä oloja alkanu tulee vasta helmikuisen km jälkee. Mä en tiedä miks ja mitä se km aiheuttanu ku tällee oireillu. Ja liittyykö toi siihen mitä lie onkaan ettei tärppiä tule.

@Juliet92 harmi että olo kurja olo. ☹️ Mitä kipuilua tarkoitat? Voisko olla vaan keltarauhanen?

ON: ovislimat bongattu mutta testit vielä negaa. 🧐
Keltarauhastuikkimistakin, mikä nyt ei oo huono merkki, mut sit semmost epämääräst kipuilua peräsuolen tietämillä ja se rupee tuntumaan jossain kohtaa toosakipuilunakin. Ja pidän sitä huonona merkkinä. En tiedå mistä johtuu, mut noita tullu vasta km jälkeen ja sen jälkeen kun ei oo tärppiä kuulunu ni yhdistän ne toisiinsa.

Ovislimat tulee mullaki jo hyvis ajoin ennen posi ovistestiä👌

Takaisin