Letrozolin käyttäjiä?

Pregnylistä voi tulla turvotusta mut kyllä tää hellekin tekee - voi jösses miten itelläkin on turvotusta! :hilarious:

Nyt menee omanapailuksi… :sorry:
Dpo9 tuli tippa kirkasta verta, jonka sit ajattelin voivan olla kiinnittymisvuotoa kun kaks viimesintä kiertoa on ollu pyyhintävuotoa dpo11-13. Se jäi siihen yhteen pisaraan ja sen jälkeen ei näkynyt tippaakaan, ees pyyhkiessä. Nännien arkuus lisääntyi ja turvotus, vihlonnat ja kaikki mahdolliset mitä oli jo ennen dpo9, vaikka normisti ne loppuu sit ku pyyhintävuoto alkaa. Toivohan tästä nousi :sorry:

Testasin perjantaina dpo10 sitten negan, jossa näky hyyyyyyyyyvin kuvitellusti jotain mutta mielsin vielä negatiiviseksi. Eilen dpo11 testissä olikin sitten jo hyvin haalea haamu! :wideyed:

Päätin jättää lisää testaamisen alkuviikkoon, et jos vuoto ei nyt sit alkaiskaan ja tänään dpo12/kp25/27heräsin armottomaan nännien arkuuteen. Ei pyyhintävuotoa eikä tiputtelua, jes!

Muutama tunti myöhemmin pisara kirkasta verta sitten housuissa asti :arghh: Ja nyt on tiputtelemalla tullut rusehtavaa loppuillan. Eiköhän se sit huomenna vaihdu kp1 ja yk12, neljäs letrokierto… Toki on ”aikaista” sanoo mitään kun kunnon vuoto ei oo alkanut ja tiputteluakin voi olla raskaudessakin mutta…

Mulla on niiiiiin pettynyt olo :sad010 Pitääköhän se vaan harkita luovuttamista, kun ei tää tästä näytä onnistuvan. Hormonit pistää kropan ihan sekasin ja mielen kanssa. Ehkä into yrittää tulee taas takasin oviksen tienoilla mut nyt on just semmonen olo et heitän kirveen nurkkaan ja yritän hyväksyä etten ehkä kuitenkaan saa sitä toista lasta :sad015

Toivottavasti olis vaa harmitonta vuotoa. Mutta jos menkat alkaa, niin pitäisikö sun pyytää esim luget loppukiertoon tukemaan raskautta?
Itse tein äsken testin ja selkeä plussa tuli, eli edelleen näkyy pregnyl testissä (viime tiistaina pistin siis) .. Täytyy loppuviikosta testata uudelleen, perjantaina olis se 10 päivää pistämisestä..

Kyllä ne taitaa menkat vaan olla :sorry: Vuoto runsastui hieman yöllä ja päivällä alkoikin sitten kunnon menkkakivut. :banghead: Mies yritti kovin lohduttaa kun itkin kipuja ja pettymystä illalla :smiley-angry017
Toki onhan se, että nyt jos ”realistisesti” laskee niin vastahan on yk4 koska ne edeltävät 8 kiertoa meni hukkaan ilman ovulaatiota. Vaikka tosiasiallisesti onkin se yk12 nyt alkanut.

Yritin tsempata itseäni ajattelemalla, että pari kiertoa vielä letrot+pregnyl ja sit taukokierto tai kaksi, sen jälkeen gynelle kyselemään jatketaanko letrozol+pregnyl vai tehdäänkö jo muuta. En mä ihan vielä olis kai valmis raskaampiinkaan hoitoihin :smiley-angry017

Kyllä ne taitaa menkat vaan olla :sorry: Vuoto runsastui hieman yöllä ja päivällä alkoikin sitten kunnon menkkakivut. :banghead: Mies yritti kovin lohduttaa kun itkin kipuja ja pettymystä illalla :smiley-angry017
Toki onhan se, että nyt jos ”realistisesti” laskee niin vastahan on yk4 koska ne edeltävät 8 kiertoa meni hukkaan ilman ovulaatiota. Vaikka tosiasiallisesti onkin se yk12 nyt alkanut.

Yritin tsempata itseäni ajattelemalla, että pari kiertoa vielä letrot+pregnyl ja sit taukokierto tai kaksi, sen jälkeen gynelle kyselemään jatketaanko letrozol+pregnyl vai tehdäänkö jo muuta. En mä ihan vielä olis kai valmis raskaampiinkaan hoitoihin :smiley-angry017

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :sorry: Mutta kyllä tämä hoito voi ihan hyvin tepsiä, ettei tarvitsisi raskaampia keinoja. Se vaan voi vaatia aikaa ihan samasta syystä kuin muillakin, jotka luomuna onnistuvat muutaman kuukauden aikana.

Onnenomena kiitos :Heartpink Sä oot ihan oikeessa, ja sitä kovin yritän itekin ajatella, et tässä ei nyt ole vielä mikään hätä.
Ehkä sitä pettymystä nyt vauhdittaa se, että esikoinen tuli ensimmäisestä clomikierrosta ja lääkärikin kun puhui että 1-2 kiertoa vielä ja sit muita vaihtoehtoja katellaan. Hyväähän sekin sillä tarkottaa et saa kokeilla sit jos onnais jollain muulla keinolla, ei sitä ettäkö letrot muuttuis ”tehottomiksi”. Ihan hyvin yksityisellä varmaan voinee vaikuttaa siihenkin, että menee näillä kevyillä hoidoilla pidempään…

Pikkulinnulle pitikin huudella et tärppionnea! Ja tietty kaikille muillekin :happy:

Onnenomena kiitos :Heartpink Sä oot ihan oikeessa, ja sitä kovin yritän itekin ajatella, et tässä ei nyt ole vielä mikään hätä.
Ehkä sitä pettymystä nyt vauhdittaa se, että esikoinen tuli ensimmäisestä clomikierrosta ja lääkärikin kun puhui että 1-2 kiertoa vielä ja sit muita vaihtoehtoja katellaan. Hyväähän sekin sillä tarkottaa et saa kokeilla sit jos onnais jollain muulla keinolla, ei sitä ettäkö letrot muuttuis ”tehottomiksi”. Ihan hyvin yksityisellä varmaan voinee vaikuttaa siihenkin, että menee näillä kevyillä hoidoilla pidempään…

Pikkulinnulle pitikin huudella et tärppionnea! Ja tietty kaikille muillekin :happy:

Tuota clomifenia ei taida enää Suomesta saada? Mulla ei toiminut nuo letrot ollenkaan, mutta clomifen kypsyttää mulla paremmin. Jos matka Viroon ei ole vaikea, kannattaa miettiä hoitoja myös siellä. Tuota clomifenia saa sieltä ja hinnat ovat edullisempia. :)

Tuota clomifenia ei taida enää Suomesta saada? Mulla ei toiminut nuo letrot ollenkaan, mutta clomifen kypsyttää mulla paremmin. Jos matka Viroon ei ole vaikea, kannattaa miettiä hoitoja myös siellä. Tuota clomifenia saa sieltä ja hinnat ovat edullisempia. :)

Gyne mulle oli sitä kirjoittamassa ja hakemassa erityislupaa sitä varten, Suomessa tarvitaan se lupa (joka maksaa ja siinä kestää aikansa) mut sitä kuitenkin saa. Kiitos vinkistä, pistän korvan taa! Viroon ei oo ihan lähiaikoina tulossa reissua mut pidän mielessä:happy:

Onpas nyt kyllä kans yhdenlaista touhua tän vuodon kanssa :bored: eilen oli runsaampaa ja nyt illasta hyvä kun pari pisaraa:shifty: Ja nännit yhä arat ja tissit turvoksissa :facepalm: Huomenna jokatapauksessa varmistustesti ennen letrojen alotusta, mut eiköhän tää nyt oo vaan jotain kropan omaa pelleilyä :rolleyes:

Voi ei Onnenomena! :sorry:

Omanapa; kyllä ne menkat vaan loppu eilen. Pregcheck ei näyttänyt ainakaan vahvistuneen, mutta en tiiä uskallanko alottaa letroja :banghead: Tosi outo tommonen 1,5vrk kestänyt vuoto…
Ei kai se päivän myöhemmin alottaminen pahaa tee, sain Gynelle soittopyynnön vasta Torstaille, et uskallanko aloittaa vai mitä tehdään.Huomiselle haen vielä jonkun superluotettavan CB herkän testin ja Digin. Tissien arkuus/vihlonta ja turvotus sekä nännien arkuus on yhä läsnä vaikka normisti ne loppuu päivää pari ennen menkkoja.

Olin niin yrittäny asennoitua uuteen kiertoon et nyt tää kyllä jotenkin vie taas fiilistä alaspäin :bag: Pelottaa, et tuleekin taukokierto, tai gyne määrää ettei letroja enää napsitakaan. Täytyy koittaa muistaa myös kysyä tarviiko loppukiertoon jotain keltarauhastukea noiden pyyhintävuotojen kanssa.

Moni jolla on pcos, tuntuu saaneen avun letroista... Mietin, mikä teho on meillä, joilla diagnoosi on selittämätön lapsettomuus, onko varmuuden vuoksi määrätyt letrot vähän lumelääke? Alkaa tuntua siltä. :sorry:

Itellä on Pcos ja siitä tutkimuksissakin ollut et kyllähän se melko hyvin reagoi lääkkeisiin clomifen/letrozole. Ei toki aina ja jokaisella mut useimmalla. En tiiä, mä luulen et jos selittämätöntä lapsettomuutta sillä hoidetaan niin pyritään tehostamaan se luonnollinen ovulaatio (eli ns. Poissulkua ettei siinä olis kuitenkin jotain pientä vibatsua ja mitä se lie niin en tiedä ja tääkin mutuilua ja kuulopuhetta), ja sit jos se ei auta ja/tai luteaalivaiheen tuki on tarpeen niin sillon keltarauhashormonituki käyttöön. Ne on vielä kevyimmästä päästä nuo lääkkeet, ja niillä aloitellaan syystä jos toisestakin, josta edetään sit muihin hoitoihin jos raskautta ei kuulu.

En itse sinänsä ajattelis lumelääkkeenä, se kuitenkin ”buustaa” oman vaikutusmekanisminsa kautta kropan omaa hormonituotantoa, joka voi hyvinkin jo auttaa. :happy:

Omanapa;
Ei tullu alotettua nyt letroja, vaikka joko on kp3 tai sitten kp29/dpo15-16.
P*r*e*e. Epätietoisuus on jotenkin todella raastavaa. Ystävä kommentoi, että hällä kävi juurikin se että oli vuotoa samantyyppisen oudosti kuin itellä ja testit näytti selkeää plussaa vasta viikon jälkeen. En toisaalta halua toivoa liikoja, mut onhan se mielessä, että entä jos…

Tissit on kasvaneet varmaan kuppikoon verran, väsyttää, nännit on arat. Ja turvottaa jalatkin kuin loppuraskaudessa esikoista oottaessa. Se tosin voi olla hellettäkin vaan. Maanantain muutaman tunnin kipuilun jälkeen ei oo ollut lainkaan menkkakipuja, pientä nipistelyä kohdun tienoilla, ja vaan kaks kertaa pyyhkiessä pieni pisara ja isompi pisara - ei siteeseen asti. Pyhällä hengelläkään tuota ei laske menkoiksi :facepalm: Huomenna gynen soitto, toivottavasti soittas aamupäivällä eikä vasta ennen kasia illalla :confused:
Testejä on semmonen arsenaali nyt kaapissa että huhhei:laughing021

Itellä on Pcos ja siitä tutkimuksissakin ollut et kyllähän se melko hyvin reagoi lääkkeisiin clomifen/letrozole. Ei toki aina ja jokaisella mut useimmalla. En tiiä, mä luulen et jos selittämätöntä lapsettomuutta sillä hoidetaan niin pyritään tehostamaan se luonnollinen ovulaatio (eli ns. Poissulkua ettei siinä olis kuitenkin jotain pientä vibatsua ja mitä se lie niin en tiedä ja tääkin mutuilua ja kuulopuhetta), ja sit jos se ei auta ja/tai luteaalivaiheen tuki on tarpeen niin sillon keltarauhashormonituki käyttöön. Ne on vielä kevyimmästä päästä nuo lääkkeet, ja niillä aloitellaan syystä jos toisestakin, josta edetään sit muihin hoitoihin jos raskautta ei kuulu.

En itse sinänsä ajattelis lumelääkkeenä, se kuitenkin ”buustaa” oman vaikutusmekanisminsa kautta kropan omaa hormonituotantoa, joka voi hyvinkin jo auttaa. :happy:

Omanapa;
Ei tullu alotettua nyt letroja, vaikka joko on kp3 tai sitten kp29/dpo15-16.
P*r*e*e. Epätietoisuus on jotenkin todella raastavaa. Ystävä kommentoi, että hällä kävi juurikin se että oli vuotoa samantyyppisen oudosti kuin itellä ja testit näytti selkeää plussaa vasta viikon jälkeen. En toisaalta halua toivoa liikoja, mut onhan se mielessä, että entä jos…

Tissit on kasvaneet varmaan kuppikoon verran, väsyttää, nännit on arat. Ja turvottaa jalatkin kuin loppuraskaudessa esikoista oottaessa. Se tosin voi olla hellettäkin vaan. Maanantain muutaman tunnin kipuilun jälkeen ei oo ollut lainkaan menkkakipuja, pientä nipistelyä kohdun tienoilla, ja vaan kaks kertaa pyyhkiessä pieni pisara ja isompi pisara - ei siteeseen asti. Pyhällä hengelläkään tuota ei laske menkoiksi :facepalm: Huomenna gynen soitto, toivottavasti soittas aamupäivällä eikä vasta ennen kasia illalla :confused:
Testejä on semmonen arsenaali nyt kaapissa että huhhei:laughing021

Kiitos uskon valamisesta lääkkeen tehoon!

Hei, jospa sulla olisikin...! Toivottavasti!

Tammenterho91, toivottavasti vahvistuu!

Mä jo mietin milloin uskaltaisi testiä tehdä, eilen vielä näkyi haalea viiva pregnylistä.
Viime viikon tiistaina pistin, eli periaatteessa perjantaina pitäis olla puhdas nega. :)

Zemppiä piinailijoille ja uudenkierron aloittaneille. Täälläkin alkoi eilen 3. Letrokierto.

Mulla on pcos( dg 2008) ja Endo(dg 2020). Vuonna 2012 oli lapsettomuus hoidot käynnissä ja apuna clomifem ja terolut niillä yriteltiin 9kk, ennenkuin tärppäsi. Nykyään ei onneksi enään tuollaisia aikoja syödä tuloksetta lääkkeitä. Nyt käytössä letrotzol, lääkäri sanoi että se turvallisempi käyttää ja vähemmän haittavaikutuksia (+plus halvempi). Siksi siihen siirrytty lapsettomuushoidossa. Itselläni tämä ultrien ja verikokeiden mukaan toimii oikein.

Mulla vasen munasarja tukossa (ei saatu virtausta aukiolotutkimuksessa). Munasarja kiinnikohdussa. Mulla oli viime viikolla aika HUS;iin ton endometrioosin takia, ja samalla sit kyselin. Onko järkeä edes popsia lääkkeitä vasemman munasarja kohdalla. Ei lääkäri toivoa antanut, mut sanoi et joskus toimiva munasarja nappaa irronneen munasolun. Et kannattaa syödä vaan.

CB ei tehny yhtään sen viisaammaks tänään (liekö tää nyt ihan negatiiviseksi miellettävä vaikka jotain näkyikin), gyne ei oo vielä soittanu, vuotoa ei näy eikä kuulu, pyyhkiessä just ja just erottaa ettei oo normin väristä…
Paha olo. Vedin 12h yöunet ja päiväunet päälle… Maha juilii melkolailla ja tissit ne on ja pysyy samanlaisena.
Joko nyt on kp4 tai sit kp30/dpo16, tiiä häntä

upload_2021-7-15_15-28-13.jpeg

Gynekologi oli sitä mieltä ettei missään nimessä letrotsolin aloitusta nyt, eikä uuden kierron alku ollut vielä. Sanoi, että voi olla jatkuvankin raskauden aiheuttavaa mutta vähintään biokemiallinen/kiinnittymisen yritys. Ultrassa ei mitään näkyisi (tietenkään) ja nyt pitää seurata testejä, ja jos plussaa niin varhaisuä, jos menee negaksi eikä negatestin jälkeen viikossa ala menkat, terolutilla kierron käynnistys.
Huomenna aamulla hcg labrat, ja sit soittopyyntö hänelle. Huhhei:hungover:

Heippa! Olen lukenut koko monen sivun keskustelun tässä lomani aikana. Takana lapsettomuutta takana noin 2 vuotta. Vihdoinkin pääsin tekemään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestini. Raskauduin viidennestä ovulaatioonduktiosta. Letrot toimivat minulla joka kierrossa hyvin, vaste oli ihanteellinen. Silti raskaus ei alkanut ennen viidennettä kertaa, eikä ennen hoitoja. Mitä muutoksia tein itse pari kuukautta tässä jo aikasemmin tukiekseni kroppaani: söin todella terveellisesti, paljon vitamiini pitoista ruokaa ja ehkä hieman ”kevyemmin” kuin normaalisti, en tarkoita mitään laihdutuskuuria vaan ravintorikasta ruokaa tasaisesti päivän aikana. Lisäksi otin käyttöön päivittäiset ravintolisät. Lisäksi vähensin raskasta liikuntaa, ja vaihdoin juoksun pyöräilyyn ja joogaan, lempeimpiin lajeihin. En tiedä oliko raskautumiseni pelkästään induktion ansioita vai sattumaa, mutta uskon kehon hyvinvoinnilla olevan vaikutusta. Tiedän, että monet voivat siellä jo elää terveellisesti, Mutta halusin kirjoittaa kokemukseni sen takia, että jos tästä olisi edes jollekkin apua. Taival tähän pisteeseen on ollut niin rankka, etten haluaisi kenellekkään tätä vaan toivon kaikille hyvää. Instagramissa nimimerkillä Balancecoahing pystyy lukemaan hyvää tietoa kuukautisista raskauteen, ja ovulaation ja kehon tukemiseen. Menkää ihmeessä seuraamaan Jennikaa, hänellä myös lapsettomuustausta.

Heippa! Olen lukenut koko monen sivun keskustelun tässä lomani aikana. Takana lapsettomuutta takana noin 2 vuotta. Vihdoinkin pääsin tekemään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestini. Raskauduin viidennestä ovulaatioonduktiosta. Letrot toimivat minulla joka kierrossa hyvin, vaste oli ihanteellinen. Silti raskaus ei alkanut ennen viidennettä kertaa, eikä ennen hoitoja. Mitä muutoksia tein itse pari kuukautta tässä jo aikasemmin tukiekseni kroppaani: söin todella terveellisesti, paljon vitamiini pitoista ruokaa ja ehkä hieman ”kevyemmin” kuin normaalisti, en tarkoita mitään laihdutuskuuria vaan ravintorikasta ruokaa tasaisesti päivän aikana. Lisäksi otin käyttöön päivittäiset ravintolisät. Lisäksi vähensin raskasta liikuntaa, ja vaihdoin juoksun pyöräilyyn ja joogaan, lempeimpiin lajeihin. En tiedä oliko raskautumiseni pelkästään induktion ansioita vai sattumaa, mutta uskon kehon hyvinvoinnilla olevan vaikutusta. Tiedän, että monet voivat siellä jo elää terveellisesti, Mutta halusin kirjoittaa kokemukseni sen takia, että jos tästä olisi edes jollekkin apua. Taival tähän pisteeseen on ollut niin rankka, etten haluaisi kenellekkään tätä vaan toivon kaikille hyvää. Instagramissa nimimerkillä Balancecoahing pystyy lukemaan hyvää tietoa kuukautisista raskauteen, ja ovulaation ja kehon tukemiseen. Menkää ihmeessä seuraamaan Jennikaa, hänellä myös lapsettomuustausta.

Paljon onnea plussasta! :hello2

Myös kiitos tiedon jakamisesta! Itse olen myös ruokavalioon kiinnittänyt huomiota ja vähentänyt kahvia. Juuri pohdin, pitäisikö lopettaa kahvi kokonaan väliaikaisesti. Rohkaisevaa kuulla myös, että ovulaatioinduktio (onko sulla letrot?) toimii, kun jaksaa odottaa.

Voikohan pregnyl vielä vaikuttaa raskaustestiin? Pistin sen siis 6 päivä tiistaina..
Ovulaation epäilen olleen torstaina kivuista päätellen

Apteekin oma testi näytti haaleaa viivaa... Ei kai auta kun testailla uudelleen ja katsoa mihin suuntaan menee.

Muokattu viimeksi:
Takaisin