Oon pahoillani. Kemiallinen tuntuu niin pahalta. Hetkeksi toivo nousee, ja sitten se viedään pois.Tänään testit jo täysin negatiivisia, polilta vielä kysyin ja saan aloittaa tänään letrot jo uudestaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oon pahoillani. Kemiallinen tuntuu niin pahalta. Hetkeksi toivo nousee, ja sitten se viedään pois.Tänään testit jo täysin negatiivisia, polilta vielä kysyin ja saan aloittaa tänään letrot jo uudestaan.
Voi ei HaisuliTänään testit jo täysin negatiivisia, polilta vielä kysyin ja saan aloittaa tänään letrot jo uudestaan.
Tänään testit jo täysin negatiivisia, polilta vielä kysyin ja saan aloittaa tänään letrot jo uudestaan.
Kiitos kaikille kyllähän se pyörii mielessä että miksi taas kävi näin ja miksi ei raskaus vaan voi jatkua loppuun saakka. Keskenmenon sain siis marraskuussa ja nyt tämä. Toki nyt oli ajatukset alusta asti vähän semmoiset että eikai tästäkään mitään tule, jotenkin yrittää suojella itseään. Mutta ei se auta kun uutta yritystä kohti vaan on mentävä ja toivottava että jospa seuraavalla kerralla
Ubikinoni ja ilmeisesti aspiriini vaikuttaisi olevan hyviä. Mutta sen pitää olla jotain vauva aspiriinia(?), eli tosi pieni annos. Se tukee kiinnittymistä ja koska toimii veren ohentimena se estää tukkeutumia. Lääkäritkin voi suositella sitä IVF:n tukena, mitä kolusin jotain palstoja. Macajauhe ja melatoniini on myös suosittuja ja sellainen kuin NAC alkaa olemaan käytetty.
Pitäisi varmaan itsekin alkaa kokeilemaan edes jotain noista. Macaa yritin mutta se maku... Aivan järkyttävä.
Voi harmi @Misa! Toivottavasti ei mene kesken
Otin myös ubikinonin kokeiluun tähän kiertoon, saas nähdä onko vaikutuksia. Mulle on määrätty aspiriini ja terolut tueksi seuraavaan raskauteen. Tosin ASAn saan aloittaa kuulemma vasta kun on varmistettu, että raskaus on kohdussa. Mulla on ollut kohdunulkoinen ja riski sen uusiutumiseen suurempi. Lääkäri sanoi että tuossa ASAssa on vuotoriski ja se voisi pahentaa kohdunulkoisen tilannetta, niin siksi ensin tuo varmistus.
Hei onko tietoa tuosta melatoniinista, millaisia hyötyjä siitä voisi olla? Itse juuri toissa iltana otin sellaisen nukahtamisvaikeuksiin ja vasta seuraavana päivänä huvikseni lueskelin pakkausselostetta, jossa sanottiin ettei melatoniinia suositella raskausaikana eikä edes raskautta yrittäessä. Sen verran sain selville, että on joissain rottakokeissa havaittu haittaa sikiön kehitykselle. Mutta ihmisillä ilmeisesti ei ole vielä riittävästi tutkittua tietoa. Niin mielenkiintoista ois kuulla jos on myös päinvastaisia vaikutuksia tuolla!
Taitaa melatoniinista olla sekalaista tietoa. Jossain sanotaan että ei missään nimessä ja muualla suositellaan. En tiedä onko määrällä merkitystä, mutta kun miettii että sitä keho tuottaa luonnostaankin niin vähästä määrästä ei luulisi olevan haittaa.
Mä käytän välillä useinkin melatoniinia kun kärsin usein unettomuudesta, en tiiä onko sitten ollut haitaksi.
Muita palstoja kun oon lukenut niin siellä ihmiset suosittelevat sitä, mutta kaikki ovat eri maista niin käytännötkin voi olla erilaisia.
Mä voin tänään vähän koluta niitä palstoja ja keräillä lisää tietoa. Harmi kun ei oo lääkärikäyntiä tulossa niin ei voi kysellä ihan sieltä tuota.
Pitääpä varmaan käydä tänään apteekissa ja ostaa itekin ubikinonia
Edit: Kirjaa nimeltä It Starts with the Egg suositellaan tooosi paljon. Se on englanniksi, mutta kaikki kehuu että ovat löytäneet siitä paljon tietoa ja siinä myös neuvotaan tarpeelliset vitamiinit jne.
Aivan! Uteliaana luen kyllä melatoniinin mahdollisista hyödyistä jos löytyy tietoa/keskustelua tuosta. Tuota kirjaa on tosiaan kehuttu, voisi sen ottaa itsekin lukulistalle.
Mulla lääkäri kielsi siirtokierrossa melatoniinilisän ja kielsi myös raskaanaollessa. En tietenkään sitten käyttänyt.
Juttelisin siitä sun hoitavan tahon kanssa.
Mulla lääkäri kielsi siirtokierrossa melatoniinilisän ja kielsi myös raskaanaollessa. En tietenkään sitten käyttänyt.
Juttelisin siitä sun hoitavan tahon kanssa.
Täytyy ottaa puheeksi, kun ihan kiinnostaisi tietää mitä lääkäri on noista mieltä! Mulla on uniongelmia ollut koko elämän ajan enemmän tai vähemmän, nyt ollut pidempi hyvä kausi. Mieheltäni nappasin pari melatoniinia kun aattelin, että se nyt ainakin on turvallinen. Yllätyin kun ei välttämättä olekaan täysin harmiton. Itselleni on muita lääkkeitä määrättynä unettomuuden varalle, mutta nekään ei oikein raskauden kanssa sovi.. Mutta niistä ei kai yritysaikana ole haittaa. Ne vaan on sen verran voimakkaita, etten niitä kovin usein viitsi ottaa. Ne kerrat kun hetken olen raskaana ollut, niin sillon ei ole ollut onneksi unettomuutta, päinvastoin nukuttanut liikaakin.
Joo, raskaana tuskin hirveästi tulee tarvetta melatoniinille Suomalaisilta foorumeilta tuli enemmän sitä että ei saa ottaa, muualta taas just sitä ristiriitaista tietoa. Pari vastausta oli että IVF-kierrolla lääkäri oli suositellut munasolujen laatua parantamaan.
Itekin eilen otin melatoniinin ja nyt vähän kadun asiaa. Mutta ehdottomasti lääkärin kanssa asia kannattaa ottaa esille
Kaikkea sitä joutuukin miettimään mitä saa ottaa ja mitä ei
Joo, raskaana tuskin hirveästi tulee tarvetta melatoniinille Suomalaisilta foorumeilta tuli enemmän sitä että ei saa ottaa, muualta taas just sitä ristiriitaista tietoa. Pari vastausta oli että IVF-kierrolla lääkäri oli suositellut munasolujen laatua parantamaan.
Itekin eilen otin melatoniinin ja nyt vähän kadun asiaa. Mutta ehdottomasti lääkärin kanssa asia kannattaa ottaa esille
Kaikkea sitä joutuukin miettimään mitä saa ottaa ja mitä ei