Letrozolin käyttäjiä?

Tänään oli "varhaisultra", mutta tiesihän sen ettei siellä viitteitä raskaudesta enää ollut. Neuvottiin pitämään välikierto, joka tämä keskemenovuoto kierto ei vielä siis ole.. Eli seuraavasta vuodosta alkaa sitten vasta se välikierto. Eli yritys jatkuu meillä vasta todnäk tammikuussa Confused Face

Tänään oli "varhaisultra", mutta tiesihän sen ettei siellä viitteitä raskaudesta enää ollut. Neuvottiin pitämään välikierto, joka tämä keskemenovuoto kierto ei vielä siis ole.. Eli seuraavasta vuodosta alkaa sitten vasta se välikierto. Eli yritys jatkuu meillä vasta todnäk tammikuussa Confused Face

Pahoittelut vielä!

Miksi pitää pitää välikierto? Onko lääketieteellisesti perusteltua? Yleensä käskevät tehdä niin että uuden raskauden laskettu aika olisi helpompi laskea. Muuta perustetta ei ole tavallisesti, eli yrittämisen voi oikeasti aloittaa jos raskaustesti näyttää negatiivista. Minulla oli km niinkin pitkällä kuin rv16 ja silti lääkäri sanoi, että mielellään yhdet menkat väliin, mutta ei ole katastrofi jos uusi raskaus alkaa suoraan. Välikierros tuli kuitenkin siksi, että raskaustesti näytti vielä aika pitkään viivaa ja uuden kierron ovulaatio ehti mennä, ennen kuin rtesti oli negatiivinen.

Voi olla, että sulla oli joku muu syy välikierroksen tarpeeseen. Mutta halusin sanoa varmuuden vuoksi.

Niin ja sen haluan lisätä, että kyllä lääkäriä pitää kuunnella ennemmin kuin keskustelupalstaa... Mutta kun ne aina sanovat että on pidettävä välikierto (yleensä tarkoittaa että yhdet menkat ja sitten saa aloittaa) ja se on usein vain sen lasketun ajan laskemisen vuoksi. Minä itse olen saanut alkuni suoraan keskenmenon jälkeen ilman yhtään vuotoa. ;)

Hei
Otin letzorolia viime kierrossa ja sain kohdun ulkoisen raskauden. Minulta leikattiin toinen munajohdin. En tiedä johtuiko tämä letzorolista , mutta en tiedä uskallanko enää ottaa ko.lääkettä.

Olen pahoillani, otan osaa suruun! :sorry:

Kävin lääkärissä eilen ultrassa. Siellä JÄLLEEN kaikki näytti erittäin hyvältä, mut nyt oli onneks vaan yks follikkelli. Lääkäri epäilikin että ovis on viikonloppuna ja niin näyttää olevan. Ylempi on tänä aamulla ja alempi on just äsken tehty, ja hyvin tummui. Huomenna siis varmaan ovis. Lääkäri myöskin harmitteli kovasti, ettei viime kierrosta tärpännyt. Kaikki oli kuulemma silloinkin erittäin hyvin ja oli kumminkin tuplamahiksetkin kun oli ne kaks follikkelia. Ja jälleen kaikki on erinomaisen hyvi, et saas nähdä. Kyllähän se mieltä vähän painaa, kun en oo koskaan ollut raskaana. Ja 1,5 vuotta yritetty ja miehellä huippusperma(?) Beaming Face With Smiling Eyes
Mut nyt on kumminkin ihan rauhallinen fiilis.

Liitteet

• 7D76A63C-73F7-476F-A4D8-0885882A8B36.jpeg
    7D76A63C-73F7-476F-A4D8-0885882A8B36.jpeg
    2.6 MB · Katsottu: 106
Kävin lääkärissä eilen ultrassa. Siellä JÄLLEEN kaikki näytti erittäin hyvältä, mut nyt oli onneks vaan yks follikkelli. Lääkäri epäilikin että ovis on viikonloppuna ja niin näyttää olevan. Ylempi on tänä aamulla ja alempi on just äsken tehty, ja hyvin tummui. Huomenna siis varmaan ovis. Lääkäri myöskin harmitteli kovasti, ettei viime kierrosta tärpännyt. Kaikki oli kuulemma silloinkin erittäin hyvin ja oli kumminkin tuplamahiksetkin kun oli ne kaks follikkelia. Ja jälleen kaikki on erinomaisen hyvi, et saas nähdä. Kyllähän se mieltä vähän painaa, kun en oo koskaan ollut raskaana. Ja 1,5 vuotta yritetty ja miehellä huippusperma(?) Beaming Face With Smiling Eyes
Mut nyt on kumminkin ihan rauhallinen fiilis.

Ymmärrän tunteen, samalta tuntuu välillä täällä, kun diagnoosi on NAISEN määrittämätön hedelmällisyys. Mutta joskus riittää pieni apu ja nyt sinulla on letrot.

Minulla myös oli eilen o+ ja tänään inseminaatio. Kolmas laatuaan.

Voidaan piinailla yhdessä!

Joku kysyi, kauanko letroja syödään ennen seuraavaa askelta. Varmaan riippuu tilanteesta. Meillä alkaa olla ikää, vielä tosin aikaa, mutta ei hurjan monia vuosia. Me olisimme saaneet inseminaation heti ekassa letrokierrossa, mutta haluttiin ensin kokeilla pelkillä letroilla. Toisessa jo mentiin inseminaatioon. Nyt on seitsemäs letrokierto ja kolmas inssi. Oli kesätaukoa ja ovista viikonloppuna jne, niin on ollu inssejä harvassa.

Eilen oli täällä folliultra ensimmäisessä letrokierrossa kp 11. Olin niin toivonut hyviä uutisia ultrasta, mutta pettymyshän sieltä tuli.. Vasen munasarja oli kasvattanut 3,5cm kystan ja oikeassa oli kolme 7mm follia eli liian pieniä tähän kierron vaiheeseen. Mitään lääkkeitä ei tässä kierrossa voi käyttää enää, ettei tuo kysta kasva yhtään lisää. Kuulemma on mahdollista, että joku noista kolmesta follista lähtee vielä kasvamaan ja ovuloi vähän myöhemmin (noin viikon päästä), mutta kovin todennäköiseltä se ei kuulostanut..

En voi uskoa tätä!!! Kp 28 ja dpo 10 tai 11 aamulla haalea haamu/viivanpaikka ei herkällä testillä ja pakko oli hakea rfsu herkkä testi töiden jälkeen siihen selkeä viiva joten päätin tehdä myös digin ja tulos raskaana 1-2!!! Ekasta letro kierrosta siis tärppäsi heti Beaming Face With Smiling Eyes toivotaan että tää nyt pysyisi matkassa... Mitään erityisiä oireita ei juuri ole pari päivää sitten vähän verta ja luulin jo että mun perus 3 päivän tiputtelut ennen menkkoja alkoi vieläkin aikaisemmin mutta se olikin sitten kiinnittymisvuoto... Lisäksi kaksi yötä olen herännyt joskus kolmen aikaan pirteänä enkä ole saanut enää unta voisko se liittyä tähän.. nyt pitää malttaa että mies tulee töistä kotiin niin pääsee kertomaan hänellekkin uutisen Beating HeartBeating Heart

En voi uskoa tätä!!! Kp 28 ja dpo 10 tai 11 aamulla haalea haamu/viivanpaikka ei herkällä testillä ja pakko oli hakea rfsu herkkä testi töiden jälkeen siihen selkeä viiva joten päätin tehdä myös digin ja tulos raskaana 1-2!!! Ekasta letro kierrosta siis tärppäsi heti Beaming Face With Smiling Eyes toivotaan että tää nyt pysyisi matkassa... Mitään erityisiä oireita ei juuri ole pari päivää sitten vähän verta ja luulin jo että mun perus 3 päivän tiputtelut ennen menkkoja alkoi vieläkin aikaisemmin mutta se olikin sitten kiinnittymisvuoto... Lisäksi kaksi yötä olen herännyt joskus kolmen aikaan pirteänä enkä ole saanut enää unta voisko se liittyä tähän.. nyt pitää malttaa että mies tulee töistä kotiin niin pääsee kertomaan hänellekkin uutisen Beating HeartBeating Heart
Miulla ainakin oli ensimmäisiä raskausoireita unettomuus. Tai se että nukahdin helposti mutta unta ei vaan kertakaikkisesti riittäny kellon soittoon. Paljon onnea ! Tuletko heinäkuisiin vai siirtyykö laskettu aika jo elokuulle ?

Pahoittelut vielä ❤️

Lauantaina oli ovulaatio, ja saatiin onneks hyödynnettyä kaikki päivät, pe, la ja su. Et ei ole ainakaan kiinni yrityksen puutteesta. Toki meillä nyt on ollut niin, että ollaan kokeiltu kaikilla eri variaatioilla eikä oo tärpännyt. Nyt yritän olla rauhallinen, ja kiellän itseltäni kaiket googlailut. Kyllähän mä jo viikon päästä tiedän et onko ne menkat tulossa kun kuuntelen vaan omaa vartaloani.
Mutta vaikka nyt oonkin rauhallinen, niin tiedän menkkojen lähestyessä että se fiilis laskee. Meillä nyt on vielä todella paljon ollut lähipiirissä raskausuutisia ja uusia vauvoja muutenkin.
Päätettiin myös miehen kanssa pihistellä joulusta, koska ei tiedetä mihin hoidot menee ja kuinka kalliiksi ne loppujen lopuksi tulee olemaan. Beaming Face With Smiling Eyes

Kaunisuni, lähes samoissa päivissä ollaan.Täällä dpo6. Optimistinen olo, mutta minä myös yritän keskittyä myös kaikkeen muuhun, että aika kuluisi. Kokemus on osoittanut, että vaikka olisi mitä oireita, se ei yleensä minulla tarkoita yhtään mitään. Toivon syvästi, että tämä inssi nyt toimii, en tahtoisi lähteä rankempiin hoitoihin.

Onnenomena, onko siellä minkälainen fiilis?

Täällä on ihan kaikki samat jutut kun aina ennenkin, ennen menkkojen alkua. Joten sieltähän ne varmaan pärähtää taas viikon päästä. En ymmärrä, missä on vika jos kaiken pitäisi olla kunnossa? :Face Without Mouth:

Onnenomena, onko siellä minkälainen fiilis?

Täällä on ihan kaikki samat jutut kun aina ennenkin, ennen menkkojen alkua. Joten sieltähän ne varmaan pärähtää taas viikon päästä. En ymmärrä, missä on vika jos kaiken pitäisi olla kunnossa? :Face Without Mouth:

Kiitos kysymästä, ei oikein minkäänlaista fiilistä täälläkään. Ei edes normaalia pms-oireistoa, mutta ei silti kyllä oloa, että olisi tärpännyt. Mutta noh - raskaustesti sen sitten kertoo. Mutta pidän negaa todennäköisempänä, joten pelkään taas testata... En ole vielä uskaltanut sanoa ääneen, mutta nyt sanon... Toivottavasti tietysti olisin väärässä.

Mulla on ollut tässä kaikenlaista stressiä, johon en ole voinut itse vaikuttaa. Ärsyttää, kun pelkään että se estää raskautumisen.

Mulla on raskaustestikammo.

Hei, mitä kuuluu letroilijoille, olette olleet mielessä.

Toivottavasti en käännä veistä haavassa tai suututa ketään, meillä oli tänään varhaisultra, kaikki toistaiseksi hyvin, vastasi kokoa 7+3. Silti keskenmenon pelko kalvaa mieltä..

Vau, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Jos syke on nähty, keskenmenon riski on jo melko pieni jo ennen rv 12, koska suurin osa keskenmenoista on tuulimunia.

Minä teen huomenna raskaustestin. Pelkään negaa. Mutta elän toivossa.

Vau, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Jos syke on nähty, keskenmenon riski on jo melko pieni jo ennen rv 12, koska suurin osa keskenmenoista on tuulimunia.

Minä teen huomenna raskaustestin. Pelkään negaa. Mutta elän toivossa.

Joo näin sanoi lääkärikin että riskit on enää pienet. Ja niin sanottiin edelliselläkin kerralla, valitettavasti siihen pieneen prosenttiin kuulutaan siitä nähän edellisen raskauden tiimoilta.

Pidän sinulle paljon peukkuja ja puhallan jokaiselle niin paljon plussatuulia kun vain lähtee!

Joo näin sanoi lääkärikin että riskit on enää pienet. Ja niin sanottiin edelliselläkin kerralla, valitettavasti siihen pieneen prosenttiin kuulutaan siitä nähän edellisen raskauden tiimoilta.

Pidän sinulle paljon peukkuja ja puhallan jokaiselle niin paljon plussatuulia kun vain lähtee!

Niin, itsellä oli keskiraskauden keskenmeno. Piti olla jotain 98-99% todennäköisyys saada vauva syliin asti, kun nt-ultrassa oli kaikki hyvin... Ei nämä mene aina todennäköisyyksien mukaan. Mutta jos vielä tulen joskus raskaaksi, niin yritän silti luottaa. Helppoa se ei ole.

Niin, itsellä oli keskiraskauden keskenmeno. Piti olla jotain 98-99% todennäköisyys saada vauva syliin asti, kun nt-ultrassa oli kaikki hyvin... Ei nämä mene aina todennäköisyyksien mukaan. Mutta jos vielä tulen joskus raskaaksi, niin yritän silti luottaa. Helppoa se ei ole.
Ei todellakaan luottaminen siihen ole helppoa...

Takaisin