Letrozolin käyttäjiä?

Ihan mielenkiinnosta kun en nyt muista teitä että ootteko olleet ketjussa kirjottelemassa kun täällä pyörähdin ennen esikoista enkä jaksa lukea koko ketjua läpitte.
Kauan teillä on yritystä taustalla? Ja onko syytä lapsettomuudelle?

Yritys alkoi 9/18, raskaaksi tulin 3/19 mutta se meni aika alussa kesken. Sen jälkeen ei ole plussia näkynyt. Ei ole syytä tutkimuksissa löytynyt. Viime syksynä söin 3 kiertoa letroja + kahdessa terolutit. Lääkkeitä vielä jäljellä, ajattelin omatoimisesti ottaa niitä kesällä viimeistään.. ovuloin ilmankin niitä ainakin testien perusteella..
 
Mulla pcos syynä ovuloimattomuuteen, e-pillerit jätettiin pois 6/19 ja ekaa lasta siis yritetään. Ikää meillä 28/30. Menin yksityiselle gynelle aika pian kun kuukautiskierrot venyi 60 päiväisiksi enkä saanut ovulaatiota tikutettua lainkaan. Mies kävi yksityisellä siemennesteanalyysissa ja hänen osaltaan kaikki kunnossa, saatiin lähete julkiselle puolelle jo 7kk yrittämisen jälkeen kun selvä ongelma tiedossa. Ensikäynnillä käytiin 3/20 ja nyt sitten odotellaan labroja ja aukiolotutkimusta, niiden jälkeen todennäköisesti letroilla vielä jatkettaisiin ja jos ei tärppää niin pistettäviä lääkkeitä sitten käyttöön. Letroilla ekaa kertaa todennäköisesti ovuloin, mutta nyt pakollinen taukokierto niistä.

Pcos on kyllä peestä, mulla kierrot aivan älyttömän pitkät ja uskompa etten ovuloi ollenkaan luomuna, enkä myöskään koskaan ainakaan oo saanu ovulaatiota tikutettua.
Toivottavasti letrot tuo avun sinullekkin eikä tarvi alkaa isompiin hoitoihin.
 
Yritys alkoi 9/18, raskaaksi tulin 3/19 mutta se meni aika alussa kesken. Sen jälkeen ei ole plussia näkynyt. Ei ole syytä tutkimuksissa löytynyt. Viime syksynä söin 3 kiertoa letroja + kahdessa terolutit. Lääkkeitä vielä jäljellä, ajattelin omatoimisesti ottaa niitä kesällä viimeistään.. ovuloin ilmankin niitä ainakin testien perusteella..

Tulitko siis raskaaksi silloin ilman letroja?

Pitkä yritys takana, tsempit sinulle ja toivottavasti saisit sinäkin pian plussan.
 
Meillä virallinen yritys alkoi 12/18, mutta jo ennen sitä ilman ehkäisyä. Ollaan 6 vuotta elämästä käytetty nyt tähän lapsentekoon. On se tulostakin joskus tuottanut. Esikoinen 12/17.

Mulla on ollut paha vuotohäiriöt yli vuoden. Nyt pari kiertoa ollut vähän rauhallisempaa sen suhteen. Julkisen hoidot aloitettiin 1/20 ja yks letrot+luget inssi (tulokseton) tehdä ennen hoitojen alasajoa. Nyt käytän tässä odotellessa noi loput letrot.
 
Tulitko siis raskaaksi silloin ilman letroja?

Pitkä yritys takana, tsempit sinulle ja toivottavasti saisit sinäkin pian plussan.

Juu ilman letroja, olin kerenny saada reseptin mutta en muuta :grin kiitos, ollaan julkiselle hoitoihin jonossa mutta ties millon sinne sit pääsis :mad: ehkäpä yksityisellä pari inssiä ensin jos kaikki venyy koronan takia. Sit joskus kun nekään tekee..
 
Meillä jäi ehkäisy pois 10/18, mutta kierron käynnistymiseen meni aikansa, joten vuosi nyt yritystä. Julkisen aikaa sai odotella niin kauan, joten yksityiselle menin ensin ja siellä paljastui pcos. Sain terolutit ja letrot. Julkisella nyt ollut ja letroja oon käyttäny nyt 9 tai 10 kiertoa ja kaksi inseminaatiota tehty. Ei toivottua tulosta.

Nyt sitten pari kiertoa ollu ilman letroja, varmaan seuraavassa taas otan, niin on edes jonkinlainen mahdollisuus raskauteen.
 
Savonlikallakin pitkä taival takana, tsempit!

Toivon että plussattas kaikki mahdollisimman nopeaa!

Mä oon vähän sellanen tyyppi että jos joku ei onnistu heti niin heitän hanskat tiskiin, oon nyt sitten takonut itselle ajatusta että kakkosen tärppi ei välttämättä hetkessä tule. Ja nyt ennen kun tämä yritys alko lähipiiriin tullut yllättävänkin monta "hups vain lapsia" jotka ärsyttää mua jostakin syystä sunnattomasti. Ääh oispa terve ja lapsen saanti helppoa.....
 
Mä olen pillerit jättänyt 7/18. Siitä asti yritetty. Ja yhtäkään plussaa ei ole tullut.

Gynellä kävin 8/18 ja silloin kaikki näytti normaalilta.
Kierrot oli pillereiden lopetuksesta n. 70pvä & 45pvä & 100pvä kunnes menin uudestaan gynelle 2/19 ja löytyikin PCOS. Sain terot joita söin muutaman kk jotta saatiin menkat tulemaan.
6/19 söin ekan letrokuurin 2.5mg x 1. Seuraavat neljä letrokuuria 2.5mg x 2 ja niillä ovis sitten saatiin tulemaan. Eli yhteensä söin 5 letrokiertoa ilman tulosta.
10/19 ekat käynnit julkisella (labroja ja siemennestetutkimus miehelle - ne oli kaikki ihan ok.)
1/20 aukiolotutkimus ja vaikutti siltä että oikea munanjohdin tukkeessa.
2/20 Pergoveris pistokset + Pregnyl ja eka inssi
3/20 Pergoveris pistokset + Pregnyl ja toinen inssi
4/20 Pergoveris pistokset + Pregnyl ja kolmas inssi.

Tämän kolmannen jälkeen siis yksi inssi jäljellä ja sitten siirrytään IVF jonoon..
Pitkä ja kivinen tie :oops:
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen pillerit jättänyt 7/18. Siitä asti yritetty. Ja yhtäkään plussaa ei ole tullut.

Gynellä kävin 8/18 ja silloin kaikki näytti normaalilta.
Kierrot oli pillereiden lopetuksesta n. 70pvä & 45pvä & 100pvä kunnes menin uudestaan gynelle 2/19 ja löytyikin PCOS. Sain terot joita söin muutaman kk jotta saatiin menkat tulemaan.
6/19 söin ekan letrokuurin 2.5mg x 1. Seuraavat neljä letrokuuria 2.5mg x 2 ja niillä ovis sitten saatiin tulemaan. Eli yhteensä söin 5 letrokiertoa ilman tulosta.
10/19 ekat käynnit julkisella (labroja ja siemennestetutkimus miehelle - ne oli kaikki ihan ok.)
1/20 aukiolotutkimus ja vaikutti siltä että oikea munanjohdin tukkeessa.
2/20 Pergoveris pistokset + Pregnyl ja eka inssi
3/20 Pergoveris pistokset + Pregnyl ja toinen inssi
4/20 Pergoveris pistokset + Pregnyl ja kolmas inssi.

Tämän jälkeen siis yksi inssi jäljellä ja sitten siirrytään IVF jonoon..
Pitkä ja kivinen tie :oops:

On kyllä pitkä yritys takana. Toivottavasti viimeinen inssi onnistuisi.

Näitä kun on lukenut niin oma yritys tuntuu kyllä melko pienelle, meillä kuitenkin letrot auttoi heti kunhan ne sain käyttööni. Toki tästä tokastahan ei vielä tiiä... Aika näyttää...
 
3 päivää putkeen talleteltu, jospa rupeaa riittämään :hilarious: oli tosin tosi laimeat oviskivut, toivotaan ettei huono merkki... ehkä ens kierrossa sit letrot :nailbiting:
 
Jannn, toivotaan että ahkerat tallettelut tuottaa tulosta! Mekin viimekierrossa oviksen aikaan viikko putkeen talleteltiin joka päivä, koska mies uhosi että nyt kyllä hyödynnetään viimesen päälle. :hilarious: Oli aika rankkaa, loppukierto olikin sit vähän hiljaisempaa!

Te joilla pcos/ovulaatiot kateissa ilman lääkkeitä: onko letrokiertojen jälkeen taukokierroilla ovisplussaa näkynyt ja onko kierto pitkittynyt? Mietityttää kun nyt pitäis pitää taukoa et viitsiikö edes yrittää tikuttaa ovista tässä taukokierrossa. Tai onko kukaan koskaan alottanu letroja vasta myöhemmillä kiertopäivillä? Meneeköhän kierto aivan sekasin jos alottaiski letrot kp6 :rolleyes: Ehkä vaan teen niin että jos tiistaina kp6 saan ohjeeksi mennä labraan niin aloitan Terolutit kp15 että saa kierron nopeasti päätökseen. On ollut mieli niin maassa kun hyväksi havaittu lääke pitää jättää pois, ei haluaisi hukata yhtään hetkeä enää turhaan odotteluun.
 
Mie en ikinä oo saanu selvää ovis plussaa testiin. On kyllä tummunut mutta en luokittelis plussaksi. ois varmaan pitäny 3krt päivässä tsekata tai kokeilla eri valmistajan.
 
Täällä nyt dpo 5 ja särkyä ollut alavatsalla oviksesta lähtien. Todella epämukava olo vatsassa ja kuplii koko ajan. Hirveä turvotus myös. Tissit kipeät mutta ne on ollu edellisissä kierroissakin oviksesta lähtien.
Koitan nyt kuitenkin toppuutella mieltä ettei toiveet nouse liian korkealle. :stop:
 
Täällä nyt dpo 5 ja särkyä ollut alavatsalla oviksesta lähtien. Todella epämukava olo vatsassa ja kuplii koko ajan. Hirveä turvotus myös. Tissit kipeät mutta ne on ollu edellisissä kierroissakin oviksesta lähtien.
Koitan nyt kuitenkin toppuutella mieltä ettei toiveet nouse liian korkealle. :stop:

Ootteko muuten luomusti varmistellu inssin lisäks? Voikohan toi olla melkein kuin punktiotilanne, vaikka ei ihan niin paljoa munasoluja kuin punktiossa, mutta enemmän kuin normaalisti :p juo paljon nesteitä siis :grin myös monilla ollut kova turvotus kai ennen plussaa :):rolleyes:
Mulla turvottaa nykyään lähes koko ajan ni en voi sitä enää ajatella omalla kohdalla :bag::hilarious: tai ehkä tärppiturvotus ois vielä kovempi..
 
Täällä nyt dpo 5 ja särkyä ollut alavatsalla oviksesta lähtien. Todella epämukava olo vatsassa ja kuplii koko ajan. Hirveä turvotus myös. Tissit kipeät mutta ne on ollu edellisissä kierroissakin oviksesta lähtien.
Koitan nyt kuitenkin toppuutella mieltä ettei toiveet nouse liian korkealle. :stop:

Kuulostaa kyllä hyvältä just toi turvotuksen ja kuplinnan tunne:happy: peukut pystyssä:thumright
 
Ootteko muuten luomusti varmistellu inssin lisäks? Voikohan toi olla melkein kuin punktiotilanne, vaikka ei ihan niin paljoa munasoluja kuin punktiossa, mutta enemmän kuin normaalisti :p juo paljon nesteitä siis :grin myös monilla ollut kova turvotus kai ennen plussaa :):rolleyes:
Mulla turvottaa nykyään lähes koko ajan ni en voi sitä enää ajatella omalla kohdalla :bag::hilarious: tai ehkä tärppiturvotus ois vielä kovempi..


Kyllä! Kaikkien kolmen inssin kohdalla talleteltiin vielä parin vuorokauden sisällä niin paljon kun jaksoi. Harmittaa ettei tuottanut tulosta. Itseäni alkaa harmitus kasvaa kun erehdyin laskemaan että kahden viikon kuluttua tulee täyteen 1000 päivää lapsettomutta ja tätä surkeutta. Tämä IVF jonossa oleminen tuntuu tuskaisen pitkältä varsinkin nyt kun hoidot ja näin ollen myös jono seisoo paikallaan. Muutenkin tuntui pitkältä odotukseltä päästä hoitoon vasta elokuussa...
 
Kyllä! Kaikkien kolmen inssin kohdalla talleteltiin vielä parin vuorokauden sisällä niin paljon kun jaksoi. Harmittaa ettei tuottanut tulosta. Itseäni alkaa harmitus kasvaa kun erehdyin laskemaan että kahden viikon kuluttua tulee täyteen 1000 päivää lapsettomutta ja tätä surkeutta. Tämä IVF jonossa oleminen tuntuu tuskaisen pitkältä varsinkin nyt kun hoidot ja näin ollen myös jono seisoo paikallaan. Muutenkin tuntui pitkältä odotukseltä päästä hoitoon vasta elokuussa...

Ei näitä kyllä kannata edes laskea:sorry: supermasentavaa dataa:sad001 voi kumpa tää korona painos hemmettiin:wtf:
 
Ootteko muuten luomusti varmistellu inssin lisäks? Voikohan toi olla melkein kuin punktiotilanne, vaikka ei ihan niin paljoa munasoluja kuin punktiossa, mutta enemmän kuin normaalisti :p juo paljon nesteitä siis :grin myös monilla ollut kova turvotus kai ennen plussaa :):rolleyes:
Mulla turvottaa nykyään lähes koko ajan ni en voi sitä enää ajatella omalla kohdalla :bag::hilarious: tai ehkä tärppiturvotus ois vielä kovempi..

Joo talleteltiin keskiviikkona kun tiistaina oli inssi! Meille on sanottu ettei silloin inssipäivänä saa sekstailla +eipä varmaan miehestäkään hirveesti lähtis kun on samana pvänä antanut spermanäytteen :grin Tässähän on eri käytäntöjä eri paikoilla. Jotkut taas sanoo että saisi inssipäivänä sekstata mutta me mennään meidän lääkärin ohjeella.
Toki myös ennen inssiä jää aina se 2pvä tallettelematta. Ollaan huomattu että 2pvän pidättäytymisellä miehen näyte on ollut hyvä:rolleyes:
Tää vatsan epämukavuus on kyllä outo tunne.. Heti kun tulee esimerkiksi pissahätä niin rakkoa alkaa särkeä ja pissaa "pusatessa" särkee kohtuun. Toki nää voi olla kaikki jälkimaininkeja siitä oviksesta. Se oli ihan järjettömän kamalaa. Mä makasin kellon ympäri sängyssä ja itkin, sanoin miehellekin että soittaa kohta ambulanssin. :grin En oo koskaan kokenut mitään tollasta. Seuraavaan ja viimiseen inssiin annos lasketaan takaisin 75 yksikköön (tässä superfollikierrossa oli 87,5). Follejahan tulee sitten olemaan vähemmän mutta tota oviskipua en halua enää ikinä kokea - se oli ihan toisesta maailmasta:hilarious:
 
Onks teillä aina ovislimat ku ootte saanu ovisplussaa? Tai ilmankin plussaa, tuleeko aina limoja. Mulla oli viime kierrossa niiiiin hyvät limat, alko jo kp 10-11, nyt ei mitään kp13... Toki viimeks oli lääkkeellinen kierto. Nyt on eka luomu kierto..ööö..varmaan koskaan pillereiden lopettamisen jälkeen et jännä nähdä alkaako edes vuoto jos ei ihmetärppiä tule.

Mekin talleteltiin inssin aikaan myös kotona.
 
Ei ole näkyviä limoja aina. Joissakin kierroissa on pyyhkiessä tullu limaklöntit paperiin, tässä kierrossa ei mitään. Tulikohan viime kierrossakaan o_O mut eikai se mitään tarkota..
 
Takaisin
Top