Letrozolin käyttäjiä?

Kiitos kaikille :red-heart: kyllähän se pyörii mielessä että miksi taas kävi näin ja miksi ei raskaus vaan voi jatkua loppuun saakka. Keskenmenon sain siis marraskuussa ja nyt tämä. Toki nyt oli ajatukset alusta asti vähän semmoiset että eikai tästäkään mitään tule, jotenkin yrittää suojella itseään. Mutta ei se auta kun uutta yritystä kohti vaan on mentävä ja toivottava että jospa seuraavalla kerralla :folded:

@Haisuli19 , positiivista tuossa kaikessa on se että selvästi reitti on vapaa ja hedelmöittyminen tapahtuu. Eihän se silti paljon mieltä helpota, parasta olisi se että raskaus jatkuisi.
Otatko mitään lisäaineita? Ehkä jotkut munasolujen laatua parantavat voi olla hyväksi, kuten ubikinoni? Mä en oo kylläkään lääkäri, mutta kaikilla foorumeilla ihmiset vannovat tämän nimeen :No Evil Monkey:

Mä aloitin viime hoitokierrossa ubikinonin, ja tuli kemiallinen. Tästäkin hoitokierrosta plussa, tosin vaikuttaa olevan menossa kesken, mutta plussa silti. Aiemmista tuli negat ilman ubikinonia. En tiedä onko se auttanut, vai se, että näissä kahdessa kierrossa harrastettiin irrotuspiikkipäivänä ja sitä seuraavana 2 päivänä seksiä. Negakierroissa vaan irrotuspiikkipäivänä, pidettiin välipäivä ja toinen kerta sitten oletettuna ovispäivänä.

En tosiaan tiedä mikä on auttanut ja mikä ei, mutta ainakaan en usko että ubikinonista haittaa on :)

Ubikinoni ja ilmeisesti aspiriini vaikuttaisi olevan hyviä. Mutta sen pitää olla jotain vauva aspiriinia(?), eli tosi pieni annos. Se tukee kiinnittymistä ja koska toimii veren ohentimena se estää tukkeutumia. Lääkäritkin voi suositella sitä IVF:n tukena, mitä kolusin jotain palstoja. Macajauhe ja melatoniini on myös suosittuja ja sellainen kuin NAC alkaa olemaan käytetty.
Pitäisi varmaan itsekin alkaa kokeilemaan edes jotain noista. Macaa yritin mutta se maku... Aivan järkyttävä.

Voi harmi @Misa! Toivottavasti ei mene kesken :disappointed-face:

Kiitos kaikille :red-heart: kyllähän se pyörii mielessä että miksi taas kävi näin ja miksi ei raskaus vaan voi jatkua loppuun saakka. Keskenmenon sain siis marraskuussa ja nyt tämä. Toki nyt oli ajatukset alusta asti vähän semmoiset että eikai tästäkään mitään tule, jotenkin yrittää suojella itseään. Mutta ei se auta kun uutta yritystä kohti vaan on mentävä ja toivottava että jospa seuraavalla kerralla :folded:

Olen niin pahoillani :red-heart: Tiedän täysin tunteen, kun miettii että miksi näin käy taas :sad-face: Niin epäreilua. Toivotaan että seuraava plussa toisi teille vauvan syliin :Heavy Black Heart:

Pahoittelut Haisuli19 :sad-face:
Ja Miisalle vielä toiveikkaita ajatuksia, jos ei menisi kesken!

Itsellä ollut tämän vähän vajaan vuoden yrityksen aikana kaksi kemiallista. Ne on kyllä suhteettoman raskaita siihen nähden että ainakaan lääkärit ei pidä niitä oikein minään. Se pienikin toinen viiva siinä testissä laittaa ainakin itsellä sellaiset ajatusmyllyt liikkeelle, että kyllä tiputtaa korkealta ja kovaa.
Toki luulen, että varmaan kolmas kerta menisi jo pessimistisemmin "rutiinilla"...

Valittelin eilen kovaa kipua vasemmalla munasarjassa. Kipu on tänään ollut kokonaan poissa. En kuitenkaan ovulaatiotakaan tikkuun ole saanut joten en usko että vielä siitä oli kyse. Tänään dpo11. Tiedä sitten mikä oli... Ja jos ovulaatio niin meni täysin ohi... Pe ultraa odotellessa..

Ubikinoni ja ilmeisesti aspiriini vaikuttaisi olevan hyviä. Mutta sen pitää olla jotain vauva aspiriinia(?), eli tosi pieni annos. Se tukee kiinnittymistä ja koska toimii veren ohentimena se estää tukkeutumia. Lääkäritkin voi suositella sitä IVF:n tukena, mitä kolusin jotain palstoja. Macajauhe ja melatoniini on myös suosittuja ja sellainen kuin NAC alkaa olemaan käytetty.
Pitäisi varmaan itsekin alkaa kokeilemaan edes jotain noista. Macaa yritin mutta se maku... Aivan järkyttävä.

Voi harmi @Misa! Toivottavasti ei mene kesken :disappointed-face:

Otin myös ubikinonin kokeiluun tähän kiertoon, saas nähdä onko vaikutuksia. :smiling-eyes::folded: Mulle on määrätty aspiriini ja terolut tueksi seuraavaan raskauteen. Tosin ASAn saan aloittaa kuulemma vasta kun on varmistettu, että raskaus on kohdussa. Mulla on ollut kohdunulkoinen ja riski sen uusiutumiseen suurempi. Lääkäri sanoi että tuossa ASAssa on vuotoriski ja se voisi pahentaa kohdunulkoisen tilannetta, niin siksi ensin tuo varmistus.

Hei onko tietoa tuosta melatoniinista, millaisia hyötyjä siitä voisi olla? Itse juuri toissa iltana otin sellaisen nukahtamisvaikeuksiin ja vasta seuraavana päivänä huvikseni lueskelin pakkausselostetta, jossa sanottiin ettei melatoniinia suositella raskausaikana eikä edes raskautta yrittäessä. :Eyes: Sen verran sain selville, että on joissain rottakokeissa havaittu haittaa sikiön kehitykselle. Mutta ihmisillä ilmeisesti ei ole vielä riittävästi tutkittua tietoa. Niin mielenkiintoista ois kuulla jos on myös päinvastaisia vaikutuksia tuolla! :smiling-eyes:

Otin myös ubikinonin kokeiluun tähän kiertoon, saas nähdä onko vaikutuksia. :smiling-eyes::folded: Mulle on määrätty aspiriini ja terolut tueksi seuraavaan raskauteen. Tosin ASAn saan aloittaa kuulemma vasta kun on varmistettu, että raskaus on kohdussa. Mulla on ollut kohdunulkoinen ja riski sen uusiutumiseen suurempi. Lääkäri sanoi että tuossa ASAssa on vuotoriski ja se voisi pahentaa kohdunulkoisen tilannetta, niin siksi ensin tuo varmistus.

Hei onko tietoa tuosta melatoniinista, millaisia hyötyjä siitä voisi olla? Itse juuri toissa iltana otin sellaisen nukahtamisvaikeuksiin ja vasta seuraavana päivänä huvikseni lueskelin pakkausselostetta, jossa sanottiin ettei melatoniinia suositella raskausaikana eikä edes raskautta yrittäessä. :Eyes: Sen verran sain selville, että on joissain rottakokeissa havaittu haittaa sikiön kehitykselle. Mutta ihmisillä ilmeisesti ei ole vielä riittävästi tutkittua tietoa. Niin mielenkiintoista ois kuulla jos on myös päinvastaisia vaikutuksia tuolla! :smiling-eyes:

Taitaa melatoniinista olla sekalaista tietoa. Jossain sanotaan että ei missään nimessä ja muualla suositellaan. En tiedä onko määrällä merkitystä, mutta kun miettii että sitä keho tuottaa luonnostaankin niin vähästä määrästä ei luulisi olevan haittaa.
Mä käytän välillä useinkin melatoniinia kun kärsin usein unettomuudesta, en tiiä onko sitten ollut haitaksi.
Muita palstoja kun oon lukenut niin siellä ihmiset suosittelevat sitä, mutta kaikki ovat eri maista niin käytännötkin voi olla erilaisia.
Mä voin tänään vähän koluta niitä palstoja ja keräillä lisää tietoa. Harmi kun ei oo lääkärikäyntiä tulossa niin ei voi kysellä ihan sieltä tuota.
Pitääpä varmaan käydä tänään apteekissa ja ostaa itekin ubikinonia :Clapping Hands Sign:

Edit: Kirjaa nimeltä It Starts with the Egg suositellaan tooosi paljon. Se on englanniksi, mutta kaikki kehuu että ovat löytäneet siitä paljon tietoa ja siinä myös neuvotaan tarpeelliset vitamiinit jne.

Muokattu viimeksi:
Taitaa melatoniinista olla sekalaista tietoa. Jossain sanotaan että ei missään nimessä ja muualla suositellaan. En tiedä onko määrällä merkitystä, mutta kun miettii että sitä keho tuottaa luonnostaankin niin vähästä määrästä ei luulisi olevan haittaa.
Mä käytän välillä useinkin melatoniinia kun kärsin usein unettomuudesta, en tiiä onko sitten ollut haitaksi.
Muita palstoja kun oon lukenut niin siellä ihmiset suosittelevat sitä, mutta kaikki ovat eri maista niin käytännötkin voi olla erilaisia.
Mä voin tänään vähän koluta niitä palstoja ja keräillä lisää tietoa. Harmi kun ei oo lääkärikäyntiä tulossa niin ei voi kysellä ihan sieltä tuota.
Pitääpä varmaan käydä tänään apteekissa ja ostaa itekin ubikinonia :Clapping Hands Sign:

Edit: Kirjaa nimeltä It Starts with the Egg suositellaan tooosi paljon. Se on englanniksi, mutta kaikki kehuu että ovat löytäneet siitä paljon tietoa ja siinä myös neuvotaan tarpeelliset vitamiinit jne.

Aivan! Uteliaana luen kyllä melatoniinin mahdollisista hyödyistä jos löytyy tietoa/keskustelua tuosta. :smiling-eyes: Tuota kirjaa on tosiaan kehuttu, voisi sen ottaa itsekin lukulistalle. :Ok Hand Sign:

Aivan! Uteliaana luen kyllä melatoniinin mahdollisista hyödyistä jos löytyy tietoa/keskustelua tuosta. :smiling-eyes: Tuota kirjaa on tosiaan kehuttu, voisi sen ottaa itsekin lukulistalle. :Ok Hand Sign:

Mulla lääkäri kielsi siirtokierrossa melatoniinilisän ja kielsi myös raskaanaollessa. En tietenkään sitten käyttänyt.
Juttelisin siitä sun hoitavan tahon kanssa.

Mulla lääkäri kielsi siirtokierrossa melatoniinilisän ja kielsi myös raskaanaollessa. En tietenkään sitten käyttänyt.

Täytyypä mun alkaa juomaan kamomillateetä varmuuden vuoksi iltaisin ja tehdä jotain rentoutumisharjoituksia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Jos lääkäri on sen sulta kieltänyt ja pakkausselosteessa lukee että ei suositella niin varmuuden vuoksi parempi. Ainakin kunnes kysyy lääkäriltä, niiltä voi kysellä sitten jos ne suosittelee jotain lisäravinteita. Ja jotkut lääkärit sanoo vaan että elä stressaa ja ajattele asiaa, sitten tulet raskaaksi :Upside Down Face:
Mä en löytänyt hirveesti mitään muuta melatoniinista ku että ihmiset itse oli ottanut melatoniinin osaksi lisäravinteita, koska joku muu oli suositellut sitä sekä It Starts with the Egg kirjassa suositellaan sitä ja jollekin oli lääkäri antanut luvan. Mutta sitten jollekin toiselle lääkäri ei taas suositellut ubikinonia.

Edit: Taas pienen kaivelun jälkeen tulee vähän ristiriitaista tietoa. Joiltakin tosiaan lääkäri ehdottomasti kieltänyt melatoniinin, joillekin lääkäri oli sanonut että saa ottaa (hyvin korkeitakin annoksia). Jotkut sanoi että jos keho tuottaa liian vähän melatoniinia niin vaikuttaa hedelmällisyyteen negatiivisesti, mutta niin myös sitten tosiaan sen ottaminen lisänä. Enimmäkseen tuli siis sitä että ei suositella missään nimessä nimenomaan yrittämisen tai raskauden aikana.

Muokattu viimeksi:

Täytyy ottaa puheeksi, kun ihan kiinnostaisi tietää mitä lääkäri on noista mieltä! Mulla on uniongelmia ollut koko elämän ajan enemmän tai vähemmän, nyt ollut pidempi hyvä kausi. Mieheltäni nappasin pari melatoniinia kun aattelin, että se nyt ainakin on turvallinen. Yllätyin kun ei välttämättä olekaan täysin harmiton. Itselleni on muita lääkkeitä määrättynä unettomuuden varalle, mutta nekään ei oikein raskauden kanssa sovi.. Mutta niistä ei kai yritysaikana ole haittaa. Ne vaan on sen verran voimakkaita, etten niitä kovin usein viitsi ottaa. Ne kerrat kun hetken olen raskaana ollut, niin sillon ei ole ollut onneksi unettomuutta, päinvastoin nukuttanut liikaakin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täytyy ottaa puheeksi, kun ihan kiinnostaisi tietää mitä lääkäri on noista mieltä! Mulla on uniongelmia ollut koko elämän ajan enemmän tai vähemmän, nyt ollut pidempi hyvä kausi. Mieheltäni nappasin pari melatoniinia kun aattelin, että se nyt ainakin on turvallinen. Yllätyin kun ei välttämättä olekaan täysin harmiton. Itselleni on muita lääkkeitä määrättynä unettomuuden varalle, mutta nekään ei oikein raskauden kanssa sovi.. Mutta niistä ei kai yritysaikana ole haittaa. Ne vaan on sen verran voimakkaita, etten niitä kovin usein viitsi ottaa. Ne kerrat kun hetken olen raskaana ollut, niin sillon ei ole ollut onneksi unettomuutta, päinvastoin nukuttanut liikaakin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Joo, raskaana tuskin hirveästi tulee tarvetta melatoniinille :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Suomalaisilta foorumeilta tuli enemmän sitä että ei saa ottaa, muualta taas just sitä ristiriitaista tietoa. Pari vastausta oli että IVF-kierrolla lääkäri oli suositellut munasolujen laatua parantamaan.
Itekin eilen otin melatoniinin ja nyt vähän kadun asiaa. Mutta ehdottomasti lääkärin kanssa asia kannattaa ottaa esille :thumbs-up:
Kaikkea sitä joutuukin miettimään mitä saa ottaa ja mitä ei :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Joo, raskaana tuskin hirveästi tulee tarvetta melatoniinille :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Suomalaisilta foorumeilta tuli enemmän sitä että ei saa ottaa, muualta taas just sitä ristiriitaista tietoa. Pari vastausta oli että IVF-kierrolla lääkäri oli suositellut munasolujen laatua parantamaan.
Itekin eilen otin melatoniinin ja nyt vähän kadun asiaa. Mutta ehdottomasti lääkärin kanssa asia kannattaa ottaa esille :thumbs-up:
Kaikkea sitä joutuukin miettimään mitä saa ottaa ja mitä ei :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Niinpä! Just mietin että enpä olisi uskonut saavani pään vaivaa jopa melatoniinista :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta kyllä sitä haluaa olla tarkka kun on näin isosta ja tärkeästä asiasta kyse. Lisäravinteista ja lääkityksistä tuntuu olevan monilta osin ristiriitaista tietoa. Ja kun monesti eri lääkäreiltäkin saa erilaisia ohjeita ja näkemyksiä kuulla, niin vähemmästäkin menee pää pyörälle. :Sleuth Or Spy:

Kyllä kyllä, tässäpä se ero :thumbs-up: Näin mullekin neuvottiin, eli on ennen punktiota sanottu että voi ottaa melatoniinia. Mutta heti kun on ollut PAS siirto tai olen ollut raskaana, ei ole saanut ottaa.

Ja neuvot ja käytännöt eroaa varsinkin kun poistutaan maasta. Jenkeissä esim. käytetään paljon enemmän hormoneja ihan varmuuden vuoksi. Suomessa yleensä aloitetaan kevyesti ja tutkitaan ja sitten vasta lääkitään, jos on pakko. (tällainen hyvin karkea jako :rolling:)

Itselläni vähintäänkin mielenkiintoinen viikko takana..
Alotin letrot alkukierrosta. Itselläni ei ole ollut ovulaation kanssa ongelmia mutta otettiin ne buustaamaan sitä kuitenkin. Ovulaationi on ollut säännöllisesti aina kierron 13 tai 14 pvä.
Noh.. eipä kuulunut ovista noina päivinä kun sen olisi pitänyt tulla. Letroilla siis vaikutusta omaan ovulaatiooni. Heitin jo toiveeni inssistä kaivoon kunnes sitten jonkin ihmeen kaupalla tikutin sen itselleni kierron 18pvä mitä ei ole ikinä tapahtunut. No kävin ultrassa ja siellä asiat mallillaan eli ohjasivat inssiin seuraavalle päivälle joka oli siis tänään. Tänään totesimme että ovis tapahtunut juuri eli otollinen aika juuri käsillä ja inssi tehtiin. Ei tuntunut prosessi juuri miltään ja kaikki puitteet onnistumiselle pitäisi olla mallillaan. En ole itse kuullut että olisi muille käynyt näin mutta kuten todettu kaikki on niin yksilöllistä. Nyt vaan odottelemaan hoitaako luonto loput ja luget sain myös tueksi loppu kiertoon!

Täällä vihdoin kp3 ja otinkin ekan letron tähän kiertoon. Tokaisin miehelle aamulla että musta tulee hormoonihirmu ja se sano että olinkin tosi itkuinen viime kuussa :Face With Tears Of Joy: Maanantaina oli myös kolmas koronarokote, mä niiiin toivon ettei se vaikuta kiertoon. Aika kipeeks tulin siitä kyllä, mut edelliset ei ainakaan vaikuttaneet mitenkään.

Hyvä että se ovulaatio sieltä lopulta tuli Pokahontas! Ei näköjään pahasti myöhästyttänyt sitä. Peukut pystyyn että tärppää :Thumbs Up Sign:

Takaisin