Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dpo11, nega pc:llä ja Apteekin herkimmällä. Se siitä taas. Eivät tainneet letrot meitä auttaa.
Mulla kp 13 ja ovistesti hymyilee. Kolmen päivän päästä sit luget testiin ensimmäistä kertaa. Odotukset ei oo kauhean korkealla taaskaan, mutta ovulointi jo hyvä.
Onnenomena
Jäi pohdituttamaan yksi asia eilisen ensikäynnin jälkeen lapsettomuuspolilla. Esitän nyt kysymykseni alkuun tänne ketjuun, kun tämä on ehkä vähän aktiivisempi. Mun olisi siis tarkoitus aloittaa letrot seuraavassa kierrossa ja samaan kiertoon inseminaatio. Kiertoni on aika epäsäännöllinen, mutta oletus on että menkkojen pitäisi alkaa joskus 27.2-1.3 välillä. Mulla ovulaatio seilaa melko paljon, kp 13-22, useimmiten vasta siinä kp 17-18. Letroilla koitetaan siis myös hieman aikaistaa ovulaatiota. Noh jos vaikka menkat alkaisi 27.2 mitä Flo-sovellus ennustaa (on aika usein ennustanut kierron hyvin) niin kp 13-14 osuisi just viikonlopulle. Täytyy toivoa, ettei ovulaatio osu sitten juuri tuohon ajankohtaan. Mietin siis, että jos on inssi suunnitteilla, niin huomioidaanko sitä yleensä hoidossa niin, että koitetaan välttää sen osumista viikonlopulle? Voi olla ihan tyhmä kysymys, kun en näistä kauheasti tiedä. Ja aina siihen ei varmaan ole mahdollista vaikuttaa.
letrot voi tosiaan vaikuttaa hyvin yksilöllisesti, joten etukäteen on vaikea sanoa mihin ovulaatio osuu. mulla kokemus yksityiseltä puolelta, mutta siellä olisi ollut mahdollisuus, jos ovis olisi uhannut osua viikonlopulle, pistää irrotuspiikki sitä ennen (mikäli muut olosuhteet olivat seurantaultrassa kohdallaan). tää varmaan riippuu aika paljon hoitavasta tahosta ja ihan lääkäristä. mulla itellä letrot aikaisti ovista 3-4 päivää.Jäi pohdituttamaan yksi asia eilisen ensikäynnin jälkeen lapsettomuuspolilla. Esitän nyt kysymykseni alkuun tänne ketjuun, kun tämä on ehkä vähän aktiivisempi. Mun olisi siis tarkoitus aloittaa letrot seuraavassa kierrossa ja samaan kiertoon inseminaatio. Kiertoni on aika epäsäännöllinen, mutta oletus on että menkkojen pitäisi alkaa joskus 27.2-1.3 välillä. Mulla ovulaatio seilaa melko paljon, kp 13-22, useimmiten vasta siinä kp 17-18. Letroilla koitetaan siis myös hieman aikaistaa ovulaatiota. Noh jos vaikka menkat alkaisi 27.2 mitä Flo-sovellus ennustaa (on aika usein ennustanut kierron hyvin) niin kp 13-14 osuisi just viikonlopulle. Täytyy toivoa, ettei ovulaatio osu sitten juuri tuohon ajankohtaan. Mietin siis, että jos on inssi suunnitteilla, niin huomioidaanko sitä yleensä hoidossa niin, että koitetaan välttää sen osumista viikonlopulle? Voi olla ihan tyhmä kysymys, kun en näistä kauheasti tiedä. Ja aina siihen ei varmaan ole mahdollista vaikuttaa.
Eipä ne sitä oikein huomioi. Se on niin paljon tuuripeliä, miten lääkkeet keneenkin vaikuttavat. Esimerkiksi meikäläisellä on nyt myös ensimmäinen letro-kierto menossa, kp11 eikä pienintäkään merkkiä oviksesta, joka ilman letroja ollut kp 13-14. Eli eipä ainakaan siitä aikaistunut, hyvä jos ei myöhästytä
Sitten seurantaultrassa kp 10-12 katsovat mikä meininki, meille oli lääkäri kirjoittanut Ovitrellesta papereihin, mutta taas tämä seurantaultran tohtori oli sitä mieltä, että ei oteta tässä kierrossa irrotuspiikkiä, vaikka munasolun koon perusteella arvioi oviksen just to-pe akselille. Että paras olisi sitten viimeistään perjantaina olla plussa testissä, tai muuten on vaan jätettävä taas kotilykkimisten varaan... Ja se nyt ei ole kahteen vuoteen toiminut, en usko, että letrot asiaa parantaisi.
letrot voi tosiaan vaikuttaa hyvin yksilöllisesti, joten etukäteen on vaikea sanoa mihin ovulaatio osuu. mulla kokemus yksityiseltä puolelta, mutta siellä olisi ollut mahdollisuus, jos ovis olisi uhannut osua viikonlopulle, pistää irrotuspiikki sitä ennen (mikäli muut olosuhteet olivat seurantaultrassa kohdallaan). tää varmaan riippuu aika paljon hoitavasta tahosta ja ihan lääkäristä. mulla itellä letrot aikaisti ovista 3-4 päivää.
periaatteessahan jos o+ on perjantaina -> inssi voidaan tehdä samana päivänä (tai jotkut klinikat lauantainakin). jos o+ uhkaa tulla vasta lauantaina, voidaan ottaa tilanteen salliessa irrotuspiikki ja tehdä inssi jo pe/la. tai jos o+ tulee sunnuntaina niin silloinhan inssi onnistuu maanantaina. eli jos on joustoa klinikan suunnalta ja muuten kaikki menee suunnitellusti, niin periaatteessa inssi saadaan tehtyä osuisi o+ mihin päivään tahansa. mutta yhtä hyvinhän klinikka voi sanoa että jos osuu lauantaille niin sit ei vaan voi mitään...
Kiitos vastauksistanne move88 ja tonninseteli
Veikkaan että klinikka voi olla tässä tiukempi, kun julkisella ollaan. Tuota mietin, että olisikohan mahdollisuuksia saada irroituspiikkiä jos ovis uhkaa osua viikonlopulle. Edellyttäen tuon siis, että muut olosuhteet olisi kohdillaan. Täytyypä kysyä asiasta!
joo, sitä se tarkoittaa. mulla siirryttiin letroista muutaman inssikierron jälkeen pistoksiin, vaikka follikkelivaste oli letroillakin hyvä, koska limakalvoa haluttiin paremmaksi.Lääkäri myös sanoi, että minun on hyvä varautua siihen, että jos letroilla ei saavuteta toivottua tulosta niin samantien käyttöön pistoshoidot. Ja ilmeisesti tarkoitti gonadotropiinihoitoja.. Ei kai se muutakaan voi tarkoittaa? Hyvä kun luulin olevani nyt aivan kärryillä miten hommat etenee ja olenkin pihalla kun lintulauta.
Me ollaan myös julkisella, HUS:lla. Juuri juttelin kaverin kanssa, että julkisissakin on eroja HUS vaalii Ovitrelleja insseissä kuin valtionsalaisuutta ja TAYS ilmeisesti jakaa niitä pihassa ilmaiseksi melkein
joo, sitä se tarkoittaa. mulla siirryttiin letroista muutaman inssikierron jälkeen pistoksiin, vaikka follikkelivaste oli letroillakin hyvä, koska limakalvoa haluttiin paremmaksi.
joo, sitä se tarkoittaa. mulla siirryttiin letroista muutaman inssikierron jälkeen pistoksiin, vaikka follikkelivaste oli letroillakin hyvä, koska limakalvoa haluttiin paremmaksi.
mulla oli ensin pelkästään letrot ja sitten pelkästään gonal/pergoveris, eli en käyttäny koskaan yhtä aikaa. en osaa sanoa siis tuosta yhteiskäytöstä. pistokset alkoi mulla kp5. tosiaan seurantaultra on normaalisti tolla välillä, mulla tosin tuli ovis välillä niin aikaisin että ultra oli sen takia kp8-10 kunhan opittiin tämä kehon rytmi.Okei! Tässä tosiaan hämmensi vähän se, kun lääkäri sanoi että täytyy varautua siihen, että jo seuraavassa kierrossa on lisänä pistokset. Että tabletit voi vaihtua "lennossa" pistoksiksi. Ja olin tuosta gonadotropiinista lukenut, että nekin tulisi aloittaa kierron alkuvaiheessa, niin mietin miten se sitten käytännössä menisi, jos aloitetaan letroilla niin olisiko siis niistä pistoksista enää siinä kierrossa hyötyä.. Eikös se ensimmäinen folliultra ole yleensä kp 10-12?
ei se mikään huono ollut, mutta lääkäri ajatteli et varmaan vielä parempi pistoksilla. ja niin olikin. letroilla oli seurantaultrissa 7mm luokkaa. gonalilla oli sitten jotain 9mm.... Mitä sun limakalvo oli..? Terkuin silkkipaperi.