Moikka! Täällä olisi uusi Letrozolin käyttäjä, toivottavasti mahtuu joukkoon mukaan Kerron "lyhyesti" jotain taustastani eli olen 28-vuotias ja minulla on kaksi kouluikäistä lasta jo olemassa. Heistä ensimmäinen sai alkunsa yhden e-pillerin unohduksen seurauksena ja toista taas tehtiin vuoden ajan ja plussa tuli vihdoin juuri ennen kuin ajateltiin lähteä selvittämään lapsettomuushoitoja. Nyt sitten tämän vuoden alussa iski yhtäkkiä aivan mahdoton vauvakuume, jota aikani yritin hillitä ja unohtaa koko asiaa, mutta kuumehan vain ajan kanssa paheni. Mies oli alkuun täysin eri mieltä, mutta melko nopeasti kuitenkin hänkin lämpeni ajatukseen "iltatähdestä". Ehkäisyrengas jätettiin pois kesäkuussa ja lähdettiin yritykseen intoa piukkana. Heti ensimmäisestä kierrosta lähtien minulle tuli täysin uutena oireena kierron puolivälin jälkeen alkava alavatsakipu ja rintojen turvotus sekä arkuus. Näitä kesti joka kerta noin viikon verran, kunnes oireet loppuivat muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua. Kolmannessa yrityskierrossa tuli biokemiallinen raskaus eli testi näytti hyvin haaleaa plussaa vajaan viikon ajan, kunnes menkat alkoivat ja testi muuttui negatiiviseksi. Neljännessä ja viidennessä kierrossa otettiin käyttöön ovulaatiotestit, mutta niillä en kummassakaan kierrossa ovista bongannut. Viidennessä kierrossa sitten totesin taas alavatsakivuissa kärvistellessäni, että nyt menen gynelle ja haluan tietää mikä näitä oireita aiheuttaa ja estääkö se minua tulemasta raskaaksi. Sami Onoilan vastaanotolla minulle sitten selvisi täysin yllätyksenä, että minulla on PCO-munasarjat ja luultavasti ovuloin aika harvoin. PCOS diagnoosia ei virallisesti tehty, koska karvoitukseni on "siinä rajalla" ja kuukautiskiertoni on melko säännöllinen 25-33pv sekä olen aina ollut normaalipainoinen. Sain reseptin ja ohjeistuksen Letroihin sekä myös matalan tyroksiinin (25mcg), koska TSH-arvoni oli 3,5, joka on raskautuminen kannalta turhan korkea. Tänään sitten koitti kerrankin odotettu kuukautisten alku ja päästään aloittamaan ensimmäistä kiertoa letrojen kanssa, alkuun annos on 2,5mg kerran päivässä kiertopäivät 3-7. Kontrolliultra on varattuna kp 11, tämän lääkärin mukaan ensimmäisessä kierrossa se on pakollinen ja myöhemmin vapaaehtoinen. Jännityksellä olen teidän kokemuksianne lueskellut ja nyt tietysti kovasti odotan, mitä letrot minulle saavat aikaan.