Letrozolin käyttäjiä?

Moi,

uusi kirjoittelija ilmoittautuu. Onko kenellekään muulla muuttunut letroilla saatava vaste hoidon edetessä?

Minulla takana kolme letrokiertoa, joista..
- ensimmäinen yksityisellä (kp 10: 1x 19mm, limakalvo yli 8mm, LH+ tuli kp 11, Kierto 25päivää),
- toinen sokkona (siirryttiin HUSlle eivätkä halunneet ultrata koska ei tehty inseminaatiota, kehottivat kuitenkin jatkamaan letroja)
- Nyt kolmas letrokierto HUS:n monitoroima (kp 10, 1x10mm, 1x16mm ja limakalvo 10mm. Sivuhuomautuksena ultraaja oli hyvin epävarman oloinen joten en ole ihan varma että menikö mitat oikein). LH+ tuli kp 11, kp 12 oli inseminaatio, jossa todettiin että ovulaatio on tapahtunut. No ne mahdollisuudet taisi mennä siinä, mutta se mikä laittoi pään pyörälle oli että kysyttiin että onko todettu PCOS? Ilmeisesti tämä aihe nostettiin esiin koska follikkeleita kehittyi ensimmäisellä kerralla 1 ja nyt kolmannella kerralla 2. Kukaan ei ole yksityisellä eikä HUS:lla sanonut että PCOS vaivaisi. Ei ole hirsua, LH+ tulee joka kierrossa digitestiin, kierto on raivostuttavan säännöllinen pituudeltaan, ylipainoa ei ole eikä rakkuloitakaan ole näkynyt mitenkään PCOS-tyyppisesti mutta ilmeisesti tuo vasteen muuttuminen viittaisi siihen??

Paniikki ja ahdistus. Ikää (35) ja yritystä (1v 7 kk) on jo sen verran mittarissa, että alkaa turhautuminen kasvaa.

Eilen tein sofin testin ja digin joka ilmoitti raskaana 1-2 viikkoa. Tänään tein sofin ja pcn testit. Pcn testi on minusta livenä ihan semmoinen mitä voisi olettaa dpo 13 mutta tuo sofi on tuommosta samaa hailuraa ollu melkeen joka testi :Smirking Face:

Vau, onnittelut! :smiling face with heart-eyes:

Eilen tein sofin testin ja digin joka ilmoitti raskaana 1-2 viikkoa. Tänään tein sofin ja pcn testit. Pcn testi on minusta livenä ihan semmoinen mitä voisi olettaa dpo 13 mutta tuo sofi on tuommosta samaa hailuraa ollu melkeen joka testi :Smirking Face:
Ihanaa!! Paljon onnea! :))

Moi,

uusi kirjoittelija ilmoittautuu. Onko kenellekään muulla muuttunut letroilla saatava vaste hoidon edetessä?

- ensimmäinen yksityisellä (kp 10: 1x 19mm, limakalvo yli 8mm, LH+ tuli kp 11, Kierto 25päivää),
- toinen sokkona (siirryttiin HUSlle eivätkä halunneet ultrata koska ei tehty inseminaatiota, kehottivat kuitenkin jatkamaan letroja)
- Nyt kolmas letrokierto HUS:n monitoroima (kp 10, 1x10mm, 1x16mm ja limakalvo 10mm. Sivuhuomautuksena ultraaja oli hyvin epävarman oloinen joten en ole ihan varma että menikö mitat oikein). LH+ tuli kp 11, kp 12 oli inseminaatio, jossa todettiin että ovulaatio on tapahtunut. No ne mahdollisuudet taisi mennä siinä, mutta se mikä laittoi pään pyörälle oli että kysyttiin että onko todettu PCOS? Ilmeisesti tämä aihe nostettiin esiin koska follikkeleita kehittyi ensimmäisellä kerralla 1 ja nyt kolmannella kerralla 2. Kukaan ei ole yksityisellä eikä HUS:lla sanonut että PCOS vaivaisi. Ei ole hirsua, LH+ tulee joka kierrossa digitestiin, kierto on raivostuttavan säännöllinen pituudeltaan, ylipainoa ei ole eikä rakkuloitakaan ole näkynyt mitenkään PCOS-tyyppisesti mutta ilmeisesti tuo vasteen muuttuminen viittaisi siihen??

Paniikki ja ahdistus. Ikää (35) ja yritystä (1v 7 kk) on jo sen verran mittarissa, että alkaa turhautuminen kasvaa.
Mulla ei oo mitään käsitystä PCOS:n vaikutuksesta letrovasteeseen :( mulla on letrot käytössä nyt tokaa kertaa, ja huomenna vasta saan kuulla, minkälainen tilanne tässä kuussa on. Toivon kyllä, että vaste olisi samanlainen kuin viimeksi, eli että yksi ainokainen kypsyisi! Voisi kyllä kuvitella että voi olla ihan sattumastakin kiinni, että kypsyy eri määrä eri kierrossa. Mutta toivottavasti pääset tuosta lääkärin kanssa puhumaan, joku perustelu sille kysymykselle varmaan kuitenkin oli!

Menkat 4 päivää myöhässä… Letrojen kanssa ollut aika säännöllinen kierto n.28-29 pv ja nyt on jo kp34. En oon tehnyt testiä, enkä oikeestaan tiedä kannattaako? On periaatteessa menkkaolo, eilenkin illalla olin varma että alkaa mut ei. Sitten se tunne katoaa. Eikä kyllä oo mitään muutakaan ”perinteisiä” raskausoireitakaan. En vaan jaksaisi tehdä enää yhden yhtäkään negatiivista raskaustestiä.
Tää on varmaan vaan jotain kohtalon ivaa, et just kun odotetaan inssiin pääsyä niin kierto sekoilee, ja kaikki osuu kumminkin viikonlopulle.

Menkat 4 päivää myöhässä… Letrojen kanssa ollut aika säännöllinen kierto n.28-29 pv ja nyt on jo kp34. En oon tehnyt testiä, enkä oikeestaan tiedä kannattaako? On periaatteessa menkkaolo, eilenkin illalla olin varma että alkaa mut ei. Sitten se tunne katoaa. Eikä kyllä oo mitään muutakaan ”perinteisiä” raskausoireitakaan. En vaan jaksaisi tehdä enää yhden yhtäkään negatiivista raskaustestiä.
Tää on varmaan vaan jotain kohtalon ivaa, et just kun odotetaan inssiin pääsyä niin kierto sekoilee, ja kaikki osuu kumminkin viikonlopulle.
Kaikilla ei noin aikaseen oo mitään "perinteisiä" oireita :) mutta eipä kai sulla oo mikään kiire testata jos se ei vaikuta mihinkään! Toki ite varmasti jo testaisin kuitenkin :Eyes: paitsi jos pelkäisin negaa, ja haluaisin elellä toiveiden pilvilinnoissa vielä hetken pidempään!

Ja jes tonni, hienoa että ei osunu viikonlopulle! :)

Moikka!

Luin läpi lähes koko ketjun ja vaikken yleensä osallistu, nyt tuli olo että haluan mukaan. Ihanan kannustavaa ja tiivistä keskustelua ja tukemista täällä :)

Eli jos sopii täältä liittyy yksi letroilija hommaan mukaan. Taustaa: 32v, Pco tyyppiset munasarjat todettu reilu parikymppisenä, kierrot olleet aina kaikkea 28-100 päivän väliltä. Sillälailla kuitenkin onnellisessa asemassa, että meillä on jo kaksi lasta 2014 ja 2017. Esikoinen sai alkunsa oi kierrosta (Femar, GonalF ja irrtotuspiikki). Toinen vähän yllättäen kun haettiin apuja gyneltä, määräsi primolutin pitkän (yli 70 päivää) kierron katkaisuun. Sen jälkeen oli tarkoitus aloittaa oi hoito, mutta jokin ihme tapahtui ja raskauduin tuosta super pitkästä kierrosta vastoin kaikkia odotuksia. Ovulaatio joskus siis kp60, ihan käsittämätön ihme.

Nyt haaveilemme kolmannesta, yritystä hieman vajaa vuosi. Kierrot olleet tämän ajan 26-55 päivää. Kaksi kemiallista keskenmennyttä tänä aikana. Tässä kierrossa aloitin letrot kp 3-7 ja tänään meni neljäs pilleri eli kp6. Ensi viikolla sitten folliultra, mutta jostain syystä vasta kp14, joka kuulostaa itsestä vähän myöhäiseltä tämän ketjun perusteella. Vähän myös pessimistinen olen letrojen vaikutuksen suhteen, sillä esikoisen kohdalla oli tupla-annos ja vielä GonalF, jotta kypsyi. Mutta katsotaan.

Tein tuossa loppuvuodesta jo luopumistyötä kolmannen lapsen haaveesta, ajateltiin ensin että luomusti yritetään eikä muuta. Nyt kuitenkin päätettiin vielä antaa letroille mahdollisuus. Jos näiden avulla ei tärppää, emme lähde pidemmälle vaan kaksi on sitten se meidän määrä. Sellainen toiveikas ja vähän haikeakin olo täällä siis.

Toivotaan Omme, että letrot toisikin tällä kertaa avun!

Tänään ultrattiin. Sieltä löyty vasemmalta yks 17mm johtaja, ja sen lisäks 3 ~10mm seuralaista. Lääkäri totesi, että tuon kokoisia ei lasketa merkityksellisiksi tässä kohtaa, eli merkkasi olevan yhden follin vaste hoidoilla. Mikä on hienoa! :) Toki tässä nyt kauhuissani koitan laskea tuosta follin koosta, että ei se ovis kyllä huomiselle osu. Mun laskujen perusteella osuis ehkä sunnuntaille, mutta on tossa riski myös lauantaista... No, kovasti toivotaan että venyy yli lauantain, että päästään inssiin!

Sen sijaan mielenkiintoista oli, että tämä lääkäri löysi oikean johtimen lähistöltä polyyppiepäilyn! 7x6mm. Tämän seurauksena jos tästä kierrosta ei nappaa, niin laittoi lähetteen aukiolotutkimukseen, jossa katsotaan tuota polyyppiepäilyä. Ja kuulemma sen seurauksena menee se kierto kokonaan ohi hoidoissa. Hyvä tutkia pois, ja mä luulen että tuon varjolla otetaan sit jonkunlainen loma koko yrittämisestä ens kierrossa. Eli vois skipata ovistestauksetkin ym ja ottaa vaan rennosti.

Heippa!

Olen lukenut ketjua aikaisemmin ja tulin tuomaan toivoa tähän ryhmään,

Mulla todettu lievä PCO ja yksi lapsi ennestään luomusti. Nyt söin letrozol kunnes tästä 4. Kierrosta plussa ❤️

Onnea kaikille jatkoon!

Toivotaan Omme, että letrot toisikin tällä kertaa avun!

Tänään ultrattiin. Sieltä löyty vasemmalta yks 17mm johtaja, ja sen lisäks 3 ~10mm seuralaista. Lääkäri totesi, että tuon kokoisia ei lasketa merkityksellisiksi tässä kohtaa, eli merkkasi olevan yhden follin vaste hoidoilla. Mikä on hienoa! :) Toki tässä nyt kauhuissani koitan laskea tuosta follin koosta, että ei se ovis kyllä huomiselle osu. Mun laskujen perusteella osuis ehkä sunnuntaille, mutta on tossa riski myös lauantaista... No, kovasti toivotaan että venyy yli lauantain, että päästään inssiin!

Sen sijaan mielenkiintoista oli, että tämä lääkäri löysi oikean johtimen lähistöltä polyyppiepäilyn! 7x6mm. Tämän seurauksena jos tästä kierrosta ei nappaa, niin laittoi lähetteen aukiolotutkimukseen, jossa katsotaan tuota polyyppiepäilyä. Ja kuulemma sen seurauksena menee se kierto kokonaan ohi hoidoissa. Hyvä tutkia pois, ja mä luulen että tuon varjolla otetaan sit jonkunlainen loma koko yrittämisestä ens kierrossa. Eli vois skipata ovistestauksetkin ym ja ottaa vaan rennosti.

Kiitos

Kuulostaa hyvältä tuo vaste, pidän peukkuja että pääsette inssiin.
Hyvä että tutkitaan ja eikö tuo aukkari ole jollain edesauttanut raskautumista

Kiitos kaikille onnitteluista, tänään olisi pitäny menkat alkaa mutta ainakaan vielä ei näy :folded: laitan tähän kuvan vielä tämän aamun testistä, viiva aika hailakka vielä mutta siis tuo ero pcn ja sofin välillä :Grimacing Face:

Liitteet

• IMG_20220210_061004.jpg
    IMG_20220210_061004.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 122
Onneksi olkoon Haisuli19! On tosiaan jännä tuo ero, mutta hyvin kumpikin näyttää positiivista :smiling face with heart-eyes:

@Nurppu toivottavasti ovulaatio ei osu viikonlopulle, ellei folli ota kauheaa kasvupyrähdystä. Mulla oli se 20 mm folli perjantaina ja maanantai iltana vasta oli ovistesti positiivinen.
Harmi että löytivät jotain, mutta toisaalta myös hyvä että asian saa tutkittua! Tärppionnea kuitenkin :thumbs-up:

Täällä on tänään dpo 9 ja vielä ois pari päivää menkkoihin. Luteaalivaihe on vaihdellen 10-13 päivää ja yleensä tiputtelua on päivä ennen. Tää odottelu on kyllä niin tyhmää :disappointed-face:

Onneksi olkoon Haisuli19! On tosiaan jännä tuo ero, mutta hyvin kumpikin näyttää positiivista :smiling face with heart-eyes:

@Nurppu toivottavasti ovulaatio ei osu viikonlopulle, ellei folli ota kauheaa kasvupyrähdystä. Mulla oli se 20 mm folli perjantaina ja maanantai iltana vasta oli ovistesti positiivinen.
Harmi että löytivät jotain, mutta toisaalta myös hyvä että asian saa tutkittua! Tärppionnea kuitenkin :thumbs-up:

Täällä on tänään dpo 9 ja vielä ois pari päivää menkkoihin. Luteaalivaihe on vaihdellen 10-13 päivää ja yleensä tiputtelua on päivä ennen. Tää odottelu on kyllä niin tyhmää :disappointed-face:
Kiitos! Kiva kuulla että sulla oli ainakin noin rauhallinen kasvu ollut lopussa (eli 20mm:stä 3 päivää plussaan). Mulla oli viime kierrossa eka 22mm folli, seuraavana päivänä oli plussa jollon oli jo 25mm folli. Eli 3mm päivässä. Mutta vois kuvitella että tässä 17mm kohalla olis viel vähän rauhallisempi vauhti! Eli kyllä ny toivoa on että menis lauantain yli ovis!

Jaksamisia piinapäiviin sinne :red-heart: kumpa ei tiputtelu tällä kertaa alkaisikaan!

Moi,

No nyt osaan muuten kommentoida tota vaihtelevaa vastetta:

Eka kierto: ultra kp11, löytyi yksi 22mm folli, limakalvo 7,5mm.
Toka kierto: ultra kp10, löytyi yksi 17mm folli ja kolme ~10mm follia, limakalvo 7mm.

Ei oo PCOS:stä ollu mitään puhetta ikinä eikä ollut nytkään. Meillä noita kolmea ~10mm folleja ei virallisesti laskettu mihkään kun kuulemma eivät siitä kypsy tai jotain. Mutta aika erilainen meno ku edelliskerralla :Eyes: enemmän vaihtelua mun tulkinnan mukaan kuin sulla? Eikä mitään puhetta PCOS:stä. Varmaan vois olla hyvä jos saisit jonkun eri lääkärin arvion tuohon!

(EDIT: näköjään oli lääkäri sittenki merkannu että tänään oli 7mm limakalvo! Höpötti 6,5:stä mutta ilmeisesti saikin uuden mittauksen vielä!)

Muokattu viimeksi:
Huh, tänään ei digitaalinen ovistesti edes vilkutellut, eli hyvin todennäkösesti ei osu huomiselle lauantaille ovulaatio! :Dancer:

Kiitos! Kiva kuulla että sulla oli ainakin noin rauhallinen kasvu ollut lopussa (eli 20mm:stä 3 päivää plussaan). Mulla oli viime kierrossa eka 22mm folli, seuraavana päivänä oli plussa jollon oli jo 25mm folli. Eli 3mm päivässä. Mutta vois kuvitella että tässä 17mm kohalla olis viel vähän rauhallisempi vauhti! Eli kyllä ny toivoa on että menis lauantain yli ovis!

Jaksamisia piinapäiviin sinne :red-heart: kumpa ei tiputtelu tällä kertaa alkaisikaan!

Toivottavasti folli kasvaa rauhallisesti. Ja ilmeisesti kasvaakin aamuisesta viestistä päätellen :Slightly Smiling Face:

Kiitos, mä toivon ihan samaa :folded: Tekisi niin mieli mennä ostamaan muutama testi, mutta tällä kertaa täytyy malttaa odottaa. Onneksi ei ole edes one stepin testejä, ne on ihan kauheita :Weary Cat Face:

Toivottavasti folli kasvaa rauhallisesti. Ja ilmeisesti kasvaakin aamuisesta viestistä päätellen :Slightly Smiling Face:

Kiitos, mä toivon ihan samaa :folded: Tekisi niin mieli mennä ostamaan muutama testi, mutta tällä kertaa täytyy malttaa odottaa. Onneksi ei ole edes one stepin testejä, ne on ihan kauheita :Weary Cat Face:
Ne on ihan kauheita! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: en enää ikinä niihin sorru! Mä oon nyt ostanu netistä Medigoon herkkiä, niitä moni kehui että ei tuu vääriä haamuja mutta näyttää kyllä aikaisin jo plussan jos on oikeesti napannu :)

Ne on ihan kauheita! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: en enää ikinä niihin sorru! Mä oon nyt ostanu netistä Medigoon herkkiä, niitä moni kehui että ei tuu vääriä haamuja mutta näyttää kyllä aikaisin jo plussan jos on oikeesti napannu :)

Pitääkin katsella jos pitää jossain vaiheessa ostella testejä lisää. Mä aina ostelen raskauskeijulta niitä 60 ovulaatiotestin paketteja ja edellisestä tilauksesta on vielä kivasti jäljellä.
Niistä one stepeistä oon kyllä oppinut nyt oikeasti vaan suosiolla odottamaan menkkoja tai edes ostamaan kaupasta jonkun muun merkin. Saa aina samantien heittää ne roskiin suosiolla kun tulee aina pari paketissa mukana :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin