Letrozolin käyttäjiä?

Letrot päivä 3! Ja herranjumala mitkä kuumat aallot taas :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Onko teistä moni ollut letrokierroilla niin, ettei oo tikuttanut ovulaatiota? Mietin vaan, kun mun tilanne on ollut letrojen ansiosta niin hyvä niin jaksanko tehdä ovulaatiotestejä. Koen ne siis tosi ahdistaviksi ja ärsyttäviksi, että uskaltaisko vaan mennä ilman testauksia. Ovulaatio on kumminkin aina ollut suht samoissa päivissä näissä letrokierroissa…

Joudun palaamaan tänne... Tänään alkoi vuoto ja kivut... Ei tulekkaan meille vauvaa taaskaan :loudlycrying::loudlycrying: tänään olisi ollut rv 5+5 :Broken Heart: tää raskaus sai alkunsa ekasta letro kierrosta.. onko täälä joku kokenut samaa? Miten tästä eteenpäin milloin voi ottaa seuraavat letrot?

Olen niin pahoillani… :loudlycrying: Minulla ei ole valitettavasti tietoa letroista tuossa tilanteessa..

Mulla on 10 vrk pregnylin pistosta (on nyt siis letrojen lisänä) ja vieläkin näyttää haamua testiin. Milloin pregnyl poistuu kokonaan :Grimacing Face: 10 000 yksikköä pistin, joten taitaa sitten näkyä pari viikkoakin.

@Iinamarika Olen todella pahoillani! <3 Meillä alkoi raskaus kolmannesta Letrokierrosta ja todettiin keskeytyneen 6+1 viikoille. Selvisi onneksi jo aikaisessa vaiheessa niin pääsi aloittamaan toipumisen. Jouduin syömään Cytotecit kun ei lähtenyt itsekseen tyhjentymään, mutta sekin meni yllättävän helposti kuitenkin. Henkisesti on toki ollut rankkaa ja on vieläkin vaikka enemmän on jo katse tulevaisuudessa :) Mä odotin keskenmenon jälkeen kunnes alkoi menkat ja sen jälkeen taas Letrot peliin. Keskenmenon jälkeen meni muistaakseni 5 viikkoa kunnes alkoi menkat.

Joudun palaamaan tänne... Tänään alkoi vuoto ja kivut... Ei tulekkaan meille vauvaa taaskaan :loudlycrying::loudlycrying: tänään olisi ollut rv 5+5 :Broken Heart: tää raskaus sai alkunsa ekasta letro kierrosta.. onko täälä joku kokenut samaa? Miten tästä eteenpäin milloin voi ottaa seuraavat letrot?

Otan osaa :red-heart:

Minulla keskenmeno viime kierrossa 5+4, ja oli myös ensimmäinen letrokierto. Me saatiin ohjeeksi odottaa ensin tämä km kierto , sit odottaa vielä vuotoa ja siitä alkaa viel yks taukokierto.. Eli yhteensä meillä taukoa kaksi kiertoa. Mutta oon myös kuullut että joitain ohjeistetaan aloittamaan letrot jo seuraavien kuukautisten jälkeen.

Iinamarika tosi isot pahoittelut :red-heart:

Mulla tuli viime keväänä huhtikuun alussa varhainen keskenmeno ja sen jälkeen ei alkanu kuukautiset. Tosin ne oli siis ollu poissa jo muutenki pitkään ilman lääkkeellistä apua. Mutta siis kesäkuun puolessa välissä sain ohjeeksi sit aloittaa Terolut kuurin, että saadaan taas joku kierto käyntiin. Mulla tuli sen jälkeen ihmeellinen 3 päivää kestävä tosi niukka vuoto, mutta sain ohjeeksi silti aloittaa letrot uudestaan jo siinä kierrossa. Ei ollu toiveet kovin korkeella, kun tuntu et keho vaan sekoilee entistä enemmän, mutta sitten kävikin niin onnellisesti et raskauduin uudestaan siinä kierrossa ja nyt meillä on kohta 9 kk ikäinen vauva tuolla tuhisemassa :Two-hearts:

Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta.. Sain ohjeeksi odottaa 3 viikkoa ja sitten aloittaa primolutit ja niiden aikaansaamasta vuodosta letrot... Aijon kyllä seurata tapahtuuko ovulaatiota tämän kolmen viikon aikana Jos tapahtuu niin sitten en aloita primoluteja vaan odotan menkkoja ellei sitten tärppää siitä.

Dpo 8 -> dpo 11 !!!!! Pregnyl ja letrot, 13 vrk pistoksesta ja haamu vahvistunut päivä päivältä :loudlycrying::Two-hearts:

Liitteet

• 76F391C1-44EE-4C3A-BA08-495F8937B205.jpeg
    76F391C1-44EE-4C3A-BA08-495F8937B205.jpeg
    1 MB · Katsottu: 112
Moikka, toivottavasti mahtuu mukaan uusi letroilia. Nyt oon lukenut kaikki sivut läpi ja teki mieli liittyä mukaan kirjoittelemaan kun tämä ryhmä tuonut hirmusti lohtua näihin henkisesti vaikeisiin aikoihin. Meillä yk 17 meneillään kp 26, ensimmäinen letro kierto ja aukiolotutkimus (mikä tehtiin tässä kuussa ja molemmat johtimet auki) toi hirveästi toivoa tähän kiertoon. Tämä toivo onnistumisesta toki on joka kuukausi herkässä sillä toisaalta "valmistaudun" kuukautisten alkamiseen vaikka onkin ollut luottavainen mieli tässä kierrossa . Koskaan en ole ollut raskaana enkä myös saanut positiivista testiä. Taustoja sen verran että onnistun tikuttamaan o+ luomu kierroissa, mutta verikokeiden jälkeen todettu että itse ovulaatio ei kuitenkaan tapahdu. Minulla todettu monirakkulaiset munasarjat. Tämän ensimmäisen letro kierron ultrassa kp11 näkyi yksi 16mm johtofolli ja tikutin o+ kp 13, mikä on noin 4 päivää aiemmin kun luonnollisessa kierrossa. Ihan ovulaatiosta asti ollut paineen tunnetta alavatsassa, huonovointisuus liittynyt mukaan noin viikko sitten, sekä suurin toiveita herättävä että tissien kosketusherkkyys kokonaan puuttuu mikä esiintyy yleensä ainakin viikkoa ennen kuukautisia. Toki mieli voi tehdä kepposia niinkun jokaisessa edellisessä kierrossa. Mutta... toivottavasti lääke tehoaisi. Ja niin, olen saanut nauttia vaikka ja mistä sivuvaikutuksista letroista mutta kaikki kyllä todellakin sen arvoista jos lääke toimisi odotetulla tavalla. <3

Onko jollain kokemusta letron vaikutukseta ovulaation tapahtumiseen (eli ei pelkästään boostaukseen) vai onko silloin lähtökohtasesti aina irrotuspiikki?

Pahoittelut pitkästä viestistä vaikka yritinkin pitää lyhyenä.
Ollut kiva lukea onnistumisista ryhmässä ja lähetän paljon plussatuulia meille kaikille :red-heart:

@Iinamarika pahoittelut keskenmenosta ❤️

@Kanttarelli paljon onnea plussasta! :smiling face with heart-eyes:

@Lova tervetuloa mukaan! Mulla on ongelmana ollut pitkät kierrot ja myös se että vaikka saisin kun ovis+ niin silti ovulaatio ei tapahdu. Mutta hyvin olen saanut avun letroista, yhdessä kierrossa olen käyttänyt irrotuspiikkiä:thumbs-up:

Täällä on menossa kp 15 ja dpo 2, joulu mennyt siis hyvin makkarin puolella :smiling-eyes:

@Haisuli19 kiitos, ja kiitos tiedosta. Tuo lisää toivoa sillä ovista ei varmistettu verikokeella ja tämä jäi vahvasti ajatuksiin.

Keskustelussa ollut kirjoituksia kuukautisista ja letroista. Mutta onko teillä ollut kokemusta josko letrot myöhästyttää kuukautisia?

Tsemppejä piinailuihin ja toivotaan parasta tulosta!

Täällä kans dpo2. Ja piinapäivät saa siis alkaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
En edes tiedä mikä meidän seuraava vaihe hoidoissa on, letrokiertoja enää kaksi jäljellä.

@Haisuli19 kiitos, ja kiitos tiedosta. Tuo lisää toivoa sillä ovista ei varmistettu verikokeella ja tämä jäi vahvasti ajatuksiin.

Keskustelussa ollut kirjoituksia kuukautisista ja letroista. Mutta onko teillä ollut kokemusta josko letrot myöhästyttää kuukautisia?

Tsemppejä piinailuihin ja toivotaan parasta tulosta!

Olen kuullut, että ensimmäinen kierto voi joillakin venyä, mutta minulla ei käynyt niin. Päinvastoin kierto on ns. napakoitunut, eli ovulaatio on aiemmin kuin letrottomassa kierrossa ja sellaisia muutamalla päivällä venyneitä kiertoja ei ole ollut. Ennen kiertoni siis oli 29-35 päivää, letrojen kanssa ollut 28-30. Syön letroja, koska diagnoosi on selittämätön lapsettomuus, pcos:ää ei siis ole. Tämän foorumin perusteella letrot tuntuvat auttavan aika hyvin silloin, kun on pcos.

Lisäys: tervetuloa ketjuun!

Olen kuullut, että ensimmäinen kierto voi joillakin venyä, mutta minulla ei käynyt niin. Päinvastoin kierto on ns. napakoitunut, eli ovulaatio on aiemmin kuin letrottomassa kierrossa ja sellaisia muutamalla päivällä venyneitä kiertoja ei ole ollut. Ennen kiertoni siis oli 29-35 päivää, letrojen kanssa ollut 28-30. Syön letroja, koska diagnoosi on selittämätön lapsettomuus, pcos:ää ei siis ole. Tämän foorumin perusteella letrot tuntuvat auttavan aika hyvin silloin, kun on pcos.

Lisäys: tervetuloa ketjuun!

Kiitos! Mulla ollut myös kierrot 29-35 päivää. Mainitsin myös tekstissä aikasemmin että ovis+ aikaistui tässä ekassa letro kierrossa, ja tämän takia ajattelin myös josko menkat olisi aikaistuneet. Nyt kp 31 dpo 17, enkä ole vieläkään uskaltanut tehdä testiä sillä jotenkin kuukautisten alkaminen on tuntunu osittain helpommalta kun nega testi... Nyt kun ollut jotenkin niin varma olo niin tuntuu että tippuisi vielä korkeammalta.

Moi! Mä sain nyt reseptin letroihin (selittämätön lapsettomuus), mutta vielä on mielessä pari kysymystä, ehkä teiltä sais jotain inputtia kun olette asiantuntijoita? :)

Meille annettiin siis letrot ja inssiin ohjeistettiin. Mutta meillä miestä pahasti kalvaa monikkoriski. Ja luulen, että hän myös varmaan tykkäisi, jos saisi "itse" tuikattua siittiöt maaliin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: eli minä nyt mietin, että vaikka meille ohjeistettiin inssi, niin josko me kuitenkin voitaisiin kokeilla ilman sitä, mutta lääkkeillä tuetusti.

HUSilla sanottiin, että ekalla inssikerralla ultrataan ja varmistetaan, että oikea määrä folleja kypsyy. Eli sen jälkeen ei enää varmisteta? Tehdäänkö ultra myös, vaikka ei menisi inssiin mutta käyttää lääkkeitä? Luulen, että tässä kohtaa miestä helpottaisi tieto, että sieltä ei oikeasti kypsy yhtäkään ylimääräistä. Mutta jos "sokkona" mennään ekan jälkeen, niin menee vaikeammaksi.

Luulen kyllä, että kun minusta ei ole mitään selittävää vikaa löytynyt, niin lääkkeillä yksin ei ehkä nyt kauheasti olisi vaikutusta. Miehellä sperma oli oikein laatukamaa, häntä varmaan siksikin se mietityttää että eikö nyt vois vielä yrittää. Eli en oikein tiedä, miten edetä.

Moi! Mä sain nyt reseptin letroihin (selittämätön lapsettomuus), mutta vielä on mielessä pari kysymystä, ehkä teiltä sais jotain inputtia kun olette asiantuntijoita? :)

Meille annettiin siis letrot ja inssiin ohjeistettiin. Mutta meillä miestä pahasti kalvaa monikkoriski. Ja luulen, että hän myös varmaan tykkäisi, jos saisi "itse" tuikattua siittiöt maaliin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: eli minä nyt mietin, että vaikka meille ohjeistettiin inssi, niin josko me kuitenkin voitaisiin kokeilla ilman sitä, mutta lääkkeillä tuetusti.

HUSilla sanottiin, että ekalla inssikerralla ultrataan ja varmistetaan, että oikea määrä folleja kypsyy. Eli sen jälkeen ei enää varmisteta? Tehdäänkö ultra myös, vaikka ei menisi inssiin mutta käyttää lääkkeitä? Luulen, että tässä kohtaa miestä helpottaisi tieto, että sieltä ei oikeasti kypsy yhtäkään ylimääräistä. Mutta jos "sokkona" mennään ekan jälkeen, niin menee vaikeammaksi.

Luulen kyllä, että kun minusta ei ole mitään selittävää vikaa löytynyt, niin lääkkeillä yksin ei ehkä nyt kauheasti olisi vaikutusta. Miehellä sperma oli oikein laatukamaa, häntä varmaan siksikin se mietityttää että eikö nyt vois vielä yrittää. Eli en oikein tiedä, miten edetä.

Eka kierros on tosiaan siitä hyvä teidän kannalta, että siinä follien määrä varmistetaan. Se kertoo myös siitä, että lääkeaineen määrä on sopiva. Meille lääkäri kyllä sanoi, että joskus tulee kaksosia, mutta että ei se niin yleistä ole, kun lääkkeen annostus on varmistettu.

Tietääkö kukaan, ultrataanko yksityisellä ennen inssiä? Olisiko siinä ratkaisu? Tai saisiko julkisella ultran ennen inssiä jos pyytäisi?

Kannattaa muistaa myös, että todella iso osa hedelmöittyneistä munasoluista ei kehity alkua pidemmälle tai ei kiinnity. Itse ottaisin kaksi follia tuplamahdollisuutena saada edes se yksi vauva. No miehesi kyllä tietää ilmeisesti riskit myös alkuraskauden jälkeen. Siinä mielessä tämä minun esittelemä fakta ei välttämättä lohduta,vaikka on sellaiseksi tarkoitettu.

Julkisella meitä ei ole ultrattu kuin sen yhden kerran. Yksityisellä olen käynyt esim aukkarissa ja limakalvon tarkistuksessa, samalla saatu tietoa myös follien määrästä. Joka kerta on ollut vain yksi folli. Kerran luultiin kystaa toiseksi foliksi, mutta se olikin kysta, selvisi seuraavassa kierrossa ultratessa. Annos letroissa minullon yksi 2,5 tabletti päivässä kp 3-7.

Tänne ei mitään uutta. Just taitaa vihdoin alkaa menkat keskenmenon jälkeen (14.11) . On jo kyllä aikakin, kp 46. Tästä sit alkaa välikierto, ja sit vihdoin takas yritykseen. Nappasin toki kaksi viivaa eilen testiin, mut valitettavasti väärään testiin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Huomenna sit virallinen koronatesti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin